Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2004, 12:44
Carn
Carn is offline
Met veel bombarie presenteerde Microsoft haar XNA platform, een "systeem" onafhankelijk development platform wat volgens de grote M het beste combineert van PC en Consoles (dus waarschijnlijk gewoon DirectX10+ features). Veel kans dat het XNA de grote drijfkracht word achter de Xbox 2. Paar tech demo filmpjes zijn hier te downloaden:

http://www.microsoft.com/xna/

Ziet er natuurlijk allemaal best leuk uit, maar dat waren de Tech Demo's ook van de Sony Ps2 toendertijd in 1999.

Ik vraag me af wat men nu echt met dat XNA wil bereiken, aangezien er qua ontwikkel omgevingen ook concurrentie is van bv Criterion's RenderWare, en binnenkort ook Blimey 2. Dus naast de fanboys van de hardware, krijgen we dadelijk nog mannetjes die gaan schreeuwen welke ontwikkelomgeving het beste is. Ik ben zelf een beetje sceptisch tegenover deze "complete" packages waar gewoon alles al in zit, ik krijg het idee dat je dan toch een soort "pre-fab" games gaat krijgen.
Oud 26-03-2004, 19:20
bezorghoer
bezorghoer is offline
Ja, het zal ongetwijfeld ook voor de XBox 2 zijn, maar dit is ook volgens mij voor de eerste... als ik het bericht goed begreep... (my englisch sux!)
Oud 26-03-2004, 20:15
Carn
Carn is offline
het is een ontwikkelomgeving; in principe kan je het ook gebruiken op een rekenmachine maar Microsoft kennende gaat de aandacht uit naar de Xbox 2.
Reageren

Regels voor berichten