Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2004, 19:53
AlopiA
AlopiA is offline
Mijn cavia zit de laatste tijd alleen in een hoekje van zijn bak, ik geef hem gewoon elke dag schoon water, om de dag nieuw eten, en zorg dat er altijd hooi ligt, als ik op mijn kamer ben (iig huiswerk maken, dus zeker een uur of 2) dan laat ik hem los in mijn kamer lopen of neem hem op schoot..als ik wegga maar ik blijf thuis dan zet ik zachtjes rustige muziek op, zodat het niet helemaal stil is (daar werd 'ie altijd wild van, alleen zijn, na de muziek niet meer)
Maar nu zit 'ie de hele tijd in een hoekje gepropt, net alsof er iets is, hij eet en drinkt wel gewoon maar hij is ook heel schuw geworden..ouderdom is het zeker niet, hij is nog maar net een jaar..
iemand een idee wat het kan zijn?
Oud 23-03-2004, 20:40
Dolores
Dolores is offline
Hm dat heeft mijn cavia ook wel eens gehad.. Dat kwam toen omdat ze op een te warme plek stond (waarschijnlijk.. ik kon iig niets anders bedenken.. het was toen namelijk hoogzomer en de zon scheen de hele tijd op haar hok), maar goed dat kan nu dus bij jouw cavia niet het geval zijn.. goed, hier heb je dus ook niets aan Maar wou het toch even vertellen Succes met je cavia!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:54
Bast
Bast is offline
cavia's zijn groepsdieren he? Veel mensen vergeten dat, maar eigenlijk kun je cavia's het beste met z'n 2-en houden. Al geef jij er nog zoveel aandacht aan, het is toch anders dan de manier waarop cavia's met elkaar omgaan...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 12:12
AlopiA
AlopiA is offline
Daar was ik al bang voor ja..Want ik mag geen 2e cavia, we hebben al zoveel dieren
Maar mijn zus heeft ook een cavia, alleen dat is een mannetje en de mijne een vrouwtje, ik heb het haar gevraagd en ze wil die van haar misschien wel laten castreren (dat is toch een makkelijkere ingreep als steriliseren?) dan kan ik haar zo nu en dan eens een dag bij die van m'n zus zetten, want we waren er al achter dat ze elkaar wel leuk vonden

verder nog iemand tips wat m'n cavia misschien gezellig/leuk kan vinden?
Oud 28-03-2004, 12:26
Stefanie
Stefanie is offline
Misschien op een plek met meer geluid?, bijvoorbeeld de huiskamer. Omdat hij nu een beetje eenzaam op je kamer zit? Of misschien gewoon naast het hok van die andere cavia, dat ze toch met elkaar kunnen communiceren?

Het zijn maar tips...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 12:43
AlopiA
AlopiA is offline
In de huiskamer kan niet, we hebben ook nog een hond die hem wel ziet zitten, zegmaar
En de kooi-verplaatsing vind ik wel een goed idee maar ik weet niet of m'n zus dat wel zo geweldig vind, want mijn bak is onverplaatsbaa, dus dan zou zij haar cavia (al dan niet tijdelijk) af moeten staan aan mij, ik denk niet dat ze dat zo leuk vind..maar ik zal het vragen
Ik heb ook woestijnratjes op m'n kamer, die maken ook lawaai, vind 'ie misschien ook wel gezellig, en ik ben erachter gekomen dat 'ie minder schuw wordt als ik zachte muziek opzet (zie toppost)..
Oud 28-03-2004, 13:00
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 28-03-2004 @ 13:12:

Maar mijn zus heeft ook een cavia, alleen dat is een mannetje en de mijne een vrouwtje, ik heb het haar gevraagd en ze wil die van haar misschien wel laten castreren (dat is toch een makkelijkere ingreep als steriliseren?) dan kan ik haar zo nu en dan eens een dag bij die van m'n zus zetten, want we waren er al achter dat ze elkaar wel leuk vonden
dan zou ik dat doen, als je zus dat wil doen. Is voor haar cavia ook leuker! Castratie bij het mannetje is inderdaad makkelijker.
Oud 29-03-2004, 10:31
Stefanie
Stefanie is offline
Toch nog een goeie tip!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten