Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2004, 15:03
Verwijderd
kun je ongesteld worden in de eerste maand als je zwanger bent?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Molenmeisje schreef op 25-03-2004 @ 16:03:
kun je ongesteld worden in de eerste maand als je zwanger bent?
't kan, iig als je de pil slikt (niet echt ongesteld, maar wel bloedverlies, zeg maar), maar 't komt niet zo super vaak voor (soms als je de pil slikt dus of het zonder pil voor kan komen zou ik niet precies weten).
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:26
Inga
Inga is offline
Ik heb laatst een verhaal gehoord van iemand (komt volgens mij wel vaker voor) die de hele zwangerschap nog bloedverlies had.
In de eerste maand komt het inderdaad nog wel vaker voor.
Oud 25-03-2004, 16:00
Verwijderd
Ja, wat Inga zegt heb ik ook wel eens gelezen. Lijkt me best wel vreemd eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 11:18
Verwijderd
Ja, als je de pil slikt en bijv. zwanger bent door een keertje vergeten, dan kan het idd, omdat er dan toch een kunstmatige menstruatie is door de pil, net zoals altijd. Als je de pil niet slikt en ook geen andere hormonale medicatie gebruikt, kan het niet.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 15:41
rare kwast
rare kwast is offline
het kan
het kan ook bloedverlies in eerste trimester zijn
Oud 26-03-2004, 17:25
Verwijderd
hmmm klinkt eng, maar nog niemand dus dat soort verhalen gehoord als je niet aan de pil bent?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 11:42
mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Waarom denk jij dan dat je zwanger bent molenmeisje?
Was je menstruatie gewoon hetzelfde als anders? Had je donker bloed of gewoon licht bloed, zaten er klontjes in?
Was het even hevig als anders?
Groetjes Yvonne
Oud 31-03-2004, 11:56
Miracle
Miracle is offline
Het was een keer in JONG een programma van de EO. Daar was ook iemand onbewust zwanger, heel veel maanden lang.

Ik zou niet ongerust zijn hoor, het is zo'n kleine kans dat jou dat overkomt.
Oud 02-04-2004, 10:05
Verwijderd
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 31-03-2004 @ 12:42 :
Was je menstruatie gewoon hetzelfde als anders? Had je donker bloed of gewoon licht bloed, zaten er klontjes in?
Groetjes Yvonne
Nou t was best wel licht, maar dat heb ik ook wel vaker...dus mja ik ben der gewoon heel onzeker over enzo...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 08:40
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Molenmeisje schreef op 02-04-2004 @ 11:05 :
Nou t was best wel licht, maar dat heb ik ook wel vaker...dus mja ik ben der gewoon heel onzeker over enzo...
Als je echt helemaal gek wordt van onzekerheid is het altijd verstandig om een zwangerschapstest te doen en niet te blijven tobben.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 17:02
Muzzle
Muzzle is offline
Vraagje: Stel dus dat je onbewust zwanger bent, want je hebt gewoon elke maand bloedverlies, werkt een zwangerschapstest dan wel?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 18:15
jij
jij is offline
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 31-03-2004 @ 12:42 :
Groetjes Yvonne
wat als de menstruatie anders is? héél donker, met klontjes en veel minder hevig?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:58
chantyyy
chantyyy is offline
kan maar het is niet echt ongesteld zijn meer kleine doorbraak bloedingen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 21:57
konijntje18
konijntje18 is offline
ik heb ook even een vraagje en jah om nu een nieuwe topic te maken lijkt me geen strak plan.

maja k ben afgelopen week een paar keer de pil vergeten (vraag me niet waarom maar heb er op de een of andere manier niet aangedacht, het was ongeveer 3 keer ofzo en niet achter elkaar)
nu zou ik eigenlijk ongesteld moeten worden maar omdat ik volgende week op kamp ga sla ik het een maandje over.
nu had ik vanmiddag wel een heel klein beetje last van doorbraak bloedingen, is de kans nu kleiner dat ik zwanger ben?
(ik heb sex gehad afgelopen maand, niet 1 keer...)

en ik weet wel dat ik het beste een test kan den ja, maar vraag me gewoon af of de kans nu kleiner is (dat ie er is weet ik ook wel)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:21
whi
whi is offline
ja nu krijg ik ok veel schrik, die bloedingen in de eerste maand. kunnen die echt zo zwaar zijn als je gewone ongesteldheid? of is dat minder?
Oud 09-04-2004, 21:59
Verwijderd
Citaat:
whi schreef op 09-04-2004 @ 22:21 :
ja nu krijg ik ok veel schrik, die bloedingen in de eerste maand. kunnen die echt zo zwaar zijn als je gewone ongesteldheid? of is dat minder?
Jah ik d8 dus ook dat ik zekerheid ahd als ik ongesteld werd, maar danhoor je weer van die enge verhalen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Molenmeisje schreef op 09-04-2004 @ 22:59 :
Jah ik d8 dus ook dat ik zekerheid ahd als ik ongesteld werd, maar danhoor je weer van die enge verhalen
de kans is echt heel klein hoor
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 22:03
whi
whi is offline
ik was ook zo blij, maar as ik dit allemaal lees... !
ik ben nu 5 dagen ongesteld. dan kan er toch niks zijn hoop ik want pffft. ik krijg hier echt stress!
Oud 09-04-2004, 22:08
Verwijderd
Ik heb nu de gewoonte dat telkens wanneer ik twijfel, ik een test doe. Vergeet ik dus een keer een pil, ben ik ziek tussendoor en heb ik wel seks gehad, en voel ik me er gewoon onzeker over, dan doe ik een test. Zo gebeurt, je bent er zo achter wat het is.

Dus, mocht je twijfelen; doe een test!

En de kans dat je zwanger raakt terwijl je de pil altijd goed slikt, is trouwens heel klein.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 22:16
whi
whi is offline
als ik elke keer als ik twijfel een test moet doen, kan da serieus duur worden ! want ik heb altijd schrik! ma normaal as ik ongesteld ben, ben ik gerust. behalve nu dan !
Oud 09-04-2004, 22:22
Verwijderd
Citaat:
whi schreef op 09-04-2004 @ 23:16 :
als ik elke keer als ik twijfel een test moet doen, kan da serieus duur worden ! want ik heb altijd schrik! ma normaal as ik ongesteld ben, ben ik gerust. behalve nu dan !
Als je altijd zo bang bent, neem dan extra voorzorgsmaatregelen.. Naast de pil bv ook een condoom.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 22:36
von Carrstein
von Carrstein is offline
Bij Biologie vroeger heb ik geleerd dat 'n vrouw nog 'n ovulatie kan krijgen als ze al zwanger is, in hoogst uitzonderlijke omstandigheden.

Regels voor berichten