Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2004, 12:08
la vache qui rit
la vache qui rit is offline
Hallo beste mensen!

Ik heb een probleempje. zoals je aan het onderwerp van dit bericht kan zien gaat het over mijn "schoonvader"(ik heb een hekel aan dat woord). Het probleem is dat hij heel vervelend doet tegen mijn vriend waar iedereen bij is. Tegen zijn jongere broertje doet hij heel normaal, sterker nog: die prijst hij vaa de hemel in. Nu heb ik heel lang het probleem genegeerd, omdat ik wel dacht dat het wel over zou gaan als mijn vriendh t huis uit ging, maar dat bleek niet het geval. Hij zit overal over te zeuren. Soms heeft hij wel gelijk, maar ik kom altijd op voor mijn vriend. Nu gaat hij te ver vind ik, want nu klaagd hij over dingen die nit waar zijn en vind hij ons absolute nietsnutten. Hij begint ook over mij te zeuren. Mijn schoonmoeder daarintegen is een geweldig mens, maar volgens mij durft ze niets tegen haar man te zeggen, omdat ze bang is voor ruzie in het huis, maar dat weet ik niet zeker. ik snap niet waarom een vader zo tegen zijn zoon kan doen. ik denk dat het is gebeurd toen mijn vriend het vwo niet haalde, terwijl zijn vader dat wel wilde, maar ht gekke is dat zijn jongere broertje helemaal geen diploma op zak heeft en gewoon niet meer naar school gaat.
Weet iemand misschien wat ik eraan kan doen om dit probleem op te lossen?

Cynthia
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2004, 12:15
phensicske
phensicske is offline
Het gebeurt wel eens dat een ouder een voorkeur heeft voor een kind, jammergenoeg. Ik denk niet dat je daar zo veel kan aan doen, het zal dan ook gevoelig liggen dat jij als 'buitenstaander' (als in geen bloedband) je daar zou mee moeien, denk ik.

Ik zou je vriend aanraden eens met zijn vader te spreken. Het allerlaatste is natuurlijk breken met de vader, maar daar ben ik niet echt voorstander van, aangezien het toch wel je vader blijft, hoedanook.

Zou het echt zo'n oppervlakkige reden hebben? Het niet halen van een bepaald diploma? Heeft die vader mss in zijn jeugd een mislukking achter de rug op vlak van zijn schoolcarrière?
Wil hij dit compenseren door zijn zoon? Is hij door die mislukking dan zo teleurgesteld?

Ik vind het maar raar en denk wel dat daar moet over kunnen gesproken worden. Als ik jou was zou ik me daar niet direct in mengen, ik zou afwachten hoe het gesprek met zijn vader en hem gaat. Als dat gesprek niet zou lukken, zou ik hem zijn moeder laten aanspreken.

Zoiets?

Sorry voor beetje door elkaar gesmeten antwoord.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 12:23
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
phensicske schreef op 24-03-2004 @ 13:15:

Als ik jou was zou ik me daar niet direct in mengen, ik zou afwachten hoe het gesprek met zijn vader en hem gaat. Als dat gesprek niet zou lukken, zou ik hem zijn moeder laten aanspreken.
ik vind dat je hierin gelijk hebt idd. Natuurlijk is het niet meer helemaal 'niet jouw zaak' hij is immers je vriend, je houd van hem, en je wilt er voor hem zijn. Maar probeer er alsjeblieft voor te zorgen dat je er voor hem bent. Met je vriend praat, en wat hij het beste kan doen, maar laat het HEM doen. Wat er aan de hand is weet ik (vanzelfsprekend) ook niet. Misschien zou je vriend het er met zijn vader over kunnen hebben, en zo niet, onder 4 ogen met zijn moeder?
liefs, wen
Oud 24-03-2004, 13:11
Yggdrasil
Yggdrasil is offline
Dat is inderdaad een nare situatie! Ikzelf werd altijd door mijn ex-schoonmoeder, de grond in geboord! En het ergste was nog dat zij het meestal achter mijn rug om deed! Ik denk dat het voor jou het verstandigste is, om je er niet te veel mee te bemoeien! in plaats daarvan kun je beter aardig en zorgzaam tegen tegen je vriend doen, als ie weer gezeik heeft met z'n "ouwe"

Het enige probleem is, is dat je steeds meer een hekel aan de vent begint te krijgen! Net als ik mijn ex-schoonmoeder wel kan schieten! Bij mij was het zo dat mijn ex vriendin op een gegeven moment de kant van haar moeder begon te kiezen!

vandaar dat ik momenteel alweer bijna 1 jaar vrijgezel ben.
Oud 24-03-2004, 15:55
Quiana
Quiana is offline
L&r.
Oud 24-03-2004, 16:02
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
uuhm kun je eens wat voorbeelden geven.....?

Ik ben van mening dat elke ouder trots moet zijn op zijn kind hoe of wat hij ook is!
Oud 24-03-2004, 19:14
Verwijderd
Citaat:
la vache qui rit schreef op 24-03-2004 @ 13:08:
Hallo beste mensen!

Ik heb een probleempje. zoals je aan het onderwerp van dit bericht kan zien gaat het over mijn "schoonvader"(ik heb een hekel aan dat woord). Het probleem is dat hij heel vervelend doet tegen mijn vriend waar iedereen bij is. Tegen zijn jongere broertje doet hij heel normaal, sterker nog: die prijst hij vaa de hemel in. Nu heb ik heel lang het probleem genegeerd, omdat ik wel dacht dat het wel over zou gaan als mijn vriendh t huis uit ging, maar dat bleek niet het geval. Hij zit overal over te zeuren. Soms heeft hij wel gelijk, maar ik kom altijd op voor mijn vriend. Nu gaat hij te ver vind ik, want nu klaagd hij over dingen die nit waar zijn en vind hij ons absolute nietsnutten. Hij begint ook over mij te zeuren. Mijn schoonmoeder daarintegen is een geweldig mens, maar volgens mij durft ze niets tegen haar man te zeggen, omdat ze bang is voor ruzie in het huis, maar dat weet ik niet zeker. ik snap niet waarom een vader zo tegen zijn zoon kan doen. ik denk dat het is gebeurd toen mijn vriend het vwo niet haalde, terwijl zijn vader dat wel wilde, maar ht gekke is dat zijn jongere broertje helemaal geen diploma op zak heeft en gewoon niet meer naar school gaat.
Weet iemand misschien wat ik eraan kan doen om dit probleem op te lossen?

Cynthia
contact verbreken met je schoonvader, misschien draait hij daarna wel bij
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 22:59
marlies
marlies is offline
het is iets tussen jouw vriend en zijn vader. Ik denk niet dat jij er iets aan kunt doen.
Oud 26-03-2004, 23:14
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
marlies schreef op 26-03-2004 @ 23:59:
het is iets tussen jouw vriend en zijn vader. Ik denk niet dat jij er iets aan kunt doen.
Denk ik ook ja. Denk ook niet dat jij je er te veel mee moet bemoeien tenzij hij echt dingen gericht tegen jou begint. Dan pas wordt het jouw zaak. Daarvoor is het een vader-zoon issue, hij zal zelf voor zichzelf op moeten komen. Dat jij het doet is natuurlijk wel heel makkelijk, maar daar schiet je niets mee op helaas.
Oud 27-03-2004, 01:08
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef op 26-03-2004 @ 23:59:
Sterker nog, als jij je ertegen gaat verzetten, zal dat niet echt in jouw ( en jullie ) voordeel werken, of je moet al net zo slap kunnen kletsen als Balkenende
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 22:57
la vache qui rit
la vache qui rit is offline
Ik heb het een hele tijd laten zitten en het tussen hen 2 gehouden. nu begint hij ook over mij te zeuren. Hij noemt ons lui en hij egt dat ik niets aan het huishouden doe bij mijn vriend, terwijl ik vaak degene ben die het meest opruimt.
Volgens mij heeft zijn vader ook een hekel aan mijn vader. Mijn vriend kan namelijk wel goed met hem opschieten en volgens mij iszijn vader bang dat hij zijn rol inneemt. Gelukkig kan zijn moeder het wel met mijn ouders vinden en vind zijn vader mijn moeder wel leuk.
Ik las ook nog een opmerking over een eventuele mislukking van zijn vader in zijn schoolcarriere. Ik denk dat dit inderdaad aan de orde is. Ik denk dat hij denkt dat hij ons nog kan veranderen, zodat we in de toekomst er wat aan hebben. Hij heeft namelijk ook wle in de gaten dat het bij zijn jongere broertje geenzin heeft, die verzet zich te veel tegen hem.
Ik hoop echt dat die man binnenkort normaal kan doen.

la vache qui rit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten