Advertentie | |
|
![]() |
|
Dit is de belangrijkste acteur en de belangrijkste persoon die op welke manier dan ook iets met film te maken heeft, die dit jaar gestorven is. Wat een rotjaar. Dit is een zeer trieste dag.
Te veel filmlegendes hebben ons verlaten. Evelyn Keyes, Anita Page, Cyd Charrisse, Roy Schreider, Heath Ledger, Isaac Hayes, Bernie Mac, Sidney Pollack, Charlton Heston, Harvey Korman, Mel Ferrer, Brad Renfro, Don LaFontaine, George Carlin, Jerry Reed, Bill Melendez en Stan Winston. Behalve een groot acteur was Paul Newman gewoon een buitengewoon persoon. R.I.P. Mr. Newman Twee prachtige scenes uit respectievelijk "Cool Hand Luke" en "Sometimes A Great Notion". http://www.youtube.com/watch?v=xYqwYrbwHeM http://www.youtube.com/watch?v=vKdF-IP7rE0 Laatst gewijzigd op 27-09-2008 om 18:40. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-09-2008 om 09:28. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Dat klinkt hetzelfde als een eerstejaars geschiedenisstudent die zegt : "Wat kan mij Hitler schelen, als ik afgezien van een verwijzing hier en daar nooit van de beste man gehoord heb." Of een eerstejaars student op het conservatorium die zegt: "Wat kan mij Händel schelen, als ik afgezien van een verwijzing hier of daar nooit nooit van de beste man gehoord heb." Citaat:
Indien je niets over iemand weet, gewoon niet reageren. Want als je dat wel doet, kom je niet intelligent over, wat je volgens mij heel graag wil gezien je pseudo-intelligente reviews, maar eerder irritant. Je komt mij een beetje over als dat eerstejaars studentje, Clark uit "Good Will Hunting" die door middel van quotes uit boeken die hij gelezen heeft meisjes wil imponeren en die door het Matt Damon's karakter even met zijn voeten op aarde gezet moet worden. Ik kan het natuurlijk ook geheel fout hebben, mocht dat zo zijn mijn excuses, maar totdat je het tegendeel bewijst is dit toch het beeld wat ik van je heb. ![]() Laatst gewijzigd op 28-09-2008 om 15:49. |
![]() |
||
Citaat:
Enige kennis van Hitler is overigens wel essentieel wil je een goed beeld van een bepaalde tijdsperiode in de geschiedenis hebben; zijn handelingen hebben immers grote sociale en culturele implicaties gehad. Ik vraag me af of bij een acteur de zaken hetzelfde liggen. Het draait immers bij een analyse om de representatie van een personage zoals je dat op het scherm voorgeschoteld krijgt en niet om de echte 'Paul Newman'. Het is heel leuk als je posters van Newman boven je bed hebt hangen of dat je alle films uit zijn glansrijke carrière hebt gezien, maar je wordt echt niet automatisch een mindere filmwetenschapper wanneer een hoop van de kennis over Newman achterwege blijft. Binnen de wetenschappelijke bestudering van film (of dit uberhaupt mogelijk is is een tweede) ben ik overigens helemaal niet geinteresseerd in poppetjes zoals een acteur, maar richt ik me veel meer op een fenomenologische benadering van diverse films of formalistisch auteurgeneuzel. De rest kan me echt gestolen worden. Tot slot, ik zeg juist dat ik wél als concept van hem heb gehoord, terwijl jij er een negatie van maakt; geen woorden verdraaien plz.
Laatst gewijzigd op 28-09-2008 om 16:29. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik neem dit terug als je hem persoonlijk kende ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Newman's Own®, Inc., founded on a lark by Paul Newman and his buddy A.E. Hotchner in 1982, is now (to our own surprise!), a leading (and growing) premium food company that offers more than 150 varieties of delicious all-natural food and beverage products. Based in Westport, CT, the charitable mission of Newman's Own is expressed in its Company motto: "Shameless exploitation in pursuit of the Common Good." Paul Newman and the Newman's Own Foundation donate all profits and royalties after taxes for educational and charitable purposes. Paul Newman and the Newman's Own Foundation have given more than $250 million to thousands of charities worldwide. www.newmansown.com |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En Henk, hap niet zo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een foto van een naakt stelletje vind ik persoonlijk storender, maar ja, smaken verschillen. ![]() - Heb jij eigenlijk nog een traantje weggepinkt, Margot?
|
|