![]() |
|
(na aanleiding van dit topic, ik ben overnieuw begonnen, maar het ligt in deze trend)
Ik ben dus nog aan het klooien met PHP en MySQL. Ik heb een MySQL-server aangeboden gekregen van iemand, dus ik kan nu weer lekker aan het scripten ik ben weer begonnen met m'n forum, maar stuit op een klein probleempje. Ik gebruik nu hetvolgende voor het uitlezen van alle fora uit m'n DB: PHP-code:
Code:
id - autonumber id type - auth type (read/mod/ban etc.) auth_object - id van het object (/user) waarvoor deze auth geldt. auth_target - id van het object (forum, functie) waarop deze auth van toepassing is. ![]() dus om een forum-baas te kunnen zien voer ik deze query uit: Code:
SELECT auth.object FROM object WHERE type = 1 && target = 1 Maar ik zou deze 2 querys eigenlijk willen 'samenvoegen', of iig er handig mee overweg te kunnen. maar ik kan me alleen bedenken om de 'mod-query' uit te voeren zodra ik weet welk forum ik moet hebben, maar dan krijg ik dus totaal 100 queries als ik 100 fora heb... Zou iemand (die het nog snapt) me kunnen helpen? De goede richting in iig ^_^ tia
|
![]() |
|||
Citaat:
Ik zal me 'ns verdiepen in JOINs, ik vindt ze atm nog wat ingewikkeld, thanks ![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[PHP] Formulier verwerken Tha#1ChiLL | 48 | 01-10-2003 13:19 | |
Software & Hardware |
[PHP] Edit script chatfreak2002 | 42 | 13-08-2002 08:59 |