Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2004, 15:25
aapje
aapje is offline
kijk eens op marktplaats, er staan honderden dieren op, gratis af te halen omdat het toch niet zo leuk is als het baasje dacht.
Wat gaat er door je heen als je dat ziet?
Als ik al die konijntjes en hondjes, schildpadjes weet ik veel wat allemaal zie, wil ik ze graag hebben maar ik mag/kan er niets meer bij hebben.. waarom denken mensen niet na voordat ze een huisdiertje nemen.?
Oud 24-04-2004, 17:07
Guissie
Guissie is offline
Omdat mensen dom zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 17:10
Verwijderd
Dat gebeurt niet alleen op inet, maar ook in supermarkten ed. 't is dom, maar 'k vind het wel minder erg dan mensen die hun hond achter laten in het bos en/of kittens of puppies ergens dumpem.

'k zou ze ook graag allemaal in huis nemen...maar ja...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 17:20
Verwijderd
Ze zien een puppy op tv en denken "Aaahhh zo'n lief bolletje hond." Later blijkt dat zo'n hondje verzorgt moet worden, niet gelijk zindelijk is en uiteindelijk uit verveling en eenzaamheid de boel gaat slopen. Dan is het een rothond en moet hij maar snel weg. Na de zomervakantie hebben ze uiteraard een kleine kitten. Want die zijn zo wollig en lief en veel minder werk dan een hond.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 17:32
Verwijderd
Ze onderschatten de zorg die het beestje nodig heeft.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 21:21
zzz
zzz is offline
hier ben ik het mee eens.. Maar onthou ook dat iemand bijv. een paard krijgt op als ie 12 is.. en als ie dan gaat studeren, en op kamers gaat, tjaa.... wat dan te doen met het paard.. Nou, dan maak je na lang denken een keuze, en kom je er uiteindelijk achter dat het het beste is als het paardje de deur uit gaat, zodat ie bij iemand anders de zorg en aandacht krijgt die hij nodig heeft.. Gelukkig zit ik niet op kamers, en haal ik het wel allemaal.. maar ik kan het me wel voorstellen als iemand hierom zijn paard weg doet (of bijv. zijn hond als ie gaat verhuizen, en geen tuin/ruimte meer heeft, geen tijd heeft als hij ander (langer) werk krijgt.. etc, etc.. Dus soms is het toch echt het beste om zo'n beestje weg te doen, hoe moeilijk en zwaar je het ook vindt..

maar het komt idd ook vaak genoeg voor dat iemand een beestje koopt zonder erbij na te denken (en DÁT is wel stom) om em vervolgens maar weer te verkopen

Citaat:
maar 'k vind het wel minder erg dan mensen die hun hond achter laten in het bos en/of kittens of puppies ergens dumpem.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 11:42
honour
honour is offline
je dieren weg willen doen is nog tot daar en toe maar bied ze in godsnaam niet gratis aan. dan kunnen ze ook gebruikt worden als proefdieren. heb ik een keer gehad. de buurvrouw had jonge konijntjes en die had ze in de supermarkt op gehangen voor gratis af te halen( niet de konijnen maar de advertentie had ze opgehangen ). komt er iemand op bezoek. dus ik vraag wat gaat u er mee doen? als proefdieren gebruiken. nou ik weet niet wat ik er allemaal uit heb gegooid tegen die man, maar hij stond binnen 10 seconden buiten... dus zet ze nooit gratis te koop om het zo maar te zeggen. vraag er dan een euro of 10 voor.... vraag ook het adres waar ze heen gaan en wat de volgende eigenaar er mee gaat doen en of ie er plek en tijd voor heeft....
Oud 25-04-2004, 11:43
honour
honour is offline
maar het is inderdaad wel beter als dumpen. dat heb ik een keer gezien toen ik klein was( nou ja kleiner dan). dat beeld zal ik nooit kunnen vergeten.......
Oud 25-04-2004, 18:20
akumabito
akumabito is offline
Ik heb twee katten..

Ik heb ze gevonden in Tjechië. Iemand daar had ze gedumpt in 't bos, langs de rand van de weg als piepkleine babytjes! Ze waren hooguit 4 weken oud toen we ze vonden, en ze zagen er uit alsof ze er al een paar dagen lagen.

We hebben rondgekeken, maar er lagen er echt nog maar twee.. (misschien roofdieren?)

Ze waren zwaar ondervoed, en ze hadden een heel erg ernstige oogontsteking.

Omdat Tjechië geen lid was van de EU, moesten ze dus de grens over gesmokkeld worden (ze hadden uiteraard geen papieren, en met hun slechte gezondheid zou dat erg lastig worden). We hebben ze toen vlak voor de grens met Tjechië/Duitsland verstopt in een mand met wasgoed, en maar gehoopt dat alles goed zou gaan..

Niet dus.. bij de grens konden we de auto parkeren, en zou hij doorzocht worden. Gelukkig voor ons was de achterklep stuk, (de katjes lagen helemaal achterin) en moest de douanier door de voor portieren naar binnen kijken.. hij heeft ze nét over het hoofd gezien toen. (we stonden daar echt te shaken joh..!)

Al met al is het toch nog gelukt om ze mee te smokkelen.. we hebben er wel de vakantie voor moeten afbreken (ruim een week eerder naar huis gekomen als gepland).

De medische kosten waren ook niet mis! Ik heb inmiddels al een paar honderd euro aan ze uitgegeven om ze op te lappen.. medicijnen voor de oogjes, castratie, ontwormen, etc.. maar het zijn echt schatjes hoor, en ik ben blij dat ik heb meegesmokkeld!
Oud 25-04-2004, 20:46
Verwijderd
er komen bij ons ook constant poezen/katers die gedumpt zijn, vooral in de zomer
zelfs een keer een heel klein babypoesje, met zijn oogjes vol pus, zijn neusje vol pus, echt heel erg ziek .. gewoon aan de kant van de weg..
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 09:37
Eend
Eend is offline
Het natuurgebied hier zit vol met cavia's en tamme konijnen. Laatst hebben we weer ratten binnengekregen.

Och, als die beesten het kunnen overleven is het daar misschien wel beter dan bij de baas waar ze zaten, maar toch heb ik liever dat je ze gewoon 'te koop' zet.
Dat geeft mij een meer doordacht idee, dat je er toch mee zit dat je beestje weg moet. Vaak zijn het ook gevallen bij kinderen die later allergisch blijken te zijn.
Oud 26-04-2004, 09:50
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 25-04-2004 @ 19:20 :
*tekst*
Had je ze beter daar naar de dierenarts kunnen brengen en je vakantie kunnen verlengen... Je weet nooit wat voor ziektes die beestjes met zich meedragen en dan misschien aan andere beesten/mensen overdragen... 'k vind het niet echt slim ze zo maar mee te smokkelen... (Maar goed, ik had ze ook niet kunnen laten liggen, dat weet ik zeker.)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 20:51
miro
miro is offline
Je hebt ook mensen die katjes tegen de muur aangooien, dan zie ik ze toch liever op internet staan.

Bovendien heb je mensen die allergisch blijken te zijn, bang voor honden (slechte ervaring), verhuizen naar een huis waar je geen beesten mag hebben enz.

Niet dat ik t goed wil praten maar er zijn een hoop redenen waarom je een dier wel moet verkopen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 12:36
Stefanie
Stefanie is offline
Toen ik nog heel klein was hadden we een hond met een nestje. Ze was ontsnapt en zwanger geraakt, zonder dat we het hadden gepland. Er werden een heleboel puppies geboren en omdat het er te veel waren heeft mn vader er maar één gehouden en de rest verzopen in zee
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 27-04-2004 @ 13:36 :
Er werden een heleboel puppies geboren en omdat het er te veel waren heeft mn vader er maar één gehouden en de rest verzopen in zee
Kijk, en dat vind ik nou wel echt erg.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 14:23
C'est moi
C'est moi is offline
er zijn ook mensen die bv kinderen hebben en de hond kan als die wat groter is niet meer met de kinderen op schieten! of mensen blijken er allergies voor te zijn! of ze moeten in een keer gaan werken en de hond word zogenaamd vervelent!(vroeger kreeg de hond alle aandacht en beweging en nu is die bv hele dagen thuis! wij komen ze bij ons de stichting ook tegen en die doen we herplaatsen er gaat een heel gedoe aan vooraf voordat de hond herplaatst is maar dat word ook gratis gedaan en je moet je hond echt afstaan! de mensen weten ook waar de hond terecht komt! maar inderdaad het gebeurt nog steeds!
Oud 27-04-2004, 21:25
honnepon
honnepon is offline
--------------------------------------------------------------------------------
Stefanie schreef op 27-04-2004 @ 13:36 :
Er werden een heleboel puppies geboren en omdat het er te veel waren heeft mn vader er maar één gehouden en de rest verzopen in zee
--------------------------------------------------------------------------------

Kijk, en dat vind ik nou wel echt erg.

Dat vind ik ook echt heel erg
Oud 29-04-2004, 19:59
hannie18
hannie18 is offline
mensen moeten zich goed laten inlichten voordat ze een dier aanschaffen hoeveel tijd verzorging en geld het dier kost. En de opvoeding en of je daar zin en tijd voor hebt.
Vaak doen mensen dat niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten