Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2004, 18:39
owlbeer
owlbeer is offline
Goed voordat jullie fb's alweer denken van ow nee daar komen ze weer met dat weerwolvenspel zeg ik alvast dat ik hier met een oplossing probeer te komen.

Met het momenteel nogal wisselende beleid op de kantine was er besloten dat het weerwolvenspel verboden zou moeten worden omdat er teveel in gespamd werd. Spam, hoewel toch allles wel ontopic was maar dat doet even niet ter zake. Nee het spel moest op onzin gespeeld worden en het maakte niet uit dat het daar verzoop in de andere onzinnige threads.
Vervolgens mocht het spel terugkomen op voorwaarde dat er niet meer gespamd zou worden. Maar het punt is, de verdenkingen, het roepen van beschuldigingen naar elkaar dat maakt het spel juist zo leuk!

Maar omdat dat is dus duidelijk niet het idee is voor het beleid van de kantine wilde ik voorstellen om een subforum te openen speciaal voor dit soort "forumspellen" en dan kijken hoe het loopt. Je kan hier dan bijv. ook threads als wat vind je van de forummer boven je en aanverwante neerzetten, haalt gelijk de druk van de kantine af.

Wille jullie hier alsjeblieft over nadenken?
Oud 26-03-2004, 19:02
professor2
professor2 is offline
als je die andere topic daar ook heen doet dan word de kantine helemaal leeg er zijnn nu al weinig topics nou ja dat vind ik dan
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 19:34
Boogie
Boogie is offline
De spam in het weerwolvenspeltopic valt deze editie nogal mee. Ik heb af en toe wat moeten verwijderen en waarschuwingen uit moet delen, maar ik heb het idee dat het nu wel naar wens gaat met dat topic.

En wat betreft de topics over de forummer boven je, daar proberen we wel een minimum aan te stellen zodat er niet te veel van komen. Om die nou helemaal te weigeren, dat weet ik niet. Kennelijk is er een grote behoefte aan dergelijke topics, en ze moeten toch ergens staan. De Kantine dus.
Oud 26-03-2004, 19:39
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
Boogie schreef op 26-03-2004 @ 20:34:
De spam in het weerwolvenspeltopic valt deze editie nogal mee. Ik heb af en toe wat moeten verwijderen en waarschuwingen uit moet delen, maar ik heb het idee dat het nu wel naar wens gaat met dat topic.

En wat betreft de topics over de forummer boven je, daar proberen we wel een minimum aan te stellen zodat er niet te veel van komen. Om die nou helemaal te weigeren, dat weet ik niet. Kennelijk is er een grote behoefte aan dergelijke topics, en ze moeten toch ergens staan. De Kantine dus.
Als ze ergens moeten staan, en dan maar in de kantine. Dan vind ik ook dat het beleid wel iets soeler mag. Want er is idd een grote vraag naar dot soort threads. Als we ze houden wordt het forum dus aantrekkelijker. Maar zoals ik al zei, zodra het leuk wordt qua beschuldigingen krijgen we een waarschuwing. Daarnaast schijnen we na deze geen thread meer te mogen openen
Oud 26-03-2004, 19:58
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
owlbeer schreef op 26-03-2004 @ 20:39:
Als ze ergens moeten staan, en dan maar in de kantine. Dan vind ik ook dat het beleid wel iets soeler mag. Want er is idd een grote vraag naar dot soort threads. Als we ze houden wordt het forum dus aantrekkelijker. Maar zoals ik al zei, zodra het leuk wordt qua beschuldigingen krijgen we een waarschuwing. Daarnaast schijnen we na deze geen thread meer te mogen openen
Over wat voor threads heb je het nou eigenlijk? Welke beschuldigingen? Wat mag je niet meer openen?
Oud 26-03-2004, 20:03
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Boogie schreef op 26-03-2004 @ 20:58:
Over wat voor threads heb je het nou eigenlijk? Welke beschuldigingen? Wat mag je niet meer openen?
het weerwolfspel, de beschuldigingen/waarschuwingen naar spammers en het 3e weerwolftopic mag niet, omdat je maar 2x 500 reply's mag..
Ik vind het wel een goed idee, er is best veel animo voor dat soort spellen, waarom dan geen subforum..? naar hartelust kun je dan spelletjes spelen
Oud 27-03-2004, 08:54
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
Boogie schreef op 26-03-2004 @ 20:58:
thread = topic
Oud 27-03-2004, 10:19
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 26-03-2004 @ 21:03:
het weerwolfspel, de beschuldigingen/waarschuwingen naar spammers en het 3e weerwolftopic mag niet, omdat je maar 2x 500 reply's mag..
Ik vind het wel een goed idee, er is best veel animo voor dat soort spellen, waarom dan geen subforum..? naar hartelust kun je dan spelletjes spelen
Er zijn niet zo heel veel meer spelletjes met zo'n omvang als het weerwolfspel. Dus van dat aparte forum, dat weet ik niet zo. Hoe lang zou zo'n weerwolfspel nog moeten duren? Hoe veel replies denk je dat er nodig is voor een volledig spel (als de spam/chat is gereduceerd)?
Oud 27-03-2004, 12:37
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
Boogie schreef op 27-03-2004 @ 11:19:
Er zijn niet zo heel veel meer spelletjes met zo'n omvang als het weerwolfspel. Dus van dat aparte forum, dat weet ik niet zo. Hoe lang zou zo'n weerwolfspel nog moeten duren? Hoe veel replies denk je dat er nodig is voor een volledig spel (als de spam/chat is gereduceerd)?
met gereduceerde chat is het dus een stuk leuker probeer ik hier uit te leggen. Je moet wel een beetje met modder kunnen gooien anders gaat het een beetje dood. Lees de thread maar eens door, zodra het een beetje leuk wordt krijgen we weer een waarschwing dat er teveel gechat wordt. En dat wilde ik eigenlijk een beetje kwijt.

Daarnaast, wat niet is kan nog komen en het kan toch iig geen kwaam om een te kijken of het werkt als wisselforum o.i.d
Oud 27-03-2004, 16:21
Verwijderd
Ik ben het met owlbeer eens. Dat 'gechat', heen-en-weer beschuldigen, met modder gooien etc. (dat misschien niet op een theorie of iets dergelijks is gebasseerd) maakt het spel leuk en spannend. (Ik heb het nu over het weerwolvenspel).
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 16:31
Sjoerd
Sjoerd is offline
Ja, ik vind het een héél goed idee eigenlijk. En ze vinden bij het wws beschuldigen, of verdengkingen ook spam! Dat is geen spam!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 18:42
Silver rain
Silver rain is offline
Het valt altijd te proberen Ik vind het in ieder geval een heel goed idee!!
Oud 28-03-2004, 08:12
Silver rain
Silver rain is offline
En er zijn op het moment nog geen andere spelletjes op de kantine zoals het weerwolfspel, maar dat komt ook omdat het op het moment niet toegestaan is (denk ik) om nog zo'n spel te beginnen. Als er een subforum bij is komen er misschien wat rpg's bij? Ik weet wel dat ik dan heel vaak op dat subforum zou zitten en ik weet zeker dat er meer zijn die er zo over denken
Oud 28-03-2004, 10:52
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 28-03-2004 @ 09:12:
En er zijn op het moment nog geen andere spelletjes op de kantine zoals het weerwolfspel, maar dat komt ook omdat het op het moment niet toegestaan is (denk ik) om nog zo'n spel te beginnen. Als er een subforum bij is komen er misschien wat rpg's bij? Ik weet wel dat ik dan heel vaak op dat subforum zou zitten en ik weet zeker dat er meer zijn die er zo over denken
Ja, ik denk er zo over!
Maar bijv. Verkloot mijn Kwoot kan daar dan ook toch? is toch ook een soort spelletje..?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 11:03
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 26-03-2004 @ 21:03:
En als er zo'n spelforum komt, kan er ook vaker achter elkaar het weerwolfspel gespeeld worden.. toch? die koelkastregeling is zo stom!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 12:49
AlopiA
AlopiA is offline
We kunnen natuurlijk zo'n spelletjesforum als wisselforum doen?
En een fijne regel voor het wws is misschien iets dergelijks als...er mag 1 spel gespeeld worden (dan koelkastregel), maar dan mag er wel (ontopic!) in gechat worden, zolang het niet de spuigaten uitloopt..dan zijn er dus misschien 2 of 3 topics voor nodig, maar het gezeur van niet-chatten-of-spammen-want-dan-verbieden-we-het en het-is-niet-eerlijk-want-zonder-chatten-is-het-minder-gezellig is voorbij..toch?
vind het stiekem zelf wel een goed idee
Oud 28-03-2004, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Charmed Prue schreef op 27-03-2004 @ 17:21:
Ik ben het met owlbeer eens. Dat 'gechat', heen-en-weer beschuldigen, met modder gooien etc. (dat misschien niet op een theorie of iets dergelijks is gebasseerd) maakt het spel leuk en spannend. (Ik heb het nu over het weerwolvenspel).
Hier zijn wij ook heel erg schuldig aan

het idee om een nieuw subforum hiervoor te openen vind ik echter een uitstekend idee.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 13:23
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
zjoerd schreef op 28-03-2004 @ 11:52:
Ja, ik denk er zo over!
Maar bijv. Verkloot mijn Kwoot kan daar dan ook toch? is toch ook een soort spelletje..?
Alle spelletjes kunnen daar dan Maar moeten dan ook de-forummer-boven-je-topics daar? Of moeten die gewoon in de kantine blijven?
Oud 28-03-2004, 13:24
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 28-03-2004 @ 13:49:
We kunnen natuurlijk zo'n spelletjesforum als wisselforum doen?
Dat kan ook. Hoelang blijft een wisselforum staan? isschien kunnen we het om uit te proberen als wisselforum doen, en als dat goed gaat als onderdeel van DK?
Oud 28-03-2004, 13:30
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 28-03-2004 @ 14:24:
Dat kan ook. Hoelang blijft een wisselforum staan? isschien kunnen we het om uit te proberen als wisselforum doen, en als dat goed gaat als onderdeel van DK?
mja dat bedoelde ik, maar dat typ ik dan weer niet
maar je bedoeld een extra forum in DK, net als nu bij S&S? dat is natuurlijk ook een optie (een goede! )
Oud 28-03-2004, 16:02
owlbeer
owlbeer is offline
Wat leuk! Jullie zijn het met me eens

Maar idd ik zie niet wat ertegen zou kunnen zijn. Als het niet werkt kunnen we altijd nog besluiten om het gewoon af en toe op de Kantine te doen. Maar op deze manier kunnen er ook twee spellen tegelijk gespeeld worden en hoeven er geen forummers teleurgesteld te worden als je niet meer mee kunnen doen, en we kunnen variëren met regels enzo.

Ik zal eens op gaan zoeken wat er nog meer mogelijk is
Oud 28-03-2004, 17:12
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
owlbeer schreef op 28-03-2004 @ 17:02:
Maar op deze manier kunnen er ook twee spellen tegelijk gespeeld worden en hoeven er geen forummers teleurgesteld te worden als je niet meer mee kunnen doen, en we kunnen variëren met regels enzo.
Er kan dan ook een soortgelijk spel komen als het weerwolfspel maar dan een totaal ander idee?
En rpg's worden altijd wel leuk gevonden door een aantal
Wat denken jullie, fb's? Is het een idee om te proberen?
Oud 28-03-2004, 22:40
McCaine
McCaine is offline
Wat mij betreft allemaal best. Maar ik ga er niet over. Ik heb heel wat liever zo'n "weerwolvenspel", whatever dat mag zijn, dan die hersenloze 'wat heb je vandaag aan?' of 'zeg iets over de sig van de persoon boven je' threads. Die zijn echt het forumequivalent van diarree.
Oud 31-03-2004, 23:25
owlbeer
owlbeer is offline
Ik zou het op zich best fijn vinden als een fb+ de moeite zou nemen om op zijn minst even te reageren in deze thread
Oud 31-03-2004, 23:28
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
owlbeer schreef op 01-04-2004 @ 00:25 :
Ik zou het op zich best fijn vinden als een fb+ de moeite zou nemen om op zijn minst even te reageren in deze thread
Misschien omdat we pas een hele discusie over DK gehad hebben, dat er nu een beleid op papier staat en dat we het daar maar een tijdje mee moeten doen. Had op dat moment iets gezegd.
Oud 31-03-2004, 23:34
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 01-04-2004 @ 00:28 :
Misschien omdat we pas een hele discusie over DK gehad hebben, dat er nu een beleid op papier staat en dat we het daar maar een tijdje mee moeten doen. Had op dat moment iets gezegd.
ik denk ik kom met een nieuwe oplossing, je zou het op z'n minst even kunnen overwegen. Met die vorige discussie heb ik ook meegedaan, maar toen was ik hier nog niet op gekomen.
Oud 31-03-2004, 23:45
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
owlbeer schreef op 01-04-2004 @ 00:34 :
ik denk ik kom met een nieuwe oplossing, je zou het op z'n minst even kunnen overwegen. Met die vorige discussie heb ik ook meegedaan, maar toen was ik hier nog niet op gekomen.
En dan zijn we overeengekomen, en dan ben jij en ik hopelijk blij. En dan komt 2 dagen later weer iemand af en dan krijg ik het volgende te horen "ik denk ik kom met een nieuwe oplossing, je zou het op z'n minst even kunnen overwegen. Met die vorige discussie heb ik ook meegedaan, maar toen was ik hier nog niet op gekomen. " of iets dergelijks.
Ik zal morgen wel eens uitvogelen hoelang het DK Beleid online staat en dan zullen we een datumpje prikken wanneer we het samen met de leden gaan evalueren en dus gaan verbeteren. Ok?
Oud 31-03-2004, 23:49
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 01-04-2004 @ 00:45 :
En dan zijn we overeengekomen, en dan ben jij en ik hopelijk blij. En dan komt 2 dagen later weer iemand af en dan krijg ik het volgende te horen "ik denk ik kom met een nieuwe oplossing, je zou het op z'n minst even kunnen overwegen. Met die vorige discussie heb ik ook meegedaan, maar toen was ik hier nog niet op gekomen. " of iets dergelijks.
Ik zal morgen wel eens uitvogelen hoelang het DK Beleid online staat en dan zullen we een datumpje prikken wanneer we het samen met de leden gaan evalueren en dus gaan verbeteren. Ok?
lijkt me een goed plan. Maar goede ideeën komen niet op commando, weet jij ook. En toen zijn we iets overeengekomen wat kennelijk niet goed werkt, zie deze thread maar als bewijs. Dus vandaar. Maar goed, wanneer gaan we dan evalueren en verbeteren?
Reageren

Regels voor berichten