Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2003, 17:19
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik ga zondag a.s. voor 5 dagen naar New York. En ik vroeg me af of er mensen zijn die de stad een beetje kennen en mij kunnen adviseren waar we allemaal heen moeten en wat we allemaal moeten zien.. Empire State, China Town, Central Park, United Nations, Vrijheidsbeeld had ik zelf al bedacht.
Oud 06-10-2003, 17:22
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ground zero?
Oud 06-10-2003, 17:23
BaLLooN
BaLLooN is offline
Euh..... China Town?? Is dat niet in San Fransico of is dr ook een in NY? (naja, ik ben dr in SF gweest iig)
Oud 06-10-2003, 17:24
Verwijderd
North little Italy
Oud 06-10-2003, 17:25
L1
L1 is offline
Yankee Stadium
Remqo
Remqo is offline
Citaat:
BaLLooN schreef op 06-10-2003 @ 18:23:
Euh..... China Town?? Is dat niet in San Fransico of is dr ook een in NY? (naja, ik ben dr in SF gweest iig)
er zit er ook een Chinatown in New York
Tandpasta
Tandpasta is offline
Ik ben jaloers, wat ontzettend stoer man.

Misschien kan je met een of andere touringcar de stad bezichtigen?
Oud 06-10-2003, 17:32
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 06-10-2003 @ 18:22:
Ground zero?
van die hype wil ik me eigenlijk distancieren, maar goed

natuurlijk altijd leuk om wat nationalistische propaganda te bekijken
Oud 06-10-2003, 17:55
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
L1 schreef op 06-10-2003 @ 18:25:
Yankee Stadium
Yankee Stadium:

ook mooi: Giants Stadium

Laatst gewijzigd op 06-10-2003 om 18:00.
Oud 06-10-2003, 17:59
Demiurge
Demiurge is offline
Time Square... Broadway
Oud 06-10-2003, 18:46
Waldkrieger
Waldkrieger is offline
Little Italy en Chinatown zijn leuk, maar vooral Greenwhich City. Bezoek de New York Public Library en het Museum of National History.

En Central Park is ook wel leuk. Alleen niet des nachts.
Oud 06-10-2003, 18:48
annetjuh
annetjuh is offline
kheb geen idee.
Harlem
Oud 06-10-2003, 18:51
Verwijderd
Jasper ook
Oud 06-10-2003, 18:55
Verwijderd
*is jaloers*
Oud 06-10-2003, 19:22
Pan Am
Pan Am is offline
Ik heb in Amerika gewoond Heel vaak in New York geweest Ik ga trouwens volgende maand weer even. Godzijdank. Ik HAAT Nederland namelijk.

OK, here we go:

Weet niet op welk vliegveld je aankomt, hoop JFK, Newark is namelijk een afschuwelijke luchthaven. Ga NIET met de metro naar de stad, dat is afschuwelijk, pak gewoon de bus, is net zo snel als een taxi, maar 4x goedkoper.
Buiten alle toeristische bezienswaardigheden (Times Sq., ESB (ga trouwens een keer overdag en een keer 's avonds het Empire State op ), Ground Zero, Central Park enz. moet je zeker naar SoHo (South of Houston St.) gaan. Gezellige buurt, leuke winkels, terrasjes etc. Voor Greenwich Village geldt hetzelfde. Chinatown en Little Italy liggen ook in Lower Manhattan, dus ook zeker even langs. Vooral lekker om te eten. Als je van winkelen houdt ---> 22 Cortlandt St., direct naast Ground Zero aan de oostkant: Century 21. Allemaal designer kleding tegen bodemprijzen. Ik word altijd gek als ik die winkel binnen ga. Heel gierig . Jammer dat je nog geen 21 bent, want uitgaan in NYC is geweldig. Probeer het wel bij de grotere clubs (Limelight, The Tunnel, Soundfactory, Exit, RoXy, Palladium) want heel vaak kun je op zaterdag wel naar binnen als je 18-21 bent, maar dan krijg je geen polsbandje, en mag je dus geen drank bestellen. Heel hypocriet, want je laat natuurlijk gewoon een ander je drank halen Wat ook leuk is; bij mega-luxe hotels naar binnen lopen en gewoon ff rondkijken. Wie weet kom je celebs tegen. Ik kwam Morgan Freeman tegen tijdens winkelen op 5th Ave., dus je weet maar nooit. Warenhuizen zijn geweldig, vooral de luxere zoals Saks 5th Ave, Bergdorff Goodman, Bloomingdales (iets minder luxe, maar wel ) Ook zou ik zeker een museum bezoeken zoals het Museum of Natural History of het Metropolitan. Een tip, 's nachts niet op de streets lopen, behalve 14th, 23rd, 34th, 42nd en 59th. Beter blijf je gewoon op de Avenues of Broadway, want in de streets gebeuren rare dingen. Ik voelde me er niet veilig in ieder geval. En in de subway ben ik bijna aangevallen door een zwerver

Nou ja, was het wel zo'n beetje, hoop dat je er wat aan hebt, en have fun!

Ow, zie dat je al wel 21 bent, geen probleem dan met uitgaan!
Oud 06-10-2003, 19:29
Pan Am
Pan Am is offline
Oh, en doe NIET die special boat tour naar the Statue of Liberty. Ja, OK, op zich is het wel leuk, maar ik geloof dat je nu niet meer naar binnen mag in het beeld zelf enzo. Ik vond het leuker om de ferry naar Staten island te nemen, en dan vaar je langs het Statue. De ferry kost trouwens niks Wat wel super is is de circle line boat tour, dan vaar je van de East River naar de punt van Lower Manahttan en dan de Hudson River op. Dan zie je Manhattan vanaf het water. Erg mooi, vooral bij zonsondergang als alle lichtjes in de skyscrapers aan gaan of als het donker is!
Oud 06-10-2003, 20:42
BaLLooN
BaLLooN is offline
Citaat:
Remqo schreef op 06-10-2003 @ 20:55:
er zit er ook een Chinatown in New York
Stelletje na-apers!
Oud 06-10-2003, 20:46
Ieke
Ieke is offline
Ik zou gewoon zo'n reisgids halen bij de ANWB (ofzo) Dan kan je kijken wat je wil en er ook wat over lezen. Lezen is goed, dat weet je tenmisnte wat je moet zien en waar je naar staat te kijken.
Oud 06-10-2003, 20:51
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Waldkrieger schreef op 06-10-2003 @ 19:46:
Little Italy en Chinatown zijn leuk, maar vooral Greenwhich City. Bezoek de New York Public Library en het Museum of National History.

En Central Park is ook wel leuk. Alleen niet des nachts.
Greenwich City? Het is Greenwich Village Greenwich city ligt in Connecticut! Alhowel het in pricipe een lame village is met allemaal rijke snobs en het is het Museum of Natural History. National en Natural is nogal een verschil!
Oud 06-10-2003, 20:51
Verwijderd
Citaat:
BaLLooN schreef op 06-10-2003 @ 21:42:
Stelletje na-apers!
haha... sukkel...

Ik zou zeggen naar eigen ervaring: WTC op... maar helaas kan dat niet meer

Central Park is zo relaxt, je loopt gewoon het ene moment tussen de wolkenkrabbers en het andere tussen het groen!

Die ferry heb ik ook gedaan, gewoon heen en weer en dan kom je langs het Vrijheidsbeeld.

Leuk dingetje: op Times Square kan je naar binnen kijken bij TRL van MTV, erg leuk.
Oud 06-10-2003, 23:12
Blitzkrieg Bop
Citaat:
ADHD schreef op 06-10-2003 @ 20:22:
Ik heb in Amerika gewoond Heel vaak in New York geweest Ik ga trouwens volgende maand weer even. Godzijdank. Ik HAAT Nederland namelijk.

OK, here we go:

Weet niet op welk vliegveld je aankomt, hoop JFK, Newark is namelijk een afschuwelijke luchthaven. Ga NIET met de metro naar de stad, dat is afschuwelijk, pak gewoon de bus, is net zo snel als een taxi, maar 4x goedkoper.
Buiten alle toeristische bezienswaardigheden (Times Sq., ESB (ga trouwens een keer overdag en een keer 's avonds het Empire State op ), Ground Zero, Central Park enz. moet je zeker naar SoHo (South of Houston St.) gaan. Gezellige buurt, leuke winkels, terrasjes etc. Voor Greenwich Village geldt hetzelfde. Chinatown en Little Italy liggen ook in Lower Manhattan, dus ook zeker even langs. Vooral lekker om te eten. Als je van winkelen houdt ---> 22 Cortlandt St., direct naast Ground Zero aan de oostkant: Century 21. Allemaal designer kleding tegen bodemprijzen. Ik word altijd gek als ik die winkel binnen ga. Heel gierig . Jammer dat je nog geen 21 bent, want uitgaan in NYC is geweldig. Probeer het wel bij de grotere clubs (Limelight, The Tunnel, Soundfactory, Exit, RoXy, Palladium) want heel vaak kun je op zaterdag wel naar binnen als je 18-21 bent, maar dan krijg je geen polsbandje, en mag je dus geen drank bestellen. Heel hypocriet, want je laat natuurlijk gewoon een ander je drank halen Wat ook leuk is; bij mega-luxe hotels naar binnen lopen en gewoon ff rondkijken. Wie weet kom je celebs tegen. Ik kwam Morgan Freeman tegen tijdens winkelen op 5th Ave., dus je weet maar nooit. Warenhuizen zijn geweldig, vooral de luxere zoals Saks 5th Ave, Bergdorff Goodman, Bloomingdales (iets minder luxe, maar wel ) Ook zou ik zeker een museum bezoeken zoals het Museum of Natural History of het Metropolitan. Een tip, 's nachts niet op de streets lopen, behalve 14th, 23rd, 34th, 42nd en 59th. Beter blijf je gewoon op de Avenues of Broadway, want in de streets gebeuren rare dingen. Ik voelde me er niet veilig in ieder geval. En in de subway ben ik bijna aangevallen door een zwerver

Nou ja, was het wel zo'n beetje, hoop dat je er wat aan hebt, en have fun!

Ow, zie dat je al wel 21 bent, geen probleem dan met uitgaan!
kijk, nuttig verhaal

ik ben wel 21, maar ik ga met mn ouders, dus van uitgaan zal wel niet zo heel veel komen helaas. Doe ik nog wel eens overnieuw als ik er met vrienden ben
Oud 06-10-2003, 23:19
Waldkrieger
Waldkrieger is offline
Citaat:
ADHD schreef op 06-10-2003 @ 21:51:
Greenwich City? Het is Greenwich Village Greenwich city ligt in Connecticut! Alhowel het in pricipe een lame village is met allemaal rijke snobs en het is het Museum of Natural History. National en Natural is nogal een verschil!
Ja, ik bedoel inderdaad village, is alweer flink wat jaren geleden. Wat bedoel je met het verschil tussen "national" en "natural"? Zijn ze allebei in NY te vinden, of haal ik wederom dingen door elkaar?
Oud 07-10-2003, 15:34
Violently Happy
Violently Happy is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 06-10-2003 @ 18:19:
Ik ga zondag a.s. voor 5 dagen naar New York. En ik vroeg me af of er mensen zijn die de stad een beetje kennen en mij kunnen adviseren waar we allemaal heen moeten en wat we allemaal moeten zien.. Empire State, China Town, Central Park, United Nations, Vrijheidsbeeld had ik zelf al bedacht.
heel new york is gewoon cool
Oud 07-10-2003, 15:40
zwoesj
zwoesj is offline
Ik ben nog nooit in New York geweest. Ik weet dus ook niet welke plekken aan te bevelen zijn.
Oud 07-10-2003, 15:41
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Neem wel genoeg explosieven mee he.
Oud 07-10-2003, 16:41
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 07-10-2003 @ 16:41:
Waar slaat dat nou in godsnaam op? Dat gezeik over Amerika ben ik echt zo beu. Dat de overheid toevallig beslissingen neemt die jij en ik of wie dan ook afkeuren wil nog niet zeggen dat iedereen zo is. En ik kan het weten want ik heb er gewoond, na de aanslagen. De anti-bush-propaganda valt overal op straat te lezen (voorbeeldje, toen ik er woonde waren "Never trust a son of Bush"-stickers de nieuwste rage). Ik ben het net zo min eens met de Nederlandse overheid. Die maken er ook een zooitje van. Maar om dan meteen een aanslag te plegen op de Tweede Kamer gaat wel een beetje ver, vind je ook niet?
Oud 07-10-2003, 16:44
Violently Happy
Violently Happy is offline
Citaat:
ADHD schreef op 07-10-2003 @ 17:41:
Waar slaat dat nou in godsnaam op? Dat gezeik over Amerika ben ik echt zo beu. Dat de overheid toevallig beslissingen neemt die jij en ik of wie dan ook afkeuren wil nog niet zeggen dat iedereen zo is. En ik kan het weten want ik heb er gewoond, na de aanslagen. De anti-bush-propaganda valt overal op straat te lezen (voorbeeldje, toen ik er woonde waren "Never trust a son of Bush"-stickers de nieuwste rage). Ik ben het net zo min eens met de Nederlandse overheid. Die maken er ook een zooitje van. Maar om dan meteen een aanslag te plegen op de Tweede Kamer gaat wel een beetje ver, vind je ook niet?
Oud 07-10-2003, 16:57
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
ADHD schreef op 07-10-2003 @ 17:41:
Waar slaat dat nou in godsnaam op? Dat gezeik over Amerika ben ik echt zo beu. Dat de overheid toevallig beslissingen neemt die jij en ik of wie dan ook afkeuren wil nog niet zeggen dat iedereen zo is.
Ik heb het dus niet alleen over de overheid.
Oud 07-10-2003, 17:11
Skinless
Skinless is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 06-10-2003 @ 19:48:

Harlem
daar moet je inderdaad naar de apollo gaan. Daar treden mensen op en het publiek moet beslissen of het goed is of niet. AANRADER!
Oud 07-10-2003, 17:16
Bruut
Bruut is offline
bedankt allemaal, ik heb hier ook veel aan
ga in december paar daagjes naar NYC
Oud 07-10-2003, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 06-10-2003 @ 18:22:
Ground zero?
Dat word zoeken, eerst stonden er nog 2 grote herkennings torens
Oud 07-10-2003, 18:03
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 07-10-2003 @ 17:57:
Je hebt natuurlijk een breed genoeg beeld van Amerika om een fatsoenlijke mening te kunnen vormen.... Sure....net als die andere 99% van Nederland....
Oud 07-10-2003, 18:08
Verwijderd
*neuriet New York, New York van SInatra *

Ben er nog nooit geweest, maar volgens mij al het bekends uit New York is wel genoemd

Veel plezier!!
Oud 07-10-2003, 18:10
Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Oh, ik ben jaloers.
Oud 07-10-2003, 22:15
Wijzerplaat
Wijzerplaat is offline
Ik vond JFK ook een afschuwelijk vliegveld. Had het gevoel dat ik in Rusland geland was.

Er zijn verschillende toeristische buslijnen. Als je die volgt, heb je binnen no-time de belangrijkste gebouwen wel gezien.
Oud 07-10-2003, 22:48
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Wijzerplaat schreef op 07-10-2003 @ 23:15:
Ik vond JFK ook een afschuwelijk vliegveld. Had het gevoel dat ik in Rusland geland was.

Er zijn verschillende toeristische buslijnen. Als je die volgt, heb je binnen no-time de belangrijkste gebouwen wel gezien.
Newark is heel irritant met security. Op JFK hoeft tenminste niet iedereen zijn schoenen uit te trekken.
Oud 07-10-2003, 23:12
Blitzkrieg Bop
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 07-10-2003 @ 17:57:
zie mn sig.
Oud 08-10-2003, 07:52
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Zou naar Ground Zero gaan jah... ben zelf er nog nooit geweest, wel al eens in Orlando en Miami.
Oud 08-10-2003, 09:01
Sonnebloem
Sonnebloem is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 06-10-2003 @ 18:19:
*lol*
misschien kom ik je wel tegen haha
ik ga nl maandag naar new york
Oud 08-10-2003, 22:08
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Sonnebloem schreef op 08-10-2003 @ 10:01:
*lol*
misschien kom ik je wel tegen haha
ik ga nl maandag naar new york
dat zou best wel eens kunnen dan, lijkt me gezellig
Oud 10-10-2003, 14:51
Sonnebloem
Sonnebloem is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 08-10-2003 @ 23:08:
dat zou best wel eens kunnen dan, lijkt me gezellig
haha, idd
Oud 10-10-2003, 19:39
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 07-10-2003 @ 16:41:
zielepeut
Oud 10-10-2003, 20:12
Breg
Breg is offline
Ik zou toch naar Ground Zero gaan, ben er ook geweest. Voelde me eerst heel opgelaten om daar als toerist een beetje te gaan kijken, maar het heeft wel veel indruk op me gemaakt, zeker als je de boodschappen leest die mensen hebben opgeschreven.

Central Park, vind ik 1 van de mooiste plekken van de stad.

Century 21, maar alleen als je veel tijd hebt, anders moet je echt geluk hebben en in 1x iets moois vinden. Alleen de pashokjes daar vond ik erg .

Loop gewoon rond in Lower Manhattan, Greenwich Village, Soho, Little Italy, Chinatown, Lower Eastside, allemaal redelijk dicht bij elkaar (desnoods neem je de bus een paar haltes) maar allemaal totaal verschillend.

South Street Seaport (Lower Eastside), en dan 1 van de piers daar (weet het nummer niet meer), heb je veel winkels.

Washington Square Park, is maar klein, maar er zijn wel vaak optredens van straatartiesten en van alles en nog wat.

Als je een beetje geinteresseerd bent in geschiedenis: Tenement Museum (Lower Eastside), is een huis (huurkazene) waar ongeveer 100 jaar geleden allemaal immigranten woonden. Worden verschillende rondleidingen gegeven in het huis en in de buurt over immigranten in de 19e/begin 20e eeuw.

Misschien kun je je nog aanmelden(mtv.com) , dan kun je soms een opname van mtv bijwonen voor bv TRL.

Macy's, groot warenhuis, en alles is goed te betalen.
Oud 12-10-2003, 19:23
Verwijderd
Ik ga dinsdag voor anderhalve maand naar Thailand (Bangkok) daar heb je ook china town woei.
Oud 12-10-2003, 19:24
Thomas
Thomas is offline
Wow, stoer. Wat ga je daar doen?
Oud 12-10-2003, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 12-10-2003 @ 20:24:
6 weken module lopen voor school, stages lopen in verschillende hotels, lange weekenden door Thailand reizen.....heel veel
Oud 12-10-2003, 19:44
NERD
NERD is offline
En dan dit album op je discman: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p...=A0kqpg40ttv1z

Oud 12-10-2003, 21:54
S
S is offline
Bij Ground Zero zit een dik outlet, Gucci, D&G, enz. Verder natuurlijk Staten Island, Empire State Building.
Oud 13-10-2003, 01:00
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
Wawl schreef op 12-10-2003 @ 20:24:
Oud 13-10-2003, 13:46
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
S schreef op 12-10-2003 @ 22:54:
Bij Ground Zero zit een dik outlet, Gucci, D&G, enz. Verder natuurlijk Staten Island, Empire State Building.
Century 21, S
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten