Ik volg het college Film en Literatuur en ben nog altijd op zoek naar een interessante boekverfilming waar ik wat mee kan doen voor mijn eind-opdracht (een paper).
Ik zag vorige week de film 'Blow', waarvan ik later ontdekte dat het een boekverfilming was. Ik ging dus op zoek naar het boek (Bruce Porter - Blow: How a smalltown boy made $100 million with the Medellin cocaine cartel and lost it all)), maar dat was natuurlijk nergens te vinden. Ik zou hem kunnen bestellen bij Bol.com, maar ik vind het zonde om veertien euro te betalen voor een boek dat ik mogelijk niet eens nodig ga hebben.
Ik moet namelijk weten of het einde van het boek iets te maken heeft met het einde van de film. In de film zit George Jung (Depp) in de gevangenis. Jung werkt in de moestuin en zijn dochter (die alles voor hem bekent) komt op bezoek. Ze ziet er uit als een meisje van twintig jaar, wat ze ook zou moeten zijn. Tijdens de omhelsing krijgen we een ander shot, waarin zijn dochter opeens een meisje van acht jaar oud is, en in weer een ander shot, is ze weer zo oud als ze eerst was. Daarna raken ze aan de praat en lopen ze samen weg. Een bewaker roept Jung en de dochter verdwijnt.
Als ik weet dat een vergelijkbare scene voorkomt in het boek, dan weet ik dat ik er mee aan de slag kan. Maar als dit iets is wat alleen in de film voorkomt, dan hebben we er weinig aan.
Zijn we dus mensen die 'Blow' van Bruce Porter gelezen hebben en mij kunnen helpen?
LUH-3417
|