Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2004, 14:26
Kom terug zon
Haaai

Ik moet weer eens een PO maken van wiskunde, en hierin moet ik reageren op de stellingen

"Grotere vliegtuigen moeten sneller vliegen"
en
"Hoe groter de vleugelbelasting des te sneller gevlogen moet worden".

Weet iemand hier het antwoord op want ik weet het niet.
Alvast bedankt

Kom terug zonnetje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2004, 17:58
Shai-Hulud
Shai-Hulud is offline
Ik weet er niet echt veel van, maar ik weet wel dat als een vliegtuig groter is, deze meestal zwaarder is. Verder weet ik dat als je sneller vliegt, er meer lucht langs de vleugels gaat en dus krijgt het vliegtuig meer draagkracht.
Dus omdat het vliegtuig groter is, moet er meer gewicht de lucht in, dus moet het sneller vliegen.

Als je sneller vliegt, gaat de draagkracht omhoog, maar het vliegtuig gaat niet omhoog. Ik verwacht dat hierdoor wel de vleugelbelasting vermindert. Het is zeg maar dat je deze belasting wat uitsprijdt over een grote afstand.
Oud 29-03-2004, 21:00
marqhuinos
marqhuinos is offline
Citaat:
Shai-Hulud schreef op 29-03-2004 @ 18:58:
Ik weet er niet echt veel van, maar ik weet wel dat als een vliegtuig groter is, deze meestal zwaarder is. Verder weet ik dat als je sneller vliegt, er meer lucht langs de vleugels gaat en dus krijgt het vliegtuig meer draagkracht.
Dus omdat het vliegtuig groter is, moet er meer gewicht de lucht in, dus moet het sneller vliegen.

Als je sneller vliegt, gaat de draagkracht omhoog, maar het vliegtuig gaat niet omhoog. Ik verwacht dat hierdoor wel de vleugelbelasting vermindert. Het is zeg maar dat je deze belasting wat uitsprijdt over een grote afstand.
IDD

als de vleugelbelasting groter is ( wanneer een vliegtuig zwaarder is) zal een vliegtuig sneller moeten vliegen wil het in de lucht blijven..

(lang leve Newton)
Reageren

Regels voor berichten