Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2004, 19:19
metropolis
metropolis is offline
Het onweert hier weer heel hard op het moment... en daarnet gebeurde er iets opmerkelijks... ik zou graag willen weten hoe het kwam.

Ik zat te gamen met mn koptelefoon op. Op het moment van de flits hoorde ik een soort harde klik in de koptelefoon, die niet uit het spel kon komen, en het was zo nauwkeurig gelijktijdig met de flits, dat het door de bliksem moet komen.

Mijn monitor deed overigens normaal en de tv beneden volgens mn moeder ook normaal...

Mijn vraag: hoe kwam die klik in mn koptelefoon? Was het een soort spanningsveld in de ether, of is hij ergens ingeslagen in de buurt, of iets anders?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2004, 09:51
Not for Sale
Not for Sale is offline
Een klein spanningsverschil in het stroomnet.

Ik heb op mijn kamer een stereo-installatie en een staande lamp (50 Watt) aangesloten op een stekkerblok. Als de stereo aanstaat en ik doe de lamp aan, hoor ik ook even een dof klikje. Quite normal and explicable, I'd say.
Oud 01-05-2004, 09:52
metropolis
metropolis is offline
Not for sale, ja dat heb ik ook, een halogeen lampje, maar het opmerkelijke was dat de monitor wel gewoon deed.

En hoe komt die storing dan op het net?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 11:51
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
metropolis schreef op 01-05-2004 @ 10:52 :
Not for sale, ja dat heb ik ook, een halogeen lampje, maar het opmerkelijke was dat de monitor wel gewoon deed.

En hoe komt die storing dan op het net?
Monitoren en tv's hebben grote condensatoren die ongeregeldheden in het net eruit flikkeren.
Oud 01-05-2004, 15:32
Daevrem
Daevrem is offline
Als er onweer is dan zijn er sterke magnetische en electrische velden aanwezig in de wolken. Ik weet niet precies hoe sterk ze op de grond staan maar als je op een berg staat en dus dichter bij de wolken bent gaat bijvoorbeeld je kompas hard bewegen.

Bij een bliksemflits is er een grote ontlading. Dus ook een grote veranderding in velden. De verandering van die velden heeft invloed op electrische apperatuur.

Dacht ik...
Oud 01-05-2004, 15:53
metropolis
metropolis is offline
Preaper en Daevrem bedankt, ik snap t
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 07:48
Not for Sale
Not for Sale is offline
Flex, flux.
Reageren

Regels voor berichten