Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2004, 19:39
In_stilte
In_stilte is offline
Het leek mij slim om in deze topic nou eens precies te zetten wat meeteld vor je loting, ik heb namelijk heel lang moeten zoeken voor ik overal uitkwam (zelfs mijn decaan zei het verkeerd)

Hier gaat tie dan;
-Al je vakken die nederlands erkent zijn uit je gemeenschappelijke deel, je profiel deel en 1 vak uit je vrije deel tellen mee.
-Je cijfers tellen ONAFGEROND mee, dus zoals je cijfers op je eindlijst staan (niet op je diploma!) tellen ze mee.
-Wanneer je een extra vak hebt kun je dit net voor je examen laten vallen om zo je gemiddelde op te hogen.

Nu heb ik nog een vraag voor jullie waar ik hoop dat jullie me mee kunnen helpen;
-Ik zit op een gymnasium dit houd in dat ik alleen slaag als ik met mijn latijn erbij slaag, maar stel ik kies ervoor om bij de IB-groep mijn latijn uit mijn eindlijst te schrijven kan ik dan OOK nog een Gymnasium diploma aanvragen ? Of MOET ik kiezen tussen of gymnasiaal (en op school mijn diploma krijgen) OF een hoger gemiddelde bij inloten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2004, 20:01
Saycheese
Saycheese is offline
Goed nieuws:

Sinds dit schooljaar mag je, als je nog een vak in je vrije deel overhoudt, latijn ook ná het examen nog laten vallen. Vorig jaar was het nog zo, dat je tot de dag vóór je examen kon stoppen, maar als je het examen eenmaal gemaakt had, stond het op je eindlijst, hoe dan ook.
Bij ons op school waren er leerlingen die vroegen of het ook na het examen nog kon, dus school naar de inspectie gebeld, ' goh, daar hebben we helemaal geen regels voor.' Toen hebben ze daar regels voor opgesteld, en dat houdt in dat je nu ook examen latijn kan doen, en als je dan een onvoldoende staat waardoor je eventueel zou zakken, kun je latijn alsnog schrappen en een atheneum-diploma krijgen.
Dus je kan ook slagen als je onvoldoende staat voor latijn.
Oud 25-03-2004, 20:40
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
In_stilte schreef op 25-03-2004 @ 20:39:
Het leek mij slim om in deze topic nou eens precies te zetten wat meeteld vor je loting, ik heb namelijk heel lang moeten zoeken voor ik overal uitkwam (zelfs mijn decaan zei het verkeerd)

Hier gaat tie dan;
-Al je vakken die nederlands erkent zijn uit je gemeenschappelijke deel, je profiel deel en 1 vak uit je vrije deel tellen mee.
-Je cijfers tellen ONAFGEROND mee, dus zoals je cijfers op je eindlijst staan (niet op je diploma!) tellen ze mee.
-Wanneer je een extra vak hebt kun je dit net voor je examen laten vallen om zo je gemiddelde op te hogen.

Nu heb ik nog een vraag voor jullie waar ik hoop dat jullie me mee kunnen helpen;
-Ik zit op een gymnasium dit houd in dat ik alleen slaag als ik met mijn latijn erbij slaag, maar stel ik kies ervoor om bij de IB-groep mijn latijn uit mijn eindlijst te schrijven kan ik dan OOK nog een Gymnasium diploma aanvragen ? Of MOET ik kiezen tussen of gymnasiaal (en op school mijn diploma krijgen) OF een hoger gemiddelde bij inloten?
Over latijn: bij ons is het zo dat latijn in het vrije deel zit. Elk willekeurig extra vak waarmee je waarschijnlijk hoger scoort, zit ook in het vrije deel. Het hoogste cijfer telt mee, dus dan ben je van latijn af. He ik toch nog wat aan geschiedenis. (ik zie het nu al voor me dat ik 2,5 punt hoger eindig voor gs, dan voor la)
Oud 26-03-2004, 14:51
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
^
Klopt het hoogste cijfer uit je vrije deel telt mee (laat ik nou net maar 1 vak hebben in mijn vrije deel)

Overigens dacht ik dat in de bovenbouw atheneum en gymnasium gewoon vwo werden en iedereen dus een vwo diploma kreeg. (maar ik kan er ook helemaal naast zitten)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 22:20
chris9 tje
chris9 tje is offline
klopt....

ik heb iig een VWO-diploma gekregen
Oud 26-03-2004, 22:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoe zit dat dan als je scheikunde 2 en m&o hebt in je vrije deel? Ik bedoel: na je examen sk1,2 kunnen ze geen los cijfer sk1 meer berekenen dus dan ga ik ervan uit dat dat sowieso meetelt ook als je voor m&o een hoger cijfer hebt (en m&o dus het hoogste cijfer is uit je vrije deel)?
Oud 27-03-2004, 11:15
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-03-2004 @ 23:31:
Hoe zit dat dan als je scheikunde 2 en m&o hebt in je vrije deel? Ik bedoel: na je examen sk1,2 kunnen ze geen los cijfer sk1 meer berekenen dus dan ga ik ervan uit dat dat sowieso meetelt ook als je voor m&o een hoger cijfer hebt (en m&o dus het hoogste cijfer is uit je vrije deel)?
Jep. sk1,2 telt voor jou dan gewoon mee als sk1 als ik me niet vergis. En dan zal je evt met m&o meeloten. (mocht dat cijfer hoger zijn dan je grieks of latijn)
Oud 28-03-2004, 00:38
thabomb1986
thabomb1986 is offline
HUH> maar hoe zit dat dan?

Ik hebng met sk12 en na12 en fa12... mag ik frans dan niet mee laten tellen (hebk meestal 9ens op) anders doe ik het lekker voor nop zeg!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 00:40
thabomb1986
thabomb1986 is offline
FF vraagje... wie heeft er verstand vd kwaliteit van de opleidingen geneeskunde?
ik er misschien ook iemand met ervaring met geneeskunde studeren in België?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 11:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 28-03-2004 @ 01:40:
FF vraagje... wie heeft er verstand vd kwaliteit van de opleidingen geneeskunde?
Let erop dat als je geneeskunde gaat studeren in Belgie dat je dan een toelatingsexamen moet doen en dat dat heel lastis is als je uit Nederland komt omdat je veel dingen zonder GR moet doen enzo. Bovendien moet je je volgens mij vrij vroeg al inschrijven voor dat toelatingsexamen.
Oud 28-03-2004, 12:09
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 28-03-2004 @ 01:40:
De Elsevier heeft jaarlijks een themanummer waar de meeste universitaire en hbo-opleidingen worden beoordeeld door docenten en studenten, ook op kwaliteit. Maastricht, Groningen en Nijmegen kwamen met geneeskunde daar volgens mij als top 3 uit.
Oud 28-03-2004, 17:13
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 28-03-2004 @ 01:38:
HUH> maar hoe zit dat dan?

Ik hebng met sk12 en na12 en fa12... mag ik frans dan niet mee laten tellen (hebk meestal 9ens op) anders doe ik het lekker voor nop zeg!
Fa12 zit dan waarschijnlijk ik je vrije deel (even navragen aan je mentor oid), en als je voor frans hoger eindigt dan voor latijn/grieks, loot je met frans mee. Je doet het iig niet voor niets.
Oud 28-03-2004, 18:48
roliroli
roliroli is offline
iemand die weet of informatica of econmie 1 ook een centraal examen hebben? Anders kan ik ze niet mee laten tellen toch ( heb namelijk ook nog latijn)
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 19:44
Sven
Sven is offline
Citaat:
roliroli schreef op 28-03-2004 @ 19:48:
iemand die weet of informatica of econmie 1 ook een centraal examen hebben? Anders kan ik ze niet mee laten tellen toch ( heb namelijk ook nog latijn)
Economie 1 heeft in ieder geval een centraal examen, informatica zou ik niet weten... toen ik examen deed iig niet..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:09
In_stilte
In_stilte is offline
Het probleem is dat ik dus ook maar 1 officieel vak in mijn vrije deel heb; latijn.
Maar omdat onze school alleen gymnasium is krijg je alleen je diploma op school als je met latijn slaagt....
Ik wil dus eigenlijk 2 eindlijsten; 1 met latijn die ik dan op school uitgereikt krijg en 1 zonder latijn die ik dan in kan sturen....

Ik heb alleen geen idee of dat mag...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:10
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
In_stilte schreef op 28-03-2004 @ 22:09:
Het probleem is dat ik dus ook maar 1 officieel vak in mijn vrije deel heb; latijn.
Maar omdat onze school alleen gymnasium is krijg je alleen je diploma op school als je met latijn slaagt....
Ik wil dus eigenlijk 2 eindlijsten; 1 met latijn die ik dan op school uitgereikt krijg en 1 zonder latijn die ik dan in kan sturen....

Dat kan volgens mij niet.
Oud 29-03-2004, 15:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
In_stilte schreef op 28-03-2004 @ 22:09:

Als je alleen Latijn in je vrije deel hebt dan is dat toch geen gymnasium? Bij ons op school moet je voor een gymnasiumdiploma minstens Latijn of Grieks doen en daarnaast nog een vak van 360 uur. Als je alleen Latijn hebt dan krijg je een atheneumdiploma (je hebt dan atheneum met Latijn gedaan)
Oud 29-03-2004, 17:10
In_stilte
In_stilte is offline
hmmzz, ik heb ook verplicht latijn, maar het probleem is niet OF ik slaag, maar of ik met een 7,5 kan slagen... Ik denk dat ik zonder latijn meer kans heb op een 7,5 gemiddeld.

Ik hoef dus niet latijn te laten vallen om te slagen, maar latijn te laten vallen om in betere groep te komen, maar ik wil OOK mijn gymnasium diploma, want hier heb ik 6 jaar voor gewerkt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 18:19
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
roliroli schreef op 28-03-2004 @ 19:48:
ec1 wel, in niet
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 18:21
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
fractuur schreef op 28-03-2004 @ 18:13:
Fa12 zit dan waarschijnlijk ik je vrije deel (even navragen aan je mentor oid), en als je voor frans hoger eindigt dan voor latijn/grieks, loot je met frans mee. Je doet het iig niet voor niets.
wrm ga j ervan uit dat ik la en of gr heb? tis niet verplicht hoor, doe atheneum...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 10:50
Verwijderd
Omdat maar één van je keuzevakken meetelt (en de beste telt mee) hoef je helemaal niet een extra keuzevak vak te laten vallen zodat het niet meetelt; als het cijfer lager is, dan telt het sowieso al niet mee.

Kwam ik vorig jaar pas ná een herkansing achter (ik had eerst een 6,9 gemiddeld, dacht ik... bleek dus een 7,1 te zijn omdat er vakken afvielen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten