Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2004, 16:58
Marcus
Marcus is offline
Ik heb laatst een sweex router gekocht, met switch, 4 lan poorten en 1 wan poort, niet draadloos. Alles aangesloten, dynamische ip-adressen ingesteld, maar een internet verbinding krijgen ho maar... Het netwerk onderling draait wel, ook met dynamische ip-adressen, en de lampjes op het router knipperen ook wel. Het router ziet ook internet wel, want hij ontvangt wel het ip adres van @home. Ik heb een standaard abo van @home. Ik heb alles wat in de handleiding staat ook uitgevoerd. Maar op internet surfen met de pc's is niet mogelijk. Wie heeft dit nog meer gehad en wie heeft er een oplossing voor?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2004, 18:22
badmuts20
badmuts20 is offline
Citaat:
Dj Mark schreef op 09-04-2004 @ 17:58 :
Ik heb laatst een sweex router gekocht, met switch, 4 lan poorten en 1 wan poort, niet draadloos. Alles aangesloten, dynamische ip-adressen ingesteld, maar een internet verbinding krijgen ho maar... Het netwerk onderling draait wel, ook met dynamische ip-adressen, en de lampjes op het router knipperen ook wel. Het router ziet ook internet wel, want hij ontvangt wel het ip adres van @home. Ik heb een standaard abo van @home. Ik heb alles wat in de handleiding staat ook uitgevoerd. Maar op internet surfen met de pc's is niet mogelijk. Wie heeft dit nog meer gehad en wie heeft er een oplossing voor?
Hmm een sweex router heb ook zo'n ding gehad. Ik denk dat je gewoon ff moet wachten had k ook vaak of een keer opnieuw configureren
Oud 09-04-2004, 22:11
matrix21
matrix21 is offline
idle time op 0 of -1 gezet? Dat was het probleem bij mij. Elke keer sloeg de verbinding weer uit. Verder alle instellingen goed gedaan in de Wan afdeling van de instellingen?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 23:11
Marcus
Marcus is offline
Dat is nou juist het hele probleem, ik heb het router al 3x gereset en 3x opnieuw ingesteld, en ik heb alle drie de pc's geformatteerd en opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds krijgen ze geen verbinding, onderling hebben de drie pc's wel verbinding en bestanden uitwisselen is ook geen probleem, maar een internetverbinding ho maar..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 23:34
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Dj Mark schreef op 10-04-2004 @ 00:11 :
Dat is nou juist het hele probleem, ik heb het router al 3x gereset en 3x opnieuw ingesteld, en ik heb alle drie de pc's geformatteerd en opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds krijgen ze geen verbinding, onderling hebben de drie pc's wel verbinding en bestanden uitwisselen is ook geen probleem, maar een internetverbinding ho maar..
Tja, dan weet ik het ook niet meer.
Bij mij had ik een keer ook zo'n probleem. Kan je tijden naar zoeken. Oplossing was toen bij pptp (wan instellingen) had ik het ipadres ingevuld die de router moest hebben van planet. Alleen was ik vergeten het vinkje Use the following IP address aan te vinken. Dus stond ie nog op Obtain an IP address automatically.
Maar planet geeft geen automatisch ip adressen maar vaste ip adressen.
Misschien is dit bij jou ook zo? (kleine gok)
Anders moet je eens je instellingen posten (natuurlijk niet je username en passwoord) misschien zie ik iets verkeerds.
Ik heb ook die sweex router trouwens. Opzich goed ding maar je betaald duidelijk niet voor goede handleiding
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 00:41
JJzD
JJzD is offline
kan je wel naar buiten pingen?
met een domeinnaam of ip?
Staat er toevallig een firewall op die alle verkeer standaard blokkeert?
Is het Mac-adres gekloond? (kweet niet ofdat dat moet met @Home?)

probeer die dingen eens en vertel dan meer dan kunnen we je miss meer vertellen
Oud 10-04-2004, 10:05
Marcus
Marcus is offline
Ik heb naar buiten gepingt met mijn eigen ip, en dan komt alles wel over. Het mac-adress kloon ik ook, maar elke keer als ik dat doe verandert ie weer. De firewalls staan ook uit, maar een verbinding blijft uit.

Zo heb ik gepingt naar mijn eigen ip wat ik van @home krijg:
http://srv04.pcextreme.nl/~melo-g.nl/ping.bmp
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 10:29
Shock
Shock is offline
klinkt als... dns probleempjes?

Probeer eens te pingen naar 213.239.131.14 en vervolgens naar www.scholieren.com. Als het eerste wel lukt en het laatste niet, kun je er donder op zeggen dat dat het is

Laatst gewijzigd op 10-04-2004 om 10:33.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 10:39
Marcus
Marcus is offline
Het lukt bij allebei niet, bij dat ip adres krijg ik 4x een time-out en bij de url krijg ik helemaal niks
Oud 10-04-2004, 11:57
Flshman
Flshman is offline
Ik had dat ook, maar dat kwam omdat ik vergeten was mijn username en pass in te vullen op de router heb je daar aan gedacht?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 13:03
Marcus
Marcus is offline
Ik heb geen pass, ik heb alleen een username, CO******-A, en een mac-adress, maar dat mac adress wordt gekloond. Beide zijn ingevuld.
Oud 12-04-2004, 01:47
Marcus
Marcus is offline
Ik krijg net te horen dat dit sweex router helemaal niet werkt met @home, is dit inderdaad zo of..? In dat geval ruil ik 'm mooi in
Oud 13-04-2004, 00:29
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Dj Mark schreef op 12-04-2004 @ 02:47 :
Ik krijg net te horen dat dit sweex router helemaal niet werkt met @home, is dit inderdaad zo of..? In dat geval ruil ik 'm mooi in
Ok, ik heb ff voor je gezocht op www.sweex.nl (had je zelf ook wel aan kunnen denken maar vooruit) en kwam op het volgende:
http://www.sweexeurope.com/media/pro...oads/@home.pdf

Veel plezier
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 00:45
Marcus
Marcus is offline
Ik had al op de sweex site gekeken en aan die online handleiding kom ik niet veel verder. Maar toch bedankt voor je moeite
Oud 13-04-2004, 18:49
Marcus
Marcus is offline
Heb 't ding teruggebracht, durfde die verkoper te beweren dat het wel werkt, en ik het niet goed deed . Maar goed, ander merk router geprobeerd en het werkt nog niet. Nou heb ik me dus even verdiept in de verbinding vanaf @home naar mijn router, want de pc's zijn verder goed. Nou blijkt dus dat mijn witte motorola modem firmware heeft wat een router onmogelijk maakt. Dus gewoon de 486 maar weer neerzetten met proxy server dus . Mensen toch bedankt voor jullie reacties
Reageren

Regels voor berichten