Ja, snap natuurlijk ook wel dat hiervoor zoiets bestaat als google, maar erg vruchtbare links levert dit ook niet op. Reden dat ik iets meer wil weten over 'Admetos'? MIjn vader heet Ad en t zou leuk zijn om zijn bedrijf naar een griekse halfgod te noemen......
Admetos was een koning. Hij was goed bevriend met Apollo.
Toen Admetos vergat voor Artemis te offeren, moest hij sterven. Apollo wist het zo te regelen dat Admetus mocht blijven leven als hij iemand vond die in zijn plaats wilde sterven.
Er was echter niemand die wilde, amar op het laatste moment bood Admetos'vrouw, Alkestis, zich aan. Zij stierf dus opdat haar man kon blijven leven.
Toevallig was Herakles op dat moment in het paleis aanwezig en deze daalde af naar de onderwereld en haalde Alkestis terug.
Een andere variant is dat Persephone Alkestis weer terug liet keren uit de onderwereld...
Chaucus schreef op 04-04-2004 @ 20:43 : Admetos was een koning. Hij was goed bevriend met Apollo.
Toen Admetos vergat voor Artemis te offeren, moest hij sterven. Apollo wist het zo te regelen dat Admetus mocht blijven leven als hij iemand vond die in zijn plaats wilde sterven.
Er was echter niemand die wilde, amar op het laatste moment bood Admetos'vrouw, Alkestis, zich aan. Zij stierf dus opdat haar man kon blijven leven.
Toevallig was Herakles op dat moment in het paleis aanwezig en deze daalde af naar de onderwereld en haalde Alkestis terug.
Een andere variant is dat Persephone Alkestis weer terug liet keren uit de onderwereld...
Zie Euripides, Alkestis (438 v.Chr.); C.M. Wieland, Alceste / Ein Singspiel (1773); J.W. von Goethe, Götter, Helden und Wieland / Eine Farce (1774).
Ja i know dat 'ad' een richting aangeeft>> wel jammer dat alle niet latinisten dit vaak niet weten> tis wel beetje belangrijk dat de naam van je bedrijf lekker in het gehoor ligt en een beeetje bekend klinkt.... lekker verder filosoferen dus
Haha, D. je bent echt super
Ja vooral ADHD zal-ie heel erg blij mee zijn> ik vind je optie adverens nog steeds wel mooi>
Forumgangers>>>> denkt allen mee !!