Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Noten lezen heeft ook helemaal niets met techniek te maken. Maar als je jazz of klassiek wilt spelen ben je gewoon dom als je geen noten leert lezen. Zo moeilijk is het niet. Het is wel moeilijk om een moeilijk stuk in een ruk zo van blad te spelen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
het kan best, maar dan kun je niet van blad spelen (logisch) dus kost het instuderen van een nummer echt onmens veel werk. En zoveel moeite kost het niet om noten te leren lezen, een kwestie van even tijd er insteken!!
|
Als je gewoon zelf liedjes bedenkt is notenkennis niet noodzakelijk, maar als je bestaande liedjes wilt spelen, dan kost het denk ik minder tijd om tien liedjes inclusief notenschrift te leren, dan om diezelfde liedjes zonder noten te kunnen lezen in te studeren
||
Citaat:
Heb ik al vaak genoeg geprobeerd, en ik heb jaaaaaren en jaren gitaarles gehad, noten leren lezen, maar dat blijft bij mij niet hangen. ik moet alles uittellen, maar heb ik dat ook maar 1 keer gedaan, dan kan ik sowieso dat stuk spelen... Dus heb ik de noten niet meer nodig...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Digitale piano Mimuna | 1 | 16-10-2011 18:50 | |
Muziek |
The Piano / Michael Nyman I Need You | 15 | 19-01-2005 22:08 | |
Verhalen & Gedichten |
The piano has been drinking white witch | 2 | 13-09-2004 09:54 | |
Muziek |