Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Nouw; dan kunner er brieven worden mee gegeven aan collectanten, kinderpostzegelverkopers, deur-aan-deur verkopers, postbodes.
Krantenlopers zijn er om kranten te lopen, niet voor politie taken. En denk eens aan de veiligheid van de krantenloper? Hoe reageert een inbreker die bang is verklikt te worden door Harry Telegraaf?
||
![]() |
Citaat:
FA = te tjill ![]() ![]() Imo is de generalisatie het probleem niet echt, maar de taakvervaging en het afschuiven van primaire taken. (als de politie dit soort zaken nodig acht, zijn er meer agenten nodig en niet meer abonnees van eenofandere krant....
|
![]() |
de hoeksche waard is een kleine gemeente met een aantal dorpen waar criminaliteit zeer gering is. Vele inbrekers uit de steden (voor de hoeksche waard bijv. Dordrecht en Rotterdam) trekken naar deze streek om hun daad te plegen. Omdat hier ook weinig politiemacht is, vind ik dit op zich een goed idee. Je voorkomt dat er veel politiemacht ingezet moet worden en je deze mensen laat letten op deze vorm van criminaliteit. Ik denk immers dat de politie toch meer mensen moet inzetten in de 'echt' criminele steden van Nederland.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dus als de krantenbezorger ziet dat rare figuren zich verzamelen in een stamkroeg en elkaar geld overhandigen, mag hij de politie tippen dat er misschien wel eens praktijken kunnen plaatsvinden in een luguber en louche kroegje???? Ik denk dat elk oplettend persoon wel kan zien wat wel of niet in de haak is en een eventuele wijkagent ook wel. Leuk voor de krantenbezorgers, maar in mijn ogen inderdaad het wegschuiven van de ´taken´ van de politie. Al zie ik dit niet eens als taak, maar meer gewoon opletten of om je heen kijken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Kijk, of we gaan gewoon verder met onze gedoogpolitiek, of we geven eens duidelijk aan wat wel en niet mag.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Misschien zou een goede reorganisatie van onze politie macht eens helpen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Of je zorgt gewoon voor niet zo'n hysterische reactie op elk beetje criminaliteit dat je tegenkomt en roept niet meteen dat de politie z'n werk niet goed doet...
||
Citaat:
politie taken zijn aanhouden/arresteren en dergelijke. mensen horen dit zelfs zonder beloning te doen maar omdat veel mensen daar geen zin in hebben lijkt dit me wel een puik plan.
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk is het geen goede situatie, als iedereen criminaliteit zou aanpakken zou er veel minder criminaliteit zijn, maar feit is dat er steeds meer angst onder de Nederlandse bevolking ontstaat. (overigens mede dankzij de overheid, we mochten toch een paar jaar geleden niet meer ingrijpen?) Ik denk niet dat burgers een oogje dicht knijpen omdat ze geen zin hebben iets te doen zonder beloning, maar gewoon omdat ze bang zijn voor eventuele gevolgen. Geld zal die angst niet wegnemen lijkt me.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik neem aan dat een agent tijdens zijn ronde in zijn middagpauze zijn ogen niet dicht heeft zitten en bepaalde zaken moeten hem of haar gewoon opvallen. Bovendien zijn er hele leuke wijkagenten die met elk bekend gezicht in de buurt een praatje dienen te maken, volgens mij doen ze dit niet uit interesse. Als ik zie dat iemand van mijn belastingcenten een beetje loopt te parasiteren, dan heb ik daar niet zo gek veel moeite mee. Kortom, ik ga dus niet naar de politie om te klikken over bepaalde klaplopers. Mocht ik problemen met het gedrag van deze persoon hebben stap ik zelf wel naar diegene toe om hem te vertellen dat ik het niet eens ben met de gang van zaken. Die zogenaamde kliklijn etc. vind ik een beetje een ´stoere-jongens-achter-het-gordijn-techniek´, waar volgens mij meerdere Nederlanders het net zo goed in kunnen vinden. Persoonlijk geef ik liever iemand aan zonder beloning, dan dat ik er ook nog eens geld voor moet krijgen. Dan voel ik me helemaal een verrader. Ik ben ook één van die zwijgers die geen zin heeft om mensen aan te geven bij de politie. Er zijn heel veel mensen die van mijn (ons) belastinggeld een uitkering trekken, terwijl ze van maandag tot vrijdag gewoon op de ladder staan om rammen te wassen. Ik weet het en heb er geen moeite mee. De mensen die er wel moeite mee hebben weten het vaak niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat Nederlanders veel te veel nadenken over gevolgen, consequenties en hun onbezorgde wereldje vol met hypotheken, verzekeringen, huisvrouwen en Volvo´s. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ze werken, als het goed is, ook preventief en hun werk heeft een opsporend karakter.
|
|