Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2004, 18:46
charmedgirl
charmedgirl is offline
owk:
als je een stof hebt waar NaOH en NaAc zit en die meot je titreren met HCl. Dan krijg je een grafiek met twee omslappunten.. (de pH gaat heel snel dalen dus)
volgens mij betekent dit dat de NaOh eerst reageert met de H3O+ en dan gaat het verder en dan reageert de NaAc.. maar:

moet je die reactievergelijkingen nou apart doen met HCL?? of samen?? iig hoe moet dat!!???
alvast tnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2004, 19:09
sdekivit
sdekivit is offline
lijkt me wel he

als je bijvoorbeeld Ac- wilt bepalen moet je eerst weten hoeveel mL HCl je nodig had om de loog weg te titreren (het steilste omslagpunt want OH- is een sterke base). Daarna kun je uit de curve bepalen hoeveel mL HCl je in totaal nodig had om alles weg te titreren en dan doe je die totale waarde min de hoeveelheid die nodig had om de loog weg te titreren.

--> je moet dus met de 2 afzonderlijke reacties gaan rekenen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 19:46
charmedgirl
charmedgirl is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 26-03-2004 @ 20:09:
lijkt me wel he

als je bijvoorbeeld Ac- wilt bepalen moet je eerst weten hoeveel mL HCl je nodig had om de loog weg te titreren (het steilste omslagpunt want OH- is een sterke base). Daarna kun je uit de curve bepalen hoeveel mL HCl je in totaal nodig had om alles weg te titreren en dan doe je die totale waarde min de hoeveelheid die nodig had om de loog weg te titreren.

--> je moet dus met de 2 afzonderlijke reacties gaan rekenen
aah dus toch
tnnnnnnnx
Reageren

Regels voor berichten