Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
On-topic: Vandaag de eerste helft van natuurkunde 1 doorgenomen, het zag er allemaal simpel uit en ik heb het allemaal al 2 a 3 keer gehad. Morgen ga ik de andere helft leren en (hopelijk) wat examenopgaven maken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
www.eindexamen.nu of .nl weet ik het... is héél bekend trouwens...
(bij na1)
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik dacht toch echt dat je dingen met tralies en elektromagnetische straling enzo niet hoeft te leren (en dat blijkt óók uit de examenbundel) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
vervalt beeld ![]() waar staat dat?
||
Citaat:
*wacht op iemand die dit bevestigd*
||
![]() |
Citaat:
Vervalt: E4, Elektromagnetisch spectrum Dat is bij ons slechts één paragraaf ofzo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
maximale alfa, amax = 90 - imin imin = g = grenshoek = hoek waarbij nog net géén totale terugkaasing plaats vindt = 41,1 graden amax = 90 - 41,1 = 48,9 graden. dit heb ik ook maar uit de uitwerkingen. Wat snap je nou precies niet? alles bij elkaar is 180 graden. De hoek tussen het normaal en de glasvezel is 90 graden. Aan de linkerkant van de normaal heb je i en aan de rechterkant van de glasvezel heb je a. i + a= 180 graden - 90 graden (hoek tussen normaal en glasvezel) = 90 graden |
![]() |
||
Citaat:
Stel je voor dat die knik in de glasvezel 90 graden is. Dan is de hoek tussen de normaal en de glasvezel (nog altijd) 90 graden. Hoek alfa is dan ook 90 graden en hoek i (de invalshoek) is 0 graden. Als je de knik dan steeds minder stijl maakt, laten we zegge 80 graden, is de hoek tussen de normaal en de glasvezel nog steeds 90 graden. De invalshoek is dan 10 graden en hoek alfa is dan 80 graden. Omdat de hoek tussen de normaal en de glasvezel altijd 90 graden blijft en alles bij elkaar 180 graden is, is: hoek alfa = 90 graden - hoek i want a + i = 90 graden anyway, ik had die vraag ook fout, ik begrijp hem nu pas, nada ik er over heb nagedacht. Ik snap de ballen van grenshoek. Dus als iemand dat kan uitleggen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wanneer de invalshoek groter is dan de grenshoek, wordt de lichtstraal niet meer gebroken, maar weerkaatst. We noemen dit verschijnsel totale weerkaatsing. Totale weerkaatsing treedt dus alleen op als de invalshoek groter is dan de grenshoek. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
je moet het gewoon even voor jezelf tekenen beeldastand/ voorwerpsafstnd = negatief/ 73 cm 5.07/3,4 10^2 + negatief / 73 dan weet je hoe groot het negatief is je weet ook hoe groot de foto is ( op meten) en door dat door elkaar te delen foto/negatief weet je wat de vergrotingsfactor is waarmee de foto vanaf het negatief is afgedrukt |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
VWO |
Natuurkunde 1 thabomb1986 | 160 | 20-06-2005 16:52 | |
VWO |
Natuurkunde 1,2 Bloedpropje | 56 | 17-06-2005 21:09 | |
Eindexamens 2003 |
Havo Eindexamenstof Natuurkunde 1 New Born | 4 | 14-04-2003 14:01 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Gezocht!Praktische Opdracht voor Natuurkunde 1!voor een 4Havo leerling Magicstar84 | 7 | 07-03-2001 18:14 |