Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2004, 13:20
G.T.C.
G.T.C. is offline
Mijn beste vriendin en ik gaan al jaren super goed met elkaar om. We weten alles wel van elkaar en voelen elkaar precies goed aan en dat soort dingen, we zijn er altijd voor elkaar, doen veel leuke dingen samen.....kortom gewoon een hele goede vriendschap.
Allebei hebben we zo af en toe wel is een relatie. Naja....relatie is misschien een groot woord. Het zijn tot nu toe nooit serieuze, langdurige relaties.
Maar waar ik dus bang voor ben is dat als het nou is een keer wel heel serieus zou worden bij 1 van ons of we dan nog wel met elkaar om gaan zoals daarvoor.

Op dit moment bel ik altijd direct mijn beste vriendin op als er iets met me is, of als ik iets bijzonders heb meegemaakt. En ik kan me zo voorstellen dat als ik echt een serieuze relatie met iemand zou hebben dat ik op een gegeven moment dingen eerder met dat meisje zou delen dan met mijn beste vriendin.

Dat opbellen is dan nog maar 1 voorbeeld maar je snapt het idee. Ik denk dat we dan veel minder close met elkaar zullen zijn...

Ik zou graag van mensen willen weten of ze dit herkennen en hoe dat bij hun gegaan is toen ze een serieuze (serieuse?? ) relatie kregen.
Oud 19-03-2004, 13:40
Co
Co is offline
Dit probleem ken ik

normaal ging ik iedere vrijdag en zaterdag met mn vrienden ergens indrinken en daarna naar de kroeg

nu ik een vriendin heb moet ik toch keuzes maken
meestal vrijdag vrienden en zaterdag vriendin

echt, ik vind het geen ideale situatie, maar ik wil niet 1 van beide laten vallen

In jou situatie zou ik ook half om half proberen te kiezen

het is zonde om je beste vriendin nu te vergeten, want als de relatie over is, heb je haar weer hard nodig

probeer je relatie-vriendin (om het zomaar even te noemen) te overtuigen dat het niet meer is dan een hechte vriendschap
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 14:29
Last Resort
Last Resort is offline
Ik heb wel gemerkt dat de vriendschap met een vriendin eronder lijdt als ik een vriendin heb, of zij een vriend. Zo is het nu eenmaal, kan je weinig aan doen.
Oud 20-03-2004, 08:59
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Tot een jaar geleden deed ik álles met mijn beste vriend. We waren elke dag bij elkaar, deden leuke dingen, net zoals wat jij zegt. We hadden het er ook vaak over wat er zou gebeuren als een van ons een relatie krijgt.
Een half jaar geleden kreeg hij dus een vriendin. Ik kreeg daar toen eigenlijk weinig van mee, omdat ik net op kamers zat in een andere stad, we zagen elkaar dus sowieso minder. Ongeveer drie maanden geleden kreeg ik een hele leuke vriend.

Mijn beste vriend en ik hebben nu allebei veel meer ons eigen leven, we zijn ook veel minder close dan voorheen. Maar bijna elk weekend spreken we af om bij te praten, en dan zijn we ook echt alleen met z'n tweeen, en voelt het weer net zo vertrouwd als vroeger. Ik denk dus dat als je allebei zorgt dat je tijd voor elkaar over houdt, je het heel erg leuk met elkaar kan houden. Tuurlijk, de vriendschap verandert wel, maar als je er allebei in blijft investeren kan je er samen heel goed uitkomen.
Oud 21-03-2004, 11:14
huytuneng
huytuneng is offline
Je voorspelling wat betreft dat bellen gaat zeker uitkomen.
Bij mij ontwikkelde het zich zo dat ik alle hoogte- en dieptepunten met m'n vriend ging delen en dat m'n beste vriend de afgevlakte versie later te horen kreeg.
Met afspreken ging het zo dat ik hem nog net zo vaak zag als voorheen, maar de helft van de tijd is mijn vriend er nu ook bij. Er is nu zelfs een soort drie-eenheid ontstaan (ja we houden hem er op erg persoonlijk vlak wel buiten).
Nu hij ook weer een vriendin heeft wordt zij er ook gewoon bij betrokken.
Ook eerdere relaties van hem en van mij werden gewoon bij de vriendschap betrokken.
Oud 21-03-2004, 11:19
Unwritten-Law
Unwritten-Law is offline
t blijft moeilijk hoor, als je beste vriendin een vriend krijgt en jij "alleen" achterblijft kan jaloezie je helemaal kapot maken, moet je echt mee oppassen.. voor je t weet ben je dr kwijt
Oud 21-03-2004, 11:24
Verwijderd
Ik heb een relatie van bijna 19 maanden gehad en in het begin ging het goed t.o.v mijn beste vriendin, maar toen werd het serieuzer, ging bijna nooit meer uit, verwaarloosde haar een beetje.

Heb er spijt van! heb nu een nieuwe vriend, die sleep ik mee het café in, hij sleept ons mee een ander café in, hij snapt het als ik iets met haar wil gaan doen en het werkt beter als met mn vorige vriend, ligt er ook aan wat voor vriend je hebt denk ik..

Maar ik zal nooit meer een jongen tussen mij en mn meissie laten komen...Beste vrienden zijn op een gegeven moment harder nodig als een vriendje!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 19:22
sientjuh
sientjuh is offline
Wat ik bij mezelf merk is dat ik het niet leuk vind als mijn beste vriend een vriendin heeft, en ik heb zo het idee dat hij het ook niet leuk vindt als ik een vriend heb
Dit wordt vervelender naarmate die relaties langer duren en we staan dan ook altijd klaar om de ander te steunen in zijn/haar besluit het uit te maken
We hebben trouwens de ongeschreven regel om onze vriendjes en vriendinnetjes zo ver mogelijk uit te buurt van ons te houden. Dit helpt wel een beetje
Oud 21-03-2004, 20:00
snootie
snootie is offline
Dat Is Stom alles veranderd, je ziet elkaar veel minder, en als je veel ongeluk hebt wordt jou partner nog jaloers op je beste vriendin, of jou beste vriendin jaloers op je partner, ach ja het een moet ten koste van het ander
Oud 22-03-2004, 16:15
Qimm
Qimm is offline
Tja ik kan haar wat minder zien, maar dat komt voor een deel ook doordat ik nu werk heb. We hebben zowieso een vaste dag door de week dat we elkaar zien en in het weekend proberen we ook nog wel es wat 'met z'n allen' te doen.
Oud 22-03-2004, 16:23
Verwijderd
Mijn beste vriendin is het allerbelangrijkste voor mij, en dat is ze ook als ik een vriend heb.
Mijn beste vriend heeft zelf al een jaar een vriendin en ik heb ook weleens een vriend, tot nu toe is dat altijd goed gegaan.
Als iemand jaloers is daardoor negeer ik dat.
Het is vanaf het begin duidelijk geweest dat daar niemand tussen komt, dus ook geen jaloers vriendje.
Heb dat gelukkig pas één keer meegemaakt.
Zijn vriendin vindt het niet leuk als we samen uit eten gaan, of naar de film, maar daar went ze maar aan.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:03
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Volgens mij moet je op dat vlak altijd keuzes maken.. je kan niet EN veel tijd met je relatie-vriend/in EN met je beste vriend/in doorbrengen. Er zal er altijd ééntje moeten onder lijden volgens mij, maar je mag zeker je vrienden niet laten vallen, want als het fout zou lopen in je relatie heb je je vrienden idd hard nodig.. anders sta je er helemaal alleen voor.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:42
*underworld*
*underworld* is offline
veel mensen denken dat je moet kiezen... beste vriend(in) of vriend(innet)je!!! ik ben het er niet mee eens! oke, je zal je beste vriend(in) wel minder zien, maar dat is logisch...
maar als je je tijd goed verdeeld, hoeft de vriendschap er niet onder te lijden...

Bij mij was mijn (inmiddels mijn ex) vriendje ook alles voor me... elk weekend was ik bij hem etcetc na een tijdje merkte ik ook wel dat het zo niet ging, toen hebben ik en mn beste vriendin even flink bijgepraat en daarna ging het weer veel beter ik verdeelde mn tijd tussen haar en tussen mn vriendje! ik wilde ze allebei niet kwijt...
Oud 22-03-2004, 18:58
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Eén van mijn allerbeste vrienden heeft een serieuze relatie sinds een jaar of zo. Dus ik ken de situatie...

Je relatie met hem veranderd dan wel hoor. Vroeger was ik altijd een van de eerste om iets nieuws te horen, of om te helpen, of ... Maar dan komt er een relatie die belangrijker is ... En je hoort de dingen niet meer als eerste, je bent niet meer de eerste om te helpen ...
In het begin had ik het daar best wel lastig mee, maar het is gewoon een kwestie van je erbij neer te leggen denk ik. Op den duur komt er iemand in je leven -je partner- die belangrijker wordt dan alles en iedereen. Ik denk dat dat normaal is. Waarmee ik niet wil zeggen dat je je vrienden gewoon moet laten vallen eh, in tegendeel zelfs !!!
Maar als beste vriend/vriendin moet je begrijpen dat die partner uiteindelijk belangrijker wordt dan jij. Je zal nog steeds één van de beste vrienden blijven voor hem/haar, ongetwijfeld, maar er is iemand die dichter bij hem/haar staat dan jij...

Eigenlijk is dat helemaal niet erg hoor! Vind ik toch niet. Het is gewoon heel raar in het begin, en anders, maar dat valt zeker wel terug in de juiste plooi !
Oud 22-03-2004, 19:04
Mindfields
Mindfields is offline
Toen mijn beste vriend een vriendin kreeg zag en zie ik hem een stuk minder..Meisje is een stuk jonger dan wij (13/14) dus ze kan ook niet mee uit enzo.. Met als gevolg dat ik hem ook minder zie. Best klote. Ik vind het sowieso kut als mensen hun vrienden vergeten zodra ze een relatie krijgen.
Oud 22-03-2004, 20:13
Luna
Luna is offline
Citaat:
Parallel schreef op 22-03-2004 @ 20:04:
Ik vind het sowieso kut als mensen hun vrienden vergeten zodra ze een relatie krijgen.
Vind ik ook.
Maar je moet wel je tijd verdelen, je hebt sowieso minder tijd voor je vrienden omdat er nu ook tijd voor het vriendje vrijgemaakt moet worden, maar dat wil idd niet zeggen dat je je vrienden maar helemaal kan vergeten.
Reageren

Regels voor berichten