Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2004, 10:16
Levana
Levana is offline
Hoi allemaal!

Ik heb geen idee of ik hier goed zit, maar ik zou niet weten waar ik het anders zou moeten plaatsen. Pesten heeft toch wel te maken met Lichaam en Gezondheid denk ik

Ik loop stage bij Jeugd- en Jongerenwerk en we hebben elke woensdagmiddag een activiteit voor kinderen van 8 tm 12 jaar.
Nou wil ik samen met een andere stagiaire een middag in het teken van pesten organiseren (spelletjes oid) maar ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken...

Zijn er mensen die weten waar ik hier iets meer over zou kunnen vinden of iemand die spelletjes weet die leuk zijn om kinderen bewuster te maken van pesten en wat de gevolgen zijn?

Alvast bedankt voor de hulp

Groetjes, Lev
Oud 07-04-2004, 11:02
Snow White
Snow White is offline
Ik denk dat dit bij psychologie hoort
Oud 07-04-2004, 11:43
Stefanie
Stefanie is offline
Dit heeft volgens mij ook weinig te maken met lichaam en gezondheid. Tenzij er zo erg wordt gepest dat het je lichaam aantast
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:23
Verwijderd
Naar Psychologie idd.. Maar goed, ik zal ook reageren

Ik heb op de basisschool een keer een anti-pestmiddag gehad. We gingen daar kleine toneelstukjes opvoeren, waarin een klein groepje kinderen een ander kind pestte en vervolgens lieten ze zien wat een kind dat gepest wordt eraan kan doen. En ook waarom pesters moeten stoppen. (Ze kozen een populair kind uit om gepest te laten worden, zodat iedereen het raar vond... )
En we gingen over pesten praten, wie er al eens had gepest en waarom. Wie er werd gepest en waarom en wat je dan deed.

't Was wel moeilijk, omdat iedereen heel trots was... niemand was gepest, niet had gepest. ja natuurlijk
En tja, als een pispaaltje naarvoren stapt, zal hij er niet populairder op worden. Dus het is wel moeilijk lijkt me.

(En het heeft ook weinig geholpen moet ik zeggen )
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:26
Stefanie
Stefanie is offline
Wij hadden sociale vaardigheidstraining in de eerste klas van het voortgezet onderwijs. Ik weet niet meer precies watvoor spelletjes we deden, maar we draaiden de rollen en leerden hoe we op bepaalde reacties moesten reageren en wanneer niet. Het heeft niet echt geholpen naar mijn mening...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:53
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Het is denk ik vooral belangrijk om te zorgen dat het allemaal niet te moralistisch wordt. Als je het nl. in een te moralistische vorm giet, zoals veel anti-pestprojecten dan schiet het het doel mis, omdat kinderen het dan erg uncool vinden en misschien juist averechts reageren.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 22:35
Verwijderd
Ik heb onlangs nog een studiedag meegemaakt over PESTEN... (wel in België want ben ook Belg).
Er waren veel interssante workshops en ervaren sprekers (waaronder een Nederlandse!) (in alle opzichten van 'pesten', zeer ruim dus!).
Uiteraard is die studiedag al over (d'uh) maar ze hebben nog wat materiaal op hun site gezet!
Ik zal je alvast de URL geven:http://www.rotary-rotselaar.be/Pesten.html

Hopenlijk kan dit je wat verder helpen!
Bye!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten