Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2004, 21:29
Talon
Talon is offline
?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2004, 21:29
El Kim
El Kim is offline
Ik iig niet

al zou ietsje meer stufi wel fijn zijn
Oud 09-04-2004, 21:31
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 09-04-2004 @ 22:29 :
Ik iig niet

Eens.

Kim en Kim zijn het steeds eens
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:31
zwoesj
zwoesj is offline
Ik niet.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:32
Boogie
Boogie is offline
---> Werk, Geld & Recht
cha0s
cha0s is offline
Ik niet. (al heb ik 'r nu een. kom maar met die kortzichtige onterechte flames )
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Coconut schreef op 09-04-2004 @ 22:31 :
Eens.

Kim en Kim zijn het steeds eens
Hee, nog een Kim! Kim roeleert
Verwijderd
uitkering in de vorm van oprotpremie wel
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Ik iig niet

Daar ben ik het ook mee eens
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:33
Talon
Talon is offline
Citaat:
Ik iig niet

voor velen is dat een uitkering want ze voeren toch geen flikker uit
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:34
cha0s
cha0s is offline
idd
Oud 09-04-2004, 21:35
schietgeweer
schietgeweer is offline
Ammenooitniet.
Oud 09-04-2004, 21:36
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Talon schreef op 09-04-2004 @ 22:33 :
voor velen is dat een uitkering want ze voeren toch geen flikker uit
Ik moet toch ergens mijn huur van betalen!

Maar studeren is wel een goede manier om een luizenleven te leiden ja

Maar die studie an sich zorgt er weer voor dat je een leuke en goed betaalde baan krijgt en dat je je nuttig kan gaan maken in de maatschappij (meestal dan). Dat werkt twee kanten op: 1)je vind je werk leuk, dus je gaat er met plezier heen -->minder vaak ziek en 2)Beter betaald--->meer geld uit te geven.
Oud 09-04-2004, 21:39
Talon
Talon is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 09-04-2004 @ 22:36 :

Maar studeren is wel een goede manier om een luizenleven te leiden ja

Maar die studie an sich zorgt er weer voor dat je een leuke en goed betaalde baan krijgt en dat je je nuttig kan gaan maken in de maatschappij (meestal dan). Dat werkt twee kanten op: 1)je vind je werk leuk, dus je gaat er met plezier heen -->minder vaak ziek en 2)Beter betaald--->meer geld uit te geven.
er zijn ook studies waarmee je zeker weten géén baan krijgt.
En ookal doe jij een leuke studie, daarmee ben je niet verzekert van een leuke baan. Je kan kut collega's krijgen, of gewoon kutwerk, waar jij je heel erg op verkeken hebt.
Het werk is namelijk nooit zoals je dat in de boekjes leert.
en verder zou ik ervoor kiezen als ik beter betaald werd om meer te sparen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:40
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 09-04-2004 @ 22:36 :
is dat voor veel "uitkeringslijers" niet 't zelfde?
Oud 09-04-2004, 21:40
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 09-04-2004 @ 22:40 :
Ho ho, er moeten ook boeken en collegegeld van betaald worden
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:41
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Coconut schreef op 09-04-2004 @ 22:40 :
Ho ho, er moeten ook boeken van betaald worden
veel lui krijgen de studie van hun ouders betaald voor 'n groot deel of zelfs helemaal.
(da's nu trouwens ook de reden dat ik 'n uitkering trek: schulden bij de IB groep omdat ik die meuk allemaal moest kopen en ook 't collegegeld zelf moest ophoesten.)
Oud 09-04-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 09-04-2004 @ 22:41 :
veel lui krijgen de studie van hun ouders betaald voor 'n groot deel.
(da's nu trouwens ook de reden dat ik 'n uitkering trek: schulden bij de IB groep omdat ik die meuk allemaal moest kopen en ook 't collegegeld zelf moest ophoesten.)
Ja ok. Maar studenten moeten het 1e jaar van hun studie in ieder geval zorgen dat ze een bepaald aantal studiepunten halen.
Uitkering-lurkers die samen met andere uitkering-lurkers de hele zag bier (betaald van hun uitkering) zitten te zuipen hoeven helemaal niks te doen. En de rest van de samenleving moet maar betalen en betalen...

Waar blijft Niceman1984 eigenlijk? Het liefst zou hij natuurlijk 2 uitkeringen willen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:48
cha0s
cha0s is offline
True, maar zodra je zegt dat je 'n uitkering hebt ben je automatisch 'n uitkeringslijer in de ogen van te veel mensen, er zit totaal geen nuance in. Beetje jammer... op den duur als je dat lang genoeg hoort en lang genoeg niks aan werk vind krijg je er genoeg van en geef je er de brui aan. (tenminste, ik kan 't heel goed begrijpen, want 't is fucking frustrerend om steeds maar weer 'n glimlach op je smoel te moeten toveren terwijl je weet dat ze toch Nee zullen zeggen of over piercings gaan zeuren.)

uitkeringen zijn ook heel communistisch
Oud 09-04-2004, 21:50
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 09-04-2004 @ 22:40 :
Beste cHa0s, ik ben speciaal verhuisd voor mijn studie, omdat op en neer reizen niet te doen was. Als die studie in Rotterdam te volgen was, had ik lekker thuis kunnen blijven wonen.
En voor de uitkerings-lurkers hebben ze een mooi systeem ingevoerd: de prestatie-beurs. Bovendien krijg je sowieso maar 4 jaar stufi, en alle studies duren minimaal 4 jaar. (HBO bachelors, of WO bachelor+master). Particuliere instellingen waar je in 1 of 2 jaar een diploma krijgt reken ik niet mee, maar daar krijg je ook geen stufi voor. De rest moet je dus lenen.
Oud 09-04-2004, 21:50
Auntie M
Auntie M is offline
Hangt ervanaf wat voor uitkering.
Ik zou absoluut niet vrijwillig in de WW of WAO of iets dergelijks willen zitten. Parasiteren zit niet in me.

FPU of AOW zie ik dan weer wel zitten maar ben ik nog lang niet aan toe.
Oud 09-04-2004, 21:52
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Coconut schreef op 09-04-2004 @ 22:45 :

Waar blijft Niceman1984 eigenlijk? Het liefst zou hij natuurlijk 2 uitkeringen willen
Die durft niet verder dan in de De Kantine te posten.
Oud 09-04-2004, 21:52
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 09-04-2004 @ 22:50 :
Beste cHa0s, ik ben speciaal verhuisd voor mijn studie, omdat op en neer reizen niet te doen was. Als die studie in Rotterdam te volgen was, had ik lekker thuis kunnen blijven wonen.
En voor de uitkerings-lurkers hebben ze een mooi systeem ingevoerd: de prestatie-beurs. Bovendien krijg je sowieso maar 4 jaar stufi, en alle studies duren minimaal 4 jaar. (HBO bachelors, of WO bachelor+master). Particuliere instellingen waar je in 1 of 2 jaar een diploma krijgt reken ik niet mee, maar daar krijg je ook geen stufi voor. De rest moet je dus lenen.
en je punt is..?
Die prestatie-beurs is er trouwens alleen vanaf hbo en hoger, bij 't mbo is 't sowieso een gift.

wel fucked dat je maar 4 jaar stu.fi. krigjt ik wilde dit jaar weer gaan studeren, maar zonder vooruitzicht op werk de komende maanden kan ik dat denkelijk vergeten.

Laatst gewijzigd op 09-04-2004 om 21:58.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:58
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 09-04-2004 @ 22:52 :
en je punt is..?
Die prestatie-beurs is er trouwens alleen vanaf hbo en hoger, bij 't mbo is 't sowieso een gift.
Dat een uitkeringsgerechtigde ook huur moet betalen, maar ik moet speciaal voor mijn studie huur betalen (anders was ik nog lekker thuis blijven wonen) plus de boeken. Bovendien studeer ik wel hoor (moet ook wel, wil de studieschuld binnen de perken blijven) Maar ik zal me waarschijnlijk later wel nuttig gaan maken in de maatschappij (daar ga ik wel vanuit). Een uitkeringslurker doet dat niet.

Dat de beurs bij het MBO sowieso een gift is, vind ik eigenlijk raar
Oud 09-04-2004, 21:59
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 09-04-2004 @ 22:48 :
True, maar zodra je zegt dat je 'n uitkering hebt ben je automatisch 'n uitkeringslijer in de ogen van te veel mensen, er zit totaal geen nuance in. Beetje jammer... op den duur als je dat lang genoeg hoort en lang genoeg niks aan werk vind krijg je er genoeg van en geef je er de brui aan. (tenminste, ik kan 't heel goed begrijpen, want 't is fucking frustrerend om steeds maar weer 'n glimlach op je smoel te moeten toveren terwijl je weet dat ze toch Nee zullen zeggen of over piercings gaan zeuren.)

uitkeringen zijn ook heel communistisch
Tsja, het beeld van een uitkerings-lurker is naar mening nou eenmaal iemand die gewoon geen zin heeft om te werken. Of vind dat hij/zij onderbetaald wordt o.i.d. Gewoon luie mensen, die liever anderen voor hen laten werken dus.
Maar ik begrijp ook heel goed dat zieke mensen, of mensen die gewoon echt niet anders kunnen, of gehandicapten bijv. een uitkering krijgen. Dat vindt ik logisch.
En volgens mij is er altijd wel werk te vinden. Ook als je piercings hebt. Misschien is dat dan net niet het werk wat je zoekt, maar op een gegeven moment moet je kiezen of delen vindt ik. Dus of die piercings eruit, of een baan wat niet helemaal je droombaan is.

Dit is trouwens niks tegen jou hoor, ik ken je helemaal niet, en wil ook niet over je oordelen. Ik geef alleen even een voorbeeld

En vrijwilligerswerk is er natuurlijk altijd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2004, 22:02
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 09-04-2004 @ 22:58 :
Dat de beurs bij het MBO sowieso een gift is, vind ik eigenlijk raar
Idd. Voor Mbo moet ook een prestatiebeurs worden ingevoerd. Maar dat gaat ook gebeuren toch? In 2010 ofzo ? Genoeg klasgenoten van mij gooien er met de pet naar
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 22:10
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Coconut schreef op 09-04-2004 @ 22:59 :
Tsja, het beeld van een uitkerings-lurker is naar mening nou eenmaal iemand die gewoon geen zin heeft om te werken. Of vind dat hij/zij onderbetaald wordt o.i.d. Gewoon luie mensen, die liever anderen voor hen laten werken dus.
Maar ik begrijp ook heel goed dat zieke mensen, of mensen die gewoon echt niet anders kunnen, of gehandicapten bijv. een uitkering krijgen. Dat vindt ik logisch.
En volgens mij is er altijd wel werk te vinden. Ook als je piercings hebt. Misschien is dat dan net niet het werk wat je zoekt, maar op een gegeven moment moet je kiezen of delen vindt ik. Dus of die piercings eruit, of een baan wat niet helemaal je droombaan is.
Die mensen die zeggen dat er altijd werk te vinden is hebben 't te makkelijk, is mijn idee. De economie is momenteel vrij brak, er werd gesproken over 'n recessie een tijdje; succes met werk vinden dan. Je valt dan zo snel buiten de boot, dat die uitspraak dat er altijd werk te vinden is zo op je zenuwen inwerkt dat je de persoon die dat oppert wel wat kan aandoen. Je zal maar net 1 papiertje minder hebben dan die andere 100en sollicitanten die zich als aasgieren op de schaars aanwezige baantjes storten...

Die piercings blijven ook 'n heet hangijzer. (huhuhu.)
Vervang piercings eens met een kleurtje hebben, niet helemaal sluitende vergelijking natuurlijk, maar 't komt wel op 't zelfde neer: Discriminatie. Je kan tegen iemand met 'n kleurtje ook niet zeggen dat 'ie maar moet stoppen met zwart zijn omdat 'ie anders geen droombaan krijgt.
Verder is het natuurlijk stompzinnig om een baan aan te nemen waarbij je nog minder geld verdiend dan als je die uitkering zou blijven ontvangen, je moet wel rond kunnen komen.

Citaat:
Dit is trouwens niks tegen jou hoor, ik ken je helemaal niet, en wil ook niet over je oordelen. Ik geef alleen even een voorbeeld

Citaat:
En vrijwilligerswerk is er natuurlijk altijd
mja, maar op 'n Broodje Tevredenheid kan je niet leven.

Laatst gewijzigd op 09-04-2004 om 22:13.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 22:10
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Coconut schreef op 09-04-2004 @ 23:02 :
Idd. Voor Mbo moet ook een prestatiebeurs worden ingevoerd. Maar dat gaat ook gebeuren toch? In 2010 ofzo ? Genoeg klasgenoten van mij gooien er met de pet naar
Tja, ik zit niet op het MBO, dus ik kan niks zeggen over de mentaliteit van sommigen... maar ik kan het me eerlijk gezegd wel voorstellen
Oud 09-04-2004, 22:29
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 09-04-2004 @ 23:10 :
Die mensen die zeggen dat er altijd werk te vinden is hebben 't te makkelijk, is mijn idee. De economie is momenteel vrij brak, er werd gesproken over 'n recessie een tijdje; succes met werk vinden dan. Je valt dan zo snel buiten de boot, dat die uitspraak dat er altijd werk te vinden is zo op je zenuwen inwerkt dat je de persoon die dat oppert wel wat kan aandoen. Je zal maar net 1 papiertje minder hebben dan die andere 100en sollicitanten die zich als aasgieren op de schaars aanwezige baantjes storten...
Daar zit wel wat in, met de economie van nu zal het ook allemaal niet zo makkelijk gaan. Maar kan je dan voorlopig geen ander werk doen? In een (kleding)winkel bijvoorbeeld? Ik noem maar wat... Of omscholen? (ik heb geen idee of dat zo makkelijk kan)

Citaat:
Die piercings blijven ook 'n heet hangijzer. (huhuhu.)
Vervang piercings eens met een kleurtje hebben, niet helemaal sluitende vergelijking natuurlijk, maar 't komt wel op 't zelfde neer: Discriminatie. Je kan tegen iemand met 'n kleurtje ook niet zeggen dat 'ie maar moet stoppen met zwart zijn omdat 'ie anders geen droombaan krijgt.
Verder is het natuurlijk stompzinnig om een baan aan te nemen waarbij je nog minder geld verdiend dan als je die uitkering zou blijven ontvangen, je moet wel rond kunnen komen.

Het is idd discriminatie. Maar een piercing kan je eruit halen. En als je daardoor meer kans op een baan hebt... Tsja, dan zou ik persoonlijk dat misschien wel overwegen. Maar wat ik wil zeggen; een zwarte huidskleur was je niet eventjes weg. Dus dat vindt ik niet echt een goede vergelijking, maar dat zei je zelf ook al.

Citaat:
mja, maar op 'n Broodje Tevredenheid kan je niet leven.
Ik bedoelde meer dat zelfs iemand met een uitkering nog werk kan verrichten
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 22:37
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Coconut schreef op 09-04-2004 @ 23:29 :
Daar zit wel wat in, met de economie van nu zal het ook allemaal niet zo makkelijk gaan. Maar kan je dan voorlopig geen ander werk doen? In een (kleding)winkel bijvoorbeeld? Ik noem maar wat... Of omscholen? (ik heb geen idee of dat zo makkelijk kan)
Als ze me willen hebben, graag. Ik loop sinds kort ook bij 'n reïntegratietraject van Hudson trouwens. (die me binnen 'n tijdsbestek van 11 maanden weer in de arbeidsmarkt zouden moeten krijgen... lekker denigrerend klinkt 't eigenlijk, maar ja.. baat 't niet, dan schaad 't niet.)
omscholen hehe.. ik wil juist weer gaan studeren, maar dan moet ik eerst werk zien te vinden zodat ik 't kan financieren...

Citaat:
Het is idd discriminatie. Maar een piercing kan je eruit halen. En als je daardoor meer kans op een baan hebt... Tsja, dan zou ik persoonlijk dat misschien wel overwegen. Maar wat ik wil zeggen; een zwarte huidskleur was je niet eventjes weg. Dus dat vindt ik niet echt een goede vergelijking, maar dat zei je zelf ook al.
Tsja... ik persoonlijk niet. Ik vind dat piercings me niet belemmeren in m'n werk. Als ik bijv. een baan zou hebben waarin ik veel met mensen moet werken, kan ik ook niet een klant weigeren te helpen omdat 'ie piercings heeft. Verder zijn 't vaak alleen de werkgevers die er een probleem mee hebben vanwege eventueel klantenverlies terwijl hun klandizie er totaal geen moeite mee zou hebben.

Citaat:
Ik bedoelde meer dat zelfs iemand met een uitkering nog werk kan verrichten
true, true.
Oud 10-04-2004, 11:51
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
nou ikheb zon 4 maanden een uitkering gehad in 2003 en wil t nooit meer.. t thuis zitten gaat enorm vervelen...
en ik werk liever voor mngeld dan doe ík iets nuttigs en dan hebik ookniet elke dag 24u de tijd om t op te maken, terwijl als ik thuis zit met uitkering je uit verveling al snel de stad ingaat terwijl jemaar 70% te besteden hebt
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 12:38
cyntha
cyntha is offline
ik heb al een half jaar een uitkering, omdat ik niet helemaal gezond ben en dat is dus echt helemaal niks! Wilde dat ik gewoon naar school kon en kon gaan werken net zoals iedereen. Dat thuis zitten en niks kunnen doen dat is zo saai en frustrerend
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 13:12
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Talon schreef op 09-04-2004 @ 22:39 :
er zijn ook studies waarmee je zeker weten géén baan krijgt.
Dat is niet helemaal waar. Je studeert altijd op een niveau en dat niveau is vaak al genoeg grond om je bepaald werk te laten doen. Ongeacht de studie.
Reageren

Regels voor berichten