Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2004, 17:51
Verwijderd
In vervolg op dit topic.

De verbrande lijken die door de straten van Falludscha werden gesleept blijken geen amerikaanse civilisten te zijn, maar oud paramilitairen die hun soldaten diensten vanuit een pive bedrijf aanbieden. Zij waren door het pentagon ingehuurd als bescherming voor mensen die door en rond Falludscha moesten reizen. Niets noppes onschuldige burgers zoals eerst werd vermoed.

Bron.

Maar, de volgende vraag in vervolg hierop: Is het wenselijk dat overheden militaire zaken door prive bedrijven laten verrichten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2004, 17:56
Daevrem
Daevrem is offline
Doet men al sinds het begin van de koude oorlog. Op deze manier kan men alle betrokkenheid ontkennen. Dus als de door land X ingehuurde paramilitairen de oppositie in land Y een coup/revolutie laten starten welke dan tot genocide leidt kan land X ontkennen dat ze schuldig zijn aan genocide, in welke vorm dan ook.

Voorbeelden uit de practijk zijn talrijk.
Oud 02-04-2004, 18:08
Verwijderd
Als werknemer bij een dergelijk bedrijf moet je op de hoogte zijn van de gevaren.

het zijn de keuzes die je maakt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 18:40
Daevrem
Daevrem is offline
Is het niet gewoon terrorisme? Ten minste, als die lui geweld gebruiken.
Oud 02-04-2004, 18:43
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Ik snap niet wat hierop tegen is, tevens is het nog geen reden om als beesten met deze mensen om te gaan.
Oud 02-04-2004, 18:45
Verwijderd
IK vraag mij ook inderdaad af waar die ingehuurde burgers het recht vandaan halen om militaire diensten te vervullen. Je kunt ze tenslotte ook inhuren voor andere zaken zoals ontvoeringen, daar stond vorig jaar een stuk over in de spiegel. Was een amerikaanse vrouw die getrouwd was geweest met een moslim, en die waren gaan scheiden en toen had de man de dochter meegnomen ergens naar noord afrika, toen heeft die vrouw die organisatie ingehuurd omdat kind terug te ontvoeren. Ik vraag me af waarmee prive bedrijven zulke daden kunnen legitimeren, en het geweld dat daarbij word toegepast.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 18:46
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 02-04-2004 @ 19:43 :
Ik snap niet wat hierop tegen is, tevens is het nog geen reden om als beesten met deze mensen om te gaan.
Het legitimeerd natuurlijk niet dat ze zo met die lijken omgaan, maar het moge wel duidelijk zijn dat die mannen geen vredelievende civilisten waren.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 18:47
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-04-2004 @ 19:45 :
IK vraag mij ook inderdaad af waar die ingehuurde burgers het recht vandaan halen om militaire diensten te vervullen. Je kunt ze tenslotte ook inhuren voor andere zaken zoals ontvoeringen, daar stond vorig jaar een stuk over in de spiegel. Was een amerikaanse vrouw die getrouwd was geweest met een moslim, en die waren gaan scheiden en toen had de man de dochter meegnomen ergens naar noord afrika, toen heeft die vrouw die organisatie ingehuurd omdat kind terug te ontvoeren. Ik vraag me af waarmee prive bedrijven zulke daden kunnen legitimeren, en het geweld dat daarbij word toegepast.
Vanuit ethische hoek vind ik dat zeker legitiem. Die moslims die al die mensen ook altijd ontvoeren, lijkt me logisch dat er tegenacties komen. Hoe wil die man het trouwens legitimeren?
Oud 02-04-2004, 18:49
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 02-04-2004 @ 19:47 :
Die moslims die al die mensen ook altijd ontvoeren,
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 18:51
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 02-04-2004 @ 19:49 :
Ben jezelf moslim of ben je een keer ontvoerd?
Oud 02-04-2004, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Vanuit ethische hoek vind ik dat zeker legitiem. Die moslims die al die mensen ook altijd ontvoeren, lijkt me logisch dat er tegenacties komen. Hoe wil die man het trouwens legitimeren?
Dat kun je natuurlijk ook andersom vragen, waar haalt die moeder het recht vandaan het oogappeltje van de vader af te pakken.

Maar waar ik op uit wil, waar halen zulke bedrijven die rechten vandaan? Je mag toch niet zomaar eigenhandig mensen uit andere landen met veel geweld ontvoeren. Moet een gweldsmonopool niet in handen zijn van een overheid, ipv in handen van een prive bedrijf?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 18:53
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 02-04-2004 @ 19:51 :
Ben jezelf moslim of ben je een keer ontvoerd?
Moet ik aan die eisen voldoen om jou een etter te vinden?

Ontopic: hoe zit het met de controleerbaarheid van dergelijke privé-bedrijven???
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 18:55
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 02-04-2004 @ 19:53 :
Moet ik aan die eisen voldoen om jou een etter te vinden?

Ontopic: hoe zit het met de controleerbaarheid van dergelijke privé-bedrijven???
Ontopic: Wat denkt men ervan om een Moslim Tribunaal op te starten? Het zou goed zijn voor de werkgelegenheid, ze zullen het druk krijgen.
Oud 02-04-2004, 18:56
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 02-04-2004 @ 19:53 :
Dat vraag ik me dus ook af, maar als zulke prive bedrijven mensen eigenmachtig ontvoeren, dan kan toch niet.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 02-04-2004 @ 19:55 :
Ontopic: Wat denkt men ervan om een Moslim Tribunaal op te starten? Het zou goed zijn voor de werkgelegenheid, ze zullen het druk krijgen.
Ga ergens anders zieken, na 2 opmerkingen is de lol er wel vanaf
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 18:58
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 02-04-2004 @ 19:55 :
Wat heeft dat met dit topic te maken? Is er ook een christen-tribunaal, ze zullen het wel druk krijgen met al die amerikaanse oorlogmisdadigers

@ Gauloises: dat kan zeker niet, als je het mij vraagt, maar ze zullen wel fijn ingedekt worden door de overheid
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 19:36
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 02-04-2004 @ 19:49 :
Hij heeft wel gelijk ontvoeringen van kinderen door moslims naar het vaderland komt vaak voor
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 19:38
Daevrem
Daevrem is offline
Wie is er verantwoordelijk voor ze?
Oud 02-04-2004, 19:39
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-04-2004 @ 19:51 :

Maar waar ik op uit wil, waar halen zulke bedrijven die rechten vandaan? Je mag toch niet zomaar eigenhandig mensen uit andere landen met veel geweld ontvoeren. Moet een gweldsmonopool niet in handen zijn van een overheid, ipv in handen van een prive bedrijf?
Het geweldsmonopoly is helaas niet vaak in handen van de overheid alleen.

Ik begrijp alleen niet welke bedrijven je bedoelt en wat dit met irak te maken heeft Het waren aannemers die voor bedrijven bouwprojecten opzetten, lijkt me logisch dat dit gedaan wordt door particulieren aangezien het leger de middelen en kennis niet heeft om complete steden her op te bouwen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 19:48
Verwijderd
Ze zijn wel ingehuurd en betaald door het pentagon.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 19:49
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-04-2004 @ 20:48 :
Ze zijn wel ingehuurd en betaald door het pentagon.
Ja dus? ik begrijp echt het probleem niet.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 19:53
Verwijderd
Militaire taken die gepaard gaan met geweld uitbesteden aan prive bedrijven, kan dat, mag dat, is dat wel verantwoord?

Verder ook nog, deze bedrijven opereren ook gewoon vrij in de wereld rond met hun geweldsdiensten, kan dat wel, hoe legitimeren ze dat?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 20:00
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-04-2004 @ 20:53 :
Militaire taken die gepaard gaan met geweld uitbesteden aan prive bedrijven, kan dat, mag dat, is dat wel verantwoord?
De taak als aannemer zal niet gepaard gaan met geweld. Het lijkt mij echter wel onverantwoord als bedrijf en als overheid om burgers naar zo'n gevaarlijk gebied te sturen als de Soenitische driehoek(waar ongeveer 50% van de aanslagen worden gepleegd) Ik vind het wel belangrijk dat het land weer wordt opgebouwd en dat moet wel met behulp van bedrijven aangezien ze van Irak toch een Kapitalistische staat willen maken. Zo kan er ook nog langer doorgewerkt worden zonder dat er amerikaanse soldaten bij moeten zijn. (dan spreek ik over vele jaren later)

talistische
Citaat:
Gauloises schreef op 02-04-2004 @ 20:53 :
Verder ook nog, deze bedrijven opereren ook gewoon vrij in de wereld rond met hun geweldsdiensten, kan dat wel, hoe legitimeren ze dat? [/B]
Niet lijkt me, geef eens voorbeelden en namen...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 20:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Die moslims die al die mensen ook altijd ontvoeren,
Ow. Word je continu door moslims ontvoerd?

Vervelend, hoor!
Oud 02-04-2004, 20:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Teerbal schreef op 02-04-2004 @ 20:49 :
Ja dus? ik begrijp echt het probleem niet.
Zijn het geen "burgers" zoals het vermoeden eerst was (mensen van een bedrijfje daar).
Oud 02-04-2004, 20:16
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-04-2004 @ 21:14 :
Zijn het geen "burgers" zoals het vermoeden eerst was (mensen van een bedrijfje daar).
In mijn ogen zijn dat nog steeds burgers. Mensen die worden ingehuurd om de schade te inventariseren(ik zeg maar wat), zijn dat dan meteen ambtenaren?

Ik weet ook niet wie er precies in de autos zaten
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 20:36
Gatara
Gatara is offline
Geestelijken Fallujah veroordelen verminking lijken 02-04-2004

Een islamitische geestelijke in de Iraakse stad Fallujah heeft vrijdag tijdens de gebedsdienst de verminking van de lijken van vier vermoorde Amerikaanse medewerkers van het leger door inwoners van de stad veroordeeld. Over de moorden zelf sprak hij geen oordeel uit.

De islam ziet de verminking van lichamen van doden niet door de vingers, hield de geestelijke, sjeik Fawzi Namek, de zeshonderd gelovigen in zijn moskee voor. Ook in de andere moskeeën in Fallujah zou de verminking van de lijken worden veroordeeld, zei sjeik Khalid Ahmed, een hoge geestelijke. De profeet Mohammed verbood zelfs het mishandelen van een dode dolle hond.

Een woordvoerder van het Amerikaanse leger zei te hopen dat de Iraakse politie de daders arresteert. Gebeurt dat niet, dan moet het leger Fallujah binnentrekken en dat leidt vrijwel zeker tot gevechten. Fallujah is een bolwerk van aanhangers van Saddam Hussein en veel inwoners zijn fel anti-Amerikaans. Vooralsnog lijkt het er echter niet op dat de politie van plan is veel actie te ondernemen.
http://nieuws.nl/
Oud 02-04-2004, 20:40
Verwijderd
Doden Fallujah waren ervaren ex-militairen
02 april 2004, 20:32:22

WASHINGTON/FALLUJAH (ANP) - De vier Amerikaanse mannen die woensdag in het Iraakse Fallujah werden gedood, waren ervaren ex-militairen. Drie van de slachtoffers waren lid van de speciale troepen van de marine, de vierde was een ex-commando van de landmacht. Dat meldde The Washington Post vrijdag.

De vier werden gedood in hun wagens. Hun lichamen werden verbrand, verminkt en door de straten gesleept. Twee verkoolde lichamen werden aan een brug opgehangen.

Amerikaanse functionarissen in Fallujah hebben met de burgemeester van de stad en hoge geestelijken over de moorden en verminkingen gesproken. Imams veroordeelden de verminkingen tijdens het vrijdaggebed. ,,Het verminken van lichamen is verboden, wie deze lichamen ook toebehoorden. God, de islam en de profeet Mohammed verbieden verminking'', vertelde sjeik Khaled Ahmad gelovigen in zijn preek in een moskee Fallujah.

Schaamte

Het kwartet was in dienst van het beveiligingsbedrijf Blackwater Security Consulting. Dat heeft tot taak om onder anderen medewerkers van Amerikaanse bedrijven, overheidsfunctionarissen en leden van inlichtingendiensten te beschermen. Blackwater heeft ongeveer vierhonderd mensen in Irak. De meeste werknemers verdienen er gemiddeld bijna 1000 dollar per dag.

USA Today tekende vrijdag in de interneteditie reacties van afschuw van Irakezen op. ,,Ik voel me beschaamd voor iedereen van ons in Irak'', aldus de 57-jarige kruidenier Salam al-Graizi. ,,Zelfs heidenen zouden zulke daden niet goedkeuren. Ik hoop wel dat niet alle Irakezen hiervoor verantwoordelijk worden gehouden.''

Als aanvulling op dat artikel van spiegel.de wat niet iedereen kan lezen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 22:11
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-04-2004 @ 21:13 :
Ow. Word je continu door moslims ontvoerd?

Vervelend, hoor!
Ben zo langzamerhand de tel kwijtgeraakt.
Oud 03-04-2004, 22:14
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-04-2004 @ 21:40 :
Doden Fallujah waren ervaren ex-militairen
02 april 2004, 20:32:22

WASHINGTON/FALLUJAH (ANP) - De vier Amerikaanse mannen die woensdag in het Iraakse Fallujah werden gedood, waren ervaren ex-militairen. Drie van de slachtoffers waren lid van de speciale troepen van de marine, de vierde was een ex-commando van de landmacht. Dat meldde The Washington Post vrijdag.

De vier werden gedood in hun wagens. Hun lichamen werden verbrand, verminkt en door de straten gesleept. Twee verkoolde lichamen werden aan een brug opgehangen.

Amerikaanse functionarissen in Fallujah hebben met de burgemeester van de stad en hoge geestelijken over de moorden en verminkingen gesproken. Imams veroordeelden de verminkingen tijdens het vrijdaggebed. ,,Het verminken van lichamen is verboden, wie deze lichamen ook toebehoorden. God, de islam en de profeet Mohammed verbieden verminking'', vertelde sjeik Khaled Ahmad gelovigen in zijn preek in een moskee Fallujah.

Schaamte

Het kwartet was in dienst van het beveiligingsbedrijf Blackwater Security Consulting. Dat heeft tot taak om onder anderen medewerkers van Amerikaanse bedrijven, overheidsfunctionarissen en leden van inlichtingendiensten te beschermen. Blackwater heeft ongeveer vierhonderd mensen in Irak. De meeste werknemers verdienen er gemiddeld bijna 1000 dollar per dag.

USA Today tekende vrijdag in de interneteditie reacties van afschuw van Irakezen op. ,,Ik voel me beschaamd voor iedereen van ons in Irak'', aldus de 57-jarige kruidenier Salam al-Graizi. ,,Zelfs heidenen zouden zulke daden niet goedkeuren. Ik hoop wel dat niet alle Irakezen hiervoor verantwoordelijk worden gehouden.''

Als aanvulling op dat artikel van spiegel.de wat niet iedereen kan lezen
Waarom heb je dat deel nou juist weer onderstreept? Je had beter dat deel van die moslims die zich schamen kunnen onderstrepen.

Het lijkt zo langzamerhand wel of alle moslims deze terreur goed keuren, als ze met zn allen niet zo laf waren zouden ze een moeten gaan demonstreren tegen zulke terreur en zich er duidelijk van distantieren door te zeggen " dit hoort niet bij onze islam, dit is misbruik van de islam" maar nee dat durven ze niet..
Oud 03-04-2004, 22:19
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 03-04-2004 @ 23:14 :
Het lijkt zo langzamerhand wel of alle moslims deze terreur goed keuren, als ze met zn allen niet zo laf waren zouden ze een moeten gaan demonstreren tegen zulke terreur en zich er duidelijk van distantieren door te zeggen " dit hoort niet bij onze islam, dit is misbruik van de islam" maar nee dat durven ze niet..
Dat durven er genoeg!

Namens stichting As-Soennah n.a.v. de aanslagen in Madrid:

In de Naam van Allah de Erbarmer de meest Barmhartige

Waarlijk, alle lof zij Allah, wij loven Hem, vragen Hem om hulp en vergiffenis en wij zoeken toevlucht tot Allah tegen het kwaad van onze Anfoes (innerlijken) en tegen onze slechte daden. Wie door Allah wordt geleid zal niemand doen afdwalen en wie Hij doet afdwalen zal door niemand geleid worden; en ik getuig dat er geen god is (die het recht heeft aanbeden te worden) dan Allah, als Enige zonder deelgenoten, en dat Mohammad Zijn Dienaar en Boodschapper is.

Allah (Verheven is Hij) zegt (betekenis): “En laat de haat van een volk dat jullie weert van de Gewijde Moskee (te Mekka) jullie er niet toebrengen overtredingen te begaan, maar ondersteunt elkaar bij het goede en Taqwa (godsvrucht). En ondersteunt elkaar niet bij zonde en agressie. En vreest Allah. Voorwaar, Allah is streng in de bestraffing.” Koran, al-Ma’ídah(5), 2

Beste broeder en zuster,

Allah (Verheven is Hij) spreekt in deze aayah (vers) tot de gelovigen en vermaant ze om geen agressors te zijn en om geen overtreders te zijn, ook al zou er haat bestaan tussen hen en de mensen die hun recht schenden en hen de toegang tot de Heilige Moskee verbieden. Al zou je dus iemand terecht haten vanwege zijn onrecht en agressie en al zou hij jou haten vanwege jouw geloof, dat is nog geen reden om zelf in overtreding te gaan. Ook mogen de gelovigen elkaar niet ondersteunen bij overtreding, maar ze moeten elkaar juist ondersteunen bij het goede en godsvrucht. De vermaning van Allah gold, geldt en zal altijd blijven gelden. Wij verkeren nu misschien in een toestand die te vergelijken is met de tijd waarin deze aayah was nedergezonden. Als deze aayah op de Profeet en zijn metgezellen van toepassing was, dan is het ook op ons van toepassing.

Beste broeder en zuster,

Ik kan me voorstellen dat je wordt gekweld door de bloedbaden die jouw medegelovigen overal ter wereld ondergaan, dat je hart de laatste jaren voortdurend in brand staat, dat de dagelijkse gebeurtenissen in de Islamitische landen deze brand voortdurend blijven voeden en dat je borst nauwer en nauwer wordt door het gevoel van onderdrukking en door de frustraties die het gevolg zijn van de onmacht waar je in verkeert. Immers, je bent een mens van vlees en bloed zoals alle andere mensen. Je bent een moeder die medelijden heeft met haar medezusters die dagelijks hun kinderen door bombardementen verliezen, je bent een vader die medelijden heeft met een vader die zijn kind op zijn schoot moet zien sterven of je bent een sterke jongeman die medelijden heeft met zijn medebroeders die hij dagelijks ziet sneuvelen. Ja, niemand kan je het recht ontnemen om medelijden te hebben met je medegelovigen. Maar, beste broeder en zuster, dit is geen reden om zelf een onrechtpleger te zijn, het recht in eigen handen te nemen en daden te plegen die tegen je eigen principes en tegen je eigen normen en waarden zijn.

Ook zegt Allah (Verheven is Hij) in dezelfde soerah (betekenis): “O jullie die geloven! Weest standvastig voor Allah als rechtvaardige getuigen. En laat de haat van een volk jullie er niet toe brengen onrechtvaardig te zijn. Weest rechtvaardig: dat is dichter bij godsvrucht. En vreest Allah. Voorwaar, Allah weet wat jullie doen.” Koran, al-Ma’ídah (5), 8.

Beste broeder en zuster,

Ook in deze aayah vermaant Allah (Verheven is Hij) ons om als rechtvaardige getuigen op te treden en ons niet door de haat te laten leiden. Hij vertelt ons dat rechtvaardigheid dichter bij godsvrucht is, vermaant ons om godsvruchtig te zijn en bovendien legt Allah (Verheven is Hij) de nadruk op het feit dat Hij weet wat wij doen.

Onze Oemmah is een gemeenschap waar Allah (Verheven is Hij) over heeft gezegd (betekenis): “En alzo hebben wij jullie tot een rechtvaardige gemeenschap (=het meest geschikt voor getuigenis) gemaakt, opdat jullie getuigen zullen zijn over de mensen en dat de Profeet een getuige zal zijn over jullie”. Koran, al-Baqarah, 143.

Beste broeder en zuster, zo beschrijft Allah ons in Zijn Boek en zo moeten we ook daadwerkelijk zijn. Daarom zal ik geen moment aarzelen om rechtvaardig te zijn en de waarheid te vertellen met betrekking tot wat vorige week gebeurd is in de Spaanse stad Madrid.

Beste broeder en zuster,

Namens Stichting As-Soennah te Den Haag en namens het team van www.al-yaqeen.com veroordeel ik de aanslagen die in Madrid plaats hebben gevonden. Deze aanslagen zijn zonder meer verwerpelijk, misdadig en barbaars. Deze aanslagen zijn allesbehalve Islamitisch en zijn zeker in strijd met het gezonde verstand. Dit zeg ik niet om die en die tevreden te stellen, maar puur om onze mening over deze gebeurtenissen te geven, om het Spaanse volk te troosten en om de Medelanders gerust te stellen.

Op grond van de vorige verzen wil ik iedereen mededelen dat wij elkaar bij het goede en godsvrucht ondersteunen en dat wij degene die deze aanslagen hebben gepleegd zeker niet ondersteunen, ongeacht het feit of het moslims zijn die deze aanslagen hebben gepleegd of niet, want de ware toedracht van het verhaal weten we niet en wie echt achter deze aanslagen zit weten we ook niet. Sterker nog, we weten ook niet wie zit achter de moord van J.F. Kennedy -een staatshoofd van een land dat de FBI en de CIA als inlichtingendiensten heeft! Maar we weten wel dat onschuldige Spaanse burgers bij de aanslagen zijn omgekomen of gewond zijn geraakt en dat het Spaanse volk een vredelievend volk is dat in grote getallen heeft gedemonstreerd tegen de bloedbaden in Irak.

Degene die deze aanslagen heeft gepleegd is niet iemand die het Pad volgt van de Profeet Mohammad (zegening en vrede zij met hem). Kijkt goed in de geschiedenisboeken wie voor het eerst met aanslagen is begonnen en of de Profeet ooit de opdracht heeft gegeven dit soort aanslagen te plegen. Het zijn niet de moslims die in de eerste helft van vorige eeuw dit soort aanslagen het leven hebben ingeblazen. Daarom zijn wij van mening dat degene die de aanslagen in Madrid heeft gepleegd het pad volgt van degenen die in de eerste helft van vorige eeuw ermee waren begonnen.

Beste broeder en zuster,

Wat in Madrid gebeurd is, is zeker niet in het voordeel van de Islam en moslims. Een verstandige moslim die hart heeft voor zijn godsdienst zou zoiets nooit doen. Ik roep u daarom op, man en vrouw, oud en jong, om elkaar te ondersteunen bij het goede en godsvrucht, elkaar te waarschuwen voor de nadelen die dit soort aanslagen met zich meebrengen en elkaar te adviseren het Pad van de Profeet te volgen en niet het pad van shaitan. Immers shaitan roept zijn partij op om de bewoners van het Laaiende Vuur te zijn. Kijkt uit dus, beste broeder en zuster, “En vreest Allah. Voorwaar, Allah weet wat jullie doen.” Koran, al-Ma’ídah (5), 8.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 22:21
LaResistance
LaResistance is offline
En n.a.v. 11 september:

Shaykh 'Abdul-'Azeez Aal ash-Shaykh, the muftee (one qualified to pass fatwa) of Saudi Arabia and the head of the Council of Senior Scholars and The Permanent Committee for Islaamic Research and Fataawa has said that: "The explosions which have taken place in the United States of America are but a strike of oppression, injustice and tyranny - (all) which are not in agreement with the Sharee'ah of Islaam."

And his excellency said: "Indeed, these dangerous incidents have done away with thousands of lives, that which is not in agreement with the Sharee'ah of Islaam, and it is not from this religion which strongly opposes hostility and hatred which are not legally justified as a form of hostility and hatred."

And he said: "Indeed, Allaah (Subhaanahu wa Ta'aala) has commanded (us with justice, and upon this the heavens (and the earth) were created, and He has prohibited oppression fro himself, and has made it prohibited between His servants (mankind)".

The Shaykh went on to clarify that: "These incidents which have occurred in the United States and that which are similar to these incidents are as a result of hijacking airplanes and terrorising the peace, unjustly killing people - (and all of this) is nothing but oppression and tyranny".

And he added that: "The Muslim scholars should explain the truth in such situations and clarify for the world the Islaamic position, and that the religion of Islaam does not endorse such acts".
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 22:23
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 03-04-2004 @ 23:14 :
Waarom heb je dat deel nou juist weer onderstreept? Je had beter dat deel van die moslims die zich schamen kunnen onderstrepen.

Citaat:
Gauloises schreef op 03-04-2004 @ 20:33 :
Kijk, die opvatting van jou komt vooral voort uit te weinig inblik en kennis over die cultuur, als jeje er in verdiept zul je zien dat het een zeer interresante cultuur is met zeer veel aspecten, en die alles behalve lachwekkend is. De cultuur verschilt heel veel van de onze, maar als je er in beetje inzicht in krijgt kun je hem met geen goed fatsoen meer waardeloos en minderwaardig noemen.
Belangrijk om te weten is dat er in die cultuur veel om respect en een sterk eergevoel draait en vele regels heeft die in acht genomen moeten worden om aan elkaar te laten zien hoe men tegen over elkaar staat, dat alles verschilt heel erg met de westerse cultuur en de manier waarop men met elkaar omgaat en dat zorgt voor veel botsingen. In hun optiek zijn de amerikanen en de manier waarop ze met de locale bevolking omgaan een stel ongemanierde barbaren.

Natuurlijk is het niet normaal wat er met die lijken is gebeurd, ook absoluut niet in hun cultuur. Maar gezien hun cultuur botsingen met de westerse (amerikaanse) cultuur is er een haat ontstaan en een sterk nationalisme en cultuurgebodenheid jegens de westerse cultuur, iets wat ook zeer begbrijpelijk is wanneer je bekijkt in welke mate het westen, en vooral de VS daar altijd een dikke vinger in de pap heeft gehad wat vaak uit eigenbelangen geen voordeel voor die mensen daar had. Je moet die enkele mensen die die lijken gingen slepen en die tientallen toeschouwers (ik weet niet of jij weleens een vechtpartij hebt meegemaakt, waarbij 4 mensen gaan knokken en er tientallen mensen omheen staan te kijken wat er allemaal wel niet gebeurd, diezelde situatie is vergelijkbaar) niet gaan interpreteren als tekenen van hun cultuur, want ook in hun cultuur is dat iets wat niet goed is.

Je moet hun cultuur trouwens niet vergelijken met de opvattingen van enkele moslimmetjes die hier in nederland een paar huizen verderop wonen, maar een probleem is dat het vaak gedaan word, helaas.
Heeft gauloises op de kantine geschreven, past hier ook wel
Damn, wat ben ik lui
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 22:32
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Nou ik merk er verder niets van dat ze zich er van distantieren.
Oud 03-04-2004, 22:33
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 03-04-2004 @ 23:32 :
wat wil je nou? moeten "ze" met z'n allen bij jou op de stoep komen om zich te distantiëren van iets waar ze in principe niks mee te maken hebben?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 22:33
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 03-04-2004 @ 23:32 :
Waarom ozuden de moslims zich distantieren wat absoluut geen fuck met moslim zijn te maken heeft
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 22:40
Gatara
Gatara is offline
jee, dan blijven die christenen aan de gang als er een zoveelste slachtoffer in christelijk afrika valt.
Oud 03-04-2004, 22:43
LaResistance
LaResistance is offline
Juist en we zijn hier toch zo dol op het INDIVIDU?!?!?!?!?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 22:44
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Nou, laat ze bijvoorbeeld eens een anti-terreur mars houden in Amsterdam ofzo, heel wat beter dan een bijeenkomst om die Yassin t herdenken..
Oud 03-04-2004, 22:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 03-04-2004 @ 23:44 :
Nou, laat ze bijvoorbeeld eens een anti-terreur mars houden in Amsterdam ofzo, heel wat beter dan een bijeenkomst om die Yassin t herdenken..
1. Dat was niet de oorspronkelijke bedoeling van die demo.
2. Dat idee kwam van de AEL (die ik niet serieus kan nemen ).
3. Dat idee is uiteindleijk niet doorgegaan en de oorspronkelijke bedoeling van die demo werd dan ook uitgevoerd.
Oud 03-04-2004, 22:47
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Als jij je eens gaat distantieren van de politionele acties en het de massale hulp vn het joden uitleveren van de nederlanders
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 22:47
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
hou op met dat "ze", ga zelf een mars houden tegen al het niet-moslim-geweld ter wereld.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 22:55
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 03-04-2004 @ 23:47 :
hou op met dat "ze", ga zelf een mars houden tegen al het niet-moslim-geweld ter wereld.
Ik heb het over terreur niet over geweld. Het is gaat er gewoon om dat ik nooit een woord hoor van moslims die zich in het openbaar tegen dit terrorisme keren. Het enige wat je ziet en hoort zijn moslims die het er helemaal mee eens zijn, die juichen als ze lijken van vermoorde mensen door de straten van hun stad slepen.
Oud 03-04-2004, 22:56
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 03-04-2004 @ 23:55 :
Ik heb het over terreur niet over geweld. Het is gaat er gewoon om dat ik nooit een woord hoor van moslims die zich in het openbaar tegen dit terrorisme keren. Het enige wat je ziet en hoort zijn moslims die het er helemaal mee eens zijn, die juichen als ze lijken van vermoorde mensen door de straten van hun stad slepen.
Omdat aardige moslims geen kijkcijfers trekken, een stel opgefokte sukkels doet het beter omdat mensen als jij dan kwijlend voor de TV blijven hangen. De moslims die ik ken keuren zulke zaken absoluut niet goed, maar ja, die mensen komen niet op TV
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 22:58
Gatara
Gatara is offline
ik zie ze wel op tv, maar sporadisch en overstemd door sensationelere schreeuwlelijkerds.

tsja. Media. Soms zijn t je vrienden en soms je vijanden Wat moet je ermee?
Oud 03-04-2004, 23:00
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 03-04-2004 @ 23:55 :
Dat is het enige wat GETOOND wordt, dat is een groot verschil. Misschien een tip om je eens onder de moslims te mengen, dan zul je hele andere geluiden horen want ik hoor het vaak genoeg.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 23:25
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 04-04-2004 @ 00:00 :
Dat is het enige wat GETOOND wordt, dat is een groot verschil. Misschien een tip om je eens onder de moslims te mengen, dan zul je hele andere geluiden horen want ik hoor het vaak genoeg.
Er zitten twee moslims bij mij in de klas, de ene keurt het goed en de andere niet.
Oud 03-04-2004, 23:31
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 04-04-2004 @ 00:25 :
Er zitten twee moslims bij mij in de klas, de ene keurt het goed en de andere niet.
Twee
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 23:36
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 04-04-2004 @ 00:31 :
Twee
Veel wel ja, ik zit namelijk in vwo6.
Oud 03-04-2004, 23:40
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 04-04-2004 @ 00:36 :
Veel wel ja, ik zit namelijk in vwo6.
Dan is dat inderdaad best veel in verhouding hoor.

Maar wel een beetje simpel om daar je mening over "de moslims" op te baseren. Maar terug ontopic!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten