Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2004, 20:14
Duifje
Duifje is offline
Ik zit een beetje met een probleempje... Sinds anderhalve maand heb ik een ontzettend leuke vriend! Alles gaat ontzettend goed, kunnen huilen/lachen/praten/nog meer lachen... alles roze geur en manenschijn dus.

En nu dan het probleem.... Hij wil graag altijd alles en over betalen. Dit weekend bijvoorbeeld: zaterdag avond zou ik naar hem toegaan, en besloten om nog met wat van zijn vrienden enzo uit te gaan. Aangekomen bij de culb waar we heen gingen staat hij er op entree te betalen (6 euro p.p, niet super veel, maar toch...) Dan wil hij ook nog eens drankjes betalen enz. Op de terug weg besloten we nog wat eten te gaan halen ook dit moest meneer natuurlijk betalen. En dan zijn we vanmiddag op het station want ik ga naar huis en hij naar zijn ouderlijkhuis, we hadden haast en dus thuis niets gegeten, hij heeft honger, we hebben weinig tijd en wil gaan pinnen om een broodje te kopen. Dus k zeg: ik heb wel geld, is handiger. Maar dat wil die dan weer niet, vind hij niet 'horen'. Uiteindelijk stemde hij er toch bij in, maar ik merkte dat hij zich er niet lekker bij voelde.

Prettig zullen sommige nu denken, maar mij geeft dat een beetje een vervelend gevoel. Elke keer als hij iets betaald heb ik het gevoel alsof ik bij 'm in de schuld sta ofzo, alsof ik 'm iets verschuldigd ben. Ik moet ook accepteren dat hij dat leuk vind om te doen natuurlijk, maar moet dat altijd?! Ik kan toch ook wel eens gewoon voor ons beiden betalen, geeft mij een veel prettiger gevoel.

nah goed, heeeel verhaal, maar wat ik eigenlijk wil vragen: Overdrijf ik gewoon en moet ik niet zeuren? Of hebben meer mensen last van dit gevoel als hun vriend/vriendin vaak iets voor hun koopt/betaald? Zoja, hoe hebben jullie dit opgelost?

dankjewel alvast!
Oud 21-03-2004, 20:23
Verwijderd
je overdrijft niet..
ik heb dit ook vaak gehad met mn ex..
(zelfs vrijdag, toen het al uit was, wou hij betalen voor een stomme fles frisdrank en heeft hij onze patat betaald bij de snackbar)

Ja, ik vond het ook vervelend. Ik heb t als volgt 'opgelost': ik zeurde niet meer elke keer dat ik ook wou betalen en liet hem gewoon betalen. En als ik dan weer met dat gevoel zat heel erg, dan stond ik er gewoon een keer op dat ik ook betaalde. En dan zei ik: jij betaald al heel erg veel, dat kan je dan wel niet erg vinden, maar ik wil ook een keer voor jou betalen. Laat dat nu lekker..
En dan liet hij uiteindelijk ook toe dat ik betaalde.
Ook als hij eens geen geld bij zich had ofzo, dan betaalde ik gewoon.

Hij was af en toe zo van: ik betaal je wel terug.. Maar dat vergat ie dan gelukkig

En af en toe hem wat kleingeld geven dat ik over had of gewoon geld overmaken naar zn rekening.. bijvoorbeeld na een avond poolen met zn vrienden of een filmpie of iets anders.. dan hoeft hij zich ook niet raar te voelen bij zn vrienden en dan heb ik wel zoiets van: ik betaal ook mee..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:31
Verwijderd
ha nu voel ik mij toch wel een beetje aangesproken.
Ik wil eigenlijk ook altijd alles betalen, en ik denk dat dat iets te maken heeft met mannelijk chauvinisme, en een beetje egostrelerij ( kijk mij eens gul zijn, en kijk mij eens de patser zijn met voldoende geld ).

Ik schaam mij diep en beloof hierbij aan mijn vriendin beterschap.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:36
Verwijderd
Ik vind dat heel irritant - niet dat het mij ooit gebeurt (de meeste meisjes hebben niet de behoefte om voor hun vriend te betalen) maar het is ontzettend not done.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:37
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2004 @ 21:36:
Ik vind dat heel irritant - niet dat het mij ooit gebeurt (de meeste meisjes hebben niet de behoefte om voor hun vriend te betalen) maar het is ontzettend not done.
waarom?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:48
Duifje
Duifje is offline
precies, waarom? Ben ik ook zeer benieuwd naar!

Het gaat er niet om dat ik elke keer persee wil betalen, maar gewoon ook zo afetoe, omdat ik dat leuk vind om voor hem te doen. En omdat mij dat dus niet zo'n schuldig gevoel geeft.
Oud 21-03-2004, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Duifje schreef op 21-03-2004 @ 21:48:
precies, waarom? Ben ik ook zeer benieuwd naar!

Het gaat er niet om dat ik elke keer persee wil betalen, maar gewoon ook zo afetoe, omdat ik dat leuk vind om voor hem te doen. En omdat mij dat dus niet zo'n schuldig gevoel geeft.
idd..
ik zei altijd: Ik ben niet arm ofzo.. laat mij gewoon een keer betalen, dat vind ik ook fijn, net als jij het fijn vindt om voor mij te betalen..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:54
Co
Co is offline
ik betaal ook liever dan dat er voor mij betaald wordt

heeft toch te maken met een bepaald eergevoel denk ik

Hoewel dit natuurlijk 'niet nodig is', maar toch voor mannen best belangrijk kan zijn
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 21-03-2004 @ 21:37:
waarom?
Een jongen hoort niet voor een meisje te betalen. Dat is een overblijfsel uit vervlogen tijden, toen vrouwen nog dom, arm en niet geëmancipeerd waren. Het waren hulpeloze gansjes die maar moesten dulden dat de man degene was die over het geld ging. Tegenwoordig is dat wel anders. Iedereen betaalt gewoon voor zichzelf tenzij het een traktatie ivm. verjaardag is ofzo, anders vind ik het slijmerig. Net alsof je haar gunsten wilt kopen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Duifje schreef op 21-03-2004 @ 21:48:
. En omdat mij dat dus niet zo'n schuldig gevoel geeft.
waarom zou je er een schuldgevoel van krijgen?? Het is toch zijn keuze om te betalen??
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:06
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 21-03-2004 @ 22:01:
waarom zou je er een schuldgevoel van krijgen?? Het is toch zijn keuze om te betalen??
die hij als het ware opdringt, door er op te staan dat hij betaald en jou niet te laten betalen.
mijn schuldgevoel werd stukken minder toen ik ook af en toe mocht betalen..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Co schreef op 21-03-2004 @ 21:54:
Hoewel dit natuurlijk 'niet nodig is', maar toch voor mannen best belangrijk kan zijn
en dus niet voor vrouwen?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 21-03-2004 @ 22:06:
die hij als het ware opdringt, door er op te staan dat hij betaald en jou niet te laten betalen.
Mijn vriendin die gaat er ook vaak tegenin, door mij dan botweg weg te duwen en zelf te betalen, maar ik beschouw het als iets vanzelfsprekends, mijn vriendin wil ik voor zorgen, en dat ze niks te kort heeft als ze bij mij is, dat heeft niets te maken met een schuldgevoel willen bezorgen, maar meer met zorgen voor
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:12
Verwijderd
Ja, maar je kunt je neem ik aan ook wel voorstellen dat het voor een meisje soms gewoon erg beklemmend kan zijn als een man koste wat het kost 'voor haar wil zorgen' door alles voor haar te betalen?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:16
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2004 @ 22:12:
Ja, maar je kunt je neem ik aan ook wel voorstellen dat het voor een meisje soms gewoon erg beklemmend kan zijn als een man koste wat het kost 'voor haar wil zorgen' door alles voor haar te betalen?
Dat weet ik, ja. En ik probeer er ook rekening mee te houden, maar soms lukt dat niet altijd
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:16
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
ik vind het onzin dat een male alles voor een female zou moeten betalen.. als die van jou daar niet zo veel omgeeft moet je maybe eens praten ofzo..

ik betaal hooguit een enkele keer drinken voor haar. want kom op. Ik heb toch zelf ook moeten werken voor mijn geld
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:17
Fleur
Fleur is offline
Wij wisselen het af, de ene keer betaalt hij, dan ik of we betalen ieder apart.
Vormt totaal geen probleem.

Ik zou het ook niet prettig vinden als hij er op stond alles te betalen, vind ik een beetje stompzinnig ouderwets gedrag.
Oud 21-03-2004, 21:17
Duifje
Duifje is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 21-03-2004 @ 22:06:
Precies! Het is alsof je dan een beetje in de schuld bij 'm staat. Niet zozeer van: " hij krijgt nog; 3.09 + 7.87 + 4.50 euro van me"
Maar meer emotioneel.
Oud 21-03-2004, 21:21
Verwijderd
dat schuldgevoel praten jullie jezelf aan, dat is nergens goed voor, de meeste jongens die doen zoals ik, die willen gewoon dat hun meisje zich op hun gemak voelen, en dat ze bij hem niks te kort zullen komen ( misschien ook wel een biologische reactie voor later: ik kan nu al goed voor je zorgen, volg je het nog?? )

Het gebeurt met de beste bedoelingen, en anders moet je er eens over praten, dat kan helpen
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:23
Verwijderd
wij weten ook wel dat t met de beste bedoelingen is.
maar kan je je niet voorstellen dat dat gevoel opkomt?
denk je maar eens in: een meisje wil altijd voor jou betalen..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 21-03-2004 @ 22:23:
wij weten ook wel dat t met de beste bedoelingen is.
maar kan je je niet voorstellen dat dat gevoel opkomt?
denk je maar eens in: een meisje wil altijd voor jou betalen..
Ik kan me dat goed voorstellen, maar kun jij je voorstellen dat, hoe ouderwets en achterhaald het ook moge zijn, dat sommige jongens zo in elkaar steken??

En als jij ook eens wil betalen, kun je daar best over praten, in een beetje relatie moet dat kunnen dacht ik zo
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:26
Co
Co is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 21-03-2004 @ 22:10:
en dus niet voor vrouwen?
daar heb je mij niks over horen zeggen
ik kán daar ook weinig zinnigs over zeggen, want ik bekijk het vanuit de kant vd man
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Co schreef op 21-03-2004 @ 22:26:
daar heb je mij niks over horen zeggen
ik kán daar ook weinig zinnigs over zeggen, want ik bekijk het vanuit de kant vd man
je kunt je ook proberen in te leven, zoals loontjuh al zei : wat zou je ervan vinden dat je vriendin alles voor jouw betaald??
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:58
Co
Co is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 21-03-2004 @ 22:30:
je kunt je ook proberen in te leven, zoals loontjuh al zei : wat zou je ervan vinden dat je vriendin alles voor jouw betaald??
Zou ik niet prettig vinden
Daarom doen we altijd netjes half-half
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 22:10
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik ben misschien nog een soort van ouderwets opgevoed, maar vind het dus eigenlijk wel dat een man voor mij hoort te betalen.
Als het mijn vriendje is eigenlijk al helemaal.
Tegenwoordig is dat anders, ik voel me ongemakkelijk bij die situatie, omdat ik nooit zo goed weet wat ik moet.
Ik ga namelijk ook best veel om met mensen die gewoon al werken, dus ook geld hebben en als ik dan met die mensen in de kroeg zit, is het toch wel fijn als zij betalen...
ik ben ook meer van het elkaar trakteren dan echt zo je eigen rekening betalen of alles precies opdelen...
Oud 21-03-2004, 22:26
elledc
elledc is offline
Mijn vriend betaalt bijna altijd (hij werkt, ik nog niet) en het is wel waar dat hij zich beter voelt als hij betaalt dan omgekeerd, het is iets van eergevoel en gentle zijn.
En verder, ik voel me wel gevleid als een jongen voor me betaalt, is het nu mijn vriend of niet, ik voel me daar goed bij
Hoewel ik niet iemand ben die wil profiteren, ik laat de mannen gewoon hun zin doen

edit: je topic onderwerp telt maar twee woorden maar 1 grandioze fout

Laatst gewijzigd op 21-03-2004 om 22:29.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 22:36
Verwijderd
Trakteren moet kunnen, maar het moet niet een overdreven vorm aannemen dat je altijd alles betaald, maar af en toe kan toch zeker geen kwaad
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 07:17
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik wilde dat mn vriend meer voor me betaalde....heheh
nee, we werken allebei niet, dus als we iets doen dan betalen we gewoon ieder voor zich. uit eten gaan we ook nooit, en als we naar de snackbar gaan of de mcdonalds dan betalen we ons eigen voedsel, ook onze eigen bioscoop. ja...
ik zou het wel hip vinden als hij zo'n gentleman was zoals hier wordt beschreven, maar erg vind ik het niet ofzo
Oud 22-03-2004, 08:43
Arwyn
Arwyn is offline
Mijn vriend heeft ook nogal eens de nijging om alles te betalen. Soms ook wel fijn omdat ik nogal es blut ben, maar als ik er zat van ben en we gaan uit zorg ik er gewoon voor dat ik mijn geld er eerder bij heb en anders stop ik 't in z'n portemonnee/broekzak. Ik vind 't nl echt niet nodig dat hij alles betaald.
En stiekem heeft het toch wel wat ja, als hij wil betalen...
Oud 22-03-2004, 09:53
Optima
Optima is offline
ik weet dat vrouwen zitten met de tweestrijd: ben ik nu geemancipeerd, of wil ik door een man vertroeteld worden. Maar dit slaat echt alles.

Kijk als je per se wilt meebetalen verhindert NIETS je om dit NIET te doen. dat het je een 'vervelend gevoel' geeft is wel erg VAAG. jah leuk, een vervelend gevoel, maar als je er vanaf wil, trakteer hem dan een keer ergens op, er zijn genoeg dingen te bedenken die hij niet ziet aankomen, of die je gewoon VAN TEVOREN KUNT BETALEN.

doe je dit niet, moet je ophouden met ziemelen
Oud 22-03-2004, 10:18
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 21-03-2004 @ 22:26:
Ik kan me dat goed voorstellen, maar kun jij je voorstellen dat, hoe ouderwets en achterhaald het ook moge zijn, dat sommige jongens zo in elkaar steken??

En als jij ook eens wil betalen, kun je daar best over praten, in een beetje relatie moet dat kunnen dacht ik zo
ja, idd.
Ik kan me ook wel inleven in de man in dit geval. Daarom liet ik mijn ex gewoon ook vaak betalen omdat hij dat graag wou, maar had ik af en toe ook zoiets van: nu wil ik een keer betalen.
En toen ik gewoon uitgelegd had dat ik, net als hij, dat ook wel eens fijn vind, kon hij het ook beter accepteren dat ik ook een keertje betaalde.
Maar ik maak er dan ook geen punt van als hij vaker betaald. Dat is zijn eigen keus en hij zei ook wel eens van: wil jij even betalen?
Gewoon dus een tip voor de vrouwen: zie het als een eer dat hij voor je wilt betalen, en zeur niet elke keer. Je kan er met hem over praten en dan zal hij het vast niet erg vinden als jij ook een keer betaald. En anders maak je gewoon een keer wat geld naar hem over ofzo.

En anders betalen jullie gewoon elke keer je eigen deel.. En maak er dan geen probleem van.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 11:51
Verwijderd
Mijn vriend doet/deed dat ook. Hij betaalde álles. In het begin durfde ik er niet echt iets van te zeggen, mede omdat ik zelf gewoon echt niet veel geld had... en het vaak dus niet eens kón betalen om én een retour-treinkaartje te kopen én naar de bioscoop te gaan én uit te gaan.
Maar uiteindelijk begon het te knagen.. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik graag samen zou betalen, of om en om oid, zodat ik iig het gevoel had dat het eerlijk was. En tja, dat hebben we toen gedaan
Nu is het wel weer zo dat hij het meeste betaald aan huur etc, maar ik 'vergoed' dat weer in natura door bv. de boodschappen te doen, eten te koken, af te wassen etc. En dat gaat goed, voor ons allebei, geen van beiden heeft het idee dat de ander te weinig/te veel betaalt.

Dus ja, zeg er iets van, probeer samen een oplossing te vinden
(Mijn vriend gaf me bv ook achterlijk grote cadeaus, ik werd er altijd helemaal draaierig van, dat doet hij nu niet meer.. hebben we afgesproken Nu krijg ik voor m'n verjaardag dus bv een cd en geen laptop )
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 12:30
Pixxa
Pixxa is offline
hmmm, tja tis een beetje een fout beeld denk ik dat een jongen altijd voor een meisje moet betalen, ik heb et ook een beetje als ik erover nadenk 'aahh joh ik betaal wel' terwijl ik weet dat mn vriendin ook gwn geld bij zich heeft. En heb et zelf ook wel gehad dat als een vriendin van me voor me betaald dat ik er een beetje moeite mee heb .. RaaR =) want zo erg is dat niet lijkt me ...

Tja in het geval van TS ... mssh beetje doordramme ... erop staan dat je voor hem ook een colaatje betaald? En hem overtuigen dat tie zich daar niet raar bij hoeft te voelen... hij zal vast wel weten dat je het graag voor hem doet ... toch?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 14:31
Verwijderd
Bij mijn ex was dat ook zo, alleen toen was ik 16 en hij 18 en ik had geen werk. Hij kreeg volop studiefinanciering en had een goedbetaalde baan en stond er ook op mij te trakteren. Omdat ik geen rooie cent had, vond ik dat helemaal geen probleem.
Maar uiteindelijk hoefde ik nix meer te betalen: inkom niet, sterke drank of mixen niet, etentjes niet, hij betaalde echt alles.
Ik ben dus heel verwend geweest en het was wel ff slikken toen dat dus wegviel en ik het zelf moest gaan betalen, toen besefte ik pas wat dat had gekost.
Daarentegen maakte ik het altijd goed met kleine onverwachte cadeaus en toen ik wel werk en geld had, kreeg hij voor verjaardagen enzo altijd speciale dingen. Zijn James Bond-collectie is met heel wat special items aangevuld (horloges, speciale uitgaven van auto's, in Londen heb ik meteen een aantal dingen gekocht die hier niet te krijgen waren, 80 gulden t stuk).
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 15:21
Dicenquesoy
Dicenquesoy is offline
Bij ons is het normaal dat de man betaald. En dat verwacht ik dan ook .
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 16:11
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2004 @ 21:12:
idd ja, ik heb zelf ook wel geld, ik wil niet dat er voor mij gezorgd wordt. Ik ben een grote meid.
Oud 22-03-2004, 16:49
Verwijderd
Nee, dat is niet overdrijven. Ik liet m'n vriend oook voor de eerste 'date' betalen maar daarna stond ik erop om of een klein gedeelte te betalen of gewoon ieder zn eigen.
Het is noggal moeilijk bij te houden als je geld gaat lenen en terug betalen etc. Dus wij doen gewoon makkelijk: Meestal gaat het gewoon zo dat hij of ik af en toe eens trakteerd, en voor de rest ieder z'n eigen of als de 1 blut is betaald de ander.
Maar als hij beslist iets duurs wil betalen voor me heb ik zoiets van neeeeeeeeeee, niet doen..! Dus je bent niet vreem hoor dat je je zo voelt.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Dicenquesoy schreef op 22-03-2004 @ 16:21:
Bij ons is het normaal dat de man betaald. En dat verwacht ik dan ook .
Daar staat dan wel het een en ander tegenover he.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:30
pure_evil
pure_evil is offline
ik kan je best begrijpen hoor, en ik zou het gewoon zeggen tegen m, zal die moeten begrijpen.

mijn vriend en ik delen de kosten altijd..(tenzij we uit eten gaan, dan pint hij de rekening (goed voor zn ego ) en geef ik t m later wel weer terug (staat ook zo stom als je bij een restaurant allebei de portemonnee op de "toonbank" leegkiepert
Oud 22-03-2004, 18:45
*underworld*
*underworld* is offline
praat met hem! leg uit dat je niet wil dat hij altijd alles voor je betaald! als je het hem niet uitlegt, heeft hij waarschijnlijk geneens door dat je er zo over denkt...
Oud 22-03-2004, 18:55
Duifje
Duifje is offline
Daar hebben jullie wel gelijk in inderdaad... praten is wel de eerste stap. Op een 'goed moment'... dus niet voor de kassa, zal ik t er eens met m over hebben. Dankjewel allemaal!
Oud 22-03-2004, 21:14
Multilot
Multilot is offline
Bij ons is het op dit moment juist andersom. Ik moet alles betalen omdat hij helemaal geen geld meer heeft. Hij baalt hier ontzettend van, mij maakt het niet zoveel uit...
Als hij wel geld heeft, is het waarschijnlijk fiftyfifty.
Oud 23-03-2004, 13:14
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik kan me het meest vinden in het verhaal van Loontjuh. In het begin van de relatie wilde ik ook altijd trakteren. Niet omdat ik vond dat een man voor zijn vriendin moet 'zorgen', maar omdat ik in het algemeen graag trakteer voor mensen die ik lief heb.

Mijn vriendin protesteerde en vond dat ik maar teveel trakteerde en wilde niet van mij profiteren vertelde ze. Ze is er daarna op gaan staan om sommige avonden ook eens een keer alles te trakteren.

Tegenwoordig gaat het op gevoel, maar soms is het ook afhankelijk van wie er in de financieele problemen zit. Het is geen probleem als ik effe weinig geld heb, dat ik vraag of zij voor me wilt betalen en andersom ook niet, al sputtert zij wel tegen soms omdat ze graag onafhankelijk is.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:19
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
In de vriendenkring was het bij mij weer totaal anders. We hadden een meid die heel dominant was in alles en vaak haar zin moest hebben en die stond erop dat we op de centen nauwkeurig alles verdeelden. Vaak was het na het eten bonnetjes erbij halen en flink aan het rekenen gaan.

Een keer zouden we gaan eten ergens en een bioscoopje pakken, maar omdat dat in doetinchem was en zij in de randstad woonde, moesten wij dan maar het eten trakteren. Het ging mis toen ze hele dure dingen gingen bestellen.

De keer eten erop zouden we in den haag wat gaan eten. Ik stelde voor of hun deze keer wilde trakteren (aangezien het ook een goedkoop restaurant was en zij zich dan niet schuldig hoefden te voelen over de vorige keer) en legde dat ook uit. Nou, gelijk ruzie, maar de reden ook: "dat ik zou trakteren om er wat voor terug te verwachten."

Ik vond het die dag ineens een heel geschikt moment om mijn vriendenkring maar wat 'in te krimpen'
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:29
Duifje
Duifje is offline
Dat kan ik me goed voorstellen, wat een gezeik....
Oud 23-03-2004, 13:36
Verwijderd
Wij betalen bijna alles van onze CJ rekening
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:37
Pixxa
Pixxa is offline
tja, tis geven en nemen. en ja ... als je in geld problemen komt (zoals ik nu ) dan zal het waarschijnlijk iets meer nemen worden..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 14:37
Verwijderd
Dat hij jouw entree betaalt, als hij dan toch die van hem aan het betalen is, dat vind ik niet vreemd. Maar dat hij vervolgens ook alle drankjes voor jou koopt weer wel; het zou logischer zijn als jij een paar drankjes voor hem betaalt, hij heeft immers ook al jouw entree betaald.
'Ieder betaalt voor zich' vind ik stom overkomen als je een relatie/verkering hebt, maar 'de een betaalt altijd alles voor de ander' nog veel stommer.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 16:40
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Ja ik ben het eens met Sarahbressers... Als je dan entree payt is het logisch lijkt mij dat je dan een/paar drankjes voor hem betaald, immers jullie zijn toch geemancipeerde vrouwen die net zoveel recht willen als mannen? Gedraag je er dan ook naar

Mja in een beetje relatie voel je het wel aan bij elkaar.. ik bedoel, de ene keer betaald hij wat en dan jij weer etc. Ik betaalde bij een ex altijd alles en begon me er aan te irriteren dat ze nooit wat betaalde, dus keertje afgewacht of ze wat wilde betalen, gewoon uit drzelf, je weet wel. na heel lang(alsof ze dr saldo aan het berekenen was ofzo) twijfelen gaf ze 2 muntjes om drankjes te halen

Toch niet zon goeie ex hahahah
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:53
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik vind dat je niet alles op een weegschaal moet leggen zo van: "Nou de vorige week heb jij dit en dit betaald voor € 20, nu betaal ik dit en dit voor € 15, dus moet ik nog € 5 later betalen." Dat zeker niet.
Het liefst switch ik gewoon met mijn vriendin. De ene keer betaal ik (tenminste: kleine dingen zoals een rondje bij het uitgaan, terrasje etc.) en de keer erna betaalt zij gewoon. Grote cadeaus voor iemands verjaardag of zo betalen we samen. Ik wil in ieder geval niet laten zien dat ik op iemands zijn of haar beurs leef. Van de andere kant verw8 ik gewoon ook iets terug van iemand anders als ik eens betaald heb.

In jou geval moet je gewoon eens goed met je vriend erover praten en gewoon zeggen dat het je irriteert. Daar kan hij daar rekening mee houden.

Vorige week zat ik ook met mijn vriendin op het terras. Zij wilde betalen maar ik dreef een beetje mijn zin door en betaalde de twee drankjes. Geen ruzie hoor, nee zeker niet, ze vond het ook gewoon heel erg lief van me maar ik heb toen al gezegd (en daar hou ik me aan): "De volgende keer betaal jij wel."

Laatst gewijzigd op 23-03-2004 om 23:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten