Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2002, 21:04
devilcat
devilcat is offline
Ik ben een meisje en ik heb wel 's aan karate gedaan alleen hele gele band gehaald, nu wil ik weer op karate.

Wat vinden jullie ervan als een meisje aan karate doet, en vinden jullie het een leuke sport?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2002, 21:15
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
ik vind het wel sexy om te zien

nee ik vind het wel normaal mijn broertje zit ook op karate en daar zitten ook meiden bij dus waarom niet.

is het wel normaal dat iemand van 14 de blauwe band heeft ?
Oud 27-05-2002, 22:14
Verwijderd
'k ben zelf ook een meisje en doe ook judo en jiu jitsu.
Lijkt me geen probleem bij karate.
'k heb een keer een proefles karate gedaan en dat was een groep waar de meisjes in de meerderheid waren...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 22:29
Verwijderd
Uitkijken voor op straat

Nee, opich is het wel logisch heb je eigenlijk ook wle nodig want je hoort wat tegenwoordig wat er gebeurd op straat. Maar er raar tegen aan kijken zou ik niet doen waarom Karate is toch net zo goed en meisjes sport?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 23:45
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
Uitkijken voor op straat

Nee, opich is het wel logisch heb je eigenlijk ook wle nodig want je hoort wat tegenwoordig wat er gebeurd op straat. Maar er raar tegen aan kijken zou ik niet doen waarom Karate is toch net zo goed en meisjes sport?
wat verstandig

Wat vind ik er van? Normaal. Waarom niet? Ik ken meer meisjes op gevechtsporten dan jongens. Karate is natuurlijk wel iets anders dan Judo, maar vooruit.

doe je het al lang? Want gele band is nog niet zover, ofwel? En doe je ook aan wedstrijden, of alleen maar trainen? Win je ooit wat? Wat is je doel, je kunnen verdedigen indien nodig, of een bepaalde band behalen?
Oud 29-05-2002, 08:35
~EeF~
~EeF~ is offline
ik vind het echt niet kunnen hoor nee maar wat is er zo raar aan een meisje op karate? je maakt er nu zelf iets 'aparts' van vind ik. het is gewoon normaal.
Oud 17-02-2004, 16:00
Clover
Clover is offline
Meisjes en karate??

zeker wel!! ik doe nu zelf bijna 7 jaar op hoog niveau karate en ik ben een van de vele meisjes.
als je naar een toernooi kijkt heb je toch al snel een poule van 15 meisjes. en dat is veel vergeleken met vroeger!! als je naar een land als belgie of frankrijk kijkt zijn er helemaal veel meisjes. in frankrijk doet een op de 8 mensen karate!! dus een 12% van alle meisjes in frankrijk!! ik denk niet dat nederland dit ook gaat halen, maar we zijn goed opweg!! ik kan karate ook aan iedereen aanraden jongens, meisjes, jong en oud. karate is leuk als je het op hoger niveau doet, niet maar een keer in de week. als je zin hebt om af en toe een wedstrijdje te doen moet je dat zeker eens proberen en opzoek gaan naar een goede club in de buurt!! die kan je vinden via www.karatebond.nl!!!ow en wisten jullie dat de wereldkampioen bij de mannen -80 kilo een nederlander is?? Daniel Sabanovic!!

http://www.karatebond.nl
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 23:15
Zexy Poo Maker
Zexy Poo Maker is offline
Ik ben een jongen en heb zelf zwarte band jiu jitsu. Ik vind het wel tof om meisjes dit te zien doen . Is opzich wel Zexy als je ze trappen en slaan, met hun glanzende lichaam van het zweet, die zwoele blik in hun ogen, de ronde vormen die op en neer gaan en wat dacht je van........uhhhh.......ja.........ik draai langzaam door. Ik ga ff kijken op het forum over seks
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 11:20
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik heb zelf een aantal jaren judo en jui-jitsu gedaan. Jui-jitsu bevat wat elementen die erg op karate lijken, zoals de trappen en stoten. Ik vind het wel leuk. Er is niets speciaals aan als een meisje karate doet, maar het lijkt me wel goede ontwikkeling dat meer meisjes dit soort sporten gaan beoefenen. Vaak zijn het alleen maar jongens, en dat is een beetje eentonig.
Oud 18-02-2004, 16:51
MuayThaiFight
MuayThaiFight is offline
judo en boksen doe ik nu en als me elleboog weer goed werkt taekwondo
lekker sparren met jongens
ik vindhet heel normaal dat meiden op een vechtsport zitten
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 17:36
cimbomlu kiz
cimbomlu kiz is offline
Citaat:
devilcat schreef op 21-05-2002 @ 22:04:
Ik ben een meisje en ik heb wel 's aan karate gedaan alleen hele gele band gehaald, nu wil ik weer op karate.

Wat vinden jullie ervan als een meisje aan karate doet, en vinden jullie het een leuke sport?
Ik vind het echt een leuke sport. Kheb zelf op karate gezeten (4 jaar), maar ik moest er mee stoppen omdat we gingen verhuizen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 12:25
Stevill
Stevill is offline
Ik vind het moeilijk tegen meisjes te vechten in wedstrijden omdat dr veel op de borst geslagen wordt en het ze nogal pijn kan doen naar horen zeggen
Maar voor de rest ja leuk waarom niet?
Oud 19-02-2004, 19:47
Verwijderd
wtf is dat met mensen die op hun 14e blauw en op hun 16e zwart hebben?

overal waar ik kom zeggen ze dat mensen tot hun 16e niet verder kunnen gaan dan blauw, ivm. verantwoordelijkheid enzo.

ook heb ik NERGENS iemand van 16 met een band hoger dan blauw gezien.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 20:36
Aristidis
Aristidis is offline
Citaat:
Havock schreef op 19-02-2004 @ 20:47:

overal waar ik kom zeggen ze dat mensen tot hun 16e niet verder kunnen gaan dan blauw, ivm. verantwoordelijkheid enzo.

Er is zelfs een meisje waarvoor een uitzondering is gemaakt in Nederland, die mocht de zwarte band, onder bepaalde voorwaarden, op haar 14e al halen.

Meiden die karate doen zijn cool
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 21:00
Martijngr
Martijngr is offline
Ik vind het juist goed dat meiden aan zelfverdedigingssporten doen. Sporten zoals Aikido taekwondo, karate jiu jitsu, kung fu en noem t allemaal maar op. Ik denk mss wel dat aikido het best geschikt is voor zelfverdediging. Omdat je daar echt puur leert hoe je jezelf kan verdedigen in allerhande situaties.. Maar als je gewoon lekker wilt knokken enzo dan moe je voor karate, tkw enz. gaan.

En ja meiden die aan vechtsporten doen, dat vind ik altijd wel wat hebben
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 21:51
-Enid-
-Enid- is offline
'k doe nu al bijna 4 jaar karate en heb bijna blauwe band. 'k vind het zelf erg leuk en train 1x per week. zou wel vaker willen, maar komt helaas niet uit. ik doe geen wedstrijden, alleen trainen, met soms een strandtraning of trainingsweekend. binnenkort ook meditatieweek
'k vind het erg goed dat je evenwicht leert zoeken, in je lichaam en geest. merk gewoon dat ik wel anders ben gaan trainen en ook anders over karate ben gaan denken.
als je kan zou ik wel weer gaan trainen
Oud 20-02-2004, 10:59
phmpruim
phmpruim is offline
meisjes op karate is heel normaal
mn vriendin doet aan Tang Soo Do (=Koreaans Karate), haar zusje ook, en er zijn daar VEEL MEER meisjes en vrouwen.

www.tangsoodo.nl
Oud 21-02-2004, 18:17
Bodien
Bodien is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 19-02-2004 @ 13:25:
Ik vind het moeilijk tegen meisjes te vechten in wedstrijden omdat dr veel op de borst geslagen wordt en het ze nogal pijn kan doen naar horen zeggen
daar heb je tog borstbescherming voor!!
Oud 21-02-2004, 18:20
Bodien
Bodien is offline
Citaat:
Havock schreef op 19-02-2004 @ 20:47:

als je 3x nederlands kampioen wordt krijg je van de kbn je zwarte band, je moet dan wel minimaal 15 zijn, want vanaf dan mag je je zwarte band halen. verder kan iedereen blauwe band of hoger hebben, dat gaat niet op leeftijd. als mensen 5x per week trainen is het logisch dat zij sneller een hoge band zullen hebben. maar kleur band zegt niets. je vecht altijd in open kategorien, van wit tot en met zwart en ik ken mensen met oranje band die gewoon winnen van zwarte banders....
Oud 21-02-2004, 18:22
Bodien
Bodien is offline
Citaat:
-Enid- schreef op 19-02-2004 @ 22:51:
'k doe nu al bijna 4 jaar karate en heb bijna blauwe band. 'k vind het zelf erg leuk en train 1x per week. zou wel vaker willen, maar komt helaas niet uit. ik doe geen wedstrijden, alleen trainen, met soms een strandtraning of trainingsweekend. binnenkort ook meditatieweek
'k vind het erg goed dat je evenwicht leert zoeken, in je lichaam en geest. merk gewoon dat ik wel anders ben gaan trainen en ook anders over karate ben gaan denken.
als je kan zou ik wel weer gaan trainen
welke stijl doe je?? en welke kyu heb je??
Oud 22-02-2004, 16:39
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Citaat:
Bodien schreef op 21-02-2004 @ 19:17:
daar heb je tog borstbescherming voor!!
Bij wedstrijden doe je toch geen borstbescherming om lijkt mij...?
Bij ons op karate zitten ook meisjes en die hebben mij wellis verteld dat dat niet mocht, en het lijkt me zowieso ook redelijk onpractisch.
En over die leeftijden ik hoop dat ik dit jaar van wit naar blauw kan gaan en ik zit er pas paar maanden op, ligt er aan hoevaak je traint en hoesnel je technieken onder de knie krijgt.De hoogste band is trouwens rood.Zijn nu geloof ik maar 2 mensen die dat hebben, 1 nederlander
Oud 22-02-2004, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Bodien schreef op 21-02-2004 @ 19:20:
als je 3x nederlands kampioen wordt krijg je van de kbn je zwarte band, je moet dan wel minimaal 15 zijn, want vanaf dan mag je je zwarte band halen. verder kan iedereen blauwe band of hoger hebben, dat gaat niet op leeftijd. als mensen 5x per week trainen is het logisch dat zij sneller een hoge band zullen hebben. maar kleur band zegt niets. je vecht altijd in open kategorien, van wit tot en met zwart en ik ken mensen met oranje band die gewoon winnen van zwarte banders....
true, true, ik vloerde zelf ook regelmatig een blauwe bander.

een band is natuurlijk ook alleen maar een bewijs dat je de technieken kent, het is nog steeds gecontroleerd.

of je het ook daadwerkelijk kan toepasen hangt veel meer van jezelf af dan van de vechtsport/kunst die je beoefent.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 18:02
mandy182
mandy182 is offline
Hoowj , ik vind dat het wel kan.Ik zit zelf ook op karate en k word bijna 15 (maart) en ik hoop in juli de blauwe te halen ,ik heb nu de groene.Ik zou zeggen als je ermee doorgaat heel veel suc6! Ik vind het in ieder geval niet raar dat een meisje op een vechtsport zit
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 18:07
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Is opzich wel verwarrend, blauw na groen , bij ons is blauw de 2e band...
Oud 22-02-2004, 20:13
Martijngr
Martijngr is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 22-02-2004 @ 19:07:
Is opzich wel verwarrend, blauw na groen , bij ons is blauw de 2e band...
Welke stijl beoefen je dan?? En welke kleuren heb je in die stijl?

Bij de wado stijl heb je de volgende kleuren. In volgorde:

Wit
Geel
Oranje
Groen
Blauw
Bruin (3x) [Ik krijg zo het idee dat dit verschillend is per school..]
Zwart

Ik had/heb zelf bruin 1, maar ben gestopt. Doe nu taekwondo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2004, 20:33
misshobbit
misshobbit is offline
een meisje op karate is niets geks aan, maar een meisje op voetbal, jaa dát is belachelijk
Oud 23-02-2004, 14:25
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik zit opfull contact ashihara, bij ons
wit blauw geel groen bruin zwart(1/6 dan's) en dan rood
Een natuurlijk krijg je tussen elke band een stip
Dus wit-wit met blauw- blauw etc
Oud 23-02-2004, 21:46
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 19-02-2004 @ 13:25:
Tegenwoordig wel heb ik me laten vertellen ook zoiets.
Oud 24-02-2004, 13:27
Bodien
Bodien is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 22-02-2004 @ 17:39:
Bij wedstrijden doe je toch geen borstbescherming om lijkt mij...?
Bij ons op karate zitten ook meisjes en die hebben mij wellis verteld dat dat niet mocht, en het lijkt me zowieso ook redelijk onpractisch.
En over die leeftijden ik hoop dat ik dit jaar van wit naar blauw kan gaan en ik zit er pas paar maanden op, ligt er aan hoevaak je traint en hoesnel je technieken onder de knie krijgt.De hoogste band is trouwens rood.Zijn nu geloof ik maar 2 mensen die dat hebben, 1 nederlander
bij wedstrijden doe je juist borstbescherming om!! jongens doen een tok om das toch ook onpraktisch?? ik weet niet waar die meisjes dat van hebben maar een borstbeschermer is juist verplicht en je hebt ze in allerlei soorten... ze zijn dus ook niet onpraktisch...alleen maar handig
Oud 26-02-2004, 13:33
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Hmm bij onze wedstrijden mochten ze toen geen borstplaat om.Waarom het onpractisch is, een tok daar mag je niet slaan/schoppen en dat gebeurt ook maar heel af en toe per ongeluk.Bij een borstplaat heb je gelijk een stuk waar je normaal op slaat waar je nu niet meer op kan slaan.(of mag je daar bij meisjes gevechten ook niet op slaan...?)

Maar btw doet er 4 april nog iemand mee aan een karate toernooi in rotterdam?
Oud 27-02-2004, 10:44
Bodien
Bodien is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 26-02-2004 @ 14:33:
Hmm bij onze wedstrijden mochten ze toen geen borstplaat om.Waarom het onpractisch is, een tok daar mag je niet slaan/schoppen en dat gebeurt ook maar heel af en toe per ongeluk.Bij een borstplaat heb je gelijk een stuk waar je normaal op slaat waar je nu niet meer op kan slaan.(of mag je daar bij meisjes gevechten ook niet op slaan...?)

Maar btw doet er 4 april nog iemand mee aan een karate toernooi in rotterdam?
ik doe 4 april mee!!

maare hoezo zou je daar nu niet meer kunnen slaan?? dat maakt verder niets uit! en meestal word er sowieso niet op de borst geslagen meestal op je plexus of hoe je dat ook schrijft en in je buik
Oud 27-02-2004, 21:27
Spoonie
Spoonie is offline
doet er hier nu niemand meer judo
voel me alleen als judoka allemaal van die karate en kendo(ja ik weet das met houten bamboezwaardjes) gastjes hier
Oud 28-02-2004, 12:28
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Citaat:
Bodien schreef op 27-02-2004 @ 11:44:
ik doe 4 april mee!!

maare hoezo zou je daar nu niet meer kunnen slaan?? dat maakt verder niets uit! en meestal word er sowieso niet op de borst geslagen meestal op je plexus of hoe je dat ook schrijft en in je buik
oke, mijn fout dan
Wel grappig, misschien moet je dan nog wel tegen meisjes van mijn sportschool vechten
(ze hebben vorig jaar ook meegedaan en 1tje is toen tot de halve finale gekomen volgens mij.)
Oud 29-02-2004, 14:16
Bodien
Bodien is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 28-02-2004 @ 13:28:
oke, mijn fout dan
Wel grappig, misschien moet je dan nog wel tegen meisjes van mijn sportschool vechten
(ze hebben vorig jaar ook meegedaan en 1tje is toen tot de halve finale gekomen volgens mij.)
welke club zit je dan?? zijn ze egt niet verder gekomen want zo moeilijk is dat niet tog op een sharitytoernooi?? maar zou wel leuk zijn. zitten er meisjes van 16-17jr bij jou en +60 kilo?? dan kom ik er wel tegen
Oud 02-03-2004, 07:20
dennisjuh15
dennisjuh15 is offline
HOI!

Ik zit zelf op karate en ik heb ook gele band.
Als je karate leuk vind moet je het zelf doen.
Er zitten heel veel meisjes op karate.
Bij ons op de sportschool zijn er nog meer meisjes dan jongens.
Karate is een zelfverdedigingssport dus er kunnen meisjes en jongens aan karate doen.

Veel plezier als je nog op karate gaat
Doeggg, Dennis
Oud 02-03-2004, 10:08
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
hoeveelste kuy is een gele band bij karate?

doen jullie aan zelfverdediging behalve slaan en schoppen?
Maar bijv. ook lessen over wat te doen als je vastgepakt word en zo?
Oud 03-03-2004, 21:53
Martijngr
Martijngr is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 02-03-2004 @ 11:08:
hoeveelste kuy is een gele band bij karate?

doen jullie aan zelfverdediging behalve slaan en schoppen?
Maar bijv. ook lessen over wat te doen als je vastgepakt word en zo?
Bandvolgorde:

Wit
Geel
Oranje
Groen
Blauw
Bruin (3x) [Ik krijg zo het idee dat dit verschillend is per school..]
Zwart

En nee bij Wado karate doe je niet aan zelfverdediging. Alleen maar slaan en schoppen, maar je leert ook deze schoppen en slagen af te weren...

Iig dat was bij mij zo..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 23:30
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Die bandvolgorde is verschillend bij ons is het namelijk wit blauw geel groen bruin zwart t/m 6e dan, en dan eventueel nog rood

@bodien meisjes zijn 14 en 15, 40 kilo en ander denk ik 50/60 maar dat weet ik niet pcies
Oud 06-03-2004, 10:17
snoopy
snoopy is offline
t zou wel n beetje raar zijn als ik t stom vind als meisjes op karate zitten. Ik zit nl. zelf op karate

ow ja... ik doe trouwens aan kenpo karate. Dat is een mix tussen traditioneel karate en straatvechten. Ik leer me dus idd te verdedigen op straat; technieken voor verschillende aanvallen (bijv van achteren vastgepakt worden, van voren vastgegrepen worden, geschopt worden, geslagen worden met verschillende stoten etc...)

Laatst gewijzigd op 06-03-2004 om 10:19.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 17:49
Bodien
Bodien is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 06-03-2004 @ 00:30:
Die bandvolgorde is verschillend bij ons is het namelijk wit blauw geel groen bruin zwart t/m 6e dan, en dan eventueel nog rood

@bodien meisjes zijn 14 en 15, 40 kilo en ander denk ik 50/60 maar dat weet ik niet pcies

ow dan kom ik niet tegen ze ik zit bij 16-17jr -65kg
ik weet wel dat ze tegen een ander meisje van mijn team komen
Oud 21-03-2004, 22:40
beija_flor
beija_flor is offline
ja wel lachuh maar geef mij maar capoeira
Oud 28-03-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Zuig schreef op 21-03-2004 @ 23:40:
want...?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 18:28
Bodien
Bodien is offline
Citaat:
Zuig schreef op 21-03-2004 @ 23:40:

das ook wel leuk ik vind t alleen niet egt een vechtsport
Oud 28-03-2004, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Bodien schreef op 28-03-2004 @ 19:28:
das ook wel leuk ik vind t alleen niet egt een vechtsport
meer een dans, wel geinig om te zien, maar ik betwijfel de waarde ervan in een gevecht.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef op 28-03-2004 @ 21:26:
meer een dans, wel geinig om te zien, maar ik betwijfel de waarde ervan in een gevecht.
oorspronkelijk zal het ook wel bedoeld zijn om jezelf te verdedigen, dus waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 19:10
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Mjah Capoeira is een pacifistische vechtsport ..
Nee ze moesten toendertijd verbergen dat ze aan vechsport deden, dus hebben ze er een dans van gemaakt..

Maja anywayz vind het juist tof dat meiden aan karate doen..
Ook om de meiden wat zelfverzekerder te laten worden en zo kunnen ze ook nog hun 'mannetje' staan op straat, indien nodig..

Enige nadeel is dat vrouwen procentueel meer onder de gordel trappen bij jongens..
Jongens onder elkaar doen dat haast niet (of het is per ongeluk)..
Het valt me alleen op, na 6 jaar taekwondo te hebben beoefend met meiden..
Oud 31-03-2004, 11:01
Verwijderd
broes ook hier?

erm, ik schop ook veel onder de gordel.
op iemand benen schoppen rules, "Kill his mobility!"

tijdens MZV werkte dat erg goed, aangezien ik 1 van de kleinsten was, moest ik het hebben van snelheid, lenigheid en hard hitten
(moest alleen oppassen dat ik geen uppercuts ging opvangen )

maar goed, gewoon eromheen draaien en met je kisten een paar rossen op de bovenbenen geven, dan zijn ze nog langzamer

IRL zou je natuurlijk voor de knieën kunnen gaan

maar ik heb zelf niet echt een vaste stijl, door al dat gecrosstrain etc kan ik in de meeste situaties wel uit de voeten, zowel op de mat als op straat.
en op straat bedien ik me et gemak van dingen als zand in de ogen gooien, jas gebruiken etc.
indien noodzakelijk, vecht neit snel,maar als het moet heb ik geen moeite met vuil vechten.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 19:01
combatguy
combatguy is offline
Ik vind karate een leuke sport,maar ook een mooie sport er komt namelijk veel van terug in het kung-fu.
Ik vind t ook wel goed dat meisjes gewoon karate kunnen doen, om de rede van eigen veiligheid en gewoon om lekker fit te zijn.
maakt eigenlijk nix uit welke (vecht)-sport meisjes doen.
helemaal nix tegen ik suport het juis
Oud 06-04-2004, 15:52
cr!m!n4l
cr!m!n4l is offline
ik vind het zeer sexy en meestal zijn jullie ook leniger, ikzelf doe penchak silat een heel andere vorm van vechtsport
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 20:35
combatguy
combatguy is offline
Penchak Silat komt toch uit Indonesie????
Keb ook een paar vrienden die het doen.1 er van doet een mix van penchak en kung fu.
Doe je de lage stijl of de recht-opstaande stijl?
Reageren

Regels voor berichten