Advertentie | |
|
![]() |
|
ik heb dit jaar ook in jury gezeten, maar heb eigenlijk totaal niet op foutjes of iets dergelijks gelet...vond orginaliteit wel belangrijker.
Verder is het overeenkomen over wie er wint vrij lastig. We hadden een puntensysteem gebruikt waardoor er een bandje won die niemand op nr 1 had staan....het zij zo |
![]() |
|
Ik denk niet dat het zozeer om het winnen moet gaan. Als je niet doorkomt, moet je vooral wat doen met de kritiek, zodat je jezelf kan verbeteren en volgend jaar misschien wel kan winnen. Verder vind ik het een goede manier om nieuwe talent te ontdekken..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je moet daar toch staan met een instelling van 'hier ben ik, en ik ben de beste' ook al is dat dan arrogant? Of ligt dat nou aan mij? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je sowieso niet fanatiek bent als je optreed zit er iets goed fout. Je moet elke keer alles geven, niet alleen als er een jury bij zit. je speelt voor jezelf en het publiek, niet voor een jury. En die instelling is al helemaal fout. Je mag best overtuigd zijn van je eigen kunnen, maar er staan alsof je de beste bent, daar zou ik enorm op afknappen
||
Citaat:
|
ach dat eerste optreden van ons was ook niet bepaald foutloos, maar onze frontmannen stonden noest op het podium en de zatte boer genoot ervan, en daar gaat het om.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
FF ontopic:
ik vind het idee van bandwedstrijden heel goed, vaak zijn het vrijwilligers van een organisatie die zoiets op poten zetten, waardoor de gelegenheid zich voordoet voor bands om meer op te treden, zichzelf te laten zien. Nadeel vind ik dat bij sommige van deze wedstrijden het "idols" gehalte wel hee lhoog wordt: in principe kan ieder idioot zich aanmelden, en je ziet soms bij voorrondes de raarste lui rondlopen die zichzelf heel wat vinden, en is het "rock n roll tim", dan klinkt het als een zak aardappels. Ik heb zelf 3 keer met zo'n wedstrijd meegedaan, te weten de popmarathon in 2003 (publieksprijs gehaald), de voorrondes van de drentse popprijs (door naar de finale die nog moet komen dit jaar), en de kunstbende regio drenthe van dit jaar, gisteren 1e plek gehaald. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb ooit meegedaan aan de Noord Hollandse voorronde van kunstbende en hier werden we derde. Dit hield in dat we niet naar de finale mochten. Maar een paar weken werden we alsnog opgebeld doior de kunstbende, er was een plek vrij gekomen die ze nog moesten yullen en ze vroegen of wij daar op wouden treden. Niet om mee te dingen naar een prijs maar onder de categorie "niet gewonnen, wel leuk", die speciaal voor ons tot leven werd geroepen. Ons maakte het natuurlijk niet uit dat we niks konden winnen we deden namelijk toch alleen maar mee om op te kunnen treden. Later ook nog eens aan Artquake meegedaan waar we een eervolle vermelding kregen. En dit kwam waarschijnlijk omdat Remi van Green Lizard in de jury zat en ik die wel eens sprak toen
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
grote prijs van leusden vorig jaar gingen we door naar de finale, maar werden 3de in de finale
scool contest wonnen we de voorronde van amersfoort, naja en de finale op dwergpop wonnen we ook verder nix en tsja kweenie, ik speel misschien wat strakker op zo'n contest omdat ik er dan iets meer op let, en wat minder in de rondte loop te springen. maar dat verschil zal ook niet al te groot zijn
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
dat laatste werkt toch beter volgens mij... |
![]() |
|
wedstrijden vind ik niet wat.
afgelopen zaterdag moesten we tegen bands waarvan er een goede vrienden van ons waren en de ander bekenden waren. tja, dat is fucked up. en daarnaast stel ik altijd vraagtekens bij de jury, het gaat er vaker om hoeveel publiek je meeneemt dan de kwaliteit van je muziek, lijkt het.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
hetgeen niet catchy is wordt vaak als 'ja wel leuk en goed, maar niet mijn ding' en dus niet het 'ding' van de jury.
||
Citaat:
groot was ook mijn verbazing toen 2 jaar geleden hier bij de voorrondes van de grote prijs ineens een hardcoreband won
|
![]() |
Ik vind het wel een goed iets.. Als je punkrock speelt kom je sowieso niet echt heel makkelijk aan optrdenes en vaak heb je door die bandwedstrijden toch dat je een half uur kunt spelen. Meestal krijg je van de jury nog aanwijzingen over wat er beter kan enzo en vaak weten die mensen er ook wat van waardoor je denk ik wel beter kan worden. Als je wint dan heb je vaak als prijs studitijd of een optreden op een festival met aardig bekende naam en hierdoor kom je toch makkelijker aan je optredens.. als je er maar eenmaal tussenzit... Dus vrijdag spelen bij Parel van de Betuwe !!!
( prijzen: geld / studiotijd / optreden op appelpop ) Bram |
![]() |
||
Citaat:
is gewoon dik gelul. optredens komen idd niet in je schoot vallen, daar moet je veel, heel veel voor bellen etc. dat geldt voor praktisch elke band
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() vaak enthousiaste medewerkers, redelijke onkostenvergoeding toch wel vaak en een goed gevulde koelkast ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
ik speelde een maand of 2 geleden in ommen in OJC punt en toen zakten we gewoon door een gedeelte van het 'podium' heen..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En bier is er ook altijd zat dus dat is ook altijd goed. |
![]() |
|
![]() |
Kerel.. het is gewoon zo. En ik ga echt niet zitten wachten tot we optredens aangeboden krijgen.. We sturen erg vaak promopakketten weg met demo uiteraard maar ja.. Als je er eenmaal tussenzit dan gaat het wel makkelijker enzo.. Wij komen bijvoorbeeld uit een dorp en als je dan in de stad je naam vestigd dan gaat het zeker goedkomen.. Maar ja optreden kun je iig niet vaak genoeg doen !!
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Natuurlijk is optreden geweldig en fantastisch, en doe je elke keer evenveel je best, maar doet het jullie niet wat dat er een jury is die je eventueel nog een optreden kan bezorgen? En je moet daar toch staan met de instelling van 'ik kan wel wat, kijk maar'? Want als je een beetje zielig zit te zijn 'boehoe, ik ben slecht' dan schiet het natuurlijk niet op ![]() Natuurlijk doe ik elk optreden mn best, maar ik ben wel meer gespannen als er ook nog wat gewonnen kan worden. @ Mr.Gibson: jij bent vast van Flat Tyres! Ik heb jullie zaterdag gezien bij de Kunstbende (moest zelf ook spelen) en ik vond jullie steengoed. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|