Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2004, 14:36
Verwijderd
ik vind dit een beetje raar namelijk. ik vind namelijk dat vissen ook dieren zijn. waarom eet je die dan nog wel?
Ik ben geen vegetariër maar ik zou dan geen vis meer eten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2004, 15:23
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Laatst nog met bio over gehad

Die vegetariers zijn vooral tegen de bio-industrie en bij vissen is dat niet zo erg als bij dieren op het land.

Dat was hun argument geloof ik
Maar om het precies te weten, moet je maar even een vegetarier vragen
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 15:24
Divina Flor
Divina Flor is offline
Omdat je zelf bepaald in hoeverre je vegetarier bent.

Ik ben 7 jaar vegetarier geweest en at in die tijd ook geen vis. Maar je zou kunnen zeggen dat een vis een beter leven heeft gehad dan een bio-industriekip, dus dat je het wel verantwoord vind om vis te eten. (als je om zo'n reden geen vlees zou eten)
Oud 19-02-2004, 15:24
Silver rain
Silver rain is offline
Dat zijn geen vegetariërs maar pescotariërs. Maargoed sommige mensen zien de zee als een "andere" wereld. Dat ze er niet echt mee te maken hebben ofzo. Of omdat ze geloven dat vissen geen pijn voelen. Nja zoals al is gezegd bepaald iedereen z'n eigen grenzen

edit: ikzelf heb ervoor gekozen ook geen vissen te eten omdat die voor mij hetzelfde zijn als andere dieren, maar anderen zullen andere meningen hebben

Laatst gewijzigd op 19-02-2004 om 15:31.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 15:28
Boogie
Boogie is offline
Eten die wel zalm? Want die worden ook gekweekt, niet veel beter dan een bio-kip.
Oud 19-02-2004, 16:01
Fade of Light
Fade of Light is offline
sommige mensen zijn 'vegetarier' omdat ze vlees niet lekker vinden en vis wel...?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 16:05
alguien
alguien is offline
En ik eet het gewoon allebei niet.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 18:42
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Volgens mij is het ook een praktisch iets ofzo, om toch genoeg binnen te krijgen ofzo
Oud 19-02-2004, 19:07
Yvat
Yvat is offline
Ik denk omdat die vis toch een fijn leven heeft gehad, toch fijn heeft kunnen rondzwemmen, terwijl een koe/varken/kip in de bio-industrie waarschijnlijk nooit in z'n leven buiten is geweest.

Ik eet overigens geen vlees en ook geen vis.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 19:37
slender_fungus
slender_fungus is offline
ja ik ben vegetarier omdat ik tegen de bio-industrie ben.

vis eet ik niet zo vaak want dat vind ik niet zo heel erg lekker, behalve kibbelingen, zalm, krabsalade of paling reepje's. maar dat eet ik heel, heel af en toe.

oja, dooie beesten en mensen hebben naar mijn weten helemaal geen gevoel?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 20:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
slender_fungus schreef op 19-02-2004 @ 20:37:
ja ik ben vegetarier omdat ik tegen de bio-industrie ben.

vis eet ik niet zo vaak want dat vind ik niet zo heel erg lekker, behalve kibbelingen, zalm, krabsalade of paling reepje's. maar dat eet ik heel, heel af en toe.
Dus je bent geen vegetariër.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 20:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Vegetariërs eten geen vis.

Ik dus ook niet.

Vegetarisch wil zeggen dat je geen gedode dieren eet, en ik zie geen verschil tussen een vis en een kip of een krab en een koe.
Zijn allebei dieren met gevoelens, met emoties, die op gruwelijke worden vermoord voor JOU.

De enige situatie waarin ik vis/vlees zal eten is wanneer het alternatief de hongersdood is (bv. in een vlotje op zee).
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 20:44
Verwijderd
Ze zijn inderdaad over het algemeen tegen de bio-industrie, ook vinden sommige pesco-vegetariërs dat vissen niet zoveel lijden, omdat ze toch, over het algemeen, heel hun leven lekker in de (al dan niet vervuilde ) zee hebben gezwommen.

Toch vind ik, veganist zijnde, pesco-vegetariërs vlees noch vis.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 21:19
lipglossnblack
lipglossnblack is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 19-02-2004 @ 21:33:

Ik dus ook niet.

Vegetarisch wil zeggen dat je geen gedode dieren eet, en ik zie geen verschil tussen een vis en een kip of een krab en een koe.
Zijn allebei dieren met gevoelens, met emoties, die op gruwelijke worden vermoord voor JOU.

De enige situatie waarin ik vis/vlees zal eten is wanneer het alternatief de hongersdood is (bv. in een vlotje op zee).
mee eens
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 13:09
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:

Ik dus ook niet.

Oud 20-02-2004, 23:49
TechXP
TechXP is offline
Zoals hierboven al staat. Vegetariers eten geen vis.
Visvreters zijn pescotariers, wat eigenlijk in de stelling eigelijk gewoon een term bedacht is door die groep omdat ze er 'bij' willen horen.

Visserij is ook bioindustrie. Denk maar aan de tonnen vis die per keer voor niks sterft, de vervuiling/vernietiging, de massaconsumptie etc.
Vissen die ook nog eens stikken. Vissen kunnen geloof soms wel een kwartier tot half uur boven water leven. Dus denk eens aan het sterfproces.

Het heeft ALLE tekenen van bioindustrie. Dus die mensen die zich vegetarier/pescotarier noemen vanwege bioindustrie, dat is dus bullshit. Ze zijn er nog steeds mee bezig.

En daarnaast word ook een groot deel van de vissen gekweekt. Denk aan zalm, forel, steur (kaviaar), e.d.
Oud 21-02-2004, 00:22
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:

Een krab heeft geen hersens of hart, en heeft dus (waarschijnlijk) ook geen ziel.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 00:52
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 21-02-2004 @ 01:22:
Een krab heeft geen hersens of hart, en heeft dus (waarschijnlijk) ook geen ziel.
Ik weet niet of een krab een hart heeft of niet. Ook of deze 'hersens' heeft weet ik niet. Maar dat wil niet zeggen dat het niet leeft of geen ziel heeft.
Oud 21-02-2004, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Alexanchez schreef op 21-02-2004 @ 01:22:
Alle dieren hebben hersens en een hart, dat maakt ze dieren. Als je geen hersens of hart hebt en tóch leeft, dan ben je een plant of een micro-organisme. Krabben zijn geen planten, en ook geen micro-organismen.

Mijn moeder noemt zichzelf vegetariër, maar ze eet wel ongeveer 1 a 2 keer per maand vis en ongeveer 1 keer per 6 weken een beetje vlees. Maargoed, ze beseft zelf ook wel dat ze daarmee geen 'echte' vegetarier is, ze noemt zichzelf alleen zo omdat dat makkelijker is als je bij andere mensen gaat eten . Oh, en dat ze het toch soms eet is bij vis omdat ze het lekker vindt en bij vlees omdat ze er soms zin in heeft maar als ze het eenmaal eet dan vindt ze het weer niet meer lekker.

Laatst gewijzigd op 21-02-2004 om 11:29.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 11:48
FireCracker
FireCracker is offline
omdat ze inconsequent zijn

ik snap het niet helemaal. vegetariër is vegetariër, dan moet je geen onderscheid gaan maken tussen diersoorten.
Oud 21-02-2004, 17:12
Verwijderd
Omdat als je een koe op een land zet, hij vet veel vreet en dat allemaal ruimte in beslag neemt terwijl je daar ook graan had kunnen verbouwen (5 kilo vlees staat tegenover 1 kilo vlees !!!!! Je kunt zoveel meer mensen voeden met graan ipv vlees ) en die vis toch wel iets minder eet...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 18:19
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Citaat:
perseus schreef op 19-02-2004 @ 21:44:
Toch vind ik, veganist zijnde, pesco-vegetariërs vlees noch vis.
En bedankt...

Ik eet geen vlees, maar wel vis, omdat ik eigenlijk zowiezo al op het randje zit van ondergewicht, en zondeer vette vis enzo red ik het gewoon echt niet om nog met een gewoon gewicht te leven, ik kom echt te weinig aan dan. En vissen hebben zeker wel gevoel, ik vind het soms ook slap van mezelf, maar met alleen vitaminesupplementen red ik het écht niet.
Verder is mijn zus altijd vis blijven eten toen ze vegetariër werd, dus ik ben opgegroeid met het idee dat vegetariërs "gewoon" vis eten. Ik weet wel dat het meestal niet zo is maar ik ben het zo gewend van mijn zus. En ja, vissen hebben meestal ook een beter leven gehad idd.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 18:51
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
k eet geen vlees, maar wel vis, omdat ik eigenlijk zowiezo al op het randje zit van ondergewicht, en zondeer vette vis enzo red ik het gewoon echt niet om nog met een gewoon gewicht te leven, ik kom echt te weinig aan dan.
Hoe vaak eet je dan vis? Vaak vis is namelijk niet gezond. Veel metalen geloof ik enzo.

Maar er is genoeg vette troep te vinden, dus denk keus zat om een goed dieet te krijgen. Misschien informeren bij een dietist.
Oud 21-02-2004, 19:43
VirginVampiress
hm.. ik eet niet eens zo heel vaak vis eigenlijk. Ik heb er ook wel over nagedacht en misschien ga ik er binnenkort ook wel helemaal mee stoppen, met vis. Sowieso wil ik er ooit wel mee stoppen, misschien als ik uitgegroeid ben ofzo. Maar hoe vaak eet ik vis, 1 keer per maand ofzo. Iets in die richting.

Trouwens: veganisten eten geen eieren omdat scharrelkippen enzo eigenlijk ook weinig ruimte hebben, right? Maar als je nou zelf kippen hebt? Ik heb 9 kippen en het zijn allemaal schatten van beesten, ze hebben ook een eigen persoonlijkheid en zo. Maar die hebben dus onwijs veel grond, omdat we de ren altijd open zetten, dus hebben ze dan de hele tuin (40 bij 70 meter ongeveer) voor zichzelf alleen. Zou je als veganist kunnen zeggen: als je daar eieren van eet, ben je nog best wel goed bezig? of is dat ook zielig in jouw opzicht?
Verder drink ik altijd melk met een eko-keurmerk en ik spoor mijn ouders er ook toe aan om af en toe eens sojamelk mee te nemen. Maar daar denken ze jammer genoeg niet altijd aan.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 19:54
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
FireCracker schreef op 21-02-2004 @ 12:48:
omdat ze inconsequent zijn

ik snap het niet helemaal. vegetariër is vegetariër, dan moet je geen onderscheid gaan maken tussen diersoorten.
Lijkt mij dus ook, ik heb een zus en een vriendin die 'vegetarier' zijn en altijd moeilijk zitten te doen als er buiten de deur gegeten moet worden. Wat die mafkezen dus wel eten is vis, rookworst en mijn vriendin soms een hamburger van de mac
Oud 21-02-2004, 19:56
VirginVampiress
dat is inderdaad nogal krom Hoewel er natuurlijk wel meer rubber in die hamburgers zit dan vlees
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 20:14
Verwijderd
Citaat:
VirginVampiress schreef op 21-02-2004 @ 19:19:
En bedankt...
Tss, jij snapt de woordspeling natuurlijk weer niet.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 21:22
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
VirginVampiress schreef op 21-02-2004 @ 20:43:
[B]Trouwens: veganisten eten geen eieren omdat scharrelkippen enzo eigenlijk ook weinig ruimte hebben, right? Maar als je nou zelf kippen hebt?
Nou dat ligt net aan de veganist. Allemaal andere redenen voor veganist te zijn.
Maar over het algemeen eten veganisten geen eieren omdat het voornamelijk bioindustrie is en indirect doden vallen.
Daarnaast worden de dieren uitgebuit en komt hun natuurlijke recht niet tot stand.

Citaat:
Ik heb 9 kippen en het zijn allemaal schatten van beesten, ze hebben ook een eigen persoonlijkheid en zo. Maar die hebben dus onwijs veel grond, omdat we de ren altijd open zetten, dus hebben ze dan de hele tuin (40 bij 70 meter ongeveer) voor zichzelf alleen. Zou je als veganist kunnen zeggen: als je daar eieren van eet, ben je nog best wel goed bezig? of is dat ook zielig in jouw opzicht?
In mijn ogen zou het nog onjuist zijn. De dieren horen in vrijheid te leven en niet binnen gevangenschap.
Oud 21-02-2004, 21:35
VirginVampiress
Citaat:
perseus schreef op 21-02-2004 @ 21:14:
Tss, jij snapt de woordspeling natuurlijk weer niet.
Hint: let op de " "
(en ja ik weet dat dit alweer een grapje van je was)

Ik zal nu demonstratief een pakje sojachocolademelk gaan drinken ;D
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 23:00
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
VirginVampiress schreef op 21-02-2004 @ 20:43:
Trouwens: veganisten eten geen eieren omdat scharrelkippen enzo eigenlijk ook weinig ruimte hebben, right? Maar als je nou zelf kippen hebt? Ik heb 9 kippen en het zijn allemaal schatten van beesten, ze hebben ook een eigen persoonlijkheid en zo. Maar die hebben dus onwijs veel grond, omdat we de ren altijd open zetten, dus hebben ze dan de hele tuin (40 bij 70 meter ongeveer) voor zichzelf alleen. Zou je als veganist kunnen zeggen: als je daar eieren van eet, ben je nog best wel goed bezig? of is dat ook zielig in jouw opzicht?
wanneer de kippen goed verzorgd worden en een goed leven hebben zou ik de eieren wel opeten. Maar aangezien ik niets weer over het leven van de supermarkt-ei-kippen eet ik ze gewoon niet
Oud 21-02-2004, 23:35
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
omdat ik vis wel lekker vind, vlees niet
Oud 22-02-2004, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 22-02-2004 @ 00:35:
omdat ik vis wel lekker vind, vlees niet

domme reden
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 12:28
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 22-02-2004 @ 13:19:
domme reden
In mijn ogen net zo 'dom' als vlees en vis eten omdat je zowel vlees als vis lekker vindt hoor...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 15:57
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 22-02-2004 @ 13:19:
domme reden
helemaal niet. Dat is een goede reden. Niet iedereen is vegetarïer om dezelfde redenen
Oud 22-02-2004, 17:53
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
FireCracker schreef op 22-02-2004 @ 16:57:
helemaal niet. Dat is een goede reden. Niet iedereen is vegetarïer om dezelfde redenen
Nou het is al dom om wel vis te eten en geen vlees en jezelf vegetarier te noemen.

Maar vegetariers zijn er met verschillende redenen, dat klopt wel.
Oud 22-02-2004, 18:26
EggeD
EggeD is offline
Vegetariers zijn hypocriet.
Oud 22-02-2004, 18:36
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-02-2004 @ 18:53:
Nou het is al dom om wel vis te eten en geen vlees en jezelf vegetarier te noemen.

Maar vegetariers zijn er met verschillende redenen, dat klopt wel.
ahem *kuch* dat is idd best dom...
Oud 22-02-2004, 18:36
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
EggeD schreef op 22-02-2004 @ 19:26:
waarom?
Oud 22-02-2004, 19:54
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
EggeD schreef op 22-02-2004 @ 19:26:
Geef eens argumenten, hier kunnen we niks mee
Oud 09-04-2004, 20:18
pientje3
pientje3 is offline
hypocriet?pfffff en vlees-eters zijn moordenaars!
ik moet vis eten van me ouders ze hebben het ideej dat dat nodig is omdat ik anders snel bloedarmoede krijg yeah right!
ben 14 en al 8 jaar vegetarier maar ik baal er egt van dat ik vis moet eten, want vissen zouden eigenlijk gewoon hetzelfde behandeld moeten worden als koeien en varkens!
hebben jullie trouwens ook dat als er perongeluk (2 keer gehad)toch vlees in het eten zit en je eet het nietsvermoedend, er vreselijk ziek van word?eg k*t!!!!
kuz Cee
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 13:39
Jampot
Jampot is offline
vanwege het feit dat de meeste vissen niet gekweekt worden, maar wild uit de natuur komen en niet volgespoten worden met hormonen..

t blijft doodmaken
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 13:42
Jampot
Jampot is offline
Citaat:
EggeD schreef op 22-02-2004 @ 19:26 :
vegetariers die leren kleding dragen (en zuivelproducten nuttigen) zijn hypocriet
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 15:08
snoopy
snoopy is offline
Ik denk dat er voor sommige mensen ook nog een gezondheisaspect meespeelt. Sommige mensen eten geen vlees, omdat daar veel cholesterol in zit, terwijl (vette) vis juist helpt om je cholesterolgehalte omlaag te krijgen.
Oud 10-04-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Jampot schreef op 10-04-2004 @ 14:42 :
vegetariers die leren kleding dragen (en zuivelproducten nuttigen) zijn hypocriet
En vegetariërs eieren en producten met dingen als gelatine en stremsel eten dan ook. (Wat is er mis met zuivelproducten en eieren nuttigen? Voor zo ver ik weet worden daar geen dieren voor gedood.) En vegetariers die kleding van wol ed dragen dan ook? Volgens mij ben je dan intussen al veganist. Zolang iemand zegt vegetarier te zijn, dan kan hij/zij voor zo ver ik op de hoogte ben van wat het woord vegetarier betekend gewoon al deze dingen doen zonder hypocriet te zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Jampot schreef op 10-04-2004 @ 14:42 :
Dat is onzin, er zijn immers veel verschillende redenen om lacto-ovo-vegetariër te zijn die niet voor veganisme opgaan. Bovendien is niet elke vegetariër even goed op de hoogte van hoe het zit met de productie van bijvoorbeeld scharreleieren. Er zijn heus wel wat lacto-ovo-vegetariërs die hypocriet zijn, maar die vormen slechts een klein deel van alle lacto-ovo-vegetariërs. Je uitspraak is dus onterecht generaliserend.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 17:49
Jampot
Jampot is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-04-2004 @ 16:47 :
(Wat is er mis met zuivelproducten en eieren nuttigen? Voor zo ver ik weet worden daar geen dieren voor gedood.)
uiteindelijk toch wel.. zuivel en eieren worden er alleen nog bij uitgeperst.. alvorens beesten geslacht worden

Citaat:
Je uitspraak is dus onterecht generaliserend.
tja.. klopt.. ik zou toch beter moeten weten.. sorry
ik vind trouwens zelf ook dat je beter iets kan doen dan niks..

vergeet ff wat ik voorheen gezegd heb.. ik was.. *denkt* ..onder invloed
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Jampot schreef op 10-04-2004 @ 18:49 :
(...)
vergeet ff wat ik voorheen gezegd heb.. ik was.. *denkt* ..onder invloed
Was het lekker? Wat heb je gebruikt?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 03:40
phensicske
phensicske is offline
Ik vind gewoon dat 't gemakkelijker is zeggen vegetariër te zijn als je moet gaan eten bij familie of zo, dan te zeggen: ja ik ben pescotariër, of hoe je het ook noemt. Mensen begrijpen het dan niet, stellen vragen, weer hopeloze discussies... daar heb ik dus geen behoefte aan.

Ik eet geen vlees, wel vis. Simpel.

Daar is niets hypocriets aan, want je kan zo ver gaan in je dierenliefde dat je zelf zou verhongeren. Da's pas dom.

Citaat:
FA riep:
Wat verkies je?
Dat mensen vlees laten, maar wel nog eens vis zouden eten, of dat mensen gewoon totaal geen vegetariër zijn?

En nogal loos hoor...vermoord worden door JOU , komaan.
Waarom altijd zo radicaal??

En ook: mensen hebben toch nog het recht te kiezen wat zij denken wat goed is zonder voor moordenaar te worden verweten?
Sorry, maar je maakt me echt boos door zo van die schuldgevoelens op anderen te willen overzetten.

Laatst gewijzigd op 11-04-2004 om 03:43.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 09:09
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 19-02-2004 @ 15:36 :
ik vind dit een beetje raar namelijk. ik vind namelijk dat vissen ook dieren zijn. waarom eet je die dan nog wel?
Ik ben geen vegetariër maar ik zou dan geen vis meer eten.

omdat ze hypocriet zijn
of omdat ze zich misschien wel realiseren dat ze vlees/vis eigenlijk helemaal niet kunnen missen en dan toch maar vis gaan eten omdat ze dat minder zielig vinden
Oud 11-04-2004, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Jampot schreef op 10-04-2004 @ 18:49 :
uiteindelijk toch wel.. zuivel en eieren worden er alleen nog bij uitgeperst.. alvorens beesten geslacht worden
Volgens mij bestaat er melkvee en vleesvee...?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten