|
|
Bekijk resultaten poll: Moet het winter/zomeruur afgeschafd worden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 20.00% |
Nee |
43 | 57.33% |
Maakt me niet uit |
17 | 22.67% |
Aantal stemmers: 75. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Als we midden in de zomer in de wintertijd zouden zitten dan zou het om half 4 al licht worden en om half 10 al donker (euh, gelezen op teletekst
![]() Dus doe maar gewoon wél zomertijd, lijkt me een goed idee ![]()
|
Nee het moet niet afgeschaft worden. Ik ben al weken om half 7 wakker (ook in het weekend) omdat het veel te licht is. Ik vind het wel fijn dat als ik nu om "half 7" wakker word het volgens de zomertijd tenminste al half 8 is
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Van mij moet het blijven, anders is het straks is de zomer wel belachelijk vroeg licht. Dar extra uurtje licht heb ik liever s'avonds met buitenzitten dan dat ik het s'morgens verslaap. Natuurlijk is het energiebesparent. Als men smorgens het uurtje verslapen gaan s'avonds de lampen eerder aan, dus je gebruikt een uur meer stroom. Een uur meer stroom op heel Nederland is veel.
Laatst gewijzigd op 28-03-2004 om 09:37. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben het met Ieke eens: anders is het straks is de zomer wel belachelijk vroeg licht en ik zit tijdens dat uurtje extra licht idd liever 's avonds buiten, dan dat ik het 's morgens verslaap.
En als het 's avonds langer licht is en je 's ochtends in het donker toch nog slaapt (de meeste mensen dan iig), dan hoef je dus ook minder snel een lamp aan te doen ed en is het dus idd energiebesparend, lijkt me. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Van mij mag het blijven. Je bent er zo aan gewend, dat uurtje minder slaap geldt maar voor 1 dag. En ik vind het wel prettig dat het langer licht blijft.
||
Citaat:
![]() Het is net omgekeerd, volgens mij. Je moet in oktober ergens je klok een uur terug draaien, zodat je opeens een uur langer hebt. Iedereen blij met dat uurtje verlenging. In de lente moet je dat uur terug inkorten en dat vind ik nu zo stom eraan. Waarom moet dat nu per se? Als je 's morgens in de winter een uur langer mag slapen, zou je zogezegd besparen. Maar ik moet evengoed het licht aansteken in de winter (en nu nog), dus begrijp ik niet echt wat dat uur nu maakt? De meeste mensen moeten om 6-7h op en dan is het nog steeds donker, dus 's ochtends bespaar je al niet. Als ik 's avonds thuiskom, is het nodig dat we rond 18h reeds het licht aansteken, dus maakt dat ook al niet veel uit... Waarom dan dat uur?? Moet je opeens van de ene dag op de andere een uur later eten, een uur later slapen...héél ritmeverstorend naar mijn gedacht. Nu zeggen er veel, ja, er is een uur langer licht 's avonds. Okee, nu moeten we een uur vroeger opstaan. Dus in feite, waar het tijdens het winteruur 20h was en bijvoorbeeld al donker. Is het nu 21h, maar dat zou ook zo zijn zonder het winteruur. Pff...ik maak me er idd te druk in (Reverend ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als nu de zon opkomt is het dus half 6 en als ie ondergaat is het 21 uur. De mensen die zo vroeg opmoeten hebben dus nog steeds zon 's ochtendsvroeg, maar 's avonds is het ook nog een uur langer licht. Dat is het voordeel van zomertijd. (de tijden heb ik overigens willekeurig gekozen. Ik weet de precies tijden van zonsopkomst en zonsondergang niet, maar om even te laten zien hoe het werkt).
||
Citaat:
Persoonlijk vind ik het niet zo ritmeverstorend, alleen de eerste dag (vandaag dus).
||
Citaat:
Het is toch het winteruur dat anders is en het zomeruur is dan weer het normale, zonder de veranderingen? (maar nu val ik al in herhaling, maar beschouw het als duidelijk willen zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dus op het werk het licht moeten aansteken vind ik ook maar loos, want de meeste werkplaatsen verbruiken zowiezo veel stroom, is het dan al niet alleen voor de computers die er staan. (Ook verwarming e.d.) Het was nu evengoed donker 's morgens en ik merk er niet veel van als ik in een lokaal zit. Winteruur Normaalgezien 7h opstaan --) donker Is zogezegd maar 6h, dus kan ik uurtje langer blijven liggen en zou het minder donker zijn, maar dit maakt echt geen wezenlijk verschil uit, want naar mijn inziens blijft het donker tot 7h30-7h45. De meeste mensen gebruiken dan nog steeds het licht. Op het werk wordt zowiezo veel verbruikt, zei ik reeds. 's Avonds zou het dan verschil maken: Normaalgezien 18h --) donker Nu is het nog maar 17h en ook al donker!! Dus blijf je het licht missen, hoe je het ook draait, vind ik. Blijf het nut er niet van inzien. ![]() |
![]() |
|
Nee, tis wel lekker dat het 's avonds een uurtje later donker is, in de zomer is dat altijd lekker met terrassen
![]() 's Morgens is het dan langer donker, maar das alleen in het begin in maart en april, dan wordt de tijd dat het licht is steeds langer. Ik snap wel niet dat dat altijd per se op de zaterdag moet worden omgezet, vooral van wintertijd naar zomertijd. Dan kun je een uurtje minder stappen (of je moet later naar huis gaan) en dat gaat ten koste van je plezier. ![]()
||
Citaat:
![]() kan je nu even hetzelfde tegen mij zeggen? ![]()
|
T maakt me niet zoveel uit, k heb er geen last van, ik moet er alleen even goed opletten dat ik al mn klokken verzet en er niet een paar vergeet.
||
Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 28-03-2004 om 20:09. |
![]() |
|
|