Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Meisjes en karate??
zeker wel!! ik doe nu zelf bijna 7 jaar op hoog niveau karate en ik ben een van de vele meisjes. als je naar een toernooi kijkt heb je toch al snel een poule van 15 meisjes. en dat is veel vergeleken met vroeger!! als je naar een land als belgie of frankrijk kijkt zijn er helemaal veel meisjes. in frankrijk doet een op de 8 mensen karate!! dus een 12% van alle meisjes in frankrijk!! ik denk niet dat nederland dit ook gaat halen, maar we zijn goed opweg!! ik kan karate ook aan iedereen aanraden jongens, meisjes, jong en oud. karate is leuk als je het op hoger niveau doet, niet maar een keer in de week. als je zin hebt om af en toe een wedstrijdje te doen moet je dat zeker eens proberen en opzoek gaan naar een goede club in de buurt!! die kan je vinden via www.karatebond.nl!!!ow en wisten jullie dat de wereldkampioen bij de mannen -80 kilo een nederlander is?? Daniel Sabanovic!! http://www.karatebond.nl |
![]() |
|
![]() |
Ik ben een jongen en heb zelf zwarte band jiu jitsu. Ik vind het wel tof om meisjes dit te zien doen
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb zelf een aantal jaren judo en jui-jitsu gedaan. Jui-jitsu bevat wat elementen die erg op karate lijken, zoals de trappen en stoten. Ik vind het wel leuk. Er is niets speciaals aan als een meisje karate doet, maar het lijkt me wel goede ontwikkeling dat meer meisjes dit soort sporten gaan beoefenen. Vaak zijn het alleen maar jongens, en dat is een beetje eentonig.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Meiden die karate doen zijn cool ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het juist goed dat meiden aan zelfverdedigingssporten doen. Sporten zoals Aikido taekwondo, karate jiu jitsu, kung fu en noem t allemaal maar op. Ik denk mss wel dat aikido het best geschikt is voor zelfverdediging. Omdat je daar echt puur leert hoe je jezelf kan verdedigen in allerhande situaties.. Maar als je gewoon lekker wilt knokken enzo dan moe je voor karate, tkw enz. gaan.
En ja meiden die aan vechtsporten doen, dat vind ik altijd wel wat hebben ![]() |
![]() |
|
'k doe nu al bijna 4 jaar karate en heb bijna blauwe band. 'k vind het zelf erg leuk en train 1x per week. zou wel vaker willen, maar komt helaas niet uit. ik doe geen wedstrijden, alleen trainen, met soms een strandtraning of trainingsweekend. binnenkort ook meditatieweek
![]() 'k vind het erg goed dat je evenwicht leert zoeken, in je lichaam en geest. merk gewoon dat ik wel anders ben gaan trainen en ook anders over karate ben gaan denken. als je kan zou ik wel weer gaan trainen ![]()
|
![]() |
meisjes op karate is heel normaal
mn vriendin doet aan Tang Soo Do (=Koreaans Karate), haar zusje ook, en er zijn daar VEEL MEER meisjes en vrouwen. www.tangsoodo.nl
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Bij ons op karate zitten ook meisjes en die hebben mij wellis verteld dat dat niet mocht, en het lijkt me zowieso ook redelijk onpractisch. En over die leeftijden ik hoop dat ik dit jaar van wit naar blauw kan gaan en ik zit er pas paar maanden op, ligt er aan hoevaak je traint en hoesnel je technieken onder de knie krijgt.De hoogste band is trouwens rood.Zijn nu geloof ik maar 2 mensen die dat hebben, 1 nederlander ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
een band is natuurlijk ook alleen maar een bewijs dat je de technieken kent, het is nog steeds gecontroleerd. of je het ook daadwerkelijk kan toepasen hangt veel meer van jezelf af dan van de vechtsport/kunst die je beoefent. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bij de wado stijl heb je de volgende kleuren. In volgorde: Wit Geel Oranje Groen Blauw Bruin (3x) [Ik krijg zo het idee dat dit verschillend is per school..] Zwart Ik had/heb zelf bruin 1, maar ben gestopt. Doe nu taekwondo ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Hmm bij onze wedstrijden mochten ze toen geen borstplaat om.Waarom het onpractisch is, een tok daar mag je niet slaan/schoppen en dat gebeurt ook maar heel af en toe per ongeluk.Bij een borstplaat heb je gelijk een stuk waar je normaal op slaat waar je nu niet meer op kan slaan.(of mag je daar bij meisjes gevechten ook niet op slaan...?)
Maar btw doet er 4 april nog iemand mee aan een karate toernooi in rotterdam?
||
![]() |
Citaat:
maare hoezo zou je daar nu niet meer kunnen slaan?? dat maakt verder niets uit! en meestal word er sowieso niet op de borst geslagen meestal op je plexus of hoe je dat ook schrijft en in je buik
|
doet er hier nu niemand meer judo
![]() voel me alleen als judoka allemaal van die karate en kendo(ja ik weet das met houten bamboezwaardjes) gastjes hier
||
![]() |
Citaat:
![]() Wel grappig, misschien moet je dan nog wel tegen meisjes van mijn sportschool vechten ![]() (ze hebben vorig jaar ook meegedaan en 1tje is toen tot de halve finale gekomen volgens mij.)
||
![]() |
Citaat:
|
HOI!
Ik zit zelf op karate en ik heb ook gele band. Als je karate leuk vind moet je het zelf doen. Er zitten heel veel meisjes op karate. Bij ons op de sportschool zijn er nog meer meisjes dan jongens. Karate is een zelfverdedigingssport dus er kunnen meisjes en jongens aan karate doen. Veel plezier als je nog op karate gaat Doeggg, Dennis
||
![]() |
Citaat:
Wit Geel Oranje Groen Blauw Bruin (3x) [Ik krijg zo het idee dat dit verschillend is per school..] Zwart En nee bij Wado karate doe je niet aan zelfverdediging. Alleen maar slaan en schoppen, maar je leert ook deze schoppen en slagen af te weren... Iig dat was bij mij zo.. |
![]() |
|
t zou wel n beetje raar zijn als ik t stom vind als meisjes op karate zitten. Ik zit nl. zelf op karate
![]() ow ja... ik doe trouwens aan kenpo karate. Dat is een mix tussen traditioneel karate en straatvechten. Ik leer me dus idd te verdedigen op straat; technieken voor verschillende aanvallen (bijv van achteren vastgepakt worden, van voren vastgegrepen worden, geschopt worden, geslagen worden met verschillende stoten etc...)
Laatst gewijzigd op 06-03-2004 om 10:19. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ow dan kom ik niet tegen ze ik zit bij 16-17jr -65kg ik weet wel dat ze tegen een ander meisje van mijn team komen
|
Mjah Capoeira is een pacifistische vechtsport
![]() Nee ze moesten toendertijd verbergen dat ze aan vechsport deden, dus hebben ze er een dans van gemaakt.. Maja anywayz vind het juist tof dat meiden aan karate doen.. Ook om de meiden wat zelfverzekerder te laten worden en zo kunnen ze ook nog hun 'mannetje' staan op straat, indien nodig.. Enige nadeel is dat vrouwen procentueel meer onder de gordel trappen bij jongens.. Jongens onder elkaar doen dat haast niet (of het is per ongeluk).. Het valt me alleen op, na 6 jaar taekwondo te hebben beoefend met meiden..
|
Verwijderd
|
broes ook hier?
![]() erm, ik schop ook veel onder de gordel. op iemand benen schoppen rules, "Kill his mobility!" tijdens MZV werkte dat erg goed, aangezien ik 1 van de kleinsten was, moest ik het hebben van snelheid, lenigheid en hard hitten ![]() (moest alleen oppassen dat ik geen uppercuts ging opvangen ![]() maar goed, gewoon eromheen draaien en met je kisten een paar rossen op de bovenbenen geven, dan zijn ze nog langzamer ![]() IRL zou je natuurlijk voor de knieën kunnen gaan ![]() maar ik heb zelf niet echt een vaste stijl, door al dat gecrosstrain etc kan ik in de meeste situaties wel uit de voeten, zowel op de mat als op straat. en op straat bedien ik me et gemak van dingen als zand in de ogen gooien, jas gebruiken etc. indien noodzakelijk, vecht neit snel,maar als het moet heb ik geen moeite met vuil vechten. |
![]() |
|
Ik vind karate een leuke sport,maar ook een mooie sport er komt namelijk veel van terug in het kung-fu.
Ik vind t ook wel goed dat meisjes gewoon karate kunnen doen, om de rede van eigen veiligheid en gewoon om lekker fit te zijn. maakt eigenlijk nix uit welke (vecht)-sport meisjes doen. helemaal nix tegen ik suport het juis ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Spam sextinction | 52 | 27-03-2004 12:12 | |
Liefde & Relatie |
Hoe moet ik nou een relatie krijgen king112 | 59 | 01-08-2003 12:11 | |
De Kantine |
Googlism.com misantrophia | 36 | 01-06-2003 00:24 | |
Films, TV & Radio |
Zelf bedachte films please geef je mening erover Verwijderd | 71 | 13-05-2003 13:46 | |
Vrije tijd |
Welke vechtsport? Rerisen Phoenix | 89 | 30-04-2003 16:23 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |