Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
mijn schuldgevoel werd stukken minder toen ik ook af en toe mocht betalen.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar meer emotioneel.
|
Verwijderd
|
dat schuldgevoel praten jullie jezelf aan, dat is nergens goed voor, de meeste jongens die doen zoals ik, die willen gewoon dat hun meisje zich op hun gemak voelen, en dat ze bij hem niks te kort zullen komen ( misschien ook wel een biologische reactie voor later: ik kan nu al goed voor je zorgen, volg je het nog?? )
Het gebeurt met de beste bedoelingen, en anders moet je er eens over praten, dat kan helpen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als jij ook eens wil betalen, kun je daar best over praten, in een beetje relatie moet dat kunnen dacht ik zo ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben misschien nog een soort van ouderwets opgevoed, maar vind het dus eigenlijk wel dat een man voor mij hoort te betalen.
Als het mijn vriendje is eigenlijk al helemaal. Tegenwoordig is dat anders, ik voel me ongemakkelijk bij die situatie, omdat ik nooit zo goed weet wat ik moet. Ik ga namelijk ook best veel om met mensen die gewoon al werken, dus ook geld hebben en als ik dan met die mensen in de kroeg zit, is het toch wel fijn als zij betalen... ik ben ook meer van het elkaar trakteren dan echt zo je eigen rekening betalen of alles precies opdelen...
|
![]() |
|
![]() |
Mijn vriend betaalt bijna altijd (hij werkt, ik nog niet) en het is wel waar dat hij zich beter voelt als hij betaalt dan omgekeerd, het is iets van eergevoel en gentle zijn.
En verder, ik voel me wel gevleid als een jongen voor me betaalt, is het nu mijn vriend of niet, ik voel me daar goed bij ![]() Hoewel ik niet iemand ben die wil profiteren, ik laat de mannen gewoon hun zin doen ![]() edit: je topic onderwerp telt maar twee woorden maar 1 grandioze fout ![]() Laatst gewijzigd op 21-03-2004 om 22:29. |
![]() |
|
ik wilde dat mn vriend meer voor me betaalde....heheh
![]() nee, we werken allebei niet, dus als we iets doen dan betalen we gewoon ieder voor zich. uit eten gaan we ook nooit, en als we naar de snackbar gaan of de mcdonalds dan betalen we ons eigen voedsel, ook onze eigen bioscoop. ja... ik zou het wel hip vinden als hij zo'n gentleman was zoals hier wordt beschreven, maar erg vind ik het niet ofzo
|
Mijn vriend heeft ook nogal eens de nijging om alles te betalen. Soms ook wel fijn omdat ik nogal es blut ben, maar als ik er zat van ben en we gaan uit zorg ik er gewoon voor dat ik mijn geld er eerder bij heb en anders stop ik 't in z'n portemonnee/broekzak. Ik vind 't nl echt niet nodig dat hij alles betaald.
En stiekem heeft het toch wel wat ja, als hij wil betalen... ![]()
|
ik weet dat vrouwen zitten met de tweestrijd: ben ik nu geemancipeerd, of wil ik door een man vertroeteld worden. Maar dit slaat echt alles.
Kijk als je per se wilt meebetalen verhindert NIETS je om dit NIET te doen. dat het je een 'vervelend gevoel' geeft is wel erg VAAG. jah leuk, een vervelend gevoel, maar als je er vanaf wil, trakteer hem dan een keer ergens op, er zijn genoeg dingen te bedenken die hij niet ziet aankomen, of die je gewoon VAN TEVOREN KUNT BETALEN. doe je dit niet, moet je ophouden met ziemelen
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan me ook wel inleven in de man in dit geval. Daarom liet ik mijn ex gewoon ook vaak betalen omdat hij dat graag wou, maar had ik af en toe ook zoiets van: nu wil ik een keer betalen. En toen ik gewoon uitgelegd had dat ik, net als hij, dat ook wel eens fijn vind, kon hij het ook beter accepteren dat ik ook een keertje betaalde. Maar ik maak er dan ook geen punt van als hij vaker betaald. Dat is zijn eigen keus en hij zei ook wel eens van: wil jij even betalen? Gewoon dus een tip voor de vrouwen: zie het als een eer dat hij voor je wilt betalen, en zeur niet elke keer. Je kan er met hem over praten en dan zal hij het vast niet erg vinden als jij ook een keer betaald. En anders maak je gewoon een keer wat geld naar hem over ofzo. En anders betalen jullie gewoon elke keer je eigen deel.. En maak er dan geen probleem van. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn vriend doet/deed dat ook. Hij betaalde álles. In het begin durfde ik er niet echt iets van te zeggen, mede omdat ik zelf gewoon echt niet veel geld had... en het vaak dus niet eens kón betalen om én een retour-treinkaartje te kopen én naar de bioscoop te gaan én uit te gaan.
Maar uiteindelijk begon het te knagen.. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik graag samen zou betalen, of om en om oid, zodat ik iig het gevoel had dat het eerlijk was. En tja, dat hebben we toen gedaan ![]() Nu is het wel weer zo dat hij het meeste betaald aan huur etc, maar ik 'vergoed' dat weer in natura door bv. de boodschappen te doen, eten te koken, af te wassen etc. En dat gaat goed, voor ons allebei, geen van beiden heeft het idee dat de ander te weinig/te veel betaalt. Dus ja, zeg er iets van, probeer samen een oplossing te vinden ![]() (Mijn vriend gaf me bv ook achterlijk grote cadeaus, ik werd er altijd helemaal draaierig van, dat doet hij nu niet meer.. hebben we afgesproken ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
hmmm, tja tis een beetje een fout beeld denk ik dat een jongen altijd voor een meisje moet betalen, ik heb et ook een beetje als ik erover nadenk 'aahh joh ik betaal wel' terwijl ik weet dat mn vriendin ook gwn geld bij zich heeft. En heb et zelf ook wel gehad dat als een vriendin van me voor me betaald dat ik er een beetje moeite mee heb .. RaaR =) want zo erg is dat niet lijkt me ...
Tja in het geval van TS ... mssh beetje doordramme ... erop staan dat je voor hem ook een colaatje betaald? En hem overtuigen dat tie zich daar niet raar bij hoeft te voelen... hij zal vast wel weten dat je het graag voor hem doet ... toch? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij mijn ex was dat ook zo, alleen toen was ik 16 en hij 18 en ik had geen werk. Hij kreeg volop studiefinanciering en had een goedbetaalde baan en stond er ook op mij te trakteren. Omdat ik geen rooie cent had, vond ik dat helemaal geen probleem.
Maar uiteindelijk hoefde ik nix meer te betalen: inkom niet, sterke drank of mixen niet, etentjes niet, hij betaalde echt alles. Ik ben dus heel verwend geweest en het was wel ff slikken toen dat dus wegviel en ik het zelf moest gaan betalen, toen besefte ik pas wat dat had gekost. Daarentegen maakte ik het altijd goed met kleine onverwachte cadeaus en toen ik wel werk en geld had, kreeg hij voor verjaardagen enzo altijd speciale dingen. Zijn James Bond-collectie is met heel wat special items aangevuld (horloges, speciale uitgaven van auto's, in Londen heb ik meteen een aantal dingen gekocht die hier niet te krijgen waren, 80 gulden t stuk). |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Nee, dat is niet overdrijven. Ik liet m'n vriend oook voor de eerste 'date' betalen maar daarna stond ik erop om of een klein gedeelte te betalen of gewoon ieder zn eigen.
Het is noggal moeilijk bij te houden als je geld gaat lenen en terug betalen etc. Dus wij doen gewoon makkelijk: Meestal gaat het gewoon zo dat hij of ik af en toe eens trakteerd, en voor de rest ieder z'n eigen of als de 1 blut is betaald de ander. Maar als hij beslist iets duurs wil betalen voor me heb ik zoiets van neeeeeeeeeee, niet doen..! Dus je bent niet vreem hoor dat je je zo voelt. ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik kan je best begrijpen hoor, en ik zou het gewoon zeggen tegen m, zal die moeten begrijpen.
mijn vriend en ik delen de kosten altijd..(tenzij we uit eten gaan, dan pint hij de rekening (goed voor zn ego ![]() ![]()
|
praat met hem! leg uit dat je niet wil dat hij altijd alles voor je betaald! als je het hem niet uitlegt, heeft hij waarschijnlijk geneens door dat je er zo over denkt...
|
Ik kan me het meest vinden in het verhaal van Loontjuh. In het begin van de relatie wilde ik ook altijd trakteren. Niet omdat ik vond dat een man voor zijn vriendin moet 'zorgen', maar omdat ik in het algemeen graag trakteer voor mensen die ik lief heb.
Mijn vriendin protesteerde en vond dat ik maar teveel trakteerde en wilde niet van mij profiteren vertelde ze. Ze is er daarna op gaan staan om sommige avonden ook eens een keer alles te trakteren. Tegenwoordig gaat het op gevoel, maar soms is het ook afhankelijk van wie er in de financieele problemen zit. Het is geen probleem als ik effe weinig geld heb, dat ik vraag of zij voor me wilt betalen en andersom ook niet, al sputtert zij wel tegen soms omdat ze graag onafhankelijk is. |
![]() |
|
In de vriendenkring was het bij mij weer totaal anders. We hadden een meid die heel dominant was in alles en vaak haar zin moest hebben en die stond erop dat we op de centen nauwkeurig alles verdeelden. Vaak was het na het eten bonnetjes erbij halen en flink aan het rekenen gaan.
Een keer zouden we gaan eten ergens en een bioscoopje pakken, maar omdat dat in doetinchem was en zij in de randstad woonde, moesten wij dan maar het eten trakteren. Het ging mis toen ze hele dure dingen gingen bestellen. De keer eten erop zouden we in den haag wat gaan eten. Ik stelde voor of hun deze keer wilde trakteren (aangezien het ook een goedkoop restaurant was en zij zich dan niet schuldig hoefden te voelen over de vorige keer) en legde dat ook uit. Nou, gelijk ruzie, maar de reden ook: "dat ik zou trakteren om er wat voor terug te verwachten." Ik vond het die dag ineens een heel geschikt moment om mijn vriendenkring maar wat 'in te krimpen' ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat hij jouw entree betaalt, als hij dan toch die van hem aan het betalen is, dat vind ik niet vreemd. Maar dat hij vervolgens ook alle drankjes voor jou koopt weer wel; het zou logischer zijn als jij een paar drankjes voor hem betaalt, hij heeft immers ook al jouw entree betaald.
'Ieder betaalt voor zich' vind ik stom overkomen als je een relatie/verkering hebt, maar 'de een betaalt altijd alles voor de ander' nog veel stommer. |
![]() |
|
Ja ik ben het eens met Sarahbressers... Als je dan entree payt is het logisch lijkt mij dat je dan een/paar drankjes voor hem betaald, immers jullie zijn toch geemancipeerde vrouwen die net zoveel recht willen als mannen? Gedraag je er dan ook naar
![]() Mja in een beetje relatie voel je het wel aan bij elkaar.. ik bedoel, de ene keer betaald hij wat en dan jij weer etc. Ik betaalde bij een ex altijd alles en begon me er aan te irriteren dat ze nooit wat betaalde, dus keertje afgewacht of ze wat wilde betalen, gewoon uit drzelf, je weet wel. na heel lang(alsof ze dr saldo aan het berekenen was ofzo) twijfelen gaf ze 2 muntjes om drankjes te halen ![]() Toch niet zon goeie ex hahahah ![]() |
![]() |
|
Ik vind dat je niet alles op een weegschaal moet leggen zo van: "Nou de vorige week heb jij dit en dit betaald voor € 20, nu betaal ik dit en dit voor € 15, dus moet ik nog € 5 later betalen." Dat zeker niet.
Het liefst switch ik gewoon met mijn vriendin. De ene keer betaal ik (tenminste: kleine dingen zoals een rondje bij het uitgaan, terrasje etc.) en de keer erna betaalt zij gewoon. Grote cadeaus voor iemands verjaardag of zo betalen we samen. Ik wil in ieder geval niet laten zien dat ik op iemands zijn of haar beurs leef. Van de andere kant verw8 ik gewoon ook iets terug van iemand anders als ik eens betaald heb. In jou geval moet je gewoon eens goed met je vriend erover praten en gewoon zeggen dat het je irriteert. Daar kan hij daar rekening mee houden. Vorige week zat ik ook met mijn vriendin op het terras. Zij wilde betalen maar ik dreef een beetje mijn zin door en betaalde de twee drankjes. Geen ruzie hoor, nee zeker niet, ze vond het ook gewoon heel erg lief van me ![]()
Laatst gewijzigd op 23-03-2004 om 23:20. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Wie kan mij helpen met deze opgave!! Suzan88 | 8 | 16-03-2011 21:16 | |
Werk, Geld & Recht |