Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2004, 16:45
tonissen
tonissen is offline
Ik heb een vraag ik weet nog niet welk profiel ik ga doen.
Ik wil mischien N&g en N&T doen met ec1.
N&G kan ik wel aan en na2 en schei2 denk ik ook wel. Maar ik ben niet zo super in wiskunde sta ongeveer 6,8 , oke ik doe niks buiten de les. Heb je tips en kan je me wat meer vertellen over waneer wb2 begint en of je het kan laten vallen. Doe dat dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2004, 16:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij mag iedere school zelf bepalen wanneer ze met bepaalde vakken starten. Het kan dus zijn dat het op jouw school anders is dan op mijn school. Bij mij op school starten ze in 5 vwo met een uur wiskunde B2 in de week en dan in 6 vwo twee uur wiskunde B1 in de week. Als je N&G met na2, sk2 en wb2 kiest dan kan je wb2 altijd nog laten vallen maar als je N&T met bio1,2 kiest niet, je zou dan wel van N&T naar N&G kunnen switchen en het dan laten vallen maar je doet dan dus geen twee profielen meer.
Oud 04-04-2004, 16:50
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hey

Ik ga volgend jaar N&G doen met wb2 en muziek.

Als ik jou was zou ik ook buiten school eens wat aan je wiskunde gaan doen, wedden dat je cijfer zo omhoog gaat?

Wb2 begint niet in de 4e zoals wb1, maar in de 5e. Ik kon wb2 laten vallen (omdat dat in m'n vrije ruimte zit) als ik al in de 4e niet zoveel bak van die wb1. Maar niet dat ik dat doe, want wiskunde is m'n beste vak (Mooie 8 )

Volgens mij kan je bij N&T wb2 niet laten vallen, omdat dat in je profieldeel zit. Omdat je nu eigenlijk niet weet wat je van wiskunde kan, omdat je thuis niks doet, zou ik eigenlijk N&G doen.

Oh maar je denkt dat je sk2 en na2 wel aankan...
Tja... ik zou het er eens met je decaan over hebben. Heb ik ook gedaan en samen kwamen we eruit dat N&G het beste is voor me.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:39
fractuur
fractuur is offline
Bij mij op school start je pas in de vijfde met b2, en kan je dat op elk gewenst moment (na 15 gesprekken met de leerjaarcoordinator en wiskundeleraar) laten vallen. Dit komt je cijfer voor wiskunde b1 dan weer ten goede. Maar ja, das op elke school anders, en ik zou het even navragen bij je mentor ofzo.
Ik denk trouwens wel dat je b2 voor een groot deel aankan als je zonder iets te doen een 6,8 staat.. (krijgen jullie nog adviezen oid?)
Oud 04-04-2004, 17:44
tonissen
tonissen is offline
Ik heb wel wat gedaan aan wiskunde!!!!
IK heb tijdens de les alle sommen gemaakt.
Maar mijn grootste probleem is bij wiskunde dat ik bij proefwerken altijd te weinig tijd heb en ik heb al 10 minuten meer.
Maar ik denk dat ik maar een afspraakje met de decaan maak
Maar volgend jaar valt er ook een groote last van mij af hoop ik je hoeft geen woordjes frans mer te leren, een franse proefwerk kost mij 8 uur aan leren dus dan krijg ik meer tijd voor wi enzo. Ik leer bijvoorbeeld maar een half uurtje aan natuurkunde dus jullie moeten niet denken dat ik voor alles zoveel leer
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 20:18
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Tip: Als je niet heel goed in wiskunde bent, doe dan geen b1,2.

Het grootste probleem is als je dat doet dat je minder tijd hebt voor de stof van b1 en het is dus vooral veel. En ook best lastig.

Ik heb ervaring.

Wi B1,2 begon bij ons in de 5e en ik heb het gelukkig kunnen laten vallen, anders kon ik waarschijnlijk niet eens over naar de 6e (je cijfer wordt dan iets hoger)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 20:38
Fatality
Fatality is offline
Gewoon Wb1,2 doen.
!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 20:57
Dolores
Dolores is offline
Wat zegt de wiskundeleraar die je nu hebt erover? Ik zou het maar eens met je school gaan overleggen, misschien dat zij goede adviezen hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:30
IvdSangen
IvdSangen is offline
Ik heb in de derde klas een 4 of een 5 gestaan voor wiskunde. Nu sta ik 6,8 gemiddeld na 2 schoolexamens B1,2. Op dit moment is wiskunde het enige vak wat me nog interesseert en het derde schoolexamen heb ik volgens mij wel voor een 8 gemaakt. Ik moet de uitslag nog krijgen, maar heb er wel een goed gevoel over. Laten we het er maar op houden dat je gewoon moet kiezen wat je leuk lijkt. Als je motivatie vind lukt het en anders niet. Dat is met alles zo, tenzij je iemand bent die net zo goed minder interessante dingen leert.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:40
Balance
Balance is offline
Ik vind een 6.8 in de derde klas niet echt hoog, ook al doe je d'r niet veel aan buiten de les. Ik zou je daarom adviseren om geen b2 te doen. Maar ik ken je natuurlijk niet echt best en een beter advies is om nog maar eens met je docent en decaan te gaan praten.
Oud 05-04-2004, 09:00
Freestyler*
Freestyler* is offline
iedereen doet net alsof je cijfers voor b1,2 standaard lager zijn dan die voor b1...

maar denkt jouw wiskleraar dat je het aankan?
Oud 05-04-2004, 12:32
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Ik heb nu ng met na12, fa12 en sk12 bevalt me echt goed!
ik had eerst wb12 alleen gaat t daar veel te snel (dus als je in tijdnood komt doe dan leiver wb1).
Je moet ook kijken wat je wil studeren, wat je leuk vindt. Als je geen wb2 hebt kun je (zonder het in te halen) geen technische studies (WO) doen en wiskunde & statistiek.
Bij wb2 gaat het vnl om vlakke meetkunde en dat vond ik zelf geen hol aan, dus drm d8 ik laat maar hangen!
na12 en sk12 zijn wel heel goed te doen en ook wel leuk alleen verbreed je je mogelijkheden niet mee, helaas.
wb2 kun je dus alleen laten vallen alst in je vrijedeel zit.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 12:59
Jampot
Jampot is offline
als je wiskunde uberhaupt wil gaan doen moet je, niet schrikken, toch af en toe gaan werken

verder wordt in de meeste gevallen (naar ik weet) het wiskunde punt opgehaald door wisb2
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 14:00
tonissen
tonissen is offline
ok bedankt voor jullie advies!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 14:11
tonissen
tonissen is offline
Maar ik heb nog een vraagje, is het ook mogelijk van daat je zegt ik heb na1 , na2 begint bij het 5de leerjaar en bij het einde van leerjaar 4 bepaal ik of ik na2 erbij neem.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 17:28
tonissen
tonissen is offline
weet iemand dat pls.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 18:42
IvdSangen
IvdSangen is offline
Citaat:
verder wordt in de meeste gevallen (naar ik weet) het wiskunde punt opgehaald door wisb2
Ik denk dat het gros van de mensen wel punten inlevert op het punt dat ze hadden gehad als ze alleen voor B1 gekozen hadden.
Citaat:
Maar ik heb nog een vraagje, is het ook mogelijk van daat je zegt ik heb na1 , na2 begint bij het 5de leerjaar en bij het einde van leerjaar 4 bepaal ik of ik na2 erbij neem.
Dat verschilt per school denk ik en hiervoor is een decaan.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 18:43
ellen16
ellen16 is offline
Je kunt N&G gaan doen, maar hou wel in je achterhoofd dat sommige mensen echt gigantisch onderuit gaan omdat ze de boel onderschatten. Ik heb zelf een wiskunde-probleem, ik heb met WA 1,2 al vrij veel moeite. In NA en SK was ik niet slecht, gemiddeld, maar voor de 'veiligheid' heb ik maar E&M gekozen + biologie. Achteraf blijkt dat niet genoeg te zijn voor Geneeskunde/Psychobiologie. Het is dus raadzaam om je af te vragen waar je interesse ligt en waar je goed in bent. Je kunt ook, net als andere mensen al eerder zeiden, naar de decaan gaan en vragen wat hij denkt. Of praat eens met verschillende leraren, die hebben over het algemeen wel een idee welk profiel voor jou het geschikste is.
Oud 05-04-2004, 22:32
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
tonissen schreef op 05-04-2004 @ 15:11 :
Voor zo ver ik weet kan dit wel, (tenminste bij ons op school.)
Je kan zelfs geschiedenis 2, of frans 2 (wat dan al wel een jaar aan de gang is, wordt dus inhalen) er bij kiezen...

Maar wat ik je zou aanraden, neem gewoon N&G. Kijk hoe het in de vierde gaat en als je wiskunde dan een makkie vindt neem je wiskunde B2 erbij. (en misschien dan ook wel natuurkunde 2 en scheikunde 2.) Verkijk je overigens niet op scheikunde, dat wordt een stuk moeilijker!!!
Oud 06-04-2004, 11:04
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
tonissen schreef op 04-04-2004 @ 17:45 :
Ik heb een vraag ik weet nog niet welk profiel ik ga doen.
Ik wil mischien N&g en N&T doen met ec1.
N&G kan ik wel aan en na2 en schei2 denk ik ook wel. Maar ik ben niet zo super in wiskunde sta ongeveer 6,8 , oke ik doe niks buiten de les. Heb je tips en kan je me wat meer vertellen over waneer wb2 begint en of je het kan laten vallen. Doe dat dan.
Bij ons op school (en veel andere scholen) is het verschil tussen b1 en b2 meteen al merkbaar.

Het niveau is niet zoveel hoger, enig verschil is de extra bak met meetkunde die je bij b2 krijgt en ik kan je vertellen, dat is zwaar! Het zijn 2 grote blokken extra meetkunde, maar opzich kan het wel interressant zijn.

Verschil met sk1 is er bijna niet en na2 is ook een lachertje!

Laat je niet tegenhouden door Wiskunde B2, want dat beetje extra dat je krijgt aan meetkunde, telt volgens mij nog niet eens 10% mee...

Gewoon doen, dus! Echt zwaar is het niet... Je krijgt ook meer uur in de week voor die extra stof, dus je hoeft relatief gezien niet eens meer te doen.
Oud 06-04-2004, 14:05
tonissen
tonissen is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-04-2004 @ 12:04 :
Bij ons op school (en veel andere scholen) is het verschil tussen b1 en b2 meteen al merkbaar.

Het niveau is niet zoveel hoger, enig verschil is de extra bak met meetkunde die je bij b2 krijgt en ik kan je vertellen, dat is zwaar! Het zijn 2 grote blokken extra meetkunde, maar opzich kan het wel interressant zijn.

Verschil met sk1 is er bijna niet en na2 is ook een lachertje!

Laat je niet tegenhouden door Wiskunde B2, want dat beetje extra dat je krijgt aan meetkunde, telt volgens mij nog niet eens 10% mee...

Gewoon doen, dus! Echt zwaar is het niet... Je krijgt ook meer uur in de week voor die extra stof, dus je hoeft relatief gezien niet eens meer te doen.
denk dat ik gewoon NG ga doen met ec en dan maar zie of ik althans nog nt er bij kan doen. Na de eerste tentamen week kan je althans nog van profiel switchen dus..........
er is ongeveer 5 procent kans dat ik wb2 later nodig heb.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:15
dutch gamer
dutch gamer is offline
Bij mij op school heb je niet zo veel vrijheid met je profiel:
ik wilde N&G met Natuurkunde 2 kiezen, maar dat mocht niet. Als ik N&G met Natuurkunde 2 zou kiezen, was ik verplicht WiB2 er ook bij te kiezen..

ik heb nu maar N&T met Bi1,2 gekozen (Scheikunde vink ook leuk), ik zit nu in 4 vwo en het gaat nog goed, maar ik kan iig nog terug naar N&G, maar dan moet ik wel als extra vak Sk, of WiB2 kiezen, want vakken als Fa2 en Du2 zijn roostertechnisch nie mogelijk (zeggen ze)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:20
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 06-04-2004 @ 19:15 :
Bij mij op school heb je niet zo veel vrijheid met je profiel:
ik wilde N&G met Natuurkunde 2 kiezen, maar dat mocht niet. Als ik N&G met Natuurkunde 2 zou kiezen, was ik verplicht WiB2 er ook bij te kiezen..

ik heb nu maar N&T met Bi1,2 gekozen (Scheikunde vink ook leuk), ik zit nu in 4 vwo en het gaat nog goed, maar ik kan iig nog terug naar N&G, maar dan moet ik wel als extra vak Sk, of WiB2 kiezen, want vakken als Fa2 en Du2 zijn roostertechnisch nie mogelijk (zeggen ze)
Wat een ongelofelijke kutregel! Bij ons zijn er ook zat lui met E&M en sk1 en lui met C&M met bi12! Zelf heb ik NG met na12 en sk12. Bij ons kan dat gewoon. Op de meeste scholen is het ook wel mogelijk na2 er nog later bij te kiezen.
Doe je gwoon lekker N&G na2 en ec1 en je hebt (iig bij ons) genoeg, kun je er evt nog sk2 bij nemen.

En nogmaals. doe wb2 alleen als je t nodig heb, anders niet! het is echt wel heel tricky
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:21
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-04-2004 @ 12:04 :
Bij ons krijg je er anders geen extra lessen bij....
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 15:43
I love stars
I love stars is offline
maarre hoeveel uur in de week krijg je extra dan per vak.
Oud 07-04-2004, 17:45
Gimme more beer
Citaat:
thabomb1986 schreef op 06-04-2004 @ 21:21 :
Bij ons krijg je er anders geen extra lessen bij....
Ik weet niet in welke klas je zit, maar in de 5e krijg je 4 uur in de week natuurkunde en 5-6 uur in de week wiskunde... Bij NG zijn dat 4-5 uur wiskunde en 3 uur natuurkunde...
Oud 07-04-2004, 17:48
Gimme more beer
Citaat:
tonissen schreef op 06-04-2004 @ 15:05 :
denk dat ik gewoon NG ga doen met ec en dan maar zie of ik althans nog nt er bij kan doen. Na de eerste tentamen week kan je althans nog van profiel switchen dus..........
er is ongeveer 5 procent kans dat ik wb2 later nodig heb.
Is ook zo, maar het is best leuk hoor. En het staat erg goed op je CV, onthoud dat. Vooral als je de IT-kant of de wetenschapplijke richting op wil later, staat wiskunde B2 heel erg goed, hoewel het maar weinig scheelt. Ze selecteren nog steeds uit sollicitanten hoor!
Oud 07-04-2004, 17:50
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-04-2004 @ 18:45 :
Ik weet niet in welke klas je zit, maar in de 5e krijg je 4 uur in de week natuurkunde en 5-6 uur in de week wiskunde... Bij NG zijn dat 4-5 uur wiskunde en 3 uur natuurkunde...
wel veel
en in de vierde klas
Oud 07-04-2004, 17:59
Gimme more beer
Citaat:
I love stars schreef op 07-04-2004 @ 18:50 :
wel veel
en in de vierde klas
Wiskunde 4 - 5 en natuurkunde (geloof ik) 3 - 4...

Scheikunde binnen de 2 profielen blijft volgens mij tot de 6e op exact hetzelfde niveau en ik vraag me af of het daarna nog verandert.

EDIT: Bij N&G geldt volgens mij trouwens altijd dat ze voor wiskunde en natuurkunde 1 uurtje minder hebben...
Oud 07-04-2004, 18:09
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-04-2004 @ 18:45 :
In V5 zijn de uren wb1 en wb2 gelijk in de 6e ligt dat viellecht anders...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 18:12
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-04-2004 @ 18:48 :
Is ook zo, maar het is best leuk hoor. En het staat erg goed op je CV, onthoud dat. Vooral als je de IT-kant of de wetenschapplijke richting op wil later, staat wiskunde B2 heel erg goed, hoewel het maar weinig scheelt. Ze selecteren nog steeds uit sollicitanten hoor!
blabla.. liever een 9 op wb1 dan een 5 op wb2!!!

bovendien lopen ze te springen om die mensen, hoef je heus geen verantwoording af te leggen van de tijden dat je een puber was...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 18:26
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-04-2004 @ 18:48 :
Sorry maar je komt niet met je middelbare school diploma aanzetten als je wilt solliciteren. Ze bekijken eerder je studieresultaten. Middelbare school zegt zo weinig.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 18:34
Gimme more beer
Citaat:
thabomb1986 schreef op 07-04-2004 @ 19:12 :
blabla.. liever een 9 op wb1 dan een 5 op wb2!!!

bovendien lopen ze te springen om die mensen, hoef je heus geen verantwoording af te leggen van de tijden dat je een puber was...
Ten eerste, het enige verschil zijn 8 hoofdstukjes meetkunde en misschien 4 analyse, dat zal je hooguit een 8,5 oplever ipv. een 9, so let's all boo-fucking-hoo for the very last time now, kids...

En je middelbare school diploma is later wel degelijk van belang, dat kan een beeld scheppen van een persoon. Ze zullen geen uitgebreid onderzoek naar je puberteit doen, maar het afronden van wiskunde B2 geeft je wel een extraatje, dat is echt zo!

Laatst gewijzigd op 07-04-2004 om 18:41.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 18:36
Gimme more beer
Citaat:
Fatality schreef op 07-04-2004 @ 19:26 :
Sorry maar je komt niet met je middelbare school diploma aanzetten als je wilt solliciteren. Ze bekijken eerder je studieresultaten. Middelbare school zegt zo weinig.
Zoals ik al zei, je middelbare school diploma zegt misschien nog wel meer over je dan je studie. Ben jij iemand die bereid is verder te gaan dan wat strikt noodzakelijk is? Doe jij ook zonder mopperen dingen buiten je interesse-/vakgebied? Dat soort zaken zijn goed af te lezen van een middelbare school diploma. Daarnaast geeft het status als je B2 hebt afgerond, zeker bij bepaalde richtingen werk...
Oud 07-04-2004, 18:36
I love stars
I love stars is offline
Weet iemand of natuurkunde 2 vooral practicum is of theorie
Oud 07-04-2004, 18:40
Gimme more beer
Citaat:
I love stars schreef op 07-04-2004 @ 19:36 :
Weet iemand of natuurkunde 2 vooral practicum is of theorie
Voornamelijk theorie. En dat is ook logisch, er is weinig meerwaarde aan practicum toe te kennen, vooral bij natuurkunde. Het zal het begrip niet bespoedigen.

En believe me, practicum, als je het al krijgt, is geen zak aan!
Oud 07-04-2004, 18:52
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-04-2004 @ 19:40 :
Voornamelijk theorie. En dat is ook logisch, er is weinig meerwaarde aan practicum toe te kennen, vooral bij natuurkunde. Het zal het begrip niet bespoedigen.

En believe me, practicum, als je het al krijgt, is geen zak aan!
goed nieuws ik hoorde namelijk bij de 2de fase dag dat het meer practicum is.
Oud 07-04-2004, 19:05
Gimme more beer
Citaat:
I love stars schreef op 07-04-2004 @ 19:52 :
goed nieuws ik hoorde namelijk bij de 2de fase dag dat het meer practicum is.
Absoluut niet. Dat is onzin. Sterker nog, je hebt elk jaar slechts 1 praktische opdracht... En dat is meer typen en rekenen dan uitvoeren...
Oud 07-04-2004, 19:08
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-04-2004 @ 20:05 :
Absoluut niet. Dat is onzin. Sterker nog, je hebt elk jaar slechts 1 praktische opdracht... En dat is meer typen en rekenen dan uitvoeren...
ik hoop dat je gelijk heb want dan kies ik voor na 2
Oud 07-04-2004, 21:57
Verwijderd
2 dingen:
-Als je aanvankelijk geen wb2 kiest, maar later toch nog besluit dit vak te gaan volgen, dan zal dat waarschijnlijk niet gaan. De leraar zal er waarschijnlijk geen toestemming voor geven, omdat je achterstand snel té groot is.
-Veel universiteiten die béta-studies aanbieden, zeggen dat je voor veel opleidingen vaak geen wb2 nodig hebt, om zo meer studenten te trekken, terwijl je vaak wel die kennis nodig hebt en dat er in het eerste jaar nog eens bij krijgt.
Sowieso krijg je bij wb2 al in beter inzicht in wiskunde, wat zeker van nut zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 08:35
Verwijderd
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen WIB1 en WIB2?
Ik geloof dat het iets te maken heeft met iets van meetkunde ofzo maari k weet het niet precies.

En over het algemeen :

Wat heb je qua wiskunde niveau nodig en op welke vlakken moet je goed zijn?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 13:18
Gimme more beer
Citaat:
lafjuh schreef op 07-04-2004 @ 22:57 :
2 dingen:
-Als je aanvankelijk geen wb2 kiest, maar later toch nog besluit dit vak te gaan volgen, dan zal dat waarschijnlijk niet gaan. De leraar zal er waarschijnlijk geen toestemming voor geven, omdat je achterstand snel té groot is.
-Veel universiteiten die béta-studies aanbieden, zeggen dat je voor veel opleidingen vaak geen wb2 nodig hebt, om zo meer studenten te trekken, terwijl je vaak wel die kennis nodig hebt en dat er in het eerste jaar nog eens bij krijgt.
Sowieso krijg je bij wb2 al in beter inzicht in wiskunde, wat zeker van nut zal zijn.
Oud 08-04-2004, 13:19
Gimme more beer
Citaat:
I love stars schreef op 07-04-2004 @ 20:08 :
ik hoop dat je gelijk heb want dan kies ik voor na 2
Ik heb 2 keer de 4e gedaan en 1 keer de vijfde, 3 jaar dus al.. Ik zal het wel weten, of niet dan?
Oud 08-04-2004, 13:22
Gimme more beer
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 08-04-2004 @ 09:35 :
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen WIB1 en WIB2?
Ik geloof dat het iets te maken heeft met iets van meetkunde ofzo maari k weet het niet precies.

En over het algemeen :

Wat heb je qua wiskunde niveau nodig en op welke vlakken moet je goed zijn?
Zoals eerder al gezegd is (door mij) krijg je bij wb2 iets meer meetkunde. Dat is lastig, maar daar kom je wel overheen, gewoon doen en dan komt het vanzelf wel goed.

Ga je de Beta kant op later, dan komt een zo hoog mogelijke wiskundevariant altijd van pas, maakt niet uit welke opleiding je kiest. Daarnaast heeft een werkgever ook graag iemand die bewezen heeft op een zeer hoog niveau wiskunde aan te kunnen. Dat schept vertrouwen in bepaalde logische capaciteiten.

Uiteindelijk op je examen, zal je cijfer misschien een paar tienden lager uitvallen als wanneer je B1 doet, maar dat is ook logisch en helemaal niet erg... Zolang je blijft werken kan iedereen met een klein beetje aanleg B2 aan...
Oud 08-04-2004, 17:55
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-04-2004 @ 14:22 :
Uiteindelijk op je examen, zal je cijfer misschien een paar tienden lager uitvallen als wanneer je B1 doet, maar dat is ook logisch en helemaal niet erg... Zolang je blijft werken kan iedereen met een klein beetje aanleg B2 aan...
Nou kijk daar zat t m bij mij dus... je moet er echt heel veel voor doen dus als je t nie zo snel snapt ist flink kut.... komt je cijfer dus wel n stuk lager uit....

thabomb
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:19
I love stars
I love stars is offline
ligt aan de persoon
Oud 08-04-2004, 22:17
chris9 tje
chris9 tje is offline
Wiskunde B2 moet je liggen. Je hebt nog niet eerder zulke wiskunde gehad.
Ik denk dat je bij de meeste studies het vak grootendeels niet nodig hebt. Er zitten wel een aantal onderdelen in die je nog terug ziet....

Voordat je weet of het geschikt voor je is, zou ik eerst eens een berg lessen gaan volgen. Je kunt het vak er altijd nog uitgooien. (Als dat op jou school kan) maar het er weer bijkiezen wordt lastig....
Oud 09-04-2004, 08:35
tonissen
tonissen is offline
oke bedankt
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 12:44
Gimme more beer
Citaat:
thabomb1986 schreef op 08-04-2004 @ 18:55 :
Nou kijk daar zat t m bij mij dus... je moet er echt heel veel voor doen dus als je t nie zo snel snapt ist flink kut.... komt je cijfer dus wel n stuk lager uit....

thabomb
Jah, maar dan kun je waarschijnlijk ook geen B1 aan...

Het verschil tussen B1 en B2 is, nogmaals, onvoorstelbaar klein over 3 jaar gezien!
Oud 09-04-2004, 13:08
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-04-2004 @ 13:44 :
Jah, maar dan kun je waarschijnlijk ook geen B1 aan...

Het verschil tussen B1 en B2 is, nogmaals, onvoorstelbaar klein over 3 jaar gezien!
Jah, idd over 3 jar gezien! Bij ons bestaat VWO bovenbouw uit 15 periodes. 14 gewone en één examenperiode. Bij ons begint B2 in periode 8 pas. In p8 moest B2 van dezelfde sotf als WB1 hoofdstuk 5 tm 8 doen en WB1 hoofdstuk 5 en 6. Een aanzienlijk verschil!!
B2 is 160 slu en op zich niet heel veel. Maar verdeeld over 7 periodes is dat gemiddeld wel iets meer dan 17 uur extra wiskunde per periode extra! Dus bij ons is dat wel een stukje zwaarder. Het ligt er ook aan wat voor bijvakken je hebt... NT met bi1 en in is idd prima te doen. Maar ik had NT+bi12+fa12 en lo2. Vooral Bio is een echt bijhoud-vak, dus dat scheelt nogal wat!

@TS: Ik geef gimme more beer groot gelijk óók wb2 te doen als het over 3 jaar is uitgesmeerd, maar als het alleen in de laatste helft van het vwo wordt gegeven, is het toch een stuk zwaarder!!

grtz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten