Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2002, 19:12
ExeCute
ExeCute is offline
Pim is dood

De laatste keer dat dit voorkwam in Nederland is Willem van Oranje geweest. Waarom moeten helden altijd eerst.

Ook al was mijn leven zo klote als hij op de tv of radio was was het altijd lache en kreeg je weer zin in dingen.

Ik wil ook de politiek in en mijn ideeen gaan soms nog wel wat verder maar dat mag dus niet je mag hier niet je mening uiten in deze dictatuur zoals ik altijd al heb gezegd.

Het leven is nu echt geen ene flikker meer waard al datgene wat er nog was is dus nu gestorven

Rest mij nog een vraag: Moet ik nu ook dood
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2002, 19:16
Kayla
Kayla is offline
Wat een onzin!
Je leeft voor jezelf en niet voor een ander!
Iedereen gaat een keer dood,en er bestaan veeel meer helden!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 19:19
hoeva
hoeva is offline
neej... je moet niet dood
als ik bij iemand wie dood ging oowk dood moest (bij iemand die ik bewonder of zow) was ik al vaak dood geweest...
je moet je er niet bij laten zitten...

sterkte

xxx mij
Oud 06-05-2002, 20:10
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Voor mij heeft 't wel het gevolg dat ik hier nu met een gigantische 'borderline-aanval' zit (inmiddels begint het weer mee te vallen), maar daarom wil dat nog niet zeggen dat ik niet verder wil leven.....

Ik wil ook de politiek in, en wil juist verder leven om wat te kunnen veranderen.....
Oud 06-05-2002, 20:15
D@mien
D@mien is offline
Pim was geen held, et was een politicus met extreme ideeen.
Oud 06-05-2002, 20:18
Isa
Isa is offline
hahaha,als jij dood wilt omdat Pim dood is danheb je dringend psychiatrische hulp nodig.

niet dat het niet erg is ofzo, maar overdrijf niet zo dat je dood wilt. je kent die vent niet eens persoonlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 20:29
Doc
Doc is offline
een serieuze discussie over Pim Fortuyn kun je op A&N voeren, gezien de aard van je topic zet ik er een slotje op.
Oud 07-05-2002, 06:52
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Doc schreef:
een serieuze discussie over Pim Fortuyn kun je op A&N voeren, gezien de aard van je topic zet ik er een slotje op.
Ik ken de persoon in kwestie IRL, afgelopen weekend nog een feest gehad waar we het nog over Fortuyn hebben gehad, en ik kan je vertellen dat hij er idd kapot van is en zich er erg rot om voelt. Dit gaat dus niet alleen over Fortuyn, ook over de psychische gesteldheid van de persoon die deze topic opende. Ik heropen de topic dus weer.
Oud 07-05-2002, 08:31
Verwijderd
Na het lezen van Jeroen's reply, reageer ik er dan toch maar op. Ik vond de man zelf een hypocriet, maar het neemt niet weg dat zoiets niet kan. We (horen te) leven in een democratie waar vrije meningsuiting gerespecteerd dient te worden..

Wat ik niet begrijp echter, is waarom jouw leven dan ineens niks meer waard is? Hoe kom je erbij dat LPF alles is 'wat er nog was' *?*

Je leeft toch ook voor jezelf? En jouw ideeen (bijv. je websites en kroegverslagen die je van plan was e.d.)? Wat is de inhoud van jouw eigen leven?

Kijk, ik vind het minder dat ze hem afgemaakt hebben, maar voor de rest ga ik me er niet druk om maken. Pim was immers maar een figuur op TV, geen familie of iets dergelijks..

Greetz,
******** (aka Marc S)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 11:36
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Waarom hier een slotje op gooien anyway.. of is vrijheid van meningsuiting hier ook al verboden?!

Maar ok, dr zit wel n kern van waarheid in wat deze jongen zegt..

Citaat:
De laatste keer dat dit voorkwam in Nederland is Willem van Oranje geweest. Waarom moeten helden altijd eerst.
T was misschien geen held voor mij, maar deze uitspraak klopt wel redelijk.. De media had er deze keer weer eens flink voor gezorgd dat deze man zo ongeveer 'vogelvrij' verklaard was.

Citaat:
Ook al was mijn leven zo klote als hij op de tv of radio was was het altijd lache en kreeg je weer zin in dingen.
Mjah inderdaad, met Pim op de tv kon je ook lachen! Al was het om zijn raar stemmetje

Citaat:
Ik wil ook de politiek in en mijn ideeen gaan soms nog wel wat verder maar dat mag dus niet je mag hier niet je mening uiten in deze dictatuur zoals ik altijd al heb gezegd.
Na gister is er inderdaad niet echt meer spraken van een democratie nee..

Citaat:
Het leven is nu echt geen ene flikker meer waard al datgene wat er nog was is dus nu gestorven
Hier ben ik het uiterraard niet mee eens.. er is nog zoveel om voor te leven... Dit soort tegenslagen zul je in je leven vaker tegenkomen, maar dan moet je er ook doorheen, tis een kwestie van door de zure appel heenbijten...

*sterkte*

Lau.
Oud 07-05-2002, 12:22
Verwijderd
Euh... -_o Wat een reden om dood te willen, maar goed, ik zal wel weer de rest v/h verhaal niet kennen...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:25
wicce
wicce is offline
twas niet willem van oranje, het waren de gebroeders de wit die het laatste waren.
Oud 07-05-2002, 12:34
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
wicce schreef:
twas niet willem van oranje, het waren de gebroeders de wit die het laatste waren.
exuse me... *schaam schaam*, maar dat is ook al een redelijk tijdje trug... toch?
Oud 07-05-2002, 12:36
wicce
wicce is offline
Citaat:
ExeCute schreef:
Pim is dood

Rest mij nog een vraag: Moet ik nu ook dood
dictatuur, kom op, wordt wakker, en kijk eens om je heen. Wij leven in 1 van de meest sociale landen op de wereld. Beter dan dan wij het hebben kan haast niet. Ik kan me niet eens verplaatsen in mensen die in een dictatuur leven zonder dat ze daadwerkelijk vrijheid van meningsuiting hebben. en misschien, nu dit gebeurd is, blijft het wel niet zo, of wel, dat moeten we afwachten. maar dat betekent nog niet dat dat zo voor altijd zal zijn.
iemand anders zijn dood is niet ook de dood van een ander. Jij kan er niks aan doen dat dit gebeurt is, het was 1 man (voor zover ik het nu weet). Niemand moet dood, tenzij het natuurlijk is, jij niet, en pim fortuyn niet. Helaas lopen er in dit land mensen rond die vinden dat hun mening boven alles gaat, en dat dat hun recht geeft om daarom iemand te vermoorden.
En om je nou te gaan af te vragen of jou leven nog zin heeft, heeft geen zin, het antwoord is namelijk altijd JA.
Oud 07-05-2002, 12:40
wicce
wicce is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:

exuse me... *schaam schaam*, maar dat is ook al een redelijk tijdje trug... toch?
ja, zelfde tijd ongeveer gloof ik... ik weet het ook niet precies, en het doet er niet zo veel toe ook.
Oud 07-05-2002, 22:51
dclover
dclover is offline
ik had willen ruilen.. .dat was t eerste dat in me opkwam..
life is unfair...
Oud 08-05-2002, 19:13
ExeCute
ExeCute is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Pim was geen held, et was een politicus met extreme ideeen.
Voor mij was hij een held, dat betekend natuurlijk niet dat jij dat ook hoeft te vinden.

Zijn ideeen waren helemaal neit zo extreem het is maar net wat je extreem noemt. Daarnaast was hij zeker niet extreem rechts ik weet niet of je wel eens naar de interviews hebt gekeken die in zijn huis zijn gemaakt maar daar hingne schilderijen van Marx en Den Uil dat zijn toch hele linkse mensen. Dat waren zijn helden
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:15
ExeCute
ExeCute is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
hahaha,als jij dood wilt omdat Pim dood is danheb je dringend psychiatrische hulp nodig.

niet dat het niet erg is ofzo, maar overdrijf niet zo dat je dood wilt. je kent die vent niet eens persoonlijk.
Mijn levens is niets maar het weinige waar ik om geef is ons land en eindelijk was er een man die zei waar het op staat en die de boel weer ging opknappen, dar kun je het mee eens zijn of niet maar voor mij was hij bijzonder.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:24
ExeCute
ExeCute is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Ik ken de persoon in kwestie IRL, afgelopen weekend nog een feest gehad waar we het nog over Fortuyn hebben gehad, en ik kan je vertellen dat hij er idd kapot van is en zich er erg rot om voelt. Dit gaat dus niet alleen over Fortuyn, ook over de psychische gesteldheid van de persoon die deze topic opende. Ik heropen de topic dus weer.
Je hoeft je niet zorgen te maken over mijn psychische gesteldheid. Ik was gewoon erg kwaad in het begin maar het heeft geen zin om geweld te gebruiken dat zou Fortuyn ook niet hebben gewild.
Ik bestrijdt mensen met woorden net als hij maar dat mag hier blijkbaar niet. Het ergsteis nog dat mensen niet willen inzien dat hij eht goed bedoeld had en voor alle mensen opkwam
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:28
ExeCute
ExeCute is offline
Citaat:
******** schreef:
Na het lezen van Jeroen's reply, reageer ik er dan toch maar op. Ik vond de man zelf een hypocriet, maar het neemt niet weg dat zoiets niet kan. We (horen te) leven in een democratie waar vrije meningsuiting gerespecteerd dient te worden..

Wat ik niet begrijp echter, is waarom jouw leven dan ineens niks meer waard is? Hoe kom je erbij dat LPF alles is 'wat er nog was' *?*

Je leeft toch ook voor jezelf? En jouw ideeen (bijv. je websites en kroegverslagen die je van plan was e.d.)? Wat is de inhoud van jouw eigen leven?

Kijk, ik vind het minder dat ze hem afgemaakt hebben, maar voor de rest ga ik me er niet druk om maken. Pim was immers maar een figuur op TV, geen familie of iets dergelijks..

Greetz,
******** (aka Marc S)
Ik ben in sommige opzichten een idealist, maar ik ben absoluut niet iemand die aan eigen belang denkt ik denk altijd in het belang van ons land en ik heb daar een visie op. Als je eigen leven klote is en je kunt je toch nog inzetten voor iets "hogers" dan geeft je dat kracht, kracht om door te gaan en vooral niet te blijven hangen in het verleden. ALs er dan voor het eerst sinds tijden weer iemand is wa jij ook denkt dan heb je weer hoop en die hoop wordt je nu ontnomen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 23:36
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ExeCute schreef:

Je hoeft je niet zorgen te maken over mijn psychische gesteldheid. Ik was gewoon erg kwaad in het begin maar het heeft geen zin om geweld te gebruiken dat zou Fortuyn ook niet hebben gewild.

Citaat:
Ik bestrijdt mensen met woorden net als hij maar dat mag hier blijkbaar niet. Het ergsteis nog dat mensen niet willen inzien dat hij eht goed bedoeld had en voor alle mensen opkwam
Je weet niet waarom hij is vermoord. Kun je nog niet over oordelen. Iemand die vindt dat er geen mensen meer het land binnen mogen komen vind ik overigens niet iemand die voor alle mensen opkomt. Ja, voor alle Nederlanders ja -> nationalisme.
Oud 08-05-2002, 23:38
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ExeCute schreef:

Ik ben in sommige opzichten een idealist, maar ik ben absoluut niet iemand die aan eigen belang denkt ik denk altijd in het belang van ons land en ik heb daar een visie op.
Denk je dat politici niet uit belang van het land handelen? Misschien handelde de moordenaar wel volgens zijn mening naar eigen belang van het land. Zoiets is een morele waarde. Wat de een goed vind voor het land kan een ander een andere visie op hebben. Gelukkig, anders zou 't een saai boeltje worden in 't leven

Citaat:
Als je eigen leven klote is en je kunt je toch nog inzetten voor iets "hogers" dan geeft je dat kracht, kracht om door te gaan en vooral niet te blijven hangen in het verleden. ALs er dan voor het eerst sinds tijden weer iemand is wa jij ook denkt dan heb je weer hoop en die hoop wordt je nu ontnomen.
Een levensdoel hebben kan je idd op de been houden. Maar je hebt iig nog andere levensdoelen. Maak die eerst of voordat je steeds met iets nieuws begint. Dat is nl. wat ik bij jou zie. Je hebt idealen en stapt steeds naar een ander ideaal over. Maak nou 'ns af waar je mee begonnen bent, anders wordt jet straks nog een grote chaos waar je door de bomen het bos niet meer door ziet.
Oud 09-05-2002, 22:03
flowerpower
flowerpower is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

ik denk dattie meer bedoelt dat ie dood moet omdat ie ook een eigen (extreme??) mening heeft, zoals pim. Dat hij in een democratie als deze niet eens meer zijn mening mag laten horen....

On-topic: nee je moet niet dood...... pim moest ook niet dood, maar het gebeurde, verder weet je mijn mening

liefz mij
Oud 10-05-2002, 15:25
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Ik denk zelf zo dat ik nu nog meer de drang heb om verder te leven, ik wil zelf de politiek in en ik wil dingen veranderen. Als ik dat uiteindelijk met de dood moet bekopen (je kan maar nooit weten) is dat ook best, als het maar effect heeft... Maar nu kan ik nog wat (proberen te) doen voor het land, als ik dood ben is dat een beetje moeilijker...
Oud 10-05-2002, 16:42
Sommetje
Sommetje is offline
1) Je hoeft helemaal niet dood te gaan
1a) Ontdek de mooie dingen in het leven
2) Fortuyn was GEEN held!
Oud 10-05-2002, 20:34
ExeCute
ExeCute is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
1) Je hoeft helemaal niet dood te gaan
1a) Ontdek de mooie dingen in het leven
Voor mij was Fortuyn in ieder geval een voorbeeld
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 23:43
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Zullen we vanaf nu onze eigen mening over Fortuyn erbuiten laten? Hier schieten we toch niks mee op?
Oud 11-05-2002, 00:35
Kazanka
Kazanka is offline
helden leven voort in onze gedachten

eigenlijk was Pim ook geen held, sommige ideeen van hem spraken me wel aan, andere weer iets minder. Ik vond het ook best erg toen ik hoorde dat ie neergeknald waz, maar nu iedereen elke dag 50 keer zijn naam laat vallen begin ik me er steeds meer aan te irriteren.
Oud 12-05-2002, 03:47
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
ja ik voel me er ook zwaar door genaaid dat Pim dood is, ga ik godverdomme naar de stembus en dan kan ik op een dooie stemmen omdat ze em omgelegd hebben.......... mooi is dat zeg!

Slaat een zieke gast een fles op mijn kop kapot, ik moest de hele nacht in de cel zitten omdat ik zogenaamd terug geslagen had (nee hoor, ik ben geweldloos), zit ik de volgende dag rustig bij het avondeten, wordt Pim Fortuyn neergeknald.

Ik was niet van plan om op hem te gaan stemmen maar toch........ De democratie wordt toch zwaar verneukt op deze manier.
Reageren

Regels voor berichten