Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb net ff mn pa gevraagd (ben dezelfde) en hij zegt hetvolgende.
Ze maken een diep gat, van zo'n 8 a 10 meter diep en die stoppen ze vol met drainage buizen, dit zijn buizen die zijn voorgeperforeerd en waarin een soort bruine "wol" maar het lijkt sterk op kokoshaar. De overgebleven ruimte stoppen ze vol of met grind of met zand. Dan gaat er in dat gat natuurlijk allemaal water zitten. En dat wordt dan opgezogen door de pomp. Op de vraag of het ook kon zonder de pomp, hij dacht van wel maar dat legt hij me later uit, want mijn opa en oma kwamen eraan omdat mn zusje jarig is. Dus dat komt nog, en als je nog meer info wilt dan zeg je het maar. Het gat maken ze dmv water in de grond te spuiten, ik vraag ook nog ff hoe breed die gaten zijn, hoeveel buizen erin gaan, en hoeveel gaten per werk. Laatst gewijzigd op 10-05-2002 om 10:27. |
![]() |
|
Verder antwoord.
Het is theoretisch mogelijk om geen pomp te gebruiken, door de copulaire werking (geen idee hoe je dat schrijft). Hierbij kan water door kleine ruimtes tegen de zwaartekracht ingaan. De gaten die gespoten worden met water hebben een diameter die je met de 2 handen aan kan geven (althans zo doet mn vader het) met de duimen tegen elkaar en de wijsvingers tegen elkaar. Er worden dan afhankelijk van het gebied waarin je werkt (natte plekken is het natter, dit kan je zien aan oa de begroeing, stel er staan popilieren (merk boom) dan is het heel vochtig) Maar er worden dan lijnen geboort (hij noemt het boren maar het is spuiten) van 10 a 12 gaten waarin in elk gat dus een buis kan zitten. Als het een heel nat gebied is heb je natuurlijk meerdere series nodig van 10 a 12. Ik hoop dat ik je antwoord heb kunnen geven anders trek je maar weer aan de bel. |
![]() |
|
wauw tjee, bedankt! en bedank je vader ook ff van me
dat wordt dan meteen het eerste originele antwoord dat die prof in jaren krijgt (elk jaar moet hetzelfde verslag maken, dus iedereen kopiëert van iedereen) hopelijk kan ik het vertalen nar iets geologisch. kweenioe bedankt iig; dikke kus, Eva (dat woord zal wel capilair geweest zijn vermoed ik?)
|
![]() |
Ik ga voor capillair. Capillaire werking is het verschijnsel dat de kracht waarmee de watermoleculen aan elkaar en aan een oppervlak (dun buisje) trekken, groter is dan de zwaartekracht.
In een dun buisje wordt het water dan omhoog 'gezogen'.
||
Citaat:
||
Citaat:
en awel hé as ik nog is iet mag zeggen hé. ![]()
||
Citaat:
*is lekker zwaar offtopic bezig nu, met oprechte excuses aan Tampert en ekki*
|
![]() |
Laat ik dat nou net doen *grijns*
afgelopen jaren steeds een negen op eindrapport voor Frans...alhoewel dat wel eens meer over de kwaliteit (teiltje!!!) van het onderwijs zou kunnen zeggen dan over mij...en uitspraak is goed *grote gniffel*
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
[AK] waterproblemen in Californië HisS | 6 | 17-01-2005 16:42 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bush: 'vermindering rechten van verdachten' Verwijderd | 27 | 04-12-2002 20:08 | |
ARTistiek |
De Rots Hannibal | 11 | 21-09-2001 20:52 |