Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2004, 16:52
Bruut
Bruut is offline
Ik post hier nie zo vaak. maar toch zit ik hier wel beetje mee en daarom open ik maar weer eens een topic.

Ik ken deze meid dus al heel lang en zij is ook al heel lang gek op mij.. maar ik had een vriendin en dat is nu al een tijdje uit!

Nu ben ik dus een paar keer met haar mee naar huis gegaan en ik denk dat zij nu nog veel gekker op me is geworden, mijn vrienden en haar vriendinnen hebben het er ook de hele tijd over dat ze zo verliefd enzo en of ik dat ook ben. Tegen mn beste maat heb ik al aangegeven dat ik dat dus niet ben en tegen haar vriendinnen lul ik er eigenlijk altijd een beetje overheen omdat dat hun zaak niet is.

Maar ik heb dus echt geen zin in een relatie omdat ik mn vorige nog niet ben vergeten en ik heb er gewoon op dit moment totaal geen behoefte aan en geen zin in!

Al dagen loop ik hier mee rond over hoe haar dit duidelijk te maken.. hebben jullie tips om haar dit haar duidelijk te maken zonder haar te kwetsen, tis namelijk wel mn beste vriendin, en die wil ik niet kwijt

bij voorbaat dank
Oud 24-06-2004, 16:59
Shitonya
Shitonya is offline
Vertel haar dit gewoon, begrijpt ze heus wel
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:00
bitchie
bitchie is offline
je moet gewoon eerlijk zijn.
ok het is makkelijker gezegd dan gedaan. ma als je het hebt gedaan ben je were helemaal happy!!
Oud 24-06-2004, 17:05
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
bitchie schreef op 24-06-2004 @ 18:00 :
je moet gewoon eerlijk zijn.
ok het is makkelijker gezegd dan gedaan. ma als je het hebt gedaan ben je were helemaal happy!!
ja het is zeker makkelijker gezegd dan gedaan kijk er echt vet tegenop
Oud 24-06-2004, 17:06
esmi
esmi is offline
Wees eerlijk, ik heb precies hetzelfde gehad (alleen dan met een jongen). Vertel haar hoe je je voelt, hoe moeilijk dat ook is. Als ze zowiezo al een goeie vriendin is zal ze dat denk ik wel begrijpen (was bij mij wel zo). Als je het niet zegt geef je haar alleen maar hoop en voel je jezelf kut, daar hebben beide partijen niets aan.

Succes!
Oud 24-06-2004, 17:07
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Bruut schreef op 24-06-2004 @ 18:05 :
ja het is zeker makkelijker gezegd dan gedaan kijk er echt vet tegenop
Niet zo janken, gewoon vertellen *hop*
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:13
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Je zou ook kunnen wachten tot het moment dat je haar diep kan kwetsen, maar dat lijkt me niet zo'n slim plan.
Anders doe je het in etappes, dus niet dat je meteen zegt dat het nooit wat wordt.
Oud 24-06-2004, 17:22
Hagel
Hagel is offline
hoe langer je wacht hoe pijnlijker het word voor haar
Oud 24-06-2004, 17:34
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
Hagel schreef op 24-06-2004 @ 18:22 :
hoe langer je wacht hoe pijnlijker het word voor haar
dat besef ik ook wel.. mja ik ga het r echt snel vertelle.. zie er alleen als een huis tegenop
Oud 24-06-2004, 17:49
ABrules
ABrules is offline
ja of je gaat vertellen over een ander meisje wat je heeeeeeel leuk vind en hoe blij je bent dat zij een goede vriendin heeft enzo gewoon liegen... heeft iedereen baat bij

heb ik laatst ook gedaan het was meteen voorbij tenminste dat is mij verteld
Oud 24-06-2004, 17:52
Verwijderd
Ik herken echt heel erg wat je zegt! Zowel het 'hoe haar te zeggen' als het nog geen zin hebben in een relatie.

Zoals al eerder gezegd: openheid en eerlijkheid. (woorden die iemand tegen me uitsprak en die ik vanaf dat moment heel vaak gebruik omdat ik persoonlijk denk dat deze dingen heel erg belangrijk zijn) Op deze manier weet zij waar ze aan toe is en heb jij die 'last' niet meer op je schouders. Het is heel moeilijk, maar als je even doorbijt dan ben je blij dat je het gedaan hebt. Heeeel erg veel succes!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:57
Dzjes
Dzjes is offline
Je zal haar sowieso altijd wel kwetsen denk ik, maar als je eerlijk tegenover haar bent zal ze het heus begrijpen?
Hoe sneller je het haar vertelt, hoe beter vermoed ik ,het zal voor jullie allebei een pak beter zijn
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 18:22
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Bruut schreef op 24-06-2004 @ 18:34 :
dat besef ik ook wel.. mja ik ga het r echt snel vertelle.. zie er alleen als een huis tegenop
...k heb n keer t tegenovergestelde gehad, toen duurde t echt zolang voordat die meid dat tegen me zei...terwijl ze me wel de hele tijd de indruk had gegeven dat t iets kon worden, echt lame was dat
Oud 24-06-2004, 19:19
Verwijderd
Zonder te kwetsen?

Dat is onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 19:24
Toscane
Toscane is offline
Hoe langer je zwijgt, hoe meer je haar kwetst. En bovendien, het gaat in dit geval natuurlijk niet om om hoe moeilijk het voor jou wel niet is, het gaat erom hoe moeilijk je het voor haar maakt door te zwijgen.
Oud 24-06-2004, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Bruut schreef op 24-06-2004 @ 17:52 :
]

Al dagen loop ik hier mee rond over hoe haar dit duidelijk te maken.. hebben jullie tips om haar dit haar duidelijk te maken zonder haar te kwetsen, tis namelijk wel mn beste vriendin, en die wil ik niet kwijt

bij voorbaat dank
vertel dat meisje precies hetzelfde wat je in dit topic hebt gepost... blijft ze verliefd en blijft zich zelf opdringen, dan is het haar probleem en dan is het niet erg als je eens bot tegen haar doet!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 20:06
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 24-06-2004 @ 19:22 :
...k heb n keer t tegenovergestelde gehad, toen duurde t echt zolang voordat die meid dat tegen me zei...terwijl ze me wel de hele tijd de indruk had gegeven dat t iets kon worden, echt lame was dat
Ik wacht op dit moment ook totdat ze zegt: "Joost, je bent als een broertje voor me."
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:01
Myuki
Myuki is offline
duidelijk zijn en dat verpakken met een berg slijm.
Oud 24-06-2004, 21:21
Verwijderd
Citaat:
juicedbreda schreef op 24-06-2004 @ 21:06 :
Ik wacht op dit moment ook totdat ze zegt: "Joost, je bent als een broertje voor me."
"Ik zie je meer als een goede vriend "
"Ik wil onze vriendschap niet verpesten"

Gelukkig heb ik zoiets nog nooit meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 22:37
Susanne
Susanne is offline
gewoon wat je hier hebt getypt, aan haar vertellen
Oud 24-06-2004, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Let's Party schreef op 24-06-2004 @ 20:24 :
Hoe langer je zwijgt, hoe meer je haar kwetst.
Nee, dat is niet waar. Als je 5 jaar wacht kun je er zeker van zijn dat het gevoel is verdwenen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:28
Verwijderd
Wat herken ik dit goed, zeg. Het is zo ongelooflijk rottig als je mensen moet kwetsen, er is geen elegante manier om dat te doen. Ik kan zelf heel slecht nee zeggen, dus ik loop ook nog wel eens tegen dit probleem aan, maar de beste manier is toch echt om gewoon niet meer in te gaan op haar avances.

Confronteer haar er in elk geval niet mee, dat is zo lullig. Dan laat je haar zich eerst kwetsbaar opstellen en vervolgens sla je dat de grond in. Ga gewoon niet meer met haar naar huis, zoen haar niet meer op haar mond of op haar wang, spreek niet meer met haar af, hou de boot gewoon af.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:31
meisje
meisje is offline
Ik vind dat je het haar gewoon een beetje zacht moet vertellen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:31
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 25-06-2004 @ 11:31 :
Ik vind dat je het haar gewoon een beetje zacht moet vertellen.
Maar hoe kun je zoiets zacht vertellen als je de keuze hebt tussen wel/geen contact?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:32
meisje
meisje is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2004 @ 11:31 :
Maar hoe kun je zoiets zacht vertellen als je de keuze hebt tussen wel/geen contact?
Lullig om de boot af te houden hoor. Als je verliefd bent, merk je dat toch niet. Hij moet het haar gewoon zeggen en dan een beetje met tact graag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2004, 10:39
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 25-06-2004 @ 11:32 :
Lullig om de boot af te houden hoor. Als je verliefd bent, merk je dat toch niet. Hij moet het haar gewoon zeggen en dan een beetje met tact graag.
Ja, oke. Ik had 't hier gisteravond laat nog met een vriendin van me over en die dacht dat contact verbreken en 'doodzwijgen' de beste manier was, maar daar was ik het ook niet mee eens, ik denk zelf dat vertellen ook beter is

Maarja, hoé TS dat dan moet vertellen...beats me. Ik ben er zelf ook enorm slecht in dus ik ben bang dat ik niet echt van nut kan zijn
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:50
Verwijderd
Je kunt wel zeggen dat je op dit moment geen behoefte aan een relatie hebt, wat ook zo is.. maar dan blijft ze natuurlijk hopen dat je haar ondertussen toch leuk vindt en over een tijdje wat met haar wil.

Hoe ging het dan toen je nog wel een vriendin had? Toen was ze ook al gek op je en bleef ze gek op je, ondanks die vriendin?
En heeft ze het eigenlijk weleens zelf verteld, of heb je het alleen via via gehoord? En hoe vaak zie je haar eigenlijk en hoe doet ze dan?
Ik stel altijd veel vragen..

Nou ja, dat van die "ff geen behoefte aan een vriendin" kun je er wel bij zeggen natuurlijk. Maar dan moet je nog toevoegen dat je haar heel aardig vindt, maar meer niet. Vertel het niet bot, maar gewoon vriendelijk. En zeg het niet eerst tegen een vriendin van haar, dat is zo lullig en dan weet ze helemaal niet meer hoe ze zich bij je moet gedragen. Als je het aan haar zelf vertelt kunnen jullie er nog een tijdje over praten ofzo..

sterkte
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:54
Verwijderd
Mensen die verliefd zijn zien overal signalen in, dus het heeft geen zin om te zeggen dat hij geen zin heeft in een relatie. Als hij gewoon met haar blijft afspreken en bij haar thuis komt, dan vat ze dat natuurlijk op als hint, 'hij vindt me toch aardig', dan blijft ze hoop houden.

Ook toen hij zelf een andere vriendin had zal dat haar niet hebben tegengehouden. Verliefde mensen boeit het niet dat het object van hun liefde al een relatie heeft (bovendien 'alles kan kapot'). Dan blijven ze gewoon wachten tot het uitgaat.

Wat ik zelf denk, is dat de toevoeging '...maar we kunnen wel vrienden blijven' een heel slechte keus is. Ik heb het zelf ook meegemaakt, als je echt verliefd bent op iemand dan interpreteer je zo ongeveer álles als hint, dus ook als die persoon ondubbelzinnig aangeeft alleen vriendschap te willen.

Bovendien, als je wel alleen 'vriendschappelijk' met haar blijft omgaan, dan bind je de kat ook alleen maar op het spek.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:59
Verwijderd
Dat is zo, daarom is het ook belangrijk dat hij duidelijk maakt dat hij echt niet meer voor haar voelt dan vriendschap. En daarom vroeg ik ook hoe vaak ze elkaar zagen en hoe het dan ging, misschien dat hij daar iets aan kan veranderen.. een tijdje iets minder vaak afspreken, geen lichamelijk contact..
Ik ging nl uit van:
Citaat:
Bruut schreef op 24-06-2004 @ 17:52 :
tis namelijk wel mn beste vriendin, en die wil ik niet kwijt
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 11:00
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ja, maar wil TS nou gewoon NU geen relatie of wil hij NOOIT een relatie met dit meisje? In het tweede geval is 'vriendschap' geen goed werkende optie
Oud 25-06-2004, 11:01
Verwijderd
Als hij wél vrienden met haar wil blijven maar nóoit een relatie wil, dan kunnen ze elkaar het beste een tijdje niet spreken. Als dat echt goede vriendschap is houdt het toch wel stand.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 14:26
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Het haar vertellen misschien?
Oud 25-06-2004, 14:32
Verwijderd
Helemaal zonder haar te kwetsen zit er niet in... dus zaak is om haar zo min mogelijk te kwetsen.

En ja, gewoon vertellen. Op het moment dat jullie ergens zijn zonder andere bekenden en zitten te praten en het valt even stil, haar vertellen dat je het idee hebt dat ze je nu je vrijgezel bent nog leuker vindt dan eerst, maar dat je haar geen valse hoop wil geven, en dat je echt niet aan een relatie toe bent zo snel na de vorige. En dan verder rustig en vriendelijk blijven.

En dan hopen dat haar verliefdheid over is tegen de tijd dat je er wel weer aan toe bent, of dat je (je weet nooit) voor die tijd toch maar verliefd op haar bent geworden
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 17:29
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 25-06-2004 @ 11:50 :
Je kunt wel zeggen dat je op dit moment geen behoefte aan een relatie hebt, wat ook zo is.. maar dan blijft ze natuurlijk hopen dat je haar ondertussen toch leuk vindt en over een tijdje wat met haar wil.

Hoe ging het dan toen je nog wel een vriendin had? Toen was ze ook al gek op je en bleef ze gek op je, ondanks die vriendin?
En heeft ze het eigenlijk weleens zelf verteld, of heb je het alleen via via gehoord? En hoe vaak zie je haar eigenlijk en hoe doet ze dan?
Ik stel altijd veel vragen..

Nou ja, dat van die "ff geen behoefte aan een vriendin" kun je er wel bij zeggen natuurlijk. Maar dan moet je nog toevoegen dat je haar heel aardig vindt, maar meer niet. Vertel het niet bot, maar gewoon vriendelijk. En zeg het niet eerst tegen een vriendin van haar, dat is zo lullig en dan weet ze helemaal niet meer hoe ze zich bij je moet gedragen. Als je het aan haar zelf vertelt kunnen jullie er nog een tijdje over praten ofzo..

sterkte
Toen ik een vriendin had was ze ook al gek op me ja.. dit heeft ze me zelf nooit verteld maar haar vriendinnen enzo wel (ze is beetje verlegen) en als ze bij me is dan hangt ze altijd om me heen enzo en gaat alle aandacht naar mij uit. en ik zie haar elk weekend en door de weeks praten we veel op msn.

en dat dit stukje van nare man

Citaat:
Wat herken ik dit goed, zeg. Het is zo ongelooflijk rottig als je mensen moet kwetsen, er is geen elegante manier om dat te doen. Ik kan zelf heel slecht nee zeggen, dus ik loop ook nog wel eens tegen dit probleem aan, maar de beste manier is toch echt om gewoon niet meer in te gaan op haar avances.
Dit is eigenlijk de meest eenvoudige weg.. en ik zit er ook heel erg over na te denken om het zo aan te gaan pakken. Ik denk dat ze het dan ook wel begrijpt. (ik heb dus hetzelfde.. kan heel moeilijk nee zeggen)
Oud 25-06-2004, 20:54
groovy
groovy is offline
Wat bedoel je met

'met haar mee naar huis gegaan'?

Als jullie beste vrienden zijn, zullen jullie dat toch wel vaker doen?

Of is er soms iets gebeurd?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 20:58
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
groovy schreef op 25-06-2004 @ 21:54 :
Wat bedoel je met

'met haar mee naar huis gegaan'?

Als jullie beste vrienden zijn, zullen jullie dat toch wel vaker doen?

Of is er soms iets gebeurd?
ja er is wat gebeurd.. al een aantal keer nu
Reageren

Regels voor berichten