Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2004, 19:53
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Goh, twee stellingen om over na te denken ...

Ik zit er de laatste tijd zelf vaak over na te denken omdat ik vrees in die situatie te zitten... En wat meningen van anderen kunnen misschien mijn mistig en verward liefdesverhaal een beetje opklaren ....

1. Kan je op twee mensen tegelijk verliefd zijn ? Of ben je dan eigenlijk echt verliefd op één van de twee en denk je maar dat je verliefd bent op die tweede, of maak je jezelf maar wijs dat je verliefd bent op die tweede ...

2. Je hebt een lange afstandsrelatie met een meisje, afstanden tot de plaats waar ze studeert en de plaats waar ze woont zijn 100 km of verder weg van waar jij woont/studeert. Je krijgt nu de indruk dat je eigenlijk toch niet zo verliefd bent op haar dan dat je dacht... Is dit dan omdat je schrik hebt dat het toch op niets uitdraait vanwege de afstand, of is dit omdat je je gewoon in jou gevoel voor haar vergist hebt ?
Oud 22-03-2004, 19:57
Luna
Luna is offline
deze stellingen verschillen toch heel erg per persoon?
edit: dus ik kan er geen algemene uitspraken over doen.
Oud 22-03-2004, 20:03
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Inderdaad, het zijn niet echt stellingen om een algemene uitspraak over te doen...

Maar dat is ook niet echt mijn bedoeling ... (sorry als de term "stelling" een verkeerde indruk geeft) Ik had graag wat reacties gehad over wat jij zou doen in zulke situatie ....
Of wat je gedaan hebt in zulke situatie ...
Oud 22-03-2004, 20:05
Verwijderd
Ik denk wel dat je op twee mensen tegelijk zo kunt geilen en ze zo leuk kunt vinden dat het lijkt alsof je op allebei verliefd bent, maar het zal vast van persoon tot persoon verschillen. Daar kan ik als buitenstaander voor jou geen uitspraak over doen.

Verder is het ook aan jouzelf om te bepalen waarom je dat honderd kilometer verderop wonende meisje ineens niet meer zo leuk vindt. Een mens is geen robot met een beperkt aantal emoties en een handleiding, wij kunnen moeilijk gaan uitvogelen waarom jij je op een bepaalde manier gedraagt of voelt.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 20:12
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Mmm, het is moeilijk uit te leggen wat ik precies wil bereiken met dit topic ... Het zijn geen algemene stellingen, en ik zoek ook niet echt naar raad in mijn liefdesleven. Mijn liefdesleven is het mijne en het is dus voor buitenstaanders zoiezo moeilijk om daar raad of advies in te geven, zelfs voor mijn vrienden. Dat besef ik maar al te goed, en dat is dus ook helemaal niet wat ik wil...

Je moet het eerder beschouwen als "stel dat jij in deze situatie zit, wat zou jij daar in doen..." Als een soort rollenspel dus, Je zit in deze hypothetische situatie, wat zou jij doen...
Ik hoop aldus uit de varieteit aan reacties wat elementen, "inspiratie" als het ware, te halen om er zelf verder over na te denken, en om zelf mijn situatie beter te kunnen inschatten. Ik wil dus helemaal niet dat jullie in mijn plaats daarover nadenken, maar wel hoe jullie zouden denken of wat jullie zouden doen in die situatie ...
Oud 22-03-2004, 20:24
Luna
Luna is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 22-03-2004 @ 21:03:
Inderdaad, het zijn niet echt stellingen om een algemene uitspraak over te doen...

Maar dat is ook niet echt mijn bedoeling ... (sorry als de term "stelling" een verkeerde indruk geeft) Ik had graag wat reacties gehad over wat jij zou doen in zulke situatie ....
Of wat je gedaan hebt in zulke situatie ...
Oke, ik vatte het verkeerd op.
Tja, op 2 mensen verliefd ben ik nog nooit geweest en ik kan me ook echt niet voorstellen hoe dat moet zijn, het lijkt me heel verwarrend. Ik vind verliefd zijn op 1 persoon al bestwel heftig, je voelt het constand en denkt er steeds aan. Twee mensen lijkt me niet echt mogelijk, 2 mensen leuk vinden wel maar écht verliefd, ik weet het niet...

Ik denk niet dat afstand uitmaakt voor jou gevoel voor iemand. Als je verliefd bent ben je verliefd, dat neemt niet af naarmate de afstand tussen jou en de persoon toeneemt, denkik.
Al denk ik wel dat je een verliefdheid misschien zou kunnen tegenhouden als je weet dat diegene te verweg woont of onbereikbaar is. Dus dat je het gevoel niet toelaat.
Ik zou nu best verliefd kunnen worden op een jongen die ik een tijd gelden ontmoet heb, maar aangezien hij in Duitsland woont weet ik dat het niet werkt en laat ik het maar zo, daarbij komt dat ik net een relatie van een jaar heb gehad, ben nog niet echt toe aan iest nieuws geloofik.
Oud 22-03-2004, 22:12
Verwijderd
1. Wat mij betreft kan het. Het is verwarrend, hatelijk, afschuwelijk, verscheurend en wat nog meer. Een enorm dilemma... Gelukkig ben ik er nog heelhuids uitgekomen .

2. Kan schrik zijn, kan ook gewoon verandering van gevoelens zijn. Ligt aan de situatie en de persoon. Zelf heeft afstand bij mij nog nooit gevoelens veranderd. Bij de ander voor mij wel.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 12:41
Pixxa
Pixxa is offline
mij lukte et niet, kreeg er alleen maar gruwelijk hoge telefoon rekeningen van.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 00:07
Methuselah
Methuselah is offline
1.

Op twee mensen tegelijk verliefd zijn, ik weet 't niet. Je kan voor beiden sterke gevoelens hebben die neigen naar verliefdheid, maar door de verwarring kan je ze misvatten. Denk ik dan zo.

2.

Daar kan ik niet over oordelen. Je hebt mensen die 'n relatie hebben die 300-400km uit elkaar wonen, 100km is op zich maar 'n tweetal uurtjes treinen eh Wouter. En die relaties houden vaak toch ook lang genoeg stand.
Maar kan dit ook niet met 1. te maken hebben? Dat je gevoelens voor haar niet zo sterk blijken te zijn, omdat er ook nog iemand anders is tot wie je je aangetrokken voelt?
Reageren

Regels voor berichten