Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2003, 22:24
Williams
Williams is offline
ik heb het weleens ( een paar keer per dag, vooral bij het slapen) dat het lijkt alsof mijn hart stilstaat..ff..en dan krijg ik ff n soort spastische beweging met mn lichaam...alsof ik het hart weer opgang moet laten komen!!
snappen jullie wat ik bedoel??
ja dit is echt serieus, het is dan net alsof het ff stilstaat.....
weet iemand wat dit zou kunne zijn?
Oud 12-08-2003, 22:35
Buktiet_Harry
Buktiet_Harry is offline
Maybe een keer met je rechterGROTEteen op je borstkas bateren?

xxx Koning BuktietHarry

PS. Vier een feestje
Oud 12-08-2003, 22:41
Williams
Williams is offline
Citaat:
Buktiet_Harry schreef op 12-08-2003 @ 23:35:
Maybe een keer met je rechterGROTEteen op je borstkas bateren?

xxx Koning BuktietHarry

PS. Vier een feestje
menneke luister.... ik stel n normale serieuze vraag en zit niet op zon antwoord als dit te wachten....
Oud 12-08-2003, 22:48
Buktiet_Harry
Buktiet_Harry is offline
ow, sorry man... dacht ff dat ik op onzin zat. Maar ff zonder dollen nu, zoals je in mijn post in het Filosofie en Levensbeschouwing forum kon lezen wil mijn geniale brein op deze zwoele zomerdag (ofwel gare hoerendag) niet helemaal opstarten...

naja, nu zit ik hier dus met een gewetensprobleempje... thnx man : /

xxx BuktietHarry
Oud 13-08-2003, 07:29
Verwijderd
Ik zou het eens door de dokter laten controleren, niet echt goed als je hart echt zo nu en dan stil staat.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 10:32
Williams
Williams is offline
maar kan het uberhaupt wel?dat t soms stilstaat?
Oud 13-08-2003, 10:36
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Williams schreef op 13-08-2003 @ 10:32:
ja dat kan wel.

[edit] gezond is het dus niet [/edit]
Oud 13-08-2003, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Williams schreef op 13-08-2003 @ 11:32:
Tuurlijk kan het (denk aan een hartstilstand (alleen gaat ie dan vaak niet vanzelf weer kloppen) en een pacemaker dient om een onregelmatige hartslag weer regelmatig te krijgen, als je hart dan een keer over slaat, dan zorgt de pacemaker er voor dat ie dat dus niet doet), maar wat Qimm al zei, gezond is het niet. Naar de dokter dus.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 10:48
Williams
Williams is offline
kga morgevroeg eerst voor 2 weken op vakantie
ja maar ik ben al vaak bij de dokter geweest, niet om deze klachten,maar wel dat hij naar mijn hart luisterde...hij hoorde nix vreemds, geen ruis o.i.d... dus dan moest dat toch wel zijn opgevallen ??of niet??
Oud 13-08-2003, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Williams schreef op 13-08-2003 @ 11:48:
ja maar ik ben al vaak bij de dokter geweest, niet om deze klachten,maar wel dat hij naar mijn hart luisterde...hij hoorde nix vreemds, geen ruis o.i.d... dus dan moest dat toch wel zijn opgevallen ??of niet??
Ligt er aan hoe lang geleden dat was en hoe lang je er al last van hebt. Maar als je hart werkelijk soms stopt, lijkt me dat hem dat idd wel opgevallen zou zijn. Nog een keer gaan (en dat met deze 'klacht') kan natuurlijk nooit kwaad. En als hij niks hoort...tja, misschien stopt je hart dan toch wel niet...?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 10:51
Williams
Williams is offline
neej, maar heb wel gezegd dat het soms lijkt alsof het overslaat, en dan zegt hij...ow kan geen kwaad
Oud 13-08-2003, 12:26
The Pirate
The Pirate is offline
Ik zal maar eens ernstig antwoorden. Kijk, dat je hart één keer per dag stilstaat dat is doodnormaal, gewoon niet iedereen merkt dit. Meestal is dat voordat je diep gaat inslapen en dan schiet je idd "wakker" met een soort van spastische beweging. Maar als je dit echt enkele keren per dag hebt, zelfs overdag, dan zou ik inderdaad toch eens een dokter raadplegen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 13:26
WB_Oud
WB_Oud is offline
Gewoon naar de dokter gaan, en het niet laten afwimpelen maar om een goede uitleg vragen. Voor je op vakantie gaat.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Williams schreef op 13-08-2003 @ 11:48:
Het hoeft niet dat het hem is opgevallen, het kan gebeuren dat die klachten bij jou niet optreden op het moment dat hij naar je hart luistert. Als je naar je huisarts gaat kan hij een 24-ECG laten maken (moet je geloof ik voor naar het ziekenhuis) zodat er over een periode van 24 uur naar je hart wordt gekeken, mocht het hart zich dan raar gedragen wordt dat geregistreerd. Je krijgt gewoon een kastje mee en een aantal zuignappen op je borst die de prikkelgeleiding vastleggen. Je merkt er niets van maar het is wel een goed diagnostisch apparaat. Als de klachten aanhouden zou je jouw huisarts er eens naar moeten vragen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 16:16
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Williams schreef op 12-08-2003 @ 23:24:
ik heb het weleens ( een paar keer per dag, vooral bij het slapen) dat het lijkt alsof mijn hart stilstaat..ff..en dan krijg ik ff n soort spastische beweging met mn lichaam...alsof ik het hart weer opgang moet laten komen!!
snappen jullie wat ik bedoel??
ja dit is echt serieus, het is dan net alsof het ff stilstaat.....
weet iemand wat dit zou kunne zijn?
Als het waar is dat je hart eventjes stilstaat, zou je dat moeten merken aan of je erg vermoeid bent op zo'n moment...je lichaam laat nl binnen millisecondes weten dat het bloed niet ververst wordt of niet meer in beweging is...
Oud 13-08-2003, 20:45
Maart
Maart is offline
Bij iedereen slaat het hart letterlijk wel een keer over...dat is op zich niet iets bijzonders. Als je erg gestresst bent, een plens koffie naar binnen werk, plotseling de warmte of kou tegemoet komt dat zijn allerlei situaties waarin je hart heel even van slag raakt en een slag overslaat.

Op zich is dat geen ramp..als het vaker voorkomt en je het echt veel merkt zonder dat je er echt te bewust mee bezig bent (dus geen vicieus cikeltje..oh jee hart lsaat over..paniek...dus hart slaat over) zou ik er toch nog even door een dokter naar laten kijken, maar goed als je daar al bent geweest en hij geen ruis of andere bijzonderheden heeft geconstateerd zou ik me er niet teveel zorgen over maken.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 22:27
lieve
lieve is offline
Hey Wiliams,

het kan natuurlijk wel iets aan je hart zijn(wil je nu niet nodeloos verontrusten). Maar een ex-vriend van me is ook pas na enkele jaren en verschillende voorvallen(zoals flauwvallen en gewoon neervallen bijvoorbeeld tijdens het sporten of werken in de werkateliers op school) en dan zijn ze na enkele maanden pas te weten gekomen dat dat alles te wijten was aan een afwijking aan z'n hart.

En m'n vader die heeft ook iets aan z'n hart. Wat iedereen kan hebben, m'n vader heeft een sporthart. Wat het exact inhoud weet ik niet. Maar ik weet wel dat hij vrij hoge hartslag kan hebben zelfs als hij in de zetel naar TV aan het kijken is, en hij heeft dan bijvoorbeeld zijn hartslagmeter aan...dan kan die nog heeeeel hoog zijn.

Ik bedoel maar, je moet er niet al te lucht overgaan. En het aan je dokter melden, met de exacte klacht die je hebt. Mss kan hij er dan wel eens een precies onderzoek naar doen.

Greets Lieve,xxx
Oud 19-08-2003, 20:16
Sander86
Sander86 is offline
Een vraagje voor Lieve,

mijn hartslag in rust is ongeveer 82.
Soms lig ik 's avonds in bed naar Eminem te
luisteren, en als ik dan heel erg opga in de muziek,
kan mijn hartslag (terwijl ik dus op bed lig)
oplopen tot bijna 100!
Zou ik ook een sporthart kunnen hebben en zo ja,
weet je een plaats waar ik daar informatie over kan vinden?

Overigens ben ik nog nooit flauwgevallen tijdens het sporten,
wel word ik vaak erg licht in mijn hoofd als ik onverwachts opsta
uit mijn stoel of uit bed.

De laatste 2 jaar gebeurt het me zeker 3 tot 4 keer per dag
dat ik opsta uit mijn bed of stoel en dat ik van duizeligheid weer in elkaar stort.
Zou het echt kwaad kunnen?

groetjes,

Sander
Oud 19-08-2003, 20:25
Sander86
Sander86 is offline
Hm...laten we het hopen.

Maar hoe zit het dan met het duizelig worden?
Oud 19-08-2003, 21:00
Sander86
Sander86 is offline
OK, dat is best een geruststelling
Oud 20-08-2003, 11:44
the 6th gate
the 6th gate is offline
hmm zo'n spastische beweging heb ik ook af en toe als ik in bed lig. dan voelt het bij mij net alsof je valt zegmaar of is dit ff wat anders
Oud 29-08-2003, 18:48
Jeannette
Jeannette is offline
weet je wat t m is?
Ik heb dat ook wel ns dan ken je niet slapen! En dan ga je vanzelf naar je hart luisteren en ineens denk je shit! mn hart stopt waardoor je dus in paniek raakt! En zon spastische beweging maakt! Maar ik snap je helemaal!

En ik denk dat er niks is hoor! anders moet ik het ook hebben
Oud 29-08-2003, 19:51
Miss-Sweety
Miss-Sweety is offline
Citaat:
Sander86 schreef op 19-08-2003 @ 21:25:
Hm...laten we het hopen.

Maar hoe zit het dan met het duizelig worden?
Als je heel snel opstaat vanuit bv je bed als je gelegen hebt stroomt in 1x al je bloed uit je hersens, dat heeft even tijd nodig. Als je eerst even gaat zitten, voordat je gaat staan, nadat je hebt gelegen zal je merken dat het al een heel stuk minder is.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 22:28
somszithetmee
somszithetmee is offline
TP en overige mensen: Ik had dit topic kunnen starten, dan had er waarschijnlijk exact hetzelfde gestaan.
Ik ben snel overbezorgd en de reacties hier(maart) hebben serieus een enorme druk/stress van me af gehaalt. dus bedankt, jullie zijn lief.

Oud 04-04-2004, 19:47
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Hey,
ik wou nog even reageren op dat "sporthart", mijn grootvader heeft dit ook en dat is net een hart die NIET snel slaat, hij heeft soms een hartslag van eind de 40 . Ongezond zou je zeggen, wij hebben ooit geleerd dat je dan dood bent, maar blijkbaar is dit voor hem niet ongezond omdat hij een sporthart heeft (vertelde de dokter hem toch) .

Regels voor berichten