Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2004, 20:36
Redhair
Redhair is offline
Beetje vage topic-titel, sorry.

Maar het gaat slecht met me. Ik heb een mijn halve leven darmproblemen gehad en had toen ook laxeermiddelen. Nu heb ik die problemen niet meer, maar ik vond laatst wel erg sterkte laxeermiddelen terug. Die slik ik nu weer, omdat ik mezelf echt haat. Ik heb boulimia gehad, maar er hard tegen gevochten waardoor ik het aardig heb overwonnnen. Daarna kreeg ik buien dat ik dagenlang alleen avondeten at. Nu wil ik afvallen. Terwijl ik weet dat het slecht is. Ik blijf die laxeer middelen maar slikken, Het ene in me zegt dat ik ze gewoon moet slikken, het andere zegt dat ik ze weg moet gooien. Maar dat lukt me niet. Ik slik en slik en slik. NU ga ik ook op fitness, en ik hoopte dat mijn ouders het zouden verbieden, maar nee hoor, ze vinden het goed en betalen het zelfs voor me. Ik wil dit helemaal niet, maar hetgene in me wat maar wilt afvallen is zo sterk. Bij am is het helemaal niet zo, daar heb ik geen 'tegenspraak'. ik word gewoon gek van mezelf. Ook mijn zelfhaat. ik vind alles echt verschrikkelijk aan mezelf. Zelfs mijn eigen stem, de dingen die ik zeg erger ik me altijd aan. Sorry beetje nutteloos iets, maar ik weet niet meer wat ik moet doen. Deze week moet ik gebeld worden voor het riagg, maar ik heb er totaal geen zin in.
Oud 31-03-2004, 20:49
Fantôme
Fantôme is offline
wow, ik heb een docu over iemand met anorexia gezien, natuurlijk is dat niet hetzelfde als boulimia, maar wat jij zegt dat je hoopt dat je ouders het er niet mee eens zouden zijn, die tegenstrijdige gevoelens kwamen in die docu ook heel erg naar voren. Bedenk je hoe hard je hebt gevochten toen, hoe moeilijk dat was en dat je (neem ik toch aan!) niet weer zo'n rottijd wilt hebben. komop, je kan het echt!!

xxx wen
Oud 31-03-2004, 21:08
Verwijderd
Misschien toch eens overwegen om professionele hulp te zoeken. (f)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 14:34
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
...

Ik herken me ontzettend veel in je verhaal..

Ik denk dat het verstandig is om toch hulp te zoeken/accepteren, al wil je dat misschien liever niet. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om het probleem toe te geven en/of op te geven. Althans, dat heb ik zelf heel erg. Ik heb een tijdje terug voor het eerst sinds 3 jaar hulpverlening bij mijn therapie gesproken over mijn eetprobleem. Ergens weet ik dat het beter is als ik er vanaf kom, maar aan de andere kant wil ik het ook niet kwijt.

Het is inderdaad iets om gek van te worden, alle gedachten in je hoofd, maar je kunt er iets aan doen. Ik weet niet of je het wil, maar ik denk dat het misschien wel verstandig is.

(F)

Liefs,

Laura

P.s Ik hoop dat ik niet al te warrig heb geschreven..?
Oud 05-04-2004, 10:41
bayirgul
bayirgul is offline
Ik herken je verhaal echt waar. Ik heb ook darmproblemen en gebruik ook laxeermiddelen en niet zo een beetje ook. De doel van mijn was met laxeermiddelen om mijn problemen van mijn darmen te verhelpen en ook om af te slanken.

Maar sinds 2 weken ga ik naar reiki. IK gebruik geen laxeermiddelen meer ,omdat reiki goed is voor mijn darmen en ook goed is voor afslanken maar dan wel gezond ,want met laxeermiddelen slank je echt slecht af en het is bovendien slecht voor de gezondheid en ook voor de darmen zelf is het slecht ,omdat je darmen lui worden waardoor je op den duur meer laxeermiddelen nodig heb maar gelukkig ben ik er weer van af. IK hoop dat het met jouw ook goed gaat.

succes met fitness en de riagg
Oud 05-04-2004, 10:41
bayirgul
bayirgul is offline
Ik herken je verhaal echt waar. Ik heb ook darmproblemen en gebruik ook laxeermiddelen en niet zo een beetje ook. De doel van mijn was met laxeermiddelen om mijn problemen van mijn darmen te verhelpen en ook om af te slanken.

Maar sinds 2 weken ga ik naar reiki. IK gebruik geen laxeermiddelen meer ,omdat reiki goed is voor mijn darmen en ook goed is voor afslanken maar dan wel gezond ,want met laxeermiddelen slank je echt slecht af en het is bovendien slecht voor de gezondheid en ook voor de darmen zelf is het slecht ,omdat je darmen lui worden waardoor je op den duur meer laxeermiddelen nodig heb maar gelukkig ben ik er weer van af. IK hoop dat het met jouw ook goed gaat.

succes met fitness en de riagg
Oud 05-04-2004, 10:43
Mr_Akkerhuis
Mr_Akkerhuis is offline
Geen riagg, maar een particuliere geneesheer zoeken. Het circuit bij de riagg moet je heel veel geduld voor hebben, en bij jou lijkt snellere hulp echt raadzaam. En wat betreft die laxeerpillen, ik kan niet anders zeggen dan dat je er gewoon van af moet blijven...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 15:43
botervlieg
botervlieg is offline
hoi,

Ik herken heel veel van mezelf in jou. Ik heb ook bolumia gehad. Misschien kun je proberen om er met je ouders over te praten. Maar je kunt ook met anderen er over praten, maar zoek in ieder geval hulp!

(succes!)
x
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten