Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2008, 16:36
DanielC
DanielC is offline
Julllie raden het al. Paul Newman is overleden. Over hoe en waarom verwijs ik jullie door naar NOS Teletekstpagina 421 (pagina 2/2). Hij is 83 jaar oud geworden.

Hij is bekend van films als Cool Hand Luke, Butch Casidy and the Sundance Kid the Hustler, Cat on a Hot Tin Roof, the Left Handed Gun, Exodus, Torn Curtain en vele andere klassiekers.

Zo. Wat vinden jullie daar van?
Oud 27-09-2008, 16:51
Verwijderd
Ik ben er kapot van! Hij was één van mijn favoriete acteurs en ik heb alle bovengenoemde films (en nog meer) van hem gezien. Het is vreemd om te denken dat zo'n charismatische persoonlijkheid en talentvolle acteur niet meer bestaat. Wat mij betreft is er weer een belangrijk stuk van het Oude Hollywood weg, dat zo langzamerhand ophoudt te bestaan. Echt een aanzienlijk verlies voor niet alleen de familie en vrienden van Paul Newman, maar ook voor de filmwereld en de Amerikaanse cultuur. Dat hij moge rusten in vrede.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2008, 17:46
HenkMul
HenkMul is offline
Ik heb geen enkele film van bovenstaande lijst gezien en sowieso is 83 wel een aardige leeftijd om een tuintje op je buik te krijgen. /CARE.
Oud 27-09-2008, 18:19
King Ralph
King Ralph is offline
Dit is de belangrijkste acteur en de belangrijkste persoon die op welke manier dan ook iets met film te maken heeft, die dit jaar gestorven is. Wat een rotjaar. Dit is een zeer trieste dag.

Te veel filmlegendes hebben ons verlaten.

Evelyn Keyes, Anita Page, Cyd Charrisse, Roy Schreider, Heath Ledger, Isaac Hayes, Bernie Mac, Sidney Pollack, Charlton Heston, Harvey Korman, Mel Ferrer, Brad Renfro, Don LaFontaine, George Carlin, Jerry Reed, Bill Melendez en Stan Winston.

Behalve een groot acteur was Paul Newman gewoon een buitengewoon persoon.

R.I.P. Mr. Newman

Twee prachtige scenes uit respectievelijk "Cool Hand Luke" en "Sometimes A Great Notion".

http://www.youtube.com/watch?v=xYqwYrbwHeM

http://www.youtube.com/watch?v=vKdF-IP7rE0

Laatst gewijzigd op 27-09-2008 om 18:40.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2008, 19:31
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Ik heb geen enkele film van bovenstaande lijst gezien en sowieso is 83 wel een aardige leeftijd om een tuintje op je buik te krijgen. /CARE.
Dude...
Oud 27-09-2008, 20:03
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Dude...
Ik heb wijselijk niet op zijn reactie gereageerd. Maar ik jij en Marloes weten waarschijnlijk mijn gedachten wel.....
Met citaat reageren
Oud 27-09-2008, 20:16
DanielC
DanielC is offline
In jou gedachte hangt Henk al aan de hoogste boom, of niet?
Oud 27-09-2008, 20:27
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
filmlegendes
Bernie Mac,

wtf. bernie mac was een grapjesneger, geen filmlegende.
Oud 27-09-2008, 20:27
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
In jou gedachte hangt Henk al aan de hoogste boom, of niet?
Mild gezegd.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2008, 20:31
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Mild gezegd.
Haha, aansteldertiger! Wat kan mij zo'n ouwe knakker nou schelen, als ik afgezien van een verwijzing hier of daar nooit van de beste man gehoord heb.
Oud 27-09-2008, 21:49
Swlabr
Swlabr is offline
Hmm, jammer.
Oud 28-09-2008, 03:37
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Haha, aansteldertiger! Wat kan mij zo'n ouwe knakker nou schelen, als ik afgezien van een verwijzing hier of daar nooit van de beste man gehoord heb.
Goed, dan ben je wel een hele fraaie filmwetenschapper als je nog nooit van Newman gehoord hebt. Mij maakt het allemaal niet zo veel uit. Maar je "het interesseert me niks" attitude komt wel erg geforceerd over.
Oud 28-09-2008, 09:10
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Goed, dan ben je wel een hele fraaie filmwetenschapper als je nog nooit van Newman gehoord hebt. Mij maakt het allemaal niet zo veel uit. Maar je "het interesseert me niks" attitude komt wel erg geforceerd over.
Het is wel een wat flauw argument, maar ik had een 10 voor het vak filmgeschiedenis. Oftewel, natuurlijk heb ik als concept van 'm gehoord, maar afgezien van een jeugdige ervaring met The Sting - die overigens niet in je lijstje staat - heb ik geen enkele film gezien en daarbij bewust gedacht: 'is dat Paul Newman! wat een interessante man, wat een goed acteur!'. En terzijde, ik vind de plots van de films die je in je lijstje noemde ook niet dusdanig aantrekkelijk dat ik opeens graag die films wil zien. En tot slot kan ik sowieso geen emotionele betrokkenheid ervaren met het overlijden van een persoon die zich op geen enkele manier in mijn nabijheid bevond. Zeker een voor mij onbekende man van 83 niet.

Laatst gewijzigd op 28-09-2008 om 09:28.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 09:30
Signy
Signy is offline
wat een vreselijke scene
Oud 28-09-2008, 10:23
Verwijderd
Als het je niks interesseert, waarom post je dan in een topic waarvan je weet dat het mensen kan irriteren?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 10:26
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Als het je niks interesseert, waarom post je dan in een topic waarvan je weet dat het mensen kan irriteren?
DanielC vroeg wat mensen er van vonden, zodoende. Het is toch geen verplichting om uit te barsten in een collectief kattengejank als er wellicht ook plaats kan zijn voor wat nuchtere indifferentie.
Oud 28-09-2008, 10:43
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
DanielC vroeg wat mensen er van vonden, zodoende. Het is toch geen verplichting om uit te barsten in een collectief kattengejank als er wellicht ook plaats kan zijn voor wat nuchtere indifferentie.
Je weet best dat daar niemand op zit te wachten in een overlijdenstopic. Je zit ons gewoon op stang te jagen, henk.
Oud 28-09-2008, 11:10
Verwijderd
Citaat:
nooit van de beste man gehoord heb.
dat is niet zo best, HenkMul
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 14:23
Verwijderd
Ja, ach. 83 is een mooie leeftijd.

De weinige films die ik van hem heb gezien (Butch Cassidy en The Sting) vond ik erg goed. In Road to Perdition vond ik hem ook wel sterk.

Dat HenkMul nog nooit van hem gehoord heeft of een film van hem heeft gezien verbaast me.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Dit is de belangrijkste acteur en de belangrijkste persoon die op welke manier dan ook iets met film te maken heeft, die dit jaar gestorven is. Wat een rotjaar. Dit is een zeer trieste dag.

Te veel filmlegendes hebben ons verlaten.

Evelyn Keyes, Anita Page, Cyd Charrisse, Roy Schreider, Heath Ledger, Isaac Hayes, Bernie Mac, Sidney Pollack, Charlton Heston, Harvey Korman, Mel Ferrer, Brad Renfro, Don LaFontaine, George Carlin, Jerry Reed, Bill Melendez en Stan Winston.

Behalve een groot acteur was Paul Newman gewoon een buitengewoon persoon.

R.I.P. Mr. Newman

Twee prachtige scenes uit respectievelijk "Cool Hand Luke" en "Sometimes A Great Notion".

http://www.youtube.com/watch?v=xYqwYrbwHeM

http://www.youtube.com/watch?v=vKdF-IP7rE0
Je kan ook overdrijven. En wat is er zo legendarisch aan Ledger, Mac of Renfro?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 15:30
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Wat kan mij zo'n ouwe knakker nou schelen, als ik afgezien van een verwijzing hier of daar nooit van de beste man gehoord heb.
Auww... Wat een genante opmerking voor iemand met jouw lopende opleiding.

Dat klinkt hetzelfde als een eerstejaars geschiedenisstudent die zegt : "Wat kan mij Hitler schelen, als ik afgezien van een verwijzing hier en daar nooit van de beste man gehoord heb."

Of een eerstejaars student op het conservatorium die zegt: "Wat kan mij Händel schelen, als ik afgezien van een verwijzing hier of daar nooit nooit van de beste man gehoord heb."

Citaat:
Het is wel een wat flauw argument, maar ik had een 10 voor het vak filmgeschiedenis. Oftewel, natuurlijk heb ik als concept van 'm gehoord, maar afgezien van een jeugdige ervaring met The Sting - die overigens niet in je lijstje staat - heb ik geen enkele film gezien en daarbij bewust gedacht: 'is dat Paul Newman! wat een interessante man, wat een goed acteur!'. En terzijde, ik vind de plots van de films die je in je lijstje noemde ook niet dusdanig aantrekkelijk dat ik opeens graag die films wil zien. En tot slot kan ik sowieso geen emotionele betrokkenheid ervaren met het overlijden van een persoon die zich op geen enkele manier in mijn nabijheid bevond. Zeker een voor mij onbekende man van 83 niet.
"Ik had een 10 voor filmgeschiedenis"? "als concept nog nooit van hem gehoord"?

Indien je niets over iemand weet, gewoon niet reageren. Want als je dat wel doet, kom je niet intelligent over, wat je volgens mij heel graag wil gezien je pseudo-intelligente reviews, maar eerder irritant. Je komt mij een beetje over als dat eerstejaars studentje, Clark uit "Good Will Hunting" die door middel van quotes uit boeken die hij gelezen heeft meisjes wil imponeren en die door het Matt Damon's karakter even met zijn voeten op aarde gezet moet worden.
Ik kan het natuurlijk ook geheel fout hebben, mocht dat zo zijn mijn excuses, maar totdat je het tegendeel bewijst is dit toch het beeld wat ik van je heb.

Laatst gewijzigd op 28-09-2008 om 15:49.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 15:31
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Je kan ook overdrijven. En wat is er zo legendarisch aan Ledger, Mac of Renfro?
Renfro en Mac zijn overdreven, ja. Maar ze zijn te vroeg gestorven. Ik ben helaas wel nog Richard Widmark vergeten in mijn oorspronkelijke lijst.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 16:10
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Auww... Wat een genante opmerking voor iemand met jouw lopende opleiding.

Dat klinkt hetzelfde als een eerstejaars geschiedenisstudent die zegt : "Wat kan mij Hitler schelen, als ik afgezien van een verwijzing hier en daar nooit van de beste man gehoord heb."

Of een eerstejaars student op het conservatorium die zegt: "Wat kan mij Händel schelen, als ik afgezien van een verwijzing hier of daar nooit nooit van de beste man gehoord heb."

"Ik had een 10 voor filmgeschiedenis"? "als concept nog nooit van hem gehoord"?

Indien je niets over iemand weet, gewoon niet reageren. Want als je dat wel doet, kom je niet intelligent over, wat je volgens mij heel graag wil gezien je pseudo-intelligente reviews, maar eerder irritant. Je komt mij een beetje over als dat eerstejaars studentje, Clark uit "Good Will Hunting" die door middel van quotes uit boeken die hij gelezen heeft meisjes wil imponeren en die door het Matt Damon's karakter even met zijn voeten op aarde gezet moet worden.
Ik kan het natuurlijk ook geheel fout hebben, mocht dat zo zijn mijn excuses, maar totdat je het tegendeel bewijst is dit toch het beeld wat ik van je heb.

[afbeelding]
Gozer, allereerst: ik ben feitelijk gezien zevendejaars, (zz.) Ten tweede, je vergelijkingen slaan als kut op dirk, aangezien het gegeven dat ik film bestudeer niet automatisch impliceert dat ik interesse danwel waardering voor een acteur zou moeten hebben. Hetzelfde geldt met de domeinen van geschiedenis en muziek. Dat een bepaald persoon of gebeurtenis een grote invloed binnen een gebied heeft uitgeoefend, leidt niet automatisch tot een (emotioneel) engagement. Het domein is zo veelomvattend dat je nimmer een affectie met elke geproduceerde film of iedere acteur kan hebben.

Enige kennis van Hitler is overigens wel essentieel wil je een goed beeld van een bepaalde tijdsperiode in de geschiedenis hebben; zijn handelingen hebben immers grote sociale en culturele implicaties gehad. Ik vraag me af of bij een acteur de zaken hetzelfde liggen. Het draait immers bij een analyse om de representatie van een personage zoals je dat op het scherm voorgeschoteld krijgt en niet om de echte 'Paul Newman'. Het is heel leuk als je posters van Newman boven je bed hebt hangen of dat je alle films uit zijn glansrijke carrière hebt gezien, maar je wordt echt niet automatisch een mindere filmwetenschapper wanneer een hoop van de kennis over Newman achterwege blijft. Binnen de wetenschappelijke bestudering van film (of dit uberhaupt mogelijk is is een tweede) ben ik overigens helemaal niet geinteresseerd in poppetjes zoals een acteur, maar richt ik me veel meer op een fenomenologische benadering van diverse films of formalistisch auteurgeneuzel. De rest kan me echt gestolen worden.

Tot slot, ik zeg juist dat ik wél als concept van hem heb gehoord, terwijl jij er een negatie van maakt; geen woorden verdraaien plz.

Laatst gewijzigd op 28-09-2008 om 16:29.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Renfro en Mac zijn overdreven, ja. Maar ze zijn te vroeg gestorven. Ik ben helaas wel nog Richard Widmark vergeten in mijn oorspronkelijke lijst.
Ja, die zijn overdreven ja, maar mijn 'overdreven' sloeg vooral op het feit dat je zegt dat het een 'zeer trieste dag' is en dat hij zo belangrijk was in de filmwereld. Kom op zeg, hij was Gandhi niet. Hij was gewoon een acteur (wel een goede), maar ook oud en ziek en dat hij ooit zou sterven lag voor de hand. It happens. Zo schokkend is dat nu ook weer niet.

Maar ik neem dit terug als je hem persoonlijk kende
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 17:47
Verwijderd
Citaat:
verhaal
Toch blijft het raar dat je niet eens een film met hem erin hebt gezien, zijnde een filmstudent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2008, 17:57
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Toch blijft het raar dat je niet eens een film met hem erin hebt gezien, zijnde een filmstudent.
Cars, !
Oud 28-09-2008, 18:13
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Ik ga wijselijk niet te veel in op deze topic. Maar ik, Chantal, Soraya, Johan, Laurens en Denise weten waarschijnlijk mijn gedachten wel..... Ik ben trouwens echt helemaal KAPOT van dit bericht, ik staar al de hele middag weemoedig uit het raam.
Oud 28-09-2008, 18:29
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Kom op zeg, hij was Gandhi niet.
About Newman's Own, Inc.
Newman's Own®, Inc., founded on a lark by Paul Newman and his buddy A.E. Hotchner in 1982, is now (to our own surprise!), a leading (and growing) premium food company that offers more than 150 varieties of delicious all-natural food and beverage products. Based in Westport, CT, the charitable mission of Newman's Own is expressed in its Company motto: "Shameless exploitation in pursuit of the Common Good." Paul Newman and the Newman's Own Foundation donate all profits and royalties after taxes for educational and charitable purposes. Paul Newman and the Newman's Own Foundation have given more than $250 million to thousands of charities worldwide.

www.newmansown.com
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Cars, !
Newman's beste acteerprestatie

Citaat:
Ik ga wijselijk niet te veel in op deze topic. Maar ik, Chantal, Soraya, Johan, Laurens en Denise weten waarschijnlijk mijn gedachten wel..... Ik ben trouwens echt helemaal KAPOT van dit bericht, ik staar al de hele middag weemoedig uit het raam.
Haha, "Soraya".

Citaat:
About Newman's Own, Inc.
Newman's Own®, Inc., founded on a lark by Paul Newman and his buddy A.E. Hotchner in 1982, is now (to our own surprise!), a leading (and growing) premium food company that offers more than 150 varieties of delicious all-natural food and beverage products. Based in Westport, CT, the charitable mission of Newman's Own is expressed in its Company motto: "Shameless exploitation in pursuit of the Common Good." Paul Newman and the Newman's Own Foundation donate all profits and royalties after taxes for educational and charitable purposes. Paul Newman and the Newman's Own Foundation have given more than $250 million to thousands of charities worldwide.

www.newmansown.com
Maar hij was geen Gandhi.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Dat constante op de bres springen voor je vriendje die volgens mij mondig genoeg is om zichzelf te verdedigen irriteert me meer dan King Ralph het hele afgelopen jaar

En Henk, hap niet zo
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 10:17
Haha, dat is niet mijn intentie hoor. Ik hou wel van een verzetje, ongeacht het slachtoffer.

Verder heb je geen recht van spreken, ik herinner me een halfnaakte foto van jou en je forumlover.
Oud 29-09-2008, 10:28
Uice
Uice is offline
Wat een diss.
Oud 29-09-2008, 11:01
Verwijderd
Toevallig altijd in de topics waar je vriendje onder vuur ligt? En inderdaad, wat heeft dat ergens mee te maken
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 12:29
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:

En Henk, hap niet zo
Wacht maar totdat je zelf eens met Clark uit Good Will Hunting vergeleken wordt! .

Nu weer on-topic, guys. Er is iemand morsdood!
Oud 29-09-2008, 19:24
Citaat:
Toevallig altijd in de topics waar je vriendje onder vuur ligt? En inderdaad, wat heeft dat ergens mee te maken
Nee hoor, en aangezien je zo geinteresseerd ben weerhoud ik je niet van een avondje naamzoeken.

Een foto van een naakt stelletje vind ik persoonlijk storender, maar ja, smaken verschillen. .

-

Heb jij eigenlijk nog een traantje weggepinkt, Margot?
Oud 04-10-2008, 11:11
Verwijderd
Ik heb nachtenlang gehuild.

De volgende keer dat Ralph zo van leer trekt moet je maar eens beginnen over de cultstatus van Speed Racer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten