Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2004, 16:07
Verwijderd
Sommige dingen werken echt zo op mijn zenuwen. Er zit nu al minstens 30 minuten een hond nerveus te blaffen terwijl zijn baasje rustig in de Edah rondloopt. Als je weet dat je hond de hele tijd gaat zitten blaffen vanwege spanning, laat hem dan thuis of leer het hem af. Vraag: Wat voor gedrag vinden jullie niet kunnen mbt dieren? Mishandeling is vanzelfsprekend not done.

er was hier kortgeleden een topic over maar imo net niet kort genoeg.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2004, 16:31
Fade of Light
Fade of Light is offline
Wat irriteerde je nou mer? Dat die hond er last van ondervond of dat jij geblaf hoorde?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 16:39
duifeltje
duifeltje is offline
ik vind het altijd zo irritant als mensen hun hond (terwijl die loopt, dat is het ergst) op straat laten diareren. En het is ook irri (zachtgezegd) als het baasje op de stoep loopt en het hondje op het gras, verbonden met een riem, en daar tussen is een fietspad waar ik fiets!
Oud 19-03-2004, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-03-2004 @ 17:31:
Wat irriteerde je nou meer? Dat die hond er last van ondervond of dat jij geblaf hoorde?
Als je het zo stelt: de tweede optie. of verwachtte je dat ik eromheen zou draaien?
Maar goed, als jij elke vrijdag naar de edah gaat en elke vrijdag zit je hond zijn longen uit zijn lijf te blaffen, dan laat je dat beest toch thuis? De hond is niet gelukkig en iedereen die hem 30 minuten moet aanhoren is niet gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 17:38
Dolores
Dolores is offline
Mijn kat kan heel vervelend miauwen (ze is doof en hoort zichzelf dus niet.. waarschijnlijk komt het daardoor) en soms erger ik me daar aan, maar het is zooo'n lieve schat.. dus nee, echt heel erg kan ik het niet vinden. Het gezoem van muggen 's nachts (in de zomer dan ) vind ik ook erg irritant, maar goed, dat zijn allemaal geluiden die gewoon bij dieren horen.. niks tegen te doen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 18:27
C'est moi
C'est moi is offline
mensen die denken dat als ze een paard hebben of alleen rijden denken dat jij beter bent dan iedereen. bv als je er afvalt dat ze dan er iets van zeggen!! of niet weet hoe iets heet en je daar gelijk op afkeuren. of als je op straat aan het paardrijden bent mensen beginnen te tuuten! (heb ik geen last van want ze schrikt toch niet)
Oud 19-03-2004, 18:38
Lief muisje
Lief muisje is offline
Ik erger me aan mensen die alleen dieren nemen om te zeggen dat ze er zoveel hebben en dat ze zoo geweldig zijn. En er vervolgens niet goed voor zorgen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 18:39
Lief muisje
Lief muisje is offline
Citaat:
chretienne schreef op 19-03-2004 @ 19:27:
mensen die denken dat als ze een paard hebben of alleen rijden denken dat jij beter bent dan iedereen. bv als je er afvalt dat ze dan er iets van zeggen!! of niet weet hoe iets heet en je daar gelijk op afkeuren. of als je op straat aan het paardrijden bent mensen beginnen te tuuten! (heb ik geen last van want ze schrikt toch niet)
En mensen die op de fiets langs komen en met hun toch gaan klakken (paar luistert goed, maar gelukkig beter naar mij)
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 20:33
Verwijderd
Oude mensen die hun hond vetmesten en dan trots verkondigen dat het zo'n rustig beestje is en nooit aan de lijn trekt. Ja, dat krijg je als hij hoogstens 100 meter achter elkaar kan waggelen.
Sowieso mensen die hun huisdier laten bedelen, de vlaschaaltjes leeg laten likken, chocola geven (dit is giftig voor honden!), of volstoppen met stukjes kaas en ander ongezond spul.
Oh ja en ik heb een hekel aan vegetariërs die hun kat groenvoer geven.
En als klap op de vuurpijl mensen die hun hond niet opvoeden en jaren later de hond voortdurend uitkafferen, omdat hij zo ongehoorzaam en ongeremd is.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 20:38
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
Citaat:
zuster schreef op 19-03-2004 @ 21:33:
Oude mensen die hun hond vetmesten en dan trots verkondigen dat het zo'n rustig beestje is en nooit aan de lijn trekt. Ja, dat krijg je als hij hoogstens 100 meter achter elkaar kan waggelen.
Sowieso mensen die hun huisdier laten bedelen, de vlaschaaltjes leeg laten likken, chocola geven (dit is giftig voor honden!), of volstoppen met stukjes kaas en ander ongezond spul.
En als klap op de vuurpijl mensen die hun hond niet opvoeden en jaren later de hond voortdurend uitkafferen, omdat hij zo ongehoorzaam en ongeremd is.
wat een frustraties...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 23:59
Verwijderd
Citaat:
crackwhore schreef op 19-03-2004 @ 21:38:
wat een frustraties...
Dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen en dat zien sommige mensen (onbewust) als een vrijbrief om ze verkeerd te behandelen. Daar erger ik me aan.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 13:21
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
Citaat:
zuster schreef op 20-03-2004 @ 00:59:
Dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen en dat zien sommige mensen (onbewust) als een vrijbrief om ze verkeerd te behandelen. Daar erger ik me aan.
owja.. ik neem alles terug
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 13:26
Tovenaar
Tovenaar is offline
Citaat:
zuster schreef op 20-03-2004 @ 00:59:
Wel eens oog in oog met een hongerige ijsbeer gestaan? Zeg dan nog eens dat ze niet voor zichzelf kunnen opkomen..
Oud 20-03-2004, 13:44
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Dat vink ook zo maf! Dan moet je maar geen vlees-beest nemen.
Oud 20-03-2004, 19:05
PV
PV is offline
Citaat:
*herkent haar ouders* naja chocola krijgt de hond dan niet, maar ze eet wel geregeld kaas, worst e.d.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Tovenaar schreef op 20-03-2004 @ 14:26:
Wel eens oog in oog met een hongerige ijsbeer gestaan? Zeg dan nog eens dat ze niet voor zichzelf kunnen opkomen..
Natuurlijk heb ik het over huisdieren die verkeerd behandeld worden. Een hond zal zijn baas niet bijten omdat de baas hem vetmest.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 10:46
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Jadie schreef op 19-03-2004 @ 17:44:
Als je het zo stelt: de tweede optie. of verwachtte je dat ik eromheen zou draaien?
Maar goed, als jij elke vrijdag naar de edah gaat en elke vrijdag zit je hond zijn longen uit zijn lijf te blaffen, dan laat je dat beest toch thuis? De hond is niet gelukkig en iedereen die hem 30 minuten moet aanhoren is niet gelukkig.
Dan laat ik 'dat beest' thuis, omwille van zichzelf. Niet omdat het mensen anders zou irriteren.

En die vraag stelde ik trouwens om even veilig te stellen dat het hier niet gaat om het dier zijnb elang maar jouw belang, dan weten we duidelijk waar we het over hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 11:53
Stefanie
Stefanie is offline
Mensen die hun hond dumpen of afrandselen omdat hij niet goed luistert, terwijl ze dat beestje al vanaf jongs af aan hebben en geen goede opvoeding hebben gegeven of niet consequent genoeg zijn geweest... Grrr! Neem dan geen hond.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 12:19
TechXP
TechXP is offline
Mensen met huisdieren zijn eigenlijk al asociaal tegenover het dier.
Oud 22-03-2004, 06:26
miro
miro is offline
Ik heb een keer mensen gezien die hun hond meenamen naar de kroeg. En dan niet gezellig smidags aan een tafeltje maar snachts in een stampvol cafe met dansende mensen. En die hond maar bacardi voeren.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 06:28
Verwijderd
in zo'n geval moet je ook geen hond nemen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:43
Eend
Eend is offline
dat ik vandaag een hond van het kruispunt moest halen, omdat ie van z'n erf wasgelopen en dan te horen krijg: Ja, sorry, doet ie wel vaker

Of mensen die een hond hebben, maar 'm totaal niet begrijpen.

Och, het grootste probleem bij dieren vind ik dat ze zoveel last hebben van mensen. Van de week was er weer een pup verzopen door iemand... Jah, je maakt wat mee op de dierenambulance.
zo van: Ow, die pup willen we toch maar niet, verzuip m dan maar

Mensen
Oud 23-03-2004, 15:07
De Dood
De Dood is offline
ik vind het irritant als er overal paarde stront op straat ligt
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 13:56
wiebenik
wiebenik is offline
Citaat:
De Dood schreef op 23-03-2004 @ 16:07 :
ik vind het irritant als er overal paarde stront op straat ligt
Vind ik ook,

Voorbeeld: Waar ik woon kan je heerlijk in de omgeving paardrijden, er is strand in de buurt een polder waar je je gang kan gaan enz. Er is dan ook geen paardenstal midden in het dorp. Toch struikel je over de paardenstront. Ja dan heb ik zoiets van "dit is niet nodig" Als je de ruimte hebt om ergens te gaan rijden waar niemand er last van heeft dan doe je dat toch daar en dan ga ja toch niet door het dorp rijden. Ikzelf doe dat ook niet.
Oud 05-04-2004, 14:51
Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Ik vind het vreeeeselijk irritant dat veel mensen niet nadenken voor ze een huisdier aanschaffen! Zien ze een beestje in de winkel: ahhh, wat schattig! Kopen ze meteen een kooi, voer en bodembedekking en mee naar huis. Ondertussen weten ze nog niets van hoe je het beestje moet houden. Soms gaan ze dat dan nog opzoeken, vaak niet, wordt het beestje vaak verkeerd gehouden.
En dan, na een tijdje, is het beestje niet meer interessant, en dan kwijt het weg in zn kooitje, of wordt het terug gedumpt bij de dierenwinkel of asiel, of wordt het in de natuur gezet (waar het diertje natuurlijk nooit kan overleven!!)

Wat ik op zich niet irritant vind, maar wel jammer, is dat mensen zulke vreselijke vooroordelen hebben over ratten.
Ratten zijn geweldige huisdieren. Ontzettend mensgericht, ze zullen vrijwel nooit bijten, je kunt ze los laten lopen, zelfs mee naar buiten nemen..... wat is er nu mis met ratten?
De staart natuurlijk....
Die staart heeft namelijk hele enge tanden die heel hard bijten
Oud 07-04-2004, 11:59
wiebenik
wiebenik is offline
Citaat:
Janneke-ratjes schreef op 05-04-2004 @ 15:51 :
Ik vind het vreeeeselijk irritant dat veel mensen niet nadenken voor ze een huisdier aanschaffen! Zien ze een beestje in de winkel: ahhh, wat schattig! Kopen ze meteen een kooi, voer en bodembedekking en mee naar huis. Ondertussen weten ze nog niets van hoe je het beestje moet houden. Soms gaan ze dat dan nog opzoeken, vaak niet, wordt het beestje vaak verkeerd gehouden.
En dan, na een tijdje, is het beestje niet meer interessant, en dan kwijt het weg in zn kooitje, of wordt het terug gedumpt bij de dierenwinkel of asiel, of wordt het in de natuur gezet (waar het diertje natuurlijk nooit kan overleven!!)

Wat ik op zich niet irritant vind, maar wel jammer, is dat mensen zulke vreselijke vooroordelen hebben over ratten.
Ratten zijn geweldige huisdieren. Ontzettend mensgericht, ze zullen vrijwel nooit bijten, je kunt ze los laten lopen, zelfs mee naar buiten nemen..... wat is er nu mis met ratten?
De staart natuurlijk....
Die staart heeft namelijk hele enge tanden die heel hard bijten
Ik vind ratten ook leuk
Reageren

Regels voor berichten