![]() |
|
Gevangenis mag konijnen afschieten
Uitgegeven: 6 april 2004 15:55 ZWOLLE - De gevangenis in Zwolle mag konijnen afschieten. Een bezwaar van de Stichting Milieuraad Zwolle tegen het verlenen van ontheffing op de Flora- en Faunawet is ongegrond verklaard. Dat heeft de provincie Overijssel dinsdag gemeld. De gevangenis wil de konijnen doden omdat ze onder meer ondergrondse beveiligingskabels ondermijnen. Hierdoor verzakken de kabels en komt de beveiliging van de inrichting in gevaar. Ook graven de konijnen gaten onder de fundering van de gevangenismuren. Volgens de bezwaarschriftencommissie van de provincie is de klacht onder meer ongegrond omdat het afschieten van konijnen geen afbreuk doet aan de instandhouding van de soort. Een tweede bezwaarschrift, van Stichting De Faunabescherming, is om dezelfde redenen ongegrond verklaard. (www.nu.nl) dit slaat toch nergens op. moet toch ook wel anders kunnen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
nieuwe ziekte bedenken ? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ken je dat verhaal van het leger? Dat je een konijntje krijgt die je moet verzorgen. Dat je hem of haar een week lang te eten moet geven, dat het konijn naast je in bed ligt te slapen, dat je het moet knuffelen, dat je het een week lang elke dag bij je moet dragen. Dat je het beestje zelfs al een naam hebt gegeven! En dat je dan na die week het beest hardhandig de nek om moet draaien en vervolgens het beestje gruwelijk in vijftien (mogen er eventueel ook veertien zijn) stukken moet snijden. In verband met het normen en waarden debat zijn we daar in Nederlands sinds kort vanaf gestapt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Blijkbaar is men van mening dat de overlast niet op een andere manier bestreden kan worden. Lijkt me geen probleem dus.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Maar ik word wel depressief van mensen zoals jij. ![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Zullen we ook maar meteen alle mensen afschieten die toch maar overlast veroorzaken in deze wereld? Is misschien ook wel zo makkelijk... En bovendien zijn wij niet bedreigd, kunnen we fokken als konijnen, en is er dus absoluut geen probleem voor het voortbestaan van de mensheid. Weet je wat, laten we dan beginnen met de mensen die zich toevallig maar helaas op de verkeerde plek bevinden, zoals de mensen die voor ons in de file staan, omdat wij nou eenmaal haast hebben om op ons werk te komen. Of ehh, die mensen die in dat huis wonen waar ík eigenlik wil wonen... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Even serieus, als je zo denkt kan je maar beter meteen een eind aan je leven maken. Voedt je ook meteen weer de "lieve beestes in de grond die er eerder waren dan wij en die de aarde niet zo verneuken als wij". Beesten zijn beesten, het zijn geen mensen. Je moet ze ook geen menselijke eigenschappen toedichtten. Wie zegt bijvoorbeeld dat ze gevoel hebben? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar voer ze maar aan de gevangenen, wild konijn kan erg lekker zijn. Kun je nog soep van maken ook ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|