Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2004, 10:03
soulme
soulme is offline
Hey, ik moet voor economie een Po over de prijzenoorlog tussen supermarkten maken. Kan iemand mij een beetje op weg helpen? Met bijvoorbeeld informatie of ideeen voor deelvragen of een hoofdvraag? alvast bedankt...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2004, 13:09
Verwijderd
uhm.....
de hoofdvraag:
wat heeft de prijzenslag in de supermarkten voor effect op de economie en het koopgedrag van de consument?

een aantal deelvragen:

-wat is de prijzen oorlog?
-welke supermarkten doen er allemaal aan mee?
-Waar leidt de prijzenslag toe?

best een moeilijk onderwerp

suc6 iig
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 21:27
USPalermo
USPalermo is offline
Je kunt iets vertellen over de supermarkt op de hoek.(de kleine buurtsuper dus) de gevolgen die de prijzen-oorlog heeft op die kleine ondernemer.

Verder zou je eens kunnen nadenken over het feit dat er door supermarkten nu producten beneden inkoopprijs verkocht worden.
Wat zal de beweegreden zijn voor de supermarkt om dit te doen, immers zo maakt men verlies.
Of zit hier een marketing-strategie achter?

Wie wordt het slachtoffer van de prijzen-oorlog wie wordt er beter van.

Ook nog iets, en dit is een feit ik verzin het niet, ik heb het namelijk op het nieuws gezien. --> Er is dus nu een prijzenoorlog aan de gang. MAAR de producten worden nu nog duurder verkocht dan een jaar geleden. Hoe kan dat? Juist tijdens en vlak na de invoering van de euro zijn de prijzen gestegen.

Wat ik probeer te zeggen, je kunt eens nadenken over de invloed van de euro op de prijzenoorlog.....
Reageren

Regels voor berichten