Advertentie | |
|
![]() |
|
je dieren weg willen doen is nog tot daar en toe maar bied ze in godsnaam niet gratis aan. dan kunnen ze ook gebruikt worden als proefdieren. heb ik een keer gehad. de buurvrouw had jonge konijntjes en die had ze in de supermarkt op gehangen voor gratis af te halen( niet de konijnen maar de advertentie had ze opgehangen
![]() ![]()
|
Ik heb twee katten..
Ik heb ze gevonden in Tjechië. Iemand daar had ze gedumpt in 't bos, langs de rand van de weg als piepkleine babytjes! Ze waren hooguit 4 weken oud toen we ze vonden, en ze zagen er uit alsof ze er al een paar dagen lagen. We hebben rondgekeken, maar er lagen er echt nog maar twee.. (misschien roofdieren?) Ze waren zwaar ondervoed, en ze hadden een heel erg ernstige oogontsteking. Omdat Tjechië geen lid was van de EU, moesten ze dus de grens over gesmokkeld worden (ze hadden uiteraard geen papieren, en met hun slechte gezondheid zou dat erg lastig worden). We hebben ze toen vlak voor de grens met Tjechië/Duitsland verstopt in een mand met wasgoed, en maar gehoopt dat alles goed zou gaan.. Niet dus.. bij de grens konden we de auto parkeren, en zou hij doorzocht worden. Gelukkig voor ons was de achterklep stuk, (de katjes lagen helemaal achterin) en moest de douanier door de voor portieren naar binnen kijken.. hij heeft ze nét over het hoofd gezien toen. (we stonden daar echt te shaken joh..!) Al met al is het toch nog gelukt om ze mee te smokkelen.. we hebben er wel de vakantie voor moeten afbreken (ruim een week eerder naar huis gekomen als gepland). De medische kosten waren ook niet mis! Ik heb inmiddels al een paar honderd euro aan ze uitgegeven om ze op te lappen.. medicijnen voor de oogjes, castratie, ontwormen, etc.. maar het zijn echt schatjes hoor, en ik ben blij dat ik heb meegesmokkeld!
|
Het natuurgebied hier zit vol met cavia's en tamme konijnen. Laatst hebben we weer ratten binnengekregen.
Och, als die beesten het kunnen overleven is het daar misschien wel beter dan bij de baas waar ze zaten, maar toch heb ik liever dat je ze gewoon 'te koop' zet. Dat geeft mij een meer doordacht idee, dat je er toch mee zit dat je beestje weg moet. Vaak zijn het ook gevallen bij kinderen die later allergisch blijken te zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Je hebt ook mensen die katjes tegen de muur aangooien, dan zie ik ze toch liever op internet staan.
Bovendien heb je mensen die allergisch blijken te zijn, bang voor honden (slechte ervaring), verhuizen naar een huis waar je geen beesten mag hebben enz. Niet dat ik t goed wil praten maar er zijn een hoop redenen waarom je een dier wel moet verkopen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
er zijn ook mensen die bv kinderen hebben en de hond kan als die wat groter is niet meer met de kinderen op schieten! of mensen blijken er allergies voor te zijn! of ze moeten in een keer gaan werken en de hond word zogenaamd vervelent!(vroeger kreeg de hond alle aandacht en beweging en nu is die bv hele dagen thuis! wij komen ze bij ons de stichting ook tegen en die doen we herplaatsen er gaat een heel gedoe aan vooraf voordat de hond herplaatst is maar dat word ook gratis gedaan en je moet je hond echt afstaan! de mensen weten ook waar de hond terecht komt! maar inderdaad het gebeurt nog steeds!
|
![]() |
--------------------------------------------------------------------------------
Stefanie schreef op 27-04-2004 @ 13:36 : Er werden een heleboel puppies geboren en omdat het er te veel waren heeft mn vader er maar één gehouden en de rest verzopen in zee -------------------------------------------------------------------------------- Kijk, en dat vind ik nou wel echt erg. ________________ Dat vind ik ook echt heel erg
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
De Kantine |
Wat kun je niet waarderen? #Miljard+3 Verwijderd | 500 | 16-12-2011 23:35 | |
De Kantine |
weerwolfspel #32 Eye of Sauron | 345 | 15-04-2007 21:09 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Anti amerikaans... iceball | 452 | 02-02-2006 17:21 | |
Flora & Fauna |
Overtuig mij es van het nut van vissen? (de sport dan he?) Eend | 301 | 06-01-2005 10:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |