Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2004, 10:17
Ui
Ui is offline
Hoe kunnen jullie je in hemelsnaam 2 uur lang op engelse teksten of wat dan ook concentreren
mij lukt het voor geen meter...

iemand tips?
Oud 14-05-2004, 10:20
Liss
Liss is offline
Dat gaat vanzelf wel goed als je daar zit
Kon me voor mijn examens ook nooit concentreren en geen heel examen achter elkaar maken.. maar als het echt het examen is lukt het vast wel, gaat de tijd meestal veel sneller dan je denkt.
Oud 14-05-2004, 10:22
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
oefenen.

Gewoon een paar keer doen, dan gaat het steeds beter.
Oud 14-05-2004, 11:07
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 14-05-2004 @ 11:22 :
oefenen.

Gewoon een paar keer doen, dan gaat het steeds beter.
idd. Het is ook aan te raden om een proefexamen onder echte omstandigheden te maken. Ga 2/3 uur lang op je kamer zitten. Zorg dat je niet wordt afgeleid (dus geen tv of muziek aan) en ga geconcentreerd. Ga hoogstens tussendoor naar de wc, maar ga geen praatje maken.

Een van m'n leerkrachten had ook als tip dat als het even niet gaat, ga dan naar de wc, doe wat bewegingen zodat er weer bloed naar je hoofd stroomt enzo
Oud 14-05-2004, 11:09
Balance
Balance is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 14-05-2004 @ 12:07 :
idd. Het is ook aan te raden om een proefexamen onder echte omstandigheden te maken. Ga 2/3 uur lang op je kamer zitten. Zorg dat je niet wordt afgeleid (dus geen tv of muziek aan) en ga geconcentreerd. Ga hoogstens tussendoor naar de wc, maar ga geen praatje maken.

Een van m'n leerkrachten had ook als tip dat als het even niet gaat, ga dan naar de wc, doe wat bewegingen zodat er weer bloed naar je hoofd stroomt enzo
Ik krijg hoofdpijn van 2/3 uur achter elkaar in een buitenlandse taal lezen. Althans: met het oefenen. Ik mag hopen dat het met m'n echte examen toch wel beter gaat!
Oud 14-05-2004, 11:15
luchtballon
luchtballon is offline
Geen idee, ik heb nog nooit langer dan anderhalf uur aan een toets gezeten (ook niet als het een 3-uurs toets was). Maar die anderhalf uur heb ik geen problemen mee. Je moet je niet teveel concentreren op het concentreren . Gewoon gaan werken en er niet bij nadenken (dat je je moet concentreren). En als het niet gaat even wat drinken of om je heen kijken en dan weer verder gaan.
Oud 14-05-2004, 12:28
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 14-05-2004 @ 12:07 :

haha tijdens mn examen proberen..... even mn hoofd onder de tafel, zodat er weer bloed heenstroomt gelijk 3 surveillanten op mn nek, die denken dat ik mn spiekbriefje heb laten vallen
Oud 14-05-2004, 12:32
0(-_-)0 = ik
0(-_-)0 = ik is offline
Als ik examen had nam ik altijd druivensuiker mee dat is een soort snoep. Dat snoep heeft korte suikers en geeft je energie om je goed te laten concentreren. Bij mij hielp t altijd.
Veel succes allemaal!!!
Oud 14-05-2004, 12:40
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Mij kost t ook heel veel moeite om me zo lang te kunnen concentreren op duits/engels/frans teksten.. 1 lesuur lukt me al nauwelijks.. en tuurlijk kun je dat oefenen, maar aan de andere kant moet je ook weer niet teveel van die teksten gezien hebben, want dan heb je t waarschijnlijk voor je examen al helemaal gehad :/
Oud 14-05-2004, 12:55
dls
dls is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 14-05-2004 @ 13:28 :
haha tijdens mn examen proberen..... even mn hoofd onder de tafel, zodat er weer bloed heenstroomt gelijk 3 surveillanten op mn nek, die denken dat ik mn spiekbriefje heb laten vallen
lol
die kans zit er wel in idd
maar misschien is het wel goed om af en toe ff wat bloed in je hoofd te laten komen
Oud 14-05-2004, 13:31
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Stouwdam schreef op 14-05-2004 @ 13:55 :
lol
die kans zit er wel in idd
maar misschien is het wel goed om af en toe ff wat bloed in je hoofd te laten komen

hoe doe je dat zonder je hoofd naar beneden te doen ? Als ik lang mn adem inhaal begint mn hoofd wel te kloppen, maar dan loop ik paars aan, wekt ook best wel de aandacht zegmaar
misschien helpt het wel om een paar flinke slokken cola te nemen en keihard te boeren
Oud 14-05-2004, 14:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-05-2004 @ 12:09 :
Ik krijg hoofdpijn van 2/3 uur achter elkaar in een buitenlandse taal lezen. Althans: met het oefenen. Ik mag hopen dat het met m'n echte examen toch wel beter gaat!
Neem anders voor de zekerheid paracetamol ofzo mee zodat je jezelf door je examen kan slepen.

Met teksten heb ik niet zo'n probleem ik heb al zoveel Duitse en Franse oefenexams helemaal achter elkaar gemaakt (of twee achter elkaar) dus dat zal met Engels ook wel goed gaan, is hetzelfde principe. Alleen met scheikunde oefenexamen was ik drie uur bezig en toen was ik nog maar op de helft en ik kon me echt niet concentreren dus dat wordt nog flink oefenen.

Regels voor berichten