Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2004, 12:27
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
Ik heb afgelopen donderdag avond mijn hand bezeerd, waardoor mijn middelvinger nu helemaal dik is...

Waar je bot zeg maar doorloopt in mijn hand palm is het helemaal blauw en ook nog een stuk van dat deel van mn ringvinger...

Moet ik dit inbinden? En hoe?

Ik speel gitaar en ik moet dinsdag eigenlijk gewoon kunnen spelen... daarom mijdt ik stiekem een dokter...
Oud 03-04-2004, 13:15
Ieke
Ieke is offline
Als hij dik is moet je altijd oppassen met tapen. Als je het dan gaat tapen heb je kans dat je je vinger afnkneld en dat is helemaal niet goed. Een licht drukverbantje zou evt wel kunnen, maar hou het in de gaten.
Daarna kan je hem wel tapen, dat geeft rust en zorg t ervoor dat het sneller geneest (je hem niet overbelast ect). Het is wel slim om langs de dokter te gaan, dan weet je zeker dat alles goed is.
Vind je vast niet leuk om te horen, maar als je iets goed kneust kan het heel erg lang duren voordat het weer goed is. Als je pech hebt duurt het wel 6 weken tot 3 maanden. Heef het gewoon rust en ga toch langs de dokter. Beterschap.
Oud 03-04-2004, 13:20
rare kwast
rare kwast is offline
t beste was om het meteen onder het koude water te doen, dan zwelt je vinger niet zo!

ik denk ook dat het het beste is dat je ff langs de dokter gaat want blauwe vingers klinkt niet goed (als ik het goed begrepen heb)
Oud 03-04-2004, 13:30
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
ja ijs en water had ik er meteen opgedaan!
Oud 03-04-2004, 13:44
Snow White
Snow White is offline
Als je het mij vraagt; ga naar de eerste hulp of langs je huisarts. Ik weet niet hoe de zwelling en het 'trauma' (zoals ze dat zo mooi in dokterstermen noemen) is ontstaan, maar dit klinkt niet helemaal in orde. De overgang van je middenhandsbeentjes naar je vingers zijn kwetsbaar en er zou wel eens een scheurtje of een breuk in kunnen zitten. UIt eigen ervaring weet ik, dat wanneer je hiermee wacht, dit erg slecht voor je hand kan zijn.

Als je hand erg dik is, of nog steeds zwelt, dan is het absoluut niet verstandig om het in te binden. Dan knel je de zwelling af en bovendien gaat dit nog veel meer pijn doen. het beste kun je je hand hooghouden , zodat de zwelling naar beneden kan stromen en je zo wat verlichting van de pijn hebt.

Dit zijn allemaal tips omdat ik zelf jarenlang veel fracturen aan mijn linkerhand heb gehad, maar ik vind echt dat je naar een arts moet gaan om er naar te laten kijken. Zeker als je het niet goed kunt belasten/bewegen (is dat zo?)

Sterkte! en wees verstandig, je handen moeten nog heel lang mee! zeker als je gitaar speelt!

Groetjes Snowy

Regels voor berichten