Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2004, 14:56
Stefanie
Stefanie is offline
Ik moest dus gisteravond op twee kleine kindjes passen omdat de ouders uitgingen (van 9 tot 2). Toen ik de kinderen naar bed had gebracht begon ik aardig moe te worden en ben ik op de bank gaan liggen en in slaap gevallen tot dat de ouders thuis kwamen. Ze zeiden er niets van en vroegen alleen wrom ik zo moe was: omdat ik die ochtend vroeg op was gestaan omdat ik moest werken.

Nu schaam ik me dus best wel en vraag me af of dit nou stom is of niet?

Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2004, 14:57
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 11-04-2004 @ 15:56 :
Ik moest dus gisteravond op twee kleine kindjes passen omdat de ouders uitgingen (van 9 tot 2). Toen ik de kinderen naar bed had gebracht begon ik aardig moe te worden en ben ik op de bank gaan liggen en in slaap gevallen tot dat de ouders thuis kwamen. Ze zeiden er niets van en vroegen alleen wrom ik zo moe was: omdat ik die ochtend vroeg op was gestaan omdat ik moest werken.

Nu schaam ik me dus best wel en vraag me af of dit nou stom is of niet?

Wat vinden jullie?
Mwah.. tot 2 uur is best lang. Dat zou ik als ouder wel begrijpen. Zolang je maar zeker weet dat je wakker wordt als er iets is.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:57
jet
jet is offline
ik ben een keer in slaap gevallen terwijl de kinderen nog beneden waren. dan schaam je je pas.. maar het is echt niet erg hoor, zeker als het tot 2 uur was. ik bedoel als er iets was gebeurt had je het echt wel gehoord, en dat weten die ouders oko best.
Oud 11-04-2004, 14:59
zwoesj
zwoesj is offline
Dan kan je net zo goed niet oppassen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:59
Lionheart
Niet de meest slimme actie nee.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:02
Verwijderd
Ik vind het niet zo stom.. toen ik nog deed oppassen, en de ouders bleven weg tot snachts, dan bleef ik altijd bij die mensen slapen. En dan ging ik ook naar bed als de ouders nog niet thuis waren
En als je in slaap valt, wordt je wel wakker als die kindjes je nodig hebben. Dat geldt voor de ouders toch ook?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:07
Briseïs
Briseïs is offline
ik heb ook regelmatig dat ik gewoon blijf slapen als ik moet oppassen. dan hoeven die ouders niet op tijd thuis te zijn en iik hoef niet laat op te blijven. het gaat er toch gewoon om dat er iemand is? ouders blijven ook heus niet de hele nacht wakker hoor
enne, ik ben ook een keer in slaap gevallen, vonden die mensne ook helemaal niet erg.
Oud 11-04-2004, 15:08
Stefanie
Stefanie is offline
Maar ik had dus gezegd dat ik niet persé wilde blijven slapen omdat ik liever naar huis ging en dan thuis sliep. Maarja, ik wilde dus ook wakker worden voordat zij thuis kwamen, maar dat lukte dus niet
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:08
Stefanie
Stefanie is offline
Maar ik had dus gezegd dat ik niet persé wilde blijven slapen omdat ik liever naar huis ging en dan thuis sliep. Maarja, ik wilde dus ook wakker worden voordat zij thuis kwamen, maar dat lukte dus niet
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:21
Stefanie
Stefanie is offline
Up!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:29
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Wil je nouecht horen hoe laag je bent ofzo?

Nee, tvalt wel mee
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:43
juno
juno is offline
Je bent zelf nog niet volwassen, dus ze zullen er echt niet mee zitten als je het niet volhoudt tot twee uur. Bovendien word je echt wel wakker als een van de kindjes gaat huilen. Zelf gaan ze toch ook gewoon slapen, iedere avond?

Toen ik nog oppaste bleef ik er gewoon slapen, en ging om twaalf uur zelf naar bed, en dan was het de volgende ochtend echt feest voor de kids. Dan hoefden de ouders zich niet te haasten, konden ze het laat maken zonder zorgen om die arme oppas die vast wel moe zou zijn.

Als ouder voel je meer schuldig om een slapende oppas dan de oppas zelf.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:46
phensicske
phensicske is offline
Als de kinderen in bed zijn, dan kan je wel slapen ja.
Anders is het wel onverantwoord.

Tot 2h is toch niet zo lang?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:48
Stefanie
Stefanie is offline
Ze lagen al een paar uur in bed, vandaar dat ik het zo saai vond en ging liggen op de bank.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:48
Verwijderd
Ha, net of de ouders wel elke nacht opblijven voor het geval er iets met de kinderen gebeurt . Zo lang de kinderen weten waar in het huis je bent, lijkt het me geen probleem.

Maar ik zou me ook schamen hoor
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:49
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 11-04-2004 @ 16:48 :
Ze lagen al een paar uur in bed, vandaar dat ik het zo saai vond en ging liggen op de bank.
Wel ja, dat begrijp ik best.

Vroeger ging ik ook veel babysitten en toen het eens te lang duurde viel ik ook wel eens halvelings in slaap voor de tv.
En dan maar jezelf wakker blijven kloppen.

Moet je geen zorgen in maken.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:53
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
het is mij nog nooit gebeurd maar als het erg laat wordt heb ik wel moeite wakker te blijven.
Ik ben dan altijd bang dat ik in slaap val.

Laatst vroeg ik het trouwens aan mijn moeder, ze zei dat ze het helemaal niet vreemd vind als een oppas heel laat op de avond in slaap valt. Ze zou het helemaal niet raar vinden.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:57
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
heb ik ook wel eens gehad hoor... nou daar werd echt geen probleem van gemaakt...
Oud 11-04-2004, 16:36
Stefanie
Stefanie is offline
Het stomme is: dat ik me niet eens kan herrineren wat ik precies deed toen ik merkte dat ze binnen waren en of ze nét binnen waren of al ffies... Je gaat je allemaal stomme dingen afvragen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 16:42
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 11-04-2004 @ 17:36 :
Het stomme is: dat ik me niet eens kan herrineren wat ik precies deed toen ik merkte dat ze binnen waren en of ze nét binnen waren of al ffies... Je gaat je allemaal stomme dingen afvragen
Nogal zinloos, want je zal het je waarschijnlijk toch niet meer herinneren en je kan het toch niet meer veranderen.

Maar 'k doe dat zel ook wel, hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 17:07
vrijgezel
vrijgezel is offline
Ik ben nog nooit in slaap gevallen ja weleens toen ik op mijn neefje paste maar dat was niet erg we waren samen op de bank in slaap gevallen maar dat is familie en ik kan niet slapen als ik ergens anders ben maar ik zou me ook wel schamen denk ik
Oud 11-04-2004, 17:23
Mux
Mux is offline
<==== twee rode cijfertjes
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 17:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik moest ook een keer oppassen tot een uur of twee en toen hadden die ouders gezegd dat ik gewoon naar bed mocht gaan als ik moe was, ik hoefde echt niet te wachten totdat zij terug waren. Ik bleef toch bij ze slapen dus als er wat was konden die kinderen me zo wakker maken, hun ouders blijven ook echt niet de hele nacht wakker om op hun kinderen te passen hoor. Ik vind het helemaal niet raar dat je om die tijd in slaap valt.
Oud 11-04-2004, 18:06
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
mekkep schreef op 11-04-2004 @ 18:23 :
<==== twee rode cijfertjes
Doe jij dit nu echt in elk topic?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:04
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mwah... ligt er aan, de een kan het lang volhouden en de ander minder lang. Zie ik ook in mijn vriendengroep als we uitgaan en zo. Ach ja, kan gebeuren, er is nu nix gebeurd, beter, maar van de andere kant mag je van geluk spreken. Neem de volgende keer als ze gaan slapen een leuke film of zo mee die je dan kijkt of zet een CD op, of lees wat uit een boek. Zo blijf je wakker en als je dan iemand hoort roepen van die kinderen ben je er zo bij.
Oud 11-04-2004, 21:07
Gwenniej
Gwenniej is offline
Waarom zou je perse wakker blijven joh.
Alsof die ouders die bewuste avond als ze thuis waren, niet naar bed waren gegaan

Die ouders slapen anders toch ook denk ik wel om 2 uur.
Oud 11-04-2004, 21:10
Verwijderd
Schande!

Maar even serieus, ik snap dat je je schaamt, maar het kan gebeuren, het is niet dat je 's middags lag te tukken of zo.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:15
Verwijderd
ach..

ik tegen de moeder van mn oppaskindjes

'ben je zwanger'
'eh nee, ik ben gewoon heel dik op het moment'

ik denk niet dat ze me nog vragen om nog op te passen..

in slaap vallen is nog geeneens zo erg
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:18
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
per piacere schreef op 11-04-2004 @ 22:15 :
ach..

'ben je zwanger'

Dat vroeg ik ook een keer aan een vrouw die best wel een buik had Uiteindelijk bleek dat ze wél zwanger was en dat ik de eerste was die het te horen kreeg
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 22:37
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
per piacere schreef op 11-04-2004 @ 22:15 :
ach..

'ben je zwanger'

nee idd

ik zou een keer vanaf 9 uur 's ochtends oppassen, en tussen de middag een kind ophalen van school

word ik om 12 uur wakker... heeft dat kind dus al een half uur staan wachten en is de rest de hele ochtend allen geweest
Oud 11-04-2004, 23:19
Balance
Balance is offline
Dat doe ik altijd als het tot diep in de nacht duurt.
Sterker nog: de ouders leggen altijd alvast een slaapzak klaar, omdat ze het anders zielig vinden dat ik het zo koud heb op die bank
Het is me al meerdere malen gezegd dat ik gerust mag slapen op de bank als het tot laat duurt. bovendien is mijn ervaring: als je gaat slapen terwijl je op moet passen, word je echt van het kleinste dingetje wakker. Je houdt onbewust in je hoofd dat je elk moment een kind moet kunnen helpen.
Niks om je voor te schamen dus.
Oud 11-04-2004, 23:20
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-04-2004 @ 00:19 :
... bovendien is mijn ervaring: als je gaat slapen terwijl je op moet passen, word je echt van het kleinste dingetje wakker. Je houdt onbewust in je hoofd dat je elk moment een kind moet kunnen helpen.
Niks om je voor te schamen dus.
Ik zou echt niet wakker worden, hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 23:45
Sitia
Sitia is offline
Ik werk zelf op zaterdag al 's morgens vanaf 8 uur en als ik dan 's avonds op moet passen tot ergens in de nacht, bijvoorbeeld 2 uur dus, lig ik ook echt te slapen hoor
Ik zet alleen de wekker op mn telefoon zodat ik wel op tijd wakker ben, als die mensen dus zelf thuiskomen..
Oud 11-04-2004, 23:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
phensicske schreef op 12-04-2004 @ 00:20 :
Ik zou echt niet wakker worden, hoor.
Is dat uit ervaring of denk je dat?
Ik durfde in het begin ook niet te gaan slapen namelijk, bang dat ik niet wakker zou worden als er iets was. Maar later bleek dus dat ik super licht slaap als ik aan het oppassen ben.
Maar het kan natuurlijk ook dat jij wél goed kan slapen bij het oppassen.
Oud 11-04-2004, 23:54
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-04-2004 @ 00:52 :
Is dat uit ervaring of denk je dat?
Ik durfde in het begin ook niet te gaan slapen namelijk, bang dat ik niet wakker zou worden als er iets was. Maar later bleek dus dat ik super licht slaap als ik aan het oppassen ben.
Maar het kan natuurlijk ook dat jij wél goed kan slapen bij het oppassen.
Ik ben nog nooit wakkergeworden als ik moest blijven slapen tijdens het babysitten, dus ik weet ook niet of er iets gebeurde eigenlijk...maar ik veronderstel van niet, maar...je begrijpt wel.

Thuis is er bij ons vaak een kindje (vanaf 9 maand reeds) en zo'n kleine weent wel eens en ik hoor het zowat nooit.

Dus ik ben het nogal zeker.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 23:58
Yummie
Yummie is offline
Och, kan gebeuren toch...
Volgende keer stokjes tussen je oogleden zetten haha
Oud 11-04-2004, 23:59
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Yummie schreef op 12-04-2004 @ 00:58 :
Och, kan gebeuren toch...
Volgende keer stokjes tussen je oogleden zetten haha
Als kind vond ik het echt angstaanjagend dat men dat in tekenfilmpjes deed.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 01:20
Tiño
Tiño is offline
bij mij worden ze boos als het zo laat is en ik slaap niet, ze slapen zelf toch ook snachts normaal als de kids slapen?ik zou me er niet druk om maken, maar idd ik vind het zelf ook niet zo fijn om slapend aangetroffen te worden
Reageren

Regels voor berichten