Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2004, 01:54
RD
RD is offline
Aangezien ik veel last heb van hoogteverschillen en met een vakantie per vliegtuig in het verschiet, ben ik op zoek naar een oplossing / verzachting van dit (kleine) probleem.
Ik heb vaag gehoord dat er oordopjes zijn die hier uitkomst kunnen bieden, heeft iemand hier ervaring mee en waar zijn deze verkrijgbaar (drogist, apotheek, ggd?)?

alvast dank
Oud 24-07-2004, 10:42
cyntha
cyntha is offline
Die zijn er inderdaad, ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar hier is er wat info over:

Sinds kort is er een nieuw hulpmiddel op de markt voor problemen in het vliegtuig te voorkomen: drukregulerende oorpluggen van het merk Ear-Planes. Deze zorgen ervoor dat op een geleidelijke manier de druk in de gehoorgang verandert, waardoor de buis van Eustachius beter in staat is de drukveranderingen op te vangen.

Ear-Planes bestaan uit twee elementen, namelijk een oorplug gemaakt van siliconen en een keramisch dat de druk regelt. Het zeer zachte siliconen deel heeft een aantal lamellen die ervoor zorgen dat er een luchtdichte afsluiting in het oorkanaal ontstaat. Het keramische element op zijn beurt zorgt ervoor dat de luchtdrukverschillen geleidelijk aan doorgegeven worden.

Deze oorpluggen van het merk EarPlanes zijn verkrijgbaar bij audiciens, apothekers, thuiszorgwinkels en drogisterijen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 10:54
4774
4774 is offline
Je kan die oordopjes ook in het vliegtuig kopen. 5 euro denk ik
maar daar door verdwijnt de pijn niet helemaal. het verlicht het gevoel een beetje.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 11:23
$un$hine
$un$hine is offline
Ik heb ze in het vliegtuig gekocht. Bij Martinair waren ze 8 euro. Bij mij hielpen ze wel heel goed.

edit: ik dacht 8 euro, maar zeker weet ik het niet meer. Ze waren in ieder geval niet duurder dan 8 euro.

Laatst gewijzigd op 24-07-2004 om 11:27.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 12:25
danielle84
danielle84 is offline
ik heb ze ook in vliegtuig bij martin air gekocht. 8 euri

en bij mij was de pijn weg voelde alleen beetje druk, maar iig geen pijn meer
Oud 24-07-2004, 18:56
RD
RD is offline
oke bedankt allen
Oud 24-07-2004, 19:29
Boozle
Boozle is offline
Als je geen geld hebt voor die dopjes, komt nu de makkelijke manier. Pak 2 bekertjes, doe er een laagje watten in en maak die watten warm met warm water. Zet die bekertjes nu op je oren en voila, het wordt minder.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 19:59
Mr. Blue
Mr. Blue is offline
Slikken en gapen.
Oud 24-07-2004, 23:10
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Boozle schreef op 24-07-2004 @ 20:29 :
Als je geen geld hebt voor die dopjes, komt nu de makkelijke manier. Pak 2 bekertjes, doe er een laagje watten in en maak die watten warm met warm water. Zet die bekertjes nu op je oren en voila, het wordt minder.
Hmm, en warm water heb je bij de hand in t vliegtuig, zo vlak voor t opstijgen?
Oud 25-07-2004, 03:18
RD
RD is offline
Citaat:
Mr. Blue schreef op 24-07-2004 @ 20:59 :
Slikken en gapen.
goh dat ik hier zelf niet op gekomen was
Oud 25-07-2004, 03:46
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Boozle schreef op 24-07-2004 @ 20:29 :
en dan zit je de hele tijd met bekertjes op je oren?
Oud 25-07-2004, 19:13
black pear!
black pear! is offline
Citaat:
Mr. Blue schreef op 24-07-2004 @ 20:59 :
Slikken en gapen.
Volgens mij heb je dan niet heel veel last van het stijgen en dalen. Als je door alleen te slikken of de gapen al minder pijn hebt.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 20:51
Fainne
Fainne is offline
klinkt nuttig

de volgende keer dat ik vlieg, koop ik ze want anders brul ik het hele vliegtuig bij elkaar van de pijn.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 08:53
sofie3
sofie3 is offline
Als je écht veel pijn hebt, werken de earplanes niet. Geeuwen en gapen zijn lachtertjes... die ploppen je oren wel, maar pijn doet het nog steeds. Heel veel drinken met ultra-mini-slokjes, zodat je tijdens de hele daling aan het drinken bent, wil wel 'ns helpen. Maar pijn blijft het doen bij mij.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 10:21
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
sofie3 schreef op 26-07-2004 @ 09:53 :
Als je écht veel pijn hebt, werken de earplanes niet.
Dus dan moet je maar verrekken ? Het zal toch wel een beetje helpen
Oud 26-07-2004, 11:34
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
sofie3 schreef op 26-07-2004 @ 09:53 :
Als je écht veel pijn hebt, werken de earplanes niet.
Nou bij mij dus wel. Ik verging elke keer als ik moest vliegen (Vaak naar fam. in canada enzo). ik heb alles uitgeprobeerd: zelfs plastic bekertjes met warme watjes op de bodem tegen mijn oor houden ... ik weet niet allemaal wat. Maar als je die earplanes fatsoenlijk inplugged werken ze echt wel super!!!
Geen pijn meer.. niets.. het enige is mayb dat jeje een beetje odm voelt omdat je van die pluggs in je oren heb en mensen soms nog wel eens raar willen kijken.. maarja zwaar boeiend!!
Oud 26-07-2004, 12:02
RD
RD is offline
ze hadden ze bij de eerste de beste apotheek (zelfs in mijn achtergestelde dorpje ) en de baliemedewerkster had er positieve kritieken over, dus hopelijk betaalt die 9 euro zich terug
Oud 26-07-2004, 15:18
sofie3
sofie3 is offline
Ik heb zoveel pijn dat ik de earplanes meteen heb geprobeerd toen ze uitkwamen, zo'n tien jaar geleden. Ik vlieg namelijk beroepshalve ook vrij veel en ver. Bij mij hielpen ze voor geen meter en ja, ik had ze goed in.

Willen de mensen van SKEPP dit eens uitzoeken, want volgens mij is het gewoon oplichterij. Hoe KAN dit nu werken???
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 21:13
MightyDuck
MightyDuck is offline
Nou post meteen even welk soort/merk jullie hadden, of is er maar 1 soort van ?

Je kunt ze toch weer uit doen als je eenmaal op stabiele hoogte vliegt ? Dus je zit maar een paar minuten voor joker.
Oud 26-07-2004, 21:35
Romie
Romie is offline
heb een paar week geleden voor het eerst gevlogen. stijgen geen probleem...maar dalen! echt waar, de tranen stroomden me over de wangen, en ik ben dus echt geen aansteller.

mijn moeder had hier ook altijd erg last van, en op aanraden van de huisarts nam zij neusdruppels in, 2x van te voren en in het vliegtuig nog een keer ofzo. zij was dus helemaal pijnloos voor het eerst in jaren. maar ik had ze ook genomen en bij mij hielp het niet.

en iedereen met zn gezeur van "slikken&gapen" dat helpt alleen tegen het "dicht zitten" van je oren, niet als je crepeert van de pijn...damn zeg, word daar zo moe van dat iedereen doet alsof dat helpt
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 08:59
sofie3
sofie3 is offline
Citaat:
Romie schreef op 26-07-2004 @ 22:35 :en iedereen met zn gezeur van "slikken&gapen" dat helpt alleen tegen het "dicht zitten" van je oren, niet als je crepeert van de pijn...damn zeg, word daar zo moe van dat iedereen doet alsof dat helpt
Amen! Ik dacht de volgende keer ook druppels te gaan halen, aangezien dit de allerallerallerlaatste mogelijkheid is om m'n pijn weg te krijgen. Maar de hoop is nu ook ver weg...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 09:00
Verwijderd
Helpt het eigenlijk niet ook om van te voren een pijnstiller te nemen? Dat zou de pijn toch op zijn minst moeten verminderen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 10:53
black pear!
black pear! is offline
Citaat:
Romie schreef op 26-07-2004 @ 22:35 :

mijn moeder had hier ook altijd erg last van, en op aanraden van de huisarts nam zij neusdruppels in, 2x van te voren en in het vliegtuig nog een keer ofzo. zij was dus helemaal pijnloos voor het eerst in jaren. maar ik had ze ook genomen en bij mij hielp het niet.
heb ik ook geprobeerd maar hielp bij mij ook niet
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 11:46
Boozle
Boozle is offline
Ja, want in het vliegtuig kan je ook thee krijgen dus is er warm water. Duh
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 15:03
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-07-2004 @ 10:00 :
Helpt het eigenlijk niet ook om van te voren een pijnstiller te nemen? Dat zou de pijn toch op zijn minst moeten verminderen.
verminderen dat wel ja.. maar niet helemaal weghalen.. maarja. Het is idd wel kuttig als die earplanes enzo zelfs niet werken. Je hoeft ze idd niet de hele vlucht in... er is een bepaalde tijd dat je ze in moet houden na het opstijgen en ook een bepaalde tijd voordat je weer gaat landen dat je ze in moet doen.
Oud 27-07-2004, 15:15
RD
RD is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 26-07-2004 @ 22:13 :
Nou post meteen even welk soort/merk jullie hadden, of is er maar 1 soort van ?

Je kunt ze toch weer uit doen als je eenmaal op stabiele hoogte vliegt ? Dus je zit maar een paar minuten voor joker.
ik heb "Earplanes" ofzo, 'k weet niet of er meerdere merken van zijn

jah, als 't vliegtuig gestopt is met stijgen, doe je ze weer uit.
Oud 28-07-2004, 15:42
MightyDuck
MightyDuck is offline
Hehe nu zit ik tussen 2 vuren in, de ene kant zegt dat het niet helpt en amper pijn doet, de andere kant zegt dat het heel erg pijn doet en dat earplanes goed helpen.

Omdat ik erg dunne neus- en oor pijpen heb heb ik ze gekocht, en ik moet zeggen, ze zien er op het doosje bespottelijk uit

Ik wil geen pijn lijden maar ook niet voor joker zitten

Maar je moet ze dus al ruim voor de daling in doen dat betekend dat je zeker 3 kwartier voor joker zit
Oud 28-07-2004, 16:40
$un$hine
$un$hine is offline
@ MightyDuck:
Wat maakt het nou uit of je voor joker zit ? Beter pijnloos vliegen en misschien een beetje voor gek zitten (wat heel erg meevalt, er zijn tenslotte meerdere mensen die ze gebruiken) dan dat je onwijs veel pijn hebt.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 20:38
RD
RD is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-07-2004 @ 16:42 :
Hehe nu zit ik tussen 2 vuren in, de ene kant zegt dat het niet helpt en amper pijn doet, de andere kant zegt dat het heel erg pijn doet en dat earplanes goed helpen.

Omdat ik erg dunne neus- en oor pijpen heb heb ik ze gekocht, en ik moet zeggen, ze zien er op het doosje bespottelijk uit

Ik wil geen pijn lijden maar ook niet voor joker zitten

Maar je moet ze dus al ruim voor de daling in doen dat betekend dat je zeker 3 kwartier voor joker zit
je kunt het toch altijd proberen? Die paar euro zullen je toch niet financieel ruïneren, lijkt me
Oud 28-07-2004, 20:52
Xen : Cuts
Xen : Cuts is offline
Leren klaren.
Dat werkt nog steeds het allerbeste.
Oud 29-07-2004, 11:36
sofie3
sofie3 is offline
Aan de laatste reacties te zien hebben er nog steeds veel mensen geen idee van over wat het hier eigenlijk gaat...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 12:37
MightyDuck
MightyDuck is offline
Hmm ik had het al in de bus in frankrijk enkele jaren geleden met een flinke helling. Niet super erg ofzo ook niet pijnlijk, eerder onprettig, 1x klaren en het was voorbij. In de trein is het minder prettig, ik geloof dat er tussen den bosch en tilburg een stuk ondergronde is en daar drukt het wel een beetje, ook weer een keer klaren en tis voorbij. Is de druk in het vliegtuig daarmee te vergelijken of is die erger ?

Gister sprak ik iemand die ook snel last heeft van haar oren, bijv ook niet dieper dan 5 meter mag duiken etc en die vertelde dat ze er in het vliegtuig amper last van had gehad.

Nu is het bij mij zo dat ik niet zeker weet of ik daar last van ga krijgen, als ik dit zo hoor denk ik weer dat het wel mee valt en ik niet voor joker hoef te zitten... hoewel ik die dingen toch al gekocht heb
Oud 29-07-2004, 14:52
vixen
vixen is offline
Ik heb daar ook altijd heel erg last van. En slikken en gapen en kauwen en alles helpt echt niet. Voor de volgende keer toch maar die oordingen kopen.
Oud 29-07-2004, 15:19
RD
RD is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 29-07-2004 @ 13:37 :
Hmm ik had het al in de bus in frankrijk enkele jaren geleden met een flinke helling. Niet super erg ofzo ook niet pijnlijk, eerder onprettig, 1x klaren en het was voorbij. In de trein is het minder prettig, ik geloof dat er tussen den bosch en tilburg een stuk ondergronde is en daar drukt het wel een beetje, ook weer een keer klaren en tis voorbij. Is de druk in het vliegtuig daarmee te vergelijken of is die erger ?

Gister sprak ik iemand die ook snel last heeft van haar oren, bijv ook niet dieper dan 5 meter mag duiken etc en die vertelde dat ze er in het vliegtuig amper last van had gehad.

Nu is het bij mij zo dat ik niet zeker weet of ik daar last van ga krijgen, als ik dit zo hoor denk ik weer dat het wel mee valt en ik niet voor joker hoef te zitten... hoewel ik die dingen toch al gekocht heb
het is wel te vergelijken met een trein die een tunnel induikt, jah. Afgelopen jaar zat ik in de trein naar Berlijn die op hoge snelheid (hoger waarschijnlijk dan op het traject Den Bosch - Tilburg ) een aquaduct indook, 'k kreeg daar echt een flinke klap op m'n oren

Het verschil met een vliegtuig is wel dat je in de trein maar een 'split second' van hoogte verandert, terwijl je in de lucht (vooral bij 't landen) soms meer dan een half uur dat 'gedonder' hebt

Laatst gewijzigd op 29-07-2004 om 15:22.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 15:20
MightyDuck
MightyDuck is offline
Oohw als het niet erger is dan dat dan hoef ik niet voor joker te zitten, het is onprettig en het drukt, maar klaren is genoeg.

*soms kan ik me zo drukmaken om dingen die ik niet ken*

Regels voor berichten