Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2004, 14:38
Konijn
Konijn is offline
Hallo,

Ik zoek boekjes om mijn latijn een beetje bij te spijkeren.
Niet dat ik zo superslecht er in ben, maar door ziekte heb ik al twee jaar geen latijn gehad en moet ik wel volgend jaar examen er in doen. Ik weet dat ik er op zich niks aan heb qua examenonderwerp, maar ik wil gewoon de kennis weer een beetje naar boven brengen zeg maar, in de zomervakantie.
Iemand enig idee, of wat in de aanbieding?
Oud 26-03-2004, 16:19
phmpruim
phmpruim is offline
welk niveau zoek je precies?

neem anders ff contact op via e-mail
phmpruim#hotmail.com
Oud 26-03-2004, 17:32
Endomychus
Endomychus is offline
ik heb ergens nog een boekje liggen met latijnse woorden. Heb je daar wat aan?
Oud 26-03-2004, 17:57
heavinly
heavinly is offline
Je mag mn Cicero boeken met vertaling overkopen na mn examens?
Oud 26-03-2004, 22:12
Konijn
Konijn is offline
Ik heb zelf de examenboekjes van vorig jaar en dit jaar, want zat toen allebei ook in de zesde..
Maar het gaat me wat die betreft dus inderdaad om de vertaling dan. Heb je de vertaling erbij dan?

Latijnse woorden heb ik niet zoveel aan, ik heb een woordenboek, en oude werkboeken met mn grammatica rijtjes enzo.

En welk niveau ik zoek? Ja ehm.. ergens tussen 5 en 6 vwo in.. Geen idee of je dat kunt benoemen als niveau.
Oud 26-03-2004, 22:16
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Konijn schreef op 26-03-2004 @ 23:12:
Ik heb zelf de examenboekjes van vorig jaar en dit jaar, want zat toen allebei ook in de zesde..
Maar het gaat me wat die betreft dus inderdaad om de vertaling dan. Heb je de vertaling erbij dan?

Latijnse woorden heb ik niet zoveel aan, ik heb een woordenboek, en oude werkboeken met mn grammatica rijtjes enzo.

En welk niveau ik zoek? Ja ehm.. ergens tussen 5 en 6 vwo in.. Geen idee of je dat kunt benoemen als niveau.
Ja, wij krijgen de vertalingen vlak voor de SE's. Welk boek heb je trouwens van Cicero? Die witte? (Ik geloof nl dat er 2 versies zijn.)

En wat bedoel je dan precies wat je zoekt? Latijnse teksten? Oefeningen?
Oud 26-03-2004, 23:23
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Als je Grammatica zoekt kun je kijken of er ergens bij een 2ehands boekenzaak nog "Via Recta" te koop is. Volgens mijn leraar Latijn is het erg handig.
Oud 27-03-2004, 10:46
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
heavinly schreef op 26-03-2004 @ 23:16:
Ja, wij krijgen de vertalingen vlak voor de SE's. Welk boek heb je trouwens van Cicero? Die witte? (Ik geloof nl dat er 2 versies zijn.)

En wat bedoel je dan precies wat je zoekt? Latijnse teksten? Oefeningen?
Nou die vertalingen zijn dus erg handig, zou je die eventueel weg willen doen dan? Zitten daar uitwerkingen/uitleg bij toevallig?
En oefeningen inderdaad.. maar met vertaling erbij kan ik ook wel teksten oefenen. Ik geloof dat mijn boekje grijs is.. Otium cun dignitate heet het. (ondertitel: Cicero over nuttig nietsdoen).

@VirginVampiress: Bedankt voor de tip!

Is er iemand die toevallig ook de vertalingen van Ovidius heeft?

Zou ik dit anders ook op Klassieke Talen kunnen plaatsen? Weet niet hoeveel mensen die daar komen dit ook zien..
Oud 27-03-2004, 18:05
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Konijn schreef op 27-03-2004 @ 11:46:
Nou die vertalingen zijn dus erg handig, zou je die eventueel weg willen doen dan? Zitten daar uitwerkingen/uitleg bij toevallig?
En oefeningen inderdaad.. maar met vertaling erbij kan ik ook wel teksten oefenen. Ik geloof dat mijn boekje grijs is.. Otium cun dignitate heet het. (ondertitel: Cicero over nuttig nietsdoen).

@VirginVampiress: Bedankt voor de tip!

Is er iemand die toevallig ook de vertalingen van Ovidius heeft?

Zou ik dit anders ook op Klassieke Talen kunnen plaatsen? Weet niet hoeveel mensen die daar komen dit ook zien..
Ja, wit/grijs.. allemaal 'tzelfde. We hebben in ieder geval 'tzelfde boek. Ik vind 't wat veel om te kopieren, plus dat ik nog niet alles heb. Maar is het dan goed om 't na de examens te regelen? Dan wil ik graaaaaaaag alles kwijt denk ik. En dan heb ik ook nog wel grammatica stensils voor je.

Op www.latijnengrieks.nl geloof ik, staan vertalingen van schrijvers. Er staat veel op internet! (Behalve van Cicero..) Van Cicero staat ook nog ergens een site met hulp van vertalen (maar ik denk dat je van OcD ook 't hulpboek hebt.. toch?)
Oud 27-03-2004, 18:41
Konijn
Konijn is offline
Ja, na de examens is prima. T gaat me toch om de zomervakantie.
En ik heb een hulpboek ja.
Ik pm je wel in mei, alvast bedankt!
Oud 27-03-2004, 19:02
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Konijn schreef op 27-03-2004 @ 19:41:
Ja, na de examens is prima. T gaat me toch om de zomervakantie.
En ik heb een hulpboek ja.
Ik pm je wel in mei, alvast bedankt!
Is goed. Tegen die tijd (na de examens dan) wil ik ook mn kamer opruimen (volgens mij heb ik dan echt kilo's oud papier) en daar zit misschien ook genoeg Latijn bij voor je.
Advertentie

Regels voor berichten