Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2004, 11:30
Verwijderd
De harddisk van m'n laptop is gecrashed, helemaal out of the blue.

Nu als ik opstart en het Windows XP laadscherm zou moeten verschijnen wordt het beeld zwart en gaat ie niet verder. Als ik met de XP cd opstart en ik kies voor repair en hij schijnt klaar te zijn met repairen en ik moet 'exit' typen en hij start opnieuw op waarna het verhaal weer opnieuw begint.

Als ik kies om opnieuw te installeren dan zegt ie dat de opstartpartie te vol, beschadigd, niet geformateerd of een verkeerd partitiefilesystem.

Zit er nu niks anders op dan de partitie te formatteren en alles kwijt te raken?

Leukerds die nu aankomen met 'moet je maar backups maken' kunnen beter een trui gaan breien.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2004, 11:37
dafelix
dafelix is offline
probeer 'ns te booten met een Bootdiskette (www.bootdisk.com), of gebruik Knoppix om je HD te kunnen raadplegen

dan moet je nog backup kunnen maken (bijvoorbeeld via internet oid), en dan formatteren
Oud 04-05-2004, 11:40
T_om
T_om is offline
*breid een trui*

Volgens mij is er niet echt veel meer te doen als formateren. Er is wel een bedrijf dacht ik die nog data van een gecrashte HD af kan halen, maar ik weet niet of dat het wel waard is, qua kosten enzo.

Maar iig succes dermee

[edit]
Of probeer dat wat hierboven staat eerst even
[/edit]

Laatst gewijzigd op 04-05-2004 om 11:43.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 11:54
Verwijderd
Oja knoppix! Die heb ik nog wel liggen hier ergens, bedankt voor de tip alvast
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 12:13
Verwijderd
Lindows Live
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 18:23
M@rco
M@rco is offline
Er bestaan wel progjes die je data hopelijk nog kunnen redden, o.a. van OnTrack: http://www.ontrack.com.
Reageren

Regels voor berichten