Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2004, 11:52
sdekivit
sdekivit is offline
niet om jullie zenuwachtig te maken hoor:

kijk eens op havovwo.nl daar staat de scoreschaal voor de examens van dit jaar. Kun je je alvast voorbereiden hoeveel punten je moet halen om goed te zitten
Advertentie
Oud 06-05-2004, 11:59
Balance
Balance is offline
waar dan precies?
Oud 06-05-2004, 12:07
Briseïs
Briseïs is offline
Ik kan het ook niet vinden.
Oud 06-05-2004, 12:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn docente van m&o zei dat die pas bekend werden als alle examens werden nagekeken want vroeger kon ze dan kijken hoeveel punten iemand nodig had voor een voldoende en dan nog ff goed kijken of er echt niet nog wat bij te sprokkelen viel maar dat dat nu niet meer kon.
Oud 06-05-2004, 12:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-05-2004 @ 13:12 :
Mijn docente van m&o zei dat die pas bekend werden als alle examens werden nagekeken want vroeger kon ze dan kijken hoeveel punten iemand nodig had voor een voldoende en dan nog ff goed kijken of er echt niet nog wat bij te sprokkelen viel maar dat dat nu niet meer kon.
nou je het zegt, dat is bij mij inderdaad ook gezegd.
Oud 06-05-2004, 12:28
JantjePietje
JantjePietje is offline
De normering ligt niet van te voren vast (zoals vroeger). Die scoreschaal is de standaardnorm, die gewijzigd zal worden, afhankelijk van hoe de examens gemaakt zijn in het hele land. Mocht een examen heel goed gemaakt zijn, dan begin je bij een lagere normering, bijv. 0,8. Als het examen landelijk heel slecht gemaakt is, dan ligt de onderlat wat hoger, bijv. bij 1,2.
Dus juich niet te vroeg.

Laatst gewijzigd op 06-05-2004 om 12:31.
Oud 06-05-2004, 13:40
sdekivit
sdekivit is offline
hier vind je hem:

klik onder het niveau (havo of vwo) op en vak waar je examen in doet --> nu staat er al iets over 2004 -1 bovenaan klik hier op omzettingstabel

Tevens is dit ook de plaats waar je oudere examens vandaan kunt halen.

En het is idd maar een indicatie van waar je ongeveer goed zult zitten
Oud 06-05-2004, 13:45
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 06-05-2004 @ 14:40 :
hier vind je hem:

klik onder het niveau (havo of vwo) op en vak waar je examen in doet --> nu staat er al iets over 2004 -1 bovenaan klik hier op omzettingstabel

Tevens is dit ook de plaats waar je oudere examens vandaan kunt halen.

En het is idd maar een indicatie van waar je ongeveer goed zult zitten
Ik denk niet datiemand hier wat aan heeft, want het is wel erg ruim. Bijv. Wiskunde A12: met 45 punten heb je een cijfer tussen de 5,2 en 6,7...
Oud 06-05-2004, 17:31
Liss
Liss is offline
Dat kan niet, die wordt vastgesteld als de examens nagekeken zijn met behulp van het gemiddelde van alle cijfers in Nederland.
Als een examen erg slecht gemaakt is ligt de nomering zo dat er niet extreem veel slechte cijfers zijn.
Misschien is dit de normale nomering ofzo, die ze na het nakijken van de examens nog wijzigen.

Edit: Die nomering is elk jaar hetzelfde die nu op de site staat, hij is wel erg ruim dus de nomering ligt altijd daar tussen in, vandaar dat die er al staan dus

Laatst gewijzigd op 06-05-2004 om 17:34.
Oud 06-05-2004, 18:07
alpha
alpha is offline
Dit vind ik niet genoeg stof om dit topic open te houden. Ten eerste omdat de preciese normering pas ná de examens bekend zijn en ten tweede omdat het een mededeling is en dat is niet toegestaan.

Tegen de tijd dat de examens zijn geweest vind ik een topic als deze wel weer kunnen, maar nu nog niet. Dus tegen die tijd kun je wat mij betreft best een topic openen over de strenge normen oid.

Regels voor berichten