Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2004, 10:41
ooma
ooma is offline
Voor school moet ik een onderzoek uitvoeren.
Nu leek mij het leuk om onderzoek te doen naar het gebruik van illigale software.Zouden jullie mij willen helpen door de enquete in te vullen?

Het zal niet meer van je tijd nemen als 2 min.

Hier staat de enquete:http://www.lynxpolis.nl/onderzoek2/formulier.html

Na afloop van het onderzoek en na de analyse zal ik de conclusie hier posten.

Bijvoorbaat dank voor het invullen.

Laatst gewijzigd op 19-03-2004 om 11:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2004, 11:00
Verwijderd
Ik ben het niet helemaal eens met je vraagstellingen...
"5. Hoeveel legale software producten bezit u? "

Freeware is gewoon legaal, maar wel gratis..
Want op die manier heb ik wel heel veel legale software doordat het gratis is..

(En met software product bedoel je neem ik aan dingen als Windows, en geen mp3's enzo)

Laatst gewijzigd op 19-03-2004 om 11:06.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 11:06
dafelix
dafelix is offline
Citaat:

ik heb zo ontiegelijk veel software op m'n PC, dat ik het presiece aantal niet weet. mss is het makkelijker om verhoudingen te laten kiezen (schuifbalkje met totaal 100%)
Oud 19-03-2004, 11:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dan zou ik ter bevordering van je cijfer het maar over illegale software hebben, en niet illigale. Bovendien is bij dergelijke enquetes het gewenst als je eerst toestemming vraagt van een forumbaas.

Laatst gewijzigd op 19-03-2004 om 11:15.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 11:41
ooma
ooma is offline
O, sorry ik ging er vanuit dat ik dit wel mocht posten aangezien er verder geen commerciele gevolgen aan zitten. Het is een onderzoekje voor school. Verder worden de gegevens niet door gespeeld naar berijfen. Maar als het niet mag verwijder het dan maar.

Over die spelfout...Kan ik ook niets aan doen , heb last van dislectie(of hoe je dat ook maar schrijft). Heb moeite met het sschrijven van woorden. Zelfs de simpelste dingen schrijf ik fout.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 12:24
Verwijderd
Ik heb het voor je ingevuld...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 12:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
ooma schreef op 19-03-2004 @ 12:41:
O, sorry ik ging er vanuit dat ik dit wel mocht posten aangezien er verder geen commerciele gevolgen aan zitten. Het is een onderzoekje voor school. Verder worden de gegevens niet door gespeeld naar berijfen. Maar als het niet mag verwijder het dan maar.
In dit geval zou ik het gewoon goedkeuren, maar een dergelijke kontrole is idd vooral om commerciëel belang uit te sluiten.
Citaat:
Over die spelfout...Kan ik ook niets aan doen , heb last van dislectie(of hoe je dat ook maar schrijft). Heb moeite met het sschrijven van woorden. Zelfs de simpelste dingen schrijf ik fout.
In dat geval heb ik niets gezegd, dyslexia is een vreemd woord voor iemand die juist spellingsproblemen heeft, misschien voor de grap zo'n moeilijk woord hiervoor?

Anyways, ik heb je topictitel gewijzigd. Veel succes met je enquête.
Oud 19-03-2004, 12:49
Verwijderd
Waarom gaat de laatste vraag er simpelweg vanuit dat je illegale software hebt? Dat heb ik namelijk niet...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 13:25
Fade of Light
Fade of Light is offline
sorry ik ga um niet unvullen, allemaal te kort door de bocht.

"Welk bedrag vindt u acceptabel om te betalen voor een legaal software product"

dat verschilt enorm! Voor 3dsmax zou ik best 100 euro neerleggen, voor een spelletje niet meer dan 20 euro.

Ik denk dat er genoeg mensen met meer dan 999 legale software producten zitten...maar je kan er niet meer dan 999 invullen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 15:41
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik heb tegenwoordig redelijk wat Open Source software, ik neem aan dat dat ook telt als legale software? En als dat zo is, als hoeveel software-pakketten zal ik dan mijn Linux-install tellen?
Oud 19-03-2004, 16:45
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
ingevuld, maar ik heb bij illegale software 50+ ingevuld, omdat ik niet precies weet hoeveel ik er heb. Minstens zoveel....
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 18:19
LB06
LB06 is offline
Slechte enquete, vind ik. De vragen kunnen op teveel manier worden geinterpreteerd.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 19:09
Verwijderd
Veel te ongenuanceerde mogelijkheden; ik vul 'm dus ook niet in.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 19:17
Rutger
Rutger is offline
op de website van een hostingprovider..

ik vul hem nie in.. geen flauw idee hoeveel legale dingen ik heb, ga het niet tellen
Oud 19-03-2004, 19:36
dystopia
dystopia is offline
Kist waar ik achter zit

$ dpkg -l | grep ii | wc -l
716

Andere kist

$ dpkg -l | grep ii | wc -l
1237

Enz, enz, enz.
Poeh, erg veel legale software paketten op deze kisten
Oud 20-03-2004, 11:20
Boozle
Boozle is offline
Ik heb bijna geen legale software, weet je hoe duur windows XP in de winkel is.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 16:46
deathz0rz
deathz0rz is offline
ik vind de antwoorden die je kan geven nogal beperkt, zoals hierboven ook al gezegd is. daar gaat het dan eigenlijk om de textinputs en niet de multiplechoice vragen

is het zo ook goed?

1. 14

2. Man

3. Ja

4. €0

5. veel

6. nog veel meer

7. Kabel

8. hangt af van het product

9. Ja

10. Legale software is te duur
Oud 21-03-2004, 18:18
grensgeval
grensgeval is offline
10. Waarom download u illegale software?
Legale software is te duur
Altijd de nieuwste versie
Gaat snel

PARDON???

sorry voor deze reactie, maar dat is een rare vraag

voor de rest, k heb de enquete voor de rest ingevuld
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 18:24
Martin
Martin is offline
Formulier invullen is me iets te link, wie zegt mij dat jij niet van BUMA/STEMRA bent en de IP's vrolijk logt en vervolgens mijn NAW-gegevens opvraagt bij mijn provider? Je hebt gelijk een mooie bekentenis in handen...

Ik doe hier niet aan mee.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 15:32
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Martin schreef op 21-03-2004 @ 19:24:
Formulier invullen is me iets te link, wie zegt mij dat jij niet van BUMA/STEMRA bent en de IP's vrolijk logt en vervolgens mijn NAW-gegevens opvraagt bij mijn provider? Je hebt gelijk een mooie bekentenis in handen...

vul je m in zoals ik heb gedaan, TS is iig geen moderator, dus kan je IP niet opvragen.
Oud 22-03-2004, 18:41
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Martin schreef op 21-03-2004 @ 19:24:

Denk je werkelijk dat BUMA/STEMRA een enquete van dit niveau rond gaat spammen? De mogelijkheden zijn wel erg bekrompen... bovendien heb je het mbt software over de BSA, en die knakkers gaan liever achter grote jongens aan dan achter een scholier aan die toevallig Adobe Photoshop zo nodig moet hebben, zonder het ook maar 3 minuten voor iets serieus te gebruiken. Piraterij is niet per definitie negatief voor softwaremakers, ook dat nog.
Oud 22-03-2004, 18:59
Martin
Martin is offline
Citaat:
dystopia schreef op 22-03-2004 @ 19:41:
Denk je werkelijk dat BUMA/STEMRA een enquete van dit niveau rond gaat spammen? De mogelijkheden zijn wel erg bekrompen... bovendien heb je het mbt software over de BSA, en die knakkers gaan liever achter grote jongens aan dan achter een scholier aan die toevallig Adobe Photoshop zo nodig moet hebben, zonder het ook maar 3 minuten voor iets serieus te gebruiken. Piraterij is niet per definitie negatief voor softwaremakers, ook dat nog.
true
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten