Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Vegetariërs eten geen vis.
Ik dus ook niet. Vegetarisch wil zeggen dat je geen gedode dieren eet, en ik zie geen verschil tussen een vis en een kip of een krab en een koe. Zijn allebei dieren met gevoelens, met emoties, die op gruwelijke worden vermoord voor JOU. ![]() De enige situatie waarin ik vis/vlees zal eten is wanneer het alternatief de hongersdood is (bv. in een vlotje op zee). |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ze zijn inderdaad over het algemeen tegen de bio-industrie, ook vinden sommige pesco-vegetariërs dat vissen niet zoveel lijden, omdat ze toch, over het algemeen, heel hun leven lekker in de (al dan niet vervuilde
![]() Toch vind ik, veganist zijnde, pesco-vegetariërs vlees noch vis. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Zoals hierboven al staat. Vegetariers eten geen vis.
Visvreters zijn pescotariers, wat eigenlijk in de stelling eigelijk gewoon een term bedacht is door die groep omdat ze er 'bij' willen horen. Visserij is ook bioindustrie. Denk maar aan de tonnen vis die per keer voor niks sterft, de vervuiling/vernietiging, de massaconsumptie etc. Vissen die ook nog eens stikken. Vissen kunnen geloof soms wel een kwartier tot half uur boven water leven. Dus denk eens aan het sterfproces. Het heeft ALLE tekenen van bioindustrie. Dus die mensen die zich vegetarier/pescotarier noemen vanwege bioindustrie, dat is dus bullshit. Ze zijn er nog steeds mee bezig. En daarnaast word ook een groot deel van de vissen gekweekt. Denk aan zalm, forel, steur (kaviaar), e.d.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn moeder noemt zichzelf vegetariër, maar ze eet wel ongeveer 1 a 2 keer per maand vis en ongeveer 1 keer per 6 weken een beetje vlees. Maargoed, ze beseft zelf ook wel dat ze daarmee geen 'echte' vegetarier is, ze noemt zichzelf alleen zo omdat dat makkelijker is als je bij andere mensen gaat eten ![]() Laatst gewijzigd op 21-02-2004 om 11:29. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Omdat als je een koe op een land zet, hij vet veel vreet en dat allemaal ruimte in beslag neemt terwijl je daar ook graan had kunnen verbouwen (5 kilo vlees staat tegenover 1 kilo vlees !!!!!
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Ik eet geen vlees, maar wel vis, omdat ik eigenlijk zowiezo al op het randje zit van ondergewicht, en zondeer vette vis enzo red ik het gewoon echt niet om nog met een gewoon gewicht te leven, ik kom echt te weinig aan dan. En vissen hebben zeker wel gevoel, ik vind het soms ook slap van mezelf, maar met alleen vitaminesupplementen red ik het écht niet. Verder is mijn zus altijd vis blijven eten toen ze vegetariër werd, dus ik ben opgegroeid met het idee dat vegetariërs "gewoon" vis eten. Ik weet wel dat het meestal niet zo is maar ik ben het zo gewend van mijn zus. En ja, vissen hebben meestal ook een beter leven gehad idd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar er is genoeg vette troep te vinden, dus denk keus zat om een goed dieet te krijgen. Misschien informeren bij een dietist.
|
![]() |
hm.. ik eet niet eens zo heel vaak vis eigenlijk. Ik heb er ook wel over nagedacht en misschien ga ik er binnenkort ook wel helemaal mee stoppen, met vis. Sowieso wil ik er ooit wel mee stoppen, misschien als ik uitgegroeid ben ofzo. Maar hoe vaak eet ik vis, 1 keer per maand ofzo. Iets in die richting.
Trouwens: veganisten eten geen eieren omdat scharrelkippen enzo eigenlijk ook weinig ruimte hebben, right? Maar als je nou zelf kippen hebt? Ik heb 9 kippen en het zijn allemaal schatten van beesten, ze hebben ook een eigen persoonlijkheid en zo. Maar die hebben dus onwijs veel grond, omdat we de ren altijd open zetten, dus hebben ze dan de hele tuin (40 bij 70 meter ongeveer) voor zichzelf alleen. Zou je als veganist kunnen zeggen: als je daar eieren van eet, ben je nog best wel goed bezig? of is dat ook zielig in jouw opzicht? Verder drink ik altijd melk met een eko-keurmerk en ik spoor mijn ouders er ook toe aan om af en toe eens sojamelk mee te nemen. Maar daar denken ze jammer genoeg niet altijd aan. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Maar over het algemeen eten veganisten geen eieren omdat het voornamelijk bioindustrie is en indirect doden vallen. Daarnaast worden de dieren uitgebuit en komt hun natuurlijke recht niet tot stand. Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar vegetariers zijn er met verschillende redenen, dat klopt wel.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
hypocriet?pfffff en vlees-eters zijn moordenaars!
ik moet vis eten van me ouders ze hebben het ideej dat dat nodig is omdat ik anders snel bloedarmoede krijg ![]() ben 14 en al 8 jaar vegetarier maar ik baal er egt van dat ik vis moet eten, want vissen zouden eigenlijk gewoon hetzelfde behandeld moeten worden als koeien en varkens! hebben jullie trouwens ook dat als er perongeluk (2 keer gehad)toch vlees in het eten zit en je eet het nietsvermoedend, er vreselijk ziek van word?eg k*t!!!! kuz Cee |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
ik vind trouwens zelf ook dat je beter iets kan doen dan niks.. vergeet ff wat ik voorheen gezegd heb.. ik was.. *denkt* ..onder invloed |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Ik vind gewoon dat 't gemakkelijker is zeggen vegetariër te zijn als je moet gaan eten bij familie of zo, dan te zeggen: ja ik ben pescotariër, of hoe je het ook noemt. Mensen begrijpen het dan niet, stellen vragen, weer hopeloze discussies... daar heb ik dus geen behoefte aan.
Ik eet geen vlees, wel vis. Simpel. Daar is niets hypocriets aan, want je kan zo ver gaan in je dierenliefde dat je zelf zou verhongeren. Da's pas dom. Citaat:
Dat mensen vlees laten, maar wel nog eens vis zouden eten, of dat mensen gewoon totaal geen vegetariër zijn? En nogal loos hoor...vermoord worden door JOU , komaan. ![]() Waarom altijd zo radicaal?? En ook: mensen hebben toch nog het recht te kiezen wat zij denken wat goed is zonder voor moordenaar te worden verweten? Sorry, maar je maakt me echt boos door zo van die schuldgevoelens op anderen te willen overzetten. Laatst gewijzigd op 11-04-2004 om 03:43. |
![]() |
||
Citaat:
omdat ze hypocriet zijn of omdat ze zich misschien wel realiseren dat ze vlees/vis eigenlijk helemaal niet kunnen missen en dan toch maar vis gaan eten omdat ze dat minder zielig vinden
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|