Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
en mijn zelfde vraag geld ook voor deze 'Boombox Marquant', Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
[Mededeling] Regels voor openen topic *LEZEN* Deze titel spreekt voorzich, lezen vóórdat je een topic opent. Daar staat naast een hulpstukje of jouw vraag op Hardware of Software & Multimedia hoort, dat je een tag in je titel moet zetten, zoals ik heb gedaan in dit topic: [Audio]. Lees deze mededeling dus eerst, daarna kun je fijn verder posten op Hardware en S&M. ![]()
|
Als het over een lijn-ingang gaat, kun je gewoon standaard audio-kabels met tulpstekkers gebruiken. Heb je speakerkabels nodig, dan zou ik minimaal 0,75 mm2 nemen.
||
Citaat:
Ik heb nog wel een eindtrapje die 300 Watt aan 4 ohm eruit kan persen.. Dat zal ook wel grappig zijn op dat geval.
||
Citaat:
Maar ben je een beetje handig? zoja Bouw je eigen subwoofer ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Bij veel fabrieksspeakers wordt nogal eens beknibbeld op bepaalde zaken die niet bevordelijk zijn voor de weergave. De duurste magnats van 40.000 euro de set hebben redelijk standaard MKP's in het filter zitten van 6 euro het stuk. Dat zit dus niet in mìjn filter. Bij zelfbouwspeakers kan je ook zelf kiezen waar je meer geld in steekt, dat is best fijn. Voor mij hoeft de bas niet superdiep te gaan, ik steek liever wat extra geld in een goed filter. Als je voor het eerst een zelfbouwspeaker ontwerpt zonder hulp, dan zal het inderdaad wel redelijk kut gaan klinken. Ik ben met speakers bezig naar een geijkt ontwerp (ik heb ze al gehoord ook), waar allemaal hoeken van 37 en 53 graden in zitten, en zelfs voor een onervaren iemand als ik is dat best te doen. Een speaker met vrijwel alleen rechte hoeken en een minder ingewikkeld filter aan de hand van een geijkt ontwerp bouwen is niet superlastig. Je moet niet voor 100 euro een fabrieksspeaker van 300 euro willen kunnen evenaren, dat lukt niet. Pas bij een hoger budget gaat het tellen, want dan hoef je niet teveel moeilijke concessies te doen. Ik denk dat mijn speakers als ze af zijn een speaker van 2100 euro het stuk er wel uit kunnen spelen.. *bloeb* minder zuipen ook Over een tijd is er een 'zelfbouwdag' ergens in Nederland, moet je daar eens heengaan.. Wedden dat je bekeerd raakt? (zeker als meneer Tony Gee er is).
|
Ik denk dat ik de zelfbouwers uit jouw derde alinea heb gehoord, al blijf ik het een eng idee vinden. Een flinke investering, en maar afwachten of het echt de moeite is geweest... Nee, geef mij maar gewoon Magnats uit de winkel
![]()
|
Hahahahaha, magnats uit de winkel.
Dat zijn over het algemeen nogal baggerspeakers.. Niet de duurdere setjes natuurlijk, maar voor 100 euro kan een fabriek ook niet echt een fatsoenlijke speaker bouwen.. Als ze afkomen deze zomer zal ik nog wel eens een uitnodiging posten.. Of je gaat naar Tony Gee.. Die heeft al ruim 20 jaar ervaring met het bouwen van speakers..
|
![]() |
||
Citaat:
En voor de duidelijkheid, ik ben geen zelfbouwer en het zal ook even duren voordat je me bekeert. Ik houd alleen van gegarandeerd fatsoenlijk geluid.
||
Citaat:
Maar zelfbouw kan je zo gek maken als je wilt. de inhoud bereken van de kast, soort basspeaker die je gebruikt, welke filter. Materiaal dat je gebruikt om de kast te maken.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|