Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nogal gek, eerst was het plan juist dat studenten meer ruimte kregen om te studeren, maar nu ineens nemen ze die ruimte af. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, ik dacht dat het vooral tegen die belachelijke plannen was om rechten- en geneeskundestudenten hun mastertitel te ontnemen. Daar ben ik namelijk fel tegen, alsook tegen de verHBO'isering van het academisch onderwijs. Poten af van de wetenschap. Maar demonstreren tegen dure topmasters, nee, daar kan ik het niet mee eens zijn, ik vind het namelijk wel een redelijk plan.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoelaat begint die demo trouwens? Ik heb tot 12:30 college, dus met een beetje pech kan ik er niet eens bij zijn... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Ik weet het ook alleen omdat ik voor die demo vrij heb gekregen, omdat de hogeschool het voor studenten mogelijk wil maken te demonstreren zonder iets te missen van het onderwijs.) |
![]() |
|
Op deze site staat meer informatie over de demonstratie..
Tis idd vooral de differentiatie van collegelden wat kan oplopen tot 5000 euro ofso.. |
![]() |
||
Deze mail kreeg ik net
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ga kijken of ik het red om er te zijn ('s ochtends voorbereiding voor een concours en aangezien ik er 2,5 uur over doe om in Amsterdam te komen...). Maar als ik het red, dan kom ik zeker ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb nagedacht en ben zelf niet tegen het feit dat onderwijsinstellingen zélf hun collegegeld kunnen bepalen. Zo krijg je een concurrentie en zullen onderwijsinstellingen dus beter onderwijs willen gaan leveren. Dat lijkt me alleen maar goed.
Wel vind ik dat men een tweede studie moet kunnen volgen. En studenten weg sturen of niet toelaten... mja, kan dat zo slecht zijn? Ik wil het complete plan wel graag eens zien. |
![]() |
|
Ik zie het verband tussen concurrentie door collegegeld en algehele verbetering van de kwaliteit van het hoger onderwijs totaal niet, eerlijk gezegd.
Dat stukje over het bekostigen van een tweede studie, betekent dat dat je voor het volgen van twee studies tegelijkertijd en aan dezelfde instelling dubbel collegegeld moet betalen? En inderdaad, ik wil HOOP ook wel eens doorkijken, heb de link nog steeds niet gevonden. Ik weet nog niet of ik ga
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo krijg je dus ook soort marktwerking... Hoe beter de opleiding -> hoe meer studenten -> hoe meer geld -> hoe beter de opleiding etc etc. Maar het moet wel toegankelijk blijven voor iedereen... niet afhankelijk van of iemand wel genoeg geld kan neerleggen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder gaat het natuurlijk ook om centen, iets wat iedere burger zou mobiliseren, dus mij ook ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik zou wel willen gaan, iedereen heeft recht op een studie, net als ieder ander. Iedereen moet dan ook evenveel voor die studie betalen.
Het probleem is dat ik vrijdag tentamens heb die ik niet kan missen ![]()
||
Citaat:
![]() stel dat universiteiten met elkaar concurreren (lijkt me geen gekke gedachte) dan doen ze dat, wanneer dat niet kan op het financiele gedeelte, natuurlijk op een ander gebied, bijvoorbeeld op kwaliteit. Bovendien kan iedereen geld lenen om te studeren, bij IB-groep, een bank of een financiele constructie van de opleiding. Het is echter wel zo dat er voor hogere kwaliteit meer geld nodig is. Ik ben er niet, was uiteindelijk wel van plan te gaan maar had vanmorgen geen stem.
Laatst gewijzigd op 27-03-2004 om 10:44. |
![]() |
|
![]() |
ben wel in Amsterdam, maar ga niet...
gaan ze gister mailtjes rondsturen om even op de Dam te gaan staan... verzin eens iets dat werkt en organiseer het dan beter de halve UvA heeft vrij (waardoor veel studenten niet in Amsterdam zijn) en de andere helft heeft tentamen; BRILJANTE actie. geloof me als er acties zijn oid dan ben ik een van de eerste om mee te doen, maar dit is gepruts
||
Verwijderd
|
Citaat:
(ik gooi al die troep weg, ik heb al gekozen, sta alleen nog op veel mailinglists) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() (Dat bord was trouwens van een GSb-bestuurder, zelf ben ik niet zo creatief en handig om zo'n ding te fabriceren. ![]() Ik vond dat het niet gek ging. TVNoord had het over zo'n 300 mensen. Toch niet slecht voor een vrijdagmiddag in een tentamenperiode. ![]() (Hoe gingen je Staats1b en Bestuurs1 deze week?)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 300 mensen, dat valt nog best mee, het leken er stukken minder, maar dat is inderdaad wel een mooi aantal voor een vrijdagmiddag en een tentamenperiode ![]() Ik heb geen tentamens gemaakt ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sluierverbod (betoog) Nederlands bayirgul | 12 | 26-03-2004 10:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
verhoging collegeld!?! kalasnjikov | 59 | 19-03-2004 20:38 | |