Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2004, 18:49
Snakeboy
Snakeboy is offline
Kwist nie waar dit topic anders moest, dus,

K'heb een vraag over dit ding:

BOOMBOX MARQUANT

-Je kunt um kopen bij de Kijkshop:

Citaat:
Boombox Marquant

Red Alert

Max. vermogen 440 Watt.

Subwoofersysteem.

Impedantie 4 Ohm.

Frequentiebereik 20 - 1000 Hz.

Aluminium spreekspoel.

12" Woofer.
Mijn vraag hierover,
Voor diegenen die het het hebben of gewoon weten:

Wat is (zegmaar) de Input hiervan,
Waarmee ik bedoel welke soorten kabels erin moeten?
Want ik heb sowieso geen mengpaneel,
Alleen een stereo en een PC.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2004, 18:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Een speakersysteem? Lijkt me Hardware he, je hebt hardware en software. Software kun je downloaden, hardware niet. Een speakersysteem met subwoofer kun je niet van tucows downloaden dus is het Hardware.
Oud 04-04-2004, 18:52
Herveld
Herveld is offline
voor zover ik weet, gaat er een standaar speaker kabel naartoe dus zon rood/wit of rood/zwart

wie vult mij aan??
Oud 04-04-2004, 18:52
Snakeboy
Snakeboy is offline
Ik snap ut... maar khad dit forum nog niet gezien!?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 18:53
Snakeboy
Snakeboy is offline
Citaat:
Herveld schreef op 04-04-2004 @ 19:52 :
voor zover ik weet, moeten er gewoon tulp kabels in want dat ding heeft een ingebouwde versterker

wie vult mij aan??
Ja maar wat voor kabels,

en mijn zelfde vraag geld ook voor deze 'Boombox Marquant',
Citaat:
TLM-327

Max. vermogen 200 Watt.

2-Weg speakersysteem.

Impedantie 8 Ohm.

Frequentie 45 - 20.000 Hz.

Incl. draagbeugel en metalen
beschermingsgril.
2 Baspoorten.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 18:55
Herveld
Herveld is offline
had mijn bericht ge-edit, kijk eens achter je standaard stereo systeem en dan naar de kabels die naar je speakers lopen volgens mij die?
Oud 04-04-2004, 18:57
Snakeboy
Snakeboy is offline
Ik ken die kabels wel,
Die gaan ook in mijn PC (kep nogal een rare geluidskaart)
En ook in mijn stereo;
Maar dat geloof ik niet echt...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 18:59
Snakeboy
Snakeboy is offline
(vervolg vorig bericht)

Maar ik denk dat het met verloopkabels moet gebeuren;;;
En mijn vraag is welke kabels er overal heengaan
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 19:15
]{ing
]{ing is offline
Heb je een versterker in je pc?
Btw die boomboxen zijn van bagger kwaliteit, maar uiteindelijk zullen ze wel beter klinken dan bijvoorbeeld zo'n set van creative
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 20:20
Snakeboy
Snakeboy is offline
Versterker??
Ik heb alleen een ouwe SoundBlaster16...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 20:39
]{ing
]{ing is offline
Je kunt zo'n boombox niet direct op je geluidskaart aansluiten zonder versterking..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 20:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Snakeboy schreef op 04-04-2004 @ 19:52 :
Ik snap ut... maar khad dit forum nog niet gezien!?
Dat hoeft ook niet, alles staat uitgelegd in de mededeling die je op Hardware en S&M vindt:

[Mededeling] Regels voor openen topic *LEZEN*

Deze titel spreekt voorzich, lezen vóórdat je een topic opent. Daar staat naast een hulpstukje of jouw vraag op Hardware of Software & Multimedia hoort, dat je een tag in je titel moet zetten, zoals ik heb gedaan in dit topic: [Audio].

Lees deze mededeling dus eerst, daarna kun je fijn verder posten op Hardware en S&M.
Oud 04-04-2004, 21:21
Verwijderd
Dat gaat voor geen meter klinken als je 't als "addon" gebruikt. 't Frequentiebereik is ronduit kut, een sub hoort niet hoger dan 200Hz te gaan, mijns inziens.

En 200W? Haha, ik blaas dat ding vierkant de lucht uit met m'n 2x60W versterker
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 21:58
Shock
Shock is offline
Als het over een lijn-ingang gaat, kun je gewoon standaard audio-kabels met tulpstekkers gebruiken. Heb je speakerkabels nodig, dan zou ik minimaal 0,75 mm2 nemen.
Oud 05-04-2004, 00:00
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 04-04-2004 @ 22:21 :
En 200W? Haha, ik blaas dat ding vierkant de lucht uit met m'n 2x60W versterker
Hahah, ja..
Ik heb nog wel een eindtrapje die 300 Watt aan 4 ohm eruit kan persen.. Dat zal ook wel grappig zijn op dat geval.
Oud 05-04-2004, 11:26
JCG
JCG is offline
Citaat:
Snakeboy schreef op 04-04-2004 @ 19:49 :

Mijn vraag hierover,
Voor diegenen die het het hebben of gewoon weten:

Wat is (zegmaar) de Input hiervan,
Waarmee ik bedoel welke soorten kabels erin moeten?
Want ik heb sowieso geen mengpaneel,
Alleen een stereo en een PC.
Ik denk niet dat je hem kan gebruiken, je computer heeft geen versterker en je stereo in 8 ohm. dus je blaas je versterker van je stereo op (meestal).

Maar ben je een beetje handig? zoja Bouw je eigen subwoofer . Heb ik ook gedaan, Eerst een kistbouwen, Basbox er inhangen. Daarna een suwoofer filter kopen, en alles aan sluiten. Zo heb ik een subwoofer gemaakt voor 50 euro, en er kom een best goed geluid uit, je moet geen Bose kwaliteit verwachten maar voor die pokke herrie die ik luister is het goed genoeg.
Oud 05-04-2004, 17:53
Shock
Shock is offline
Ehm, als ik één tip mag geven: Zelfbouwboxen zijn bijna al-tijd teleurstellend.
Oud 05-04-2004, 19:07
]{ing
]{ing is offline
Hoezo?

Als je die boombox koopt denk dan ook aan een laagfiltertje. Op zich geeft ie met een relatief kleine versterker een redelijk strakke en zuivere bass.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 23:57
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Shock schreef op 05-04-2004 @ 18:53 :
Ehm, als ik één tip mag geven: Zelfbouwboxen zijn bijna al-tijd teleurstellend.
haha.
Oud 06-04-2004, 15:44
phoxetis
phoxetis is offline
toch zegt de naam 'boombox' dan wel weer genoeg over de kwaliteit....
Oud 06-04-2004, 16:26
Shock
Shock is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 06-04-2004 @ 00:57 :
haha.
Nee, ik heb verschillende zelfbouwers gehoord en het verschil met een goeie fabrieksbox is me te duidelijk. Boxen waar je normaal een paar honderd euro voor moet betalen, bouw je niet even zelf.
Oud 06-04-2004, 16:53
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Shock schreef op 06-04-2004 @ 17:26 :
Nee, ik heb verschillende zelfbouwers gehoord en het verschil met een goeie fabrieksbox is me te duidelijk. Boxen waar je normaal een paar honderd euro voor moet betalen, bouw je niet even zelf.
nouja, tenzij je dus ook een paar honderd euro uitgeeft voor 't zelf bouwen. Ik zie het mezelf niet doen, maar wie al 25 jaar timmerman is, zou een gokje kunnen wagen.
Oud 06-04-2004, 17:30
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Dan vraag ik me echt af wat voor zelfbouwers je hebt gehoord. Als je op een budget van 50 Euro zit voor de totale speaker en je trekt wat oude speakers uit een oude box zal het inderdaad niet veel soeps zijn.

Bij veel fabrieksspeakers wordt nogal eens beknibbeld op bepaalde zaken die niet bevordelijk zijn voor de weergave. De duurste magnats van 40.000 euro de set hebben redelijk standaard MKP's in het filter zitten van 6 euro het stuk. Dat zit dus niet in mìjn filter.
Bij zelfbouwspeakers kan je ook zelf kiezen waar je meer geld in steekt, dat is best fijn. Voor mij hoeft de bas niet superdiep te gaan, ik steek liever wat extra geld in een goed filter.

Als je voor het eerst een zelfbouwspeaker ontwerpt zonder hulp, dan zal het inderdaad wel redelijk kut gaan klinken. Ik ben met speakers bezig naar een geijkt ontwerp (ik heb ze al gehoord ook), waar allemaal hoeken van 37 en 53 graden in zitten, en zelfs voor een onervaren iemand als ik is dat best te doen. Een speaker met vrijwel alleen rechte hoeken en een minder ingewikkeld filter aan de hand van een geijkt ontwerp bouwen is niet superlastig.
Je moet niet voor 100 euro een fabrieksspeaker van 300 euro willen kunnen evenaren, dat lukt niet. Pas bij een hoger budget gaat het tellen, want dan hoef je niet teveel moeilijke concessies te doen. Ik denk dat mijn speakers als ze af zijn een speaker van 2100 euro het stuk er wel uit kunnen spelen..

*bloeb* minder zuipen ook
Over een tijd is er een 'zelfbouwdag' ergens in Nederland, moet je daar eens heengaan.. Wedden dat je bekeerd raakt? (zeker als meneer Tony Gee er is).
Oud 06-04-2004, 18:36
Shock
Shock is offline
Ik denk dat ik de zelfbouwers uit jouw derde alinea heb gehoord, al blijf ik het een eng idee vinden. Een flinke investering, en maar afwachten of het echt de moeite is geweest... Nee, geef mij maar gewoon Magnats uit de winkel
Oud 06-04-2004, 19:38
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Hahahahaha, magnats uit de winkel.
Dat zijn over het algemeen nogal baggerspeakers.. Niet de duurdere setjes natuurlijk, maar voor 100 euro kan een fabriek ook niet echt een fatsoenlijke speaker bouwen..

Als ze afkomen deze zomer zal ik nog wel eens een uitnodiging posten..
Of je gaat naar Tony Gee.. Die heeft al ruim 20 jaar ervaring met het bouwen van speakers..
Oud 06-04-2004, 20:21
Shock
Shock is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 06-04-2004 @ 20:38 :
Hahahahaha, magnats uit de winkel.
Dat zijn over het algemeen nogal baggerspeakers.. Niet de duurdere setjes natuurlijk, maar voor 100 euro kan een fabriek ook niet echt een fatsoenlijke speaker bouwen..

Als ze afkomen deze zomer zal ik nog wel eens een uitnodiging posten..
Of je gaat naar Tony Gee.. Die heeft al ruim 20 jaar ervaring met het bouwen van speakers..
I know, i know. Mij zie je ook niet zulke goedkope speakers kopen. Wat ik meer bedoelde, is dat als het toch om groot geld gaat, je er imho beter aan doet om dan voor dat geld kant en klare magnats te kopen dan dat je zelf iets gaat bouwen voor zonder te weten of het wel wat wordt.
En voor de duidelijkheid, ik ben geen zelfbouwer en het zal ook even duren voordat je me bekeert. Ik houd alleen van gegarandeerd fatsoenlijk geluid.
Oud 06-04-2004, 20:42
JCG
JCG is offline
Citaat:
de subwoofer die de ts wou kopen is ook niet super, dus zoveel verschil geen het niet.
Maar zelfbouw kan je zo gek maken als je wilt. de inhoud bereken van de kast, soort basspeaker die je gebruikt, welke filter. Materiaal dat je gebruikt om de kast te maken.
Oud 06-04-2004, 21:32
Shock
Shock is offline
Citaat:
JCG schreef op 06-04-2004 @ 21:42 :
de subwoofer die de ts wou kopen is ook niet super, dus zoveel verschil geen het niet.
Maar zelfbouw kan je zo gek maken als je wilt. de inhoud bereken van de kast, soort basspeaker die je gebruikt, welke filter. Materiaal dat je gebruikt om de kast te maken.
Tja, maar als je zulke zooi wilt kopen als de betreffende speaker, ben je dan het zelfbouwen wel waard?
Reageren

Regels voor berichten