Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2004, 18:25
Hardst33lo
Hardst33lo is offline
Eerst ff mijn pc NIET LACHEN HAHAHA

Celeron 400mhz
288MBram (256+32)
32mb 3d Savage 4 videokaart

De rest is nvt denkik....

Maar ik heb dus een dual boot met win98 en win2000, als ik op win2000 ga krijg ik als ik een beetje msn en internet ineens een bluescreen met de melding 'dumping memory nogwattus' en dan doet hij niets meer, crasht dus volledig .... Heb ik al 3 keer gehad vandaag, terwijl hij dat eerst nooit deed...

Dus waar zou dat aan kunnen liggen ??

Misschien aan de dual-boot met win98 dat hij dat niet aankan? (win2000 staat er nog niet zo lang op)

Ik weet ook verder niet de specs van win2000 dus ik zou ook niet weten of mijn pc dat wel trekt of niet

In ieder geval hoop ik weer normaal met win2000 te kunnen werken, mocht dat niet lukken omdat het door die dual-boot met win98 komt kan ik deze er altijd afhalen natuurlijk.
Oud 08-04-2004, 20:54
Verwijderd
Heb je toevallig erg weinig ruimte op je schijf waar Win 2k op staat?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 09:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
********** schreef op 08-04-2004 @ 21:54 :
Heb je toevallig erg weinig ruimte op je schijf waar Win 2k op staat?
Win2k heeft een vaste pagefile, dus dat is het probleem ws. niet.

Crashes in winNT (NT4,2000,XP) kun je krijgen als je b.v. foute drivers hebt, of fouten in het OS. Dat laatste is minder voordehand liggend. Check vooral je video drivers eens, zijn dat stabiele drivers?

En ook: sinds wanneer heb je het probleem, en wat heb je in die tijd gedaan wat dit veroorzaakt zou kunnen hebben?
Oud 09-04-2004, 14:43
Manuzhai
Manuzhai is offline
Heb je al een Windows-update gedraaid? Als er fouten in het OS of in de drivers zitten zou dat natuurlijk best eens kunnen helpen.
Oud 09-04-2004, 15:19
Hardst33lo
Hardst33lo is offline
Als ik de drivers van mijn videokaart wil installen zegt ie dat ie niet compatible is met win2k, MAAR win2k herkent em wel gewoon en geeft in de hardwarelijst geen conflicten met de drivers oid... Zou dit het kunnen zijn? Ik heb me wel rotgezocht naar drivers voor mijn kaart op inet voor win2k maar heb niets kunnen vinden

Ik heb al vanaf het begin gelijk de laatste server/service pack gedownload, dus daar ligt het denk ik ook niet aan

Verder start ik normaal win2k op, beetje muziek luisteren, internet rondkijken (internet wat ik overigens handmatig in moest stellen, omdat wanadoo cable geen win2k ondersteund, niet hun CD-Rom iig ) en een beetje msnnen, en dan krijg ik die/deze/dat bluescreen....

Dus ik zou ook niet weten wat ik fout doe waardoor ik dat zou kunnen veroorzaken, misschien helpt wat ik nu verteld hebt...
Oud 10-04-2004, 09:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Draai eerst eens www.windowsupdate.com en installeer daar ook alle drivers die je kunt vinden (onderdeel "Drivers"). Als het goed is staan daar ook drivers voor je videokaart bij.
Reageren

Regels voor berichten