Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2004, 21:20
Verwijderd
Als je scheert op plaatsen waar alleen onopvallende haartjes zitten, wordt dit haar dan stugger?

Dus als je bijvoorbeeld je oksels scheert, en je gaat met het scheermesje een beetje naast de haartjes, zodat dat mesje ook over huid komt waar eigenlijk geen zichtbare haartjes zitten, krijg je daar dan ook ergere haargroei? Of maakt dat geen verschil?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 22:18
Verwijderd
volgens mij maakt dat geen verschil... ik heb het nog nooit gemerkt. heb bijv wel eens een stukje arm gedaan waar gewoon onzichtbare haartjes zitten.. het is niet erger teruggekomen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 22:28
tropic_woman
tropic_woman is offline
ik denk dat elke x als je scheert je wel "onzichtbare" dunne kleine haartjes meeneemt die je normaal niet ziet, zoals bv onder je oksel, maar die komen niet "hard" terug, ik merk er iig nooit iets van
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 07:32
Qamra
Qamra is offline
Nee hoor.
Oud 27-03-2004, 10:44
Roos
Roos is offline
Volgens mij kan dit wel zo zijn. Daarom moet je ook bijvoorbeeld nooit je armen scheren, omdat de haren dan stugger kunnen worden. Sowieso is een afgeschoren haar stugger, omdat het topje bot is afgesneden, en niet zacht meer is.

Maar dit is enkel tijdschriften-wijsheid

Trouwens ik denk dat het bij je oksel niks uitmaakt: de haartjes om je oksel heen zijn zoo klein, dat verschil zie je niet, denk ik
Oud 27-03-2004, 12:16
borrel
borrel is offline
Waarom zouden haartjes stugger terugkomen na het scheren?
Natuurlijk is het uiteinde scherper, maar de enige andere (onwaarschijnlijke) verklaring waar ik zo snel op kan komen is dat het scheren de bloedsomloop in de huid stimuleert waardoor de haren beter (dikker?) groeien.
Maar persoonlijk lijkt me dat niet.

(eigenlijk reageer ik natuurlijk alleen om pebbles te feliciteren met haar verjaardag op de dag dat ze 20 wordt )

Gefeliciteerd!!!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 13:12
marrel
marrel is offline
volgens mij worden ze wel ietsjes donkerder, althans op je arm wel (heeft een vriendin van mij ooit gedaan nu heeft ze donkerdere haartjes) Maar dat deed ze al vrij lang dus misschien ligt het daar aan. Het zal verder wel niet veel uitmaken
Oud 27-03-2004, 16:21
Verwijderd
Citaat:
borrel schreef op 27-03-2004 @ 13:16:
Waarom zouden haartjes stugger terugkomen na het scheren?
Natuurlijk is het uiteinde scherper, maar de enige andere (onwaarschijnlijke) verklaring waar ik zo snel op kan komen is dat het scheren de bloedsomloop in de huid stimuleert waardoor de haren beter (dikker?) groeien.
Maar persoonlijk lijkt me dat niet.

(eigenlijk reageer ik natuurlijk alleen om pebbles te feliciteren met haar verjaardag op de dag dat ze 20 wordt )

Gefeliciteerd!!!
hihi, dank je wel

Maar ik had wel eens gehoord dat zo'n haar dan stugger terug kwam. Op je armen dus bijvoorbeeld, en ik vroeg me af of dat voor alle haren zou gelden, maar gelukkig niet dus

Zou ook wel wat zijn, als je elke keer als je je oksel scheert en een beetje scheef gaat meer haargroei krijgt, want dat zou wel erg raar en vervelend worden..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 18:27
murwari
murwari is offline
Ik denk dat dat enkel in de gevallen is waar je systematisch elke keer opnieuw die fijne haartjes wegscheert. Onder je oksel neem je wel eens per ongeluk wat haartjes weg die eigenlijk niet eens zichtbaar waren maar dat doe je vast niet ELKE keer. Moest dat zo zijn denk ik wel dat het invloed zou kunnen hebben op de haargroei op die plekjes.

Regels voor berichten